КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 11 липня 2018 р. N 554


Про запровадження нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020

     З метою виконання зобов'язань України, що випливають з положень угод про фiнансування спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020, та визначення механiзму їх виконання Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Порядок функцiонування нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020, що додається.

     2. Внести до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України змiни, що додаються.

     3. Уповноважити здiйснювати функцiї:

     Нацiонального органу управлiння спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 - Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi;

     Нацiонального контрольно-контактного пункту спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 - Мiнiстерство фiнансiв, у тому числi шляхом виконання окремих завдань Державною аудиторською службою та Аудиторською палатою (за згодою);

     представника України в Групi аудиторiв спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 - Рахункову палату (за згодою).

     4. Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерству фiнансiв, Державнiй аудиторськiй службi забезпечити у мiсячний строк з дня набрання чинностi цiєю постановою функцiонування структурних пiдроздiлiв, вiдповiдальних за виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020.

Прем'єр-мiнiстр України В. ГРОЙСМАН

Iнд. 55

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 11 липня 2018 р. N 554

ПОРЯДОК
функцiонування нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020

     1. Цей Порядок визначає процедуру функцiонування нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 (далi - спiльнi операцiйнi програми прикордонного спiвробiтництва), розподiл функцiй та обов'язкiв мiж державними органами для виконання таких програм, враховуючи положення Угоди про фiнансування спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва "Україна - Польща - Бiлорусь 2014 - 2020", Угоди про фiнансування спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва "Україна - Угорщина - Словаччина - Румунiя 2014 - 2020", Угоди про фiнансування спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва "Україна - Румунiя 2014 - 2020" та Угоди про фiнансування спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва "Басейн Чорного моря 2014 - 2020".

     2. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

     авансовий платiж - частина гранту, що перераховується на рахунок головного партнера та/або партнера (партнерiв) для реалiзацiї проекту спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва вiдповiдно до умов, визначених грантовим контрактом;

     аплiкант - юридична особа (резидент або нерезидент), яка подає на конкурс проектну пропозицiю;

     Аудиторський орган - це орган держави - члена ЄС, який вiдповiдає за проведення аудиту систем управлiння та контролю в рамках виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, забезпечує проведення фiнансових аудитiв проектiв та щорiчної звiтностi за цими програмами;

     головний партнер (пiд час державної реєстрацiї проекту - виконавець, пiд час укладання грантового контракту - бенефiцiар) - юридична особа (резидент або нерезидент), що є одержувачем гранту, укладає грантовий контракт, угоду про партнерство та несе вiдповiдальнiсть за реалiзацiю проекту в цiлому та цiльове використання коштiв;

     грант (грантовi кошти) - кошти Європейського Союзу, що надаються на безоплатнiй та безповоротнiй основi головному партнеровi та/або партнеровi (партнерам) для реалiзацiї проекту в рамках спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва;

     грантовий контракт - контракт, укладений мiж головним партнером та Органом управлiння програми з метою реалiзацiї проекту;

     Група аудиторiв - це група, яка включає в себе уповноважених представникiв кожної країни-учасницi спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та очолюється представником Аудиторського органу;

     Iмплементацiйний Регламент - Iмплементацiйний Регламент Європейської Комiсiї вiд 18 серпня 2014 р. N 897/2014;

     кiнцевий платiж - частина гранту, що перераховується на рахунок головного партнера та/або партнера (партнерiв) пiсля завершення реалiзацiї проекту;

     мiсцевi органи виконавчої влади України в межах дiї спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва - обласнi державнi адмiнiстрацiї України, на територiї яких дiють спiльнi операцiйнi програми прикордонного спiвробiтництва;

     Нацiональний контрольно-контактний пункт - центральний орган виконавчої влади України, який здiйснює координацiю роботи з виконання функцiй, пов'язаних з органiзацiєю та здiйсненням фiнансового контролю за грантовими коштами на територiї України вiдповiдно до угод про фiнансування спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, та забезпечує взаємодiю з Держаудитслужбою, Аудиторською палатою, Органами управлiння спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та iншими органами, визначеними у цьому Порядку, з метою виконання покладених на нього функцiй;

     Нацiональний контактний пункт - центральний орган виконавчої влади України, визначений угодами про фiнансування спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва вiдповiдальним за спiвробiтництво з Європейським управлiнням з питань запобiгання зловживанням та шахрайству на територiї України;

     Нацiональний орган управлiння - центральний орган виконавчої влади України, який вiдповiдає за координацiю та iмплементацiю спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва на нацiональному рiвнi, а також за створення та ефективне функцiонування нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     незалежний аудитор - вiдiбраний за умовами конкурсу, сертифiкований (допущений) незалежний експерт з питань проведення зовнiшньої перевiрки витрат за мiжнародними стандартами аудиту, включений до вiдповiдного Перелiку незалежних аудиторiв, попередньо вiдiбраних Нацiональним контрольно-контактним пунктом, i який здiйснює верифiкацiю витрат за проектами;

     неприйнятнi витрати - витрати за грантовим контрактом, якi незалежний аудитор та/або органи управлiння i контролю спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва не вважають прийнятними вiдповiдно до статтi 49 Регламенту Європейської Комiсiї вiд 18 серпня 2014 р. N 897/2014;

     Орган управлiння - це орган влади держави - члена ЄС, уповноважений Європейською Комiсiєю забезпечувати ефективну iмплементацiю спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва вiдповiдно до принципiв кращої мiжнародної практики з фiнансового менеджменту;

     партнер (пiд час державної реєстрацiї проекту - реципiєнт) - юридична особа (резидент або нерезидент), що бере участь у реалiзацiї проекту, укладеннi та виконаннi угоди про партнерство;

     повернення неналежно використаних коштiв - це повернення грантових коштiв на пiдставi запиту Органу управлiння, якi були перерахованi головним партнерам та партнерам та визнанi Органом управлiння такими, що були використанi не за призначенням або з порушенням процедур, якi використовуються для виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, та не можуть бути вирахуванi з наступних платежiв за рахунок гранту;

     повернення невикористаної частини гранту - це повернення грантових коштiв на пiдставi заяви Органу управлiння, якi були перерахованi головним партнерам та партнерам для реалiзацiї проекту, однак не були використанi протягом строку реалiзацiї проекту та використання яких не пiдтверджено звiтами за проектом;

     порушення - це недотримання вимог нацiонального законодавства, положень грантового контракту або вiдповiдної угоди про фiнансування спiльної операцiйної програми прикордонного спiвробiтництва, через дiї або упущення пiдприємств, установ чи органiзацiй, залучених до виконання спiльних операцiйних програм, якi впливають або можуть вплинути на загальний бюджет ЄС та/або Державний бюджет України та спричинити неналежнi витрати коштiв;

     Представник України в Групi аудиторiв - Рахункова палата, яка є членом Групи аудиторiв i бере участь в оцiнцi нацiональної частини системи управлiння та контролю, а також у проведеннi вибiркових аудитiв витрат за проектами i рiчної звiтностi за вiдповiдною спiльною операцiйною програмою прикордонного спiвробiтництва;

     прийнятнi витрати - витрати, якi фактично понесенi бенефiцiаром та вiдповiдають критерiям зазначеним у статтi 48 Регламенту Європейської Комiсiї вiд 18 серпня 2014 р. N 897/2014;

     промiжний платiж - частина гранту, що перераховується на рахунок головного партнера та/або партнера (партнерiв) протягом строку реалiзацiї проекту;

     проект - оформлений документально комплекс дiй (процесiв), у якому визначаються заходи учасникiв проекту (головних партнерiв, партнерiв), а також ресурси, необхiднi для досягнення цiлей проекту протягом установлених грантовим контрактом строкiв;

     Спiльний монiторинговий комiтет - це робочий орган спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, який вiдповiдає за здiйснення монiторингу виконання зазначених програм, прийняття рiшень нацiональної системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та до складу якого входять представники всiх країн-учасниць, якi мають рiвнi права та обов'язки;

     Спiльний оцiночний комiтет - це робочiй орган спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, який проводить оцiнку i вiдбiр проектних пропозицiй;

     Спiльний технiчний секретарiат - це робочiй орган спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, створений для допомоги Органу управлiння, Спiльному монiторинговому комiтету та у разi потреби Аудиторському органу у виконаннi їх функцiй;

     угода про партнерство - угода, укладена мiж головним партнером та партнером (партнерами) про спiльну реалiзацiю проекту.

     3. Основними завданнями Нацiонального органу управлiння є:

     створення та забезпечення ефективного функцiонування системи управлiння та контролю на нацiональному рiвнi;

     координацiя органiв системи управлiння та контролю за виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва на нацiональному рiвнi;

     координацiя виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та проектiв в їх рамках на територiї України;

     координацiя спiвробiтництва з Органом управлiння щодо виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва в Українi;

     призначення членiв вiд Української Сторони до складу Спiльного монiторингового комiтету, Спiльного оцiночного комiтету та iнших робочих органiв, що можуть створюватися в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     представлення Української Сторони в Спiльному монiторинговому комiтетi та Спiльному оцiночному комiтетi;

     спiвпраця з Органом управлiння та Нацiональним контрольно-контактним пунктом шляхом залучення Держаудитслужби з питань органiзацiї проведення перевiрок витрат в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та у разi виявлених порушень iнформування Органу управлiння, Аудиторського органу, Нацiонального контрольно-контактного пункту та представника України в Групi аудиторiв про вiдповiднi порушення;

     спiвпраця з Нацiональним контрольно-контактним пунктом шляхом залучення Держаудитслужби з питань забезпечення здiйснення належного фiнансового контролю за цiльовим та ефективним використанням грантових коштiв на територiї України;

     iнформування Органу управлiння, Нацiонального контрольно-контактного пункту, Європейської Комiсiї, Аудиторського органу, Групи аудиторiв та Нацiонального контактного пункту про пiдозру у шахрайствi та виявленi випадки порушень i шахрайства в рамках реалiзацiї проектiв спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     надання допомоги у проведеннi перевiрки вiдповiдностi аплiкантiв проектiв критерiям спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     здiйснення заходiв щодо запобiгання, виявлення та виправлення порушень, що виникають пiд час реалiзацiї проектiв, та iнформування про це Органу управлiння;

     здiйснення в межах своїх повноважень заходiв з метою надання роз'яснень на запити Органу управлiння щодо застосування нацiонального законодавства у сферi публiчних закупiвель;

     надання пiдтримки Органу управлiння та Спiльному технiчному секретарiату пiд час укладання контрактiв за проектами з метою уникнення дублювання фiнансування;

     надання допомоги Органу управлiння у здiйсненнi його функцiй, у тому числi надання статистичних даних та фiнансової iнформацiї про стан виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва в Українi та досягнення очiкуваних цiлей i результатiв;

     надання допомоги Органу управлiння в iдентифiкацiї ризикiв для виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва на територiї України;

     пiдтримка Органу управлiння у поверненнi неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту головними партнерами та/або партнерами (резидентами) проектiв - бюджетними установами.

     4. Основними завданнями Нацiонального контрольно-контактного пункту є:

     органiзацiя та здiйснення фiнансового контролю за грантовими коштами, витраченими головними партнерами та партнерами (резидентами) в рамках реалiзацiї проектiв спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, шляхом залучення в установленому порядку до виконання такої функцiї Держаудитслужби;

     спiвпраця з Нацiональним органом управлiння щодо формування та ефективного функцiонування системи управлiння i контролю на нацiональному рiвнi;

     формування та оприлюднення критерiїв, встановлених у методичних рекомендацiях спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва до незалежних аудиторiв, якi можуть бути обранi головним партнером та/або партнером для проведення перевiрки витрат за проектами спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва вiдповiдно до мiжнародних стандартiв аудиту та Iмплементацiйного Регламенту (у спiвпрацi з Аудиторською палатою);

     забезпечення на основi визначених критерiїв конкурсного вiдбору незалежних аудиторiв формування вiдкритого Перелiку незалежних аудиторiв, якi можуть бути обранi головним партнером та/або партнером для проведення перевiрки витрат за проектами спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, а також внесення змiн до зазначеного Перелiку, шляхом залучення до виконання таких функцiй Аудиторської палати (за згодою);

     надання допомоги Спiльному технiчному секретарiату, Органу управлiння у проведеннi вiдповiдних навчань та тренiнгiв незалежних аудиторiв, вiдiбраних головним партнером та/або партнером, у тому числi щодо спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, правил реалiзацiї проекту, звiтностi, нацiональних правил перевiрки витрат, заявлених головним партнером та/або партнером, правил та процедур пiдтвердження витрат за проектами в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва тощо;

     здiйснення заходiв щодо надання роз'яснень на запити Органу управлiння та iнших органiв в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва щодо застосування нацiонального законодавства у сферах оподаткування, бухгалтерського облiку та аудиту, оплати працi та в iнших сферах;

     залучення вiдповiдно до запиту Органу управлiння представникiв Держаудитслужби для проведення спiльних з представниками Органу управлiння перевiрок реалiзацiї проектiв на мiсцях;

     проведення вiдповiдно до запиту Органу управлiння оцiнки на вiдповiднiсть мiжнародним стандартам аудиту пiдготовлених незалежними аудиторами звiтiв про проведення перевiрок витрат шляхом залучення до виконання таких функцiй Аудиторської палати (за згодою);

     надання допомоги Органу управлiння у поверненнi неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту головними партнерами та/або партнерами (резидентами) проектiв - бюджетними установами;

     забезпечення здiйснення на вимогу Органу управлiння контролю якостi роботи незалежних аудиторiв у разi виникнення будь-яких пiдозр щодо неналежного виконання незалежними аудиторами своїх обов'язкiв шляхом залучення до виконання таких функцiй Аудиторської палати (за згодою);

     iнформування Органу управлiння, Нацiонального органу управлiння та представника України в Групi аудиторiв про застосованi до незалежного аудитора санкцiї у разi виявлення фактiв неналежного виконання незалежним аудитором своїх обов'язкiв, виключення незалежного аудитора з Перелiку незалежних аудиторiв;

     розроблення у спiвпрацi з Органом управлiння, Спiльним технiчним секретарiатом та Аудиторською палатою (за згодою) документiв для незалежних аудиторiв з метою верифiкацiї витрат за проектами, а також для головних партнерiв та/або партнерiв з метою пiдготовки звiтiв.

     5. Повноваження представника України в Групi аудиторiв:

     надання кандидатури уповноваженого представника вiд України до складу Групи аудиторiв, незалежного вiд iнших державних органiв, що беруть участь у виконаннi програми, а також вiд незалежних аудиторiв, якi проводять аудит витрат за проектами;

     участь у розробленнi процедур для Групи аудиторiв та стратегiї аудиту зазначеної у статтi 28 Iмплементацiйного Регламенту;

     участь у регулярних засiданнях Групи аудиторiв пiд керiвництвом Аудиторського органу;

     участь у щорiчному переглядi та у разi потреби внесення змiн до зазначеної стратегiї аудиту, яка повинна визначати методологiю проведення аудиту щорiчної звiтностi за проектами, методи вибiрки, якi застосовуються пiд час проведення аудитiв проектiв, а також мiстити план проведення аудитiв на поточний рiк та на два наступних роки;

     надання пiдтримки Аудиторському органу у проведеннi аудитiв в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, зокрема системного аудиту, вибiркових аудитiв витрат за проектами, а також рiчної фiнансової звiтностi за програмами на основi затвердженої Групою аудиторiв стратегiї аудиту;

