Следующая >>
Стаття 101. Мiжбюджетнi трансферти мiж мiсцевими бюджетами
1. Мiськi (мiст Києва та Севастополя, мiст республiканського Автономної Республiки Крим та обласного значення) i районнi ради можуть передбачати у вiдповiдних бюджетах дотацiї вирiвнювання бюджетам районiв у мiстах, бюджетам сiл, їх об'єднань, селищ, мiст районного значення (крiм бюджетiв мiсцевого самоврядування, для яких у державному бюджетi визначаються мiжбюджетнi трансферти), а також кошти, що передаються з таких бюджетiв до мiських (мiст Києва та Севастополя, мiст республiканського Автономної Республiки Крим та обласного значення) i районних бюджетiв.
2. Верховна Рада Автономної Республiки Крим та мiсцевi ради можуть передбачати у вiдповiдних бюджетах такi види мiжбюджетних трансфертiв:
1) субвенцiї на утримання об'єктiв спiльного користування чи лiквiдацiю негативних наслiдкiв дiяльностi об'єктiв спiльного користування;
2) субвенцiї на проведення видаткiв мiсцевих бюджетiв, що враховуються при визначеннi обсягу мiжбюджетних трансфертiв;
3) субвенцiї на проведення видаткiв бюджетiв мiсцевого самоврядування, що не враховуються при визначеннi обсягу мiжбюджетних трансфертiв;
4) субвенцiї на виконання iнвестицiйних програм (проектiв), у тому числi на будiвництво або реконструкцiю об'єктiв спiльного користування;
5) додатковi дотацiї та iншi субвенцiї.
Умови надання субвенцiй, зазначених у цiй частинi статтi, визначаються вiдповiдним договором сторiн, якщо iнше не встановлено цим Кодексом.
3. Мiжбюджетнi трансферти мiж районним бюджетом та бюджетами мiсцевого самоврядування визначаються вiдповiдно до цього Кодексу з урахуванням таких вимог:
1) дотацiя вирiвнювання з районного бюджету до бюджету мiсцевого самоврядування визначається як перевищення розрахункового обсягу видаткiв, перелiк яких визначено статтею 88 цього Кодексу, над розрахунковим обсягом доходiв, перелiк яких визначено статтею 64 цього Кодексу. Якщо розрахунковий обсяг доходiв бюджету мiсцевого самоврядування, визначений статтею 64 цього Кодексу, перевищує розрахунковий обсяг видаткiв вiдповiдного бюджету, для такого бюджету встановлюється обсяг коштiв, що передаються до районного бюджету;
2) обсяг дотацiї вирiвнювання з районного бюджету до вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування або обсяг коштiв, що передаються iз вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування до районного бюджету, визначається на основi Формули розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування, яка затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України, з урахуванням параметрiв, визначених частиною третьою статтi 98 цього Кодексу, та додаткових параметрiв (коефiцiєнтiв пофакторного впливу, що затверджуються розпорядженням районної державної адмiнiстрацiї в межах, визначених такою формулою, i визначають питому вагу кожного фактора у загальному обсязi видаткiв вiдповiдних бюджетiв мiсцевого самоврядування, але їх сумарне значення не може бути бiльше 1).
Iндекс вiдносної податкоспроможностi вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування є коефiцiєнтом, що визначає рiвень податкоспроможностi такого бюджету у порiвняннi з середнiм показником по зведеному бюджету району у розрахунку на одну людину (на основi даних про фактичне виконання вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування за три останнi бюджетнi перiоди з урахуванням положень частини сьомої статтi 98 цього Кодексу) та переглядається у порядку, визначеному частиною восьмою статтi 98 цього Кодексу.
Мiнiмальний рiвень фiнансового нормативу бюджетної забезпеченостi бюджетiв мiсцевого самоврядування встановлюється у Формулi розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування.
Коефiцiєнт вирiвнювання застосовується до обчисленого за Формулою розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування обсягу коштiв, що передаються до районного бюджету, i визначається в межах вiд 0,6 до 1.
Прогнозний показник обсягу доходiв, що враховуються при визначеннi обсягу мiжбюджетних трансфертiв, зведеного бюджету району на плановий бюджетний перiод не може бути бiльше такого показника, врахованого при визначеннi обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж державним бюджетом та зведеним бюджетом району;
3) районