Следующая >>
Стаття 280. Витрати, прирiвнянi до загальної аварiї
До загальної аварiї також належать або прирiвнюються:
1) витрати, спричиненi вимушеним заходом судна в мiсце сховища або поверненням у порт вiдправлення внаслiдок нещасного випадку або будь-якої iншої надзвичайної обставини, що спричинила необхiднiсть такого заходу або повернення заради загальної безпеки;
2) витрати, пов'язанi з виходом судна з початковим вантажем або його частиною з мiсця сховища або з порту вiдправлення, куди воно було змушене повернутися;
3) витрати, пов'язанi з перемiщенням вантажу, палива або предметiв постачання в порту вiдправлення, заходу або мiсцi сховища, зробленi заради загальної безпеки або для отримання можливостi полагодити судновi пошкодження, спричиненi нещасним випадком чи iншими надзвичайними обставинами, якщо цi полагодження були необхiднi для безпечного продовження рейсу.
4) витрати на зберiгання, включаючи обгрунтоване страхування, на зворотне завантаження та укладання вантажу, палива або предметiв постачання, вивантажених або перемiщених за обставин, зазначених у пунктi 3 цiєї статтi; але якщо судно визнано непридатним до плавання, якщо воно не продовжило свого початкового рейсу, витрати на зберiгання приймаються на загальну аварiю до дати визнання судна непридатним до плавання або вiдмови вiд рейсу чи до дати закiнчення вивантаження вантажу, якщо судно буде визнано непридатним до плавання або вiдмовилося вiд рейсу до такої дати;
5) витрати на заробiтну плату та утримання суднового екiпажу, на паливо i предмети постачання, зробленi у зв'язку з продовженням даного рейсу в результатi заходу судна в мiсце сховища або повернення його в порт вiдправлення за обставин, зазначених у пунктах 1 i 3 цiєї статтi; однак якщо судно визнано непридатним до плавання або якщо воно не продовжило початкового рейсу, такi витрати приймаються на загальну аварiю до дати визнання судна непридатним до плавання або вiдмови вiд рейсу чи до дати завершення вивантаження вантажу, якщо судно було визнане непридатним до плавання або вiдмовилося вiд рейсу до такої дати;
6) витрати на заробiтну плату та утримання суднового екiпажу, що виникли пiд час затримки судна в iнтересах загальної безпеки в будь-якому мiсцi внаслiдок нещасного випадку або iншої надзвичайної обставини чи для ремонту пошкоджень, заподiяних такою обставиною, якщо ремонт пошкоджень є необхiдним для безпечного продовження рейсу. Витрати на паливо, предмети постачання i портовi витрати, що виникли пiд час затримки, вiдшкодовуються у порядку розподiлу загальної аварiї, за винятком витрат, що виникли через ремонт, який не приймається на загальну аварiю;
7) передбаченi в пунктах 1-6 цiєї статтi витрати, спричиненi необхiднiстю переходу судна з мiсця сховища в iнше мiсце через неможливiсть здiйснити ремонт у першому мiсцi сховища, а також витрати на такий перехiд, включаючи тимчасовий ремонт i буксирування;
8) вартiсть тимчасового ремонту судна, проведеного з метою загальної безпеки в порту вiдправлення, заходження або в мiсцi сховища, а також вартiсть тимчасового ремонту пошкоджень, що приймаються на загальну аварiю; однак вартiсть тимчасового усунення випадкових пошкоджень, необхiдних тiльки для завершення даного рейсу, вiдшкодовується лише у межах тих вiдвернутих витрат, що були б вiднесенi до загальної аварiї, якби це усунення не було виконано;
9) усi надзвичайнi витрати, зробленi замiсть iнших витрат, що були б вiднесенi до загальної аварiї; однак вони вiдшкодовуються лише в межах вiдвернутих витрат незалежно вiд економiї, отриманої будь-яким з учасникiв загальної аварiї внаслiдок таких замiнюючих витрат.