     проведення оцiнки нацiональних систем управлiння та контролю, зокрема в частинi їх вiдповiдностi спiльним операцiйним програмам прикордонного спiвробiтництва та вимогам законодавства України i ЄС;

     участь у пiдготовцi та затвердженнi Групою аудиторiв щорiчних аудиторських звiтiв, якi мiстять пiдсумкову iнформацiю про всi проведенi протягом року аудити, в тому числi аналiз виявлених помилок та порушень, як на програмному рiвнi, так i на рiвнi проектiв, а також про вжитi або запланованi заходи до усунення порушень та помилок;

     iнформування Нацiонального органу управлiння та Органу управлiння про виявленi порушення в установленому Iмплементацiйним Регламентом порядку.

     6. Повноваженням Нацiонального контактного пункту є безпосередня спiвпраця з Європейським управлiнням з питань запобiгання зловживанням та шахрайству з метою сприяння його оперативнiй дiяльностi на територiї України вiдповiдно до угод про фiнансування спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва.

     7. Основними завданнями мiсцевих органiв виконавчої влади України в межах дiї спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва є:

     участь у роботi Спiльного монiторингового комiтету, Спiльного оцiночного комiтету та iнших робочих органiв, що можуть створюватися в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     спiвпраця з Нацiональним органом управлiння та Нацiональним контрольно-контактним пунктом з питань забезпечення здiйснення належного фiнансового контролю за цiльовим та ефективним використанням грантових коштiв на територiї України;

     iнформування Нацiонального органу управлiння, Аудиторського органу, Групи аудиторiв, Нацiонального контрольно-контактного пункту та Нацiонального контактного пункту про пiдозру у шахрайствi та виявленi випадки порушень i шахрайства в рамках реалiзацiї проектiв спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     сприяння вiдповiдно до запиту Органу управлiння та/або Нацiонального контрольно-контактного пункту їх представникам у проведеннi спiльних перевiрок реалiзацiї проектiв на мiсцях;

     сприяння Нацiональному органу управлiння у:

     - пiдготовцi статистичних даних та фiнансової iнформацiї про стан виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва в Українi та досягнення очiкуваних цiлей i результатiв;

     - в iдентифiкацiї ризикiв для виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва на територiї України;

     - сприяння органiзацiї спiвфiнансування за проектами;

     - проведеннi монiторингу реалiзацiї проектiв;

     сприяння Нацiональному органу управлiння та Нацiональному контрольно-контактному пункту у поверненнi неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту головними партнерами та/або партнерами (резидентами) проектiв - бюджетними установами.

     8. Головний партнер та партнер пiсля пiдписання грантового контракту та угоди про партнерство обирають незалежних аудиторiв вiдповiдно до визначених спiльними операцiйними програмами прикордонного спiвробiтництва процедур з Перелiку незалежних аудиторiв.

     9. Головний партнер та партнер забезпечують вiдповiдно до строкiв, визначених у грантовому контрактi та угодi про партнерство, пiдготовку звiтiв про хiд реалiзацiї проекту.

     10. Незалежний аудитор проводить перевiрку звiтiв та витрат i пiдписує документ (звiт) про результати перевiрки з визначенням суми прийнятних витрат, здiйснених головним партнером або партнером, та неприйнятних витрат (у разi наявностi).

     11. Для отримання промiжного та кiнцевого платежiв партнери надсилають звiти головному партнеру, якi складаються iз звiту партнера про хiд реалiзацiї проекту, документа про результати перевiрки витрат незалежним аудитором та запиту на перерахування промiжного або кiнцевого платежу. Головний партнер готує узагальнений звiт, до якого додаються документи партнерiв. Узагальнений звiт надається Спiльному технiчному секретарiату.

     12. Для отримання авансового платежу головний партнер надсилає запит на перерахування платежу до Спiльного технiчного секретарiату вiдповiдно до строкiв, визначених у грантовому контрактi.

     13. Спiльний технiчний секретарiат пiсля затвердження узагальненого звiту передає запит на перерахування грантових коштiв до Органу управлiння, який здiйснює їх перерахунок головному партнеру.

     14. Головний партнер згiдно з угодою про партнерство перераховує на рахунок партнера (партнерiв) належну йому (їм) частину грантових коштiв.

     15. Спiльний технiчний секретарiат разом з Нацiональним контрольно-контактним пунктом шляхом залучення представникiв Держаудитслужби може проводити перевiрки реалiзацiї проектiв на мiсцях з вiдвiдуванням головного партнера та/або партнера, а також об'єктiв, якi є частиною проектiв, для оцiнки прогресу у їх реалiзацiї. Перевiрка проектiв на мiсцях проводиться вiдповiдно до щорiчного плану здiйснення контролю, який формується Спiльним технiчним секретарiатом за результатами аналiзу ризикiв виявлення неприйнятних витрат.

     16. Нацiональний контрольно-контактний пункт шляхом залучення Аудиторської палати (за згодою) забезпечує здiйснення контролю якостi перевiрки витрат, понесених головним партнером або партнером, проведеної незалежним аудитором. Вибiр незалежних аудиторiв для оцiнки якостi аудиту здiйснюється на пiдставi вибiрки проектiв, включених Спiльним технiчним секретарiатом до щорiчного плану здiйснення контролю.

     17. Нацiональний контрольно-контактний пункт шляхом залучення Аудиторської палати (за згодою) за результатами контролю якостi перевiрки, проведеної незалежним аудитором, може виключити незалежного аудитора з Перелiку незалежних аудиторiв у разi виявлення помилок пiд час проведення ним перевiрки витрат, понесених головним партнером або партнером.

     18. Нацiональний контрольно-контактний пункт має право отримувати вiд незалежних аудиторiв будь-якi документи, що стосуються пiдтвердження прийнятностi витрат, понесених головним партнером або партнером, а також копiї iнших документiв, отриманих незалежним аудитором в ходi перевiрки.

     19. Головний партнер та партнер зобов'язанi забезпечити створення умов для проведення перевiрок на мiсцях та доступ до документiв за проектом незалежному аудитору та всiм органам, зазначеним в цьому Порядку.

     20. Контроль якостi роботи незалежних аудиторiв та якостi реалiзацiї проектiв здiйснюється протягом строку виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва.

     21. Головнi партнери та партнери зобов'язанi забезпечити повернення неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту на запит Органу управлiння.

     22. Головнi партнери та партнери, якi не забезпечили повернення неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту або тi, якi допустили випадки шахрайства пiд час виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва, не можуть брати участi у конкурсному вiдборi проектiв в рамках майбутнiх програм прикордонного спiвробiтництва пiсля 2020 року.

     23. Головнi партнери та партнери не пiзнiше нiж протягом мiсяця пiсля початку реалiзацiї проекту подають Нацiональному органу управлiння всi вiдповiднi документи для державної реєстрацiї проекту в установленому законодавством порядку.

     24. Монiторинг та контроль проектiв здiйснюється Нацiональним органом управлiння разом з Нацiональним контрольно-контактним пунктом, головним партнером та партнером, центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, Спiльним технiчним секретарiатом (за згодою) та Органом управлiння (за згодою) пiд час реалiзацiї проекту i на заключному етапi реалiзацiї.

     25. Головнi партнери та партнери забезпечують подання незалежному аудитору, мiсцевим органам виконавчої влади у строки, передбаченi грантовим контрактом, звiту про стан реалiзацiї проектiв. Перевiренi незалежним аудитором звiти подаються Спiльному технiчному секретарiату. Копiя звiту в електронному виглядi надсилається Нацiональному органу управлiння та мiсцевим органам виконавчої влади.

     26. Мiсцевi органи виконавчої влади за результатами аналiзу поданих звiтiв готують та подають щокварталу до 10 числа наступного мiсяця Нацiональному органу управлiння iнформацiю про можливi ризики, якi можуть негативно вплинути на подальшу реалiзацiю проектiв.

     27. Нацiональний орган управлiння узагальнює надану iнформацiю та на запит Органу управлiння надає її для включення до реєстру ризикiв в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва.

     28. Головнi партнери, партнери, Нацiональний орган управлiння та iншi органи спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва забезпечують збереження наявних у них документiв (архiвування даних), пов'язаних з виконанням спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва та окремих проектiв, вiдповiдно до статтi 70 Iмплементацiйного Регламенту.

     29. Повернення неналежно витрачених коштiв та невикористаної частини гранту здiйснюється вiдповiдно до порядку, розробленого Нацiональним контрольно-контактним пунктом разом з Нацiональним органом управлiння.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 11 липня 2018 р. N 554

ЗМIНИ,
що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України

     1. У додатках до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 квiтня 2014 р. N 85 "Деякi питання затвердження граничної чисельностi працiвникiв апарату та територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади, iнших державних органiв" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 29, ст. 814; 2015 р., N 86, ст. 2882; 2016 р., N 71, ст. 2374; 2017 р., N 70, ст. 2120; 2018 р., N 4, ст. 164, N 37, ст. 1292):

     1) у додатку 1:

     у позицiї "Мiнекономрозвитку" цифри "883****" i "883****" замiнити вiдповiдно цифрами "888" i "888";

     у позицiї "Мiнфiн" цифри "726" i "726" замiнити вiдповiдно цифрами "744" i "744";

     у позицiї "Держаудитслужба" цифри "549" i "549" замiнити вiдповiдно цифрами "554" i "554";

     виноску "****"до додатка виключити;

     2) у додатку 3 у позицiї "Мiнфiн" цифри "824" i "824" замiнити вiдповiдно цифрами "842" i "842".

     2. Пункт 4 Положення про Мiнiстерство фiнансiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2014 р. N 375 (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 69, ст. 1936), доповнити пiдпунктами 671 - 675 такого змiсту:

     "671) здiйснює координацiю роботи з виконання функцiй Нацiонального контрольно-контактного пункту спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 на територiї України;

     672) здiйснює координацiю органiзацiї проведення аудиту та здiйснення контролю за виконанням в Українi спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     673) здiйснює координацiю створення та ведення вiдкритого перелiку незалежних аудиторiв в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     674) здiйснює координацiю органiзацiї навчань та тренiнгiв незалежних аудиторiв в рамках спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва;

     675) здiйснює координацiю роботи з проведення спiльних перевiрок реалiзацiї проектiв спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва на мiсцях в Українi та повернення коштiв, витрачених не за призначенням в рамках виконання даних програм.".

     3. Пункт 4 Положення про Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2014 р. N 459 "Питання Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 77, ст. 2183), доповнити пiдпунктом 1901 такого змiсту:

     "1901) здiйснює функцiї Нацiонального органу управлiння для координацiї виконання спiльних операцiйних програм прикордонного спiвробiтництва Європейського iнструменту сусiдства 2014 - 2020 на територiї України;".

     4. Пункт 9 додатка до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 жовтня 2016 р. N 710 "Про ефективне використання державних коштiв" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 83, ст. 2739; 2017 р., N 7, ст. 200, N 73, ст. 2248) викласти в такiй редакцiї:

     "9. Установлення заборони мiнiстрам мати бiльше п'ятьох заступникiв, включаючи першого заступника мiнiстра та заступника мiнiстра з питань європейської iнтеграцiї (крiм Мiнiстра юстицiї, який може мати не бiльше восьми заступникiв, включаючи першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра - Уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, заступника Мiнiстра з питань європейської iнтеграцiї, заступника Мiнiстра з питань виконавчої служби та заступника Мiнiстра з питань державної реєстрацiї, та Мiнiстра фiнансiв, який може мати не бiльше шести заступникiв, включаючи першого заступника Мiнiстра та заступника Мiнiстра з питань європейської iнтеграцiї).".

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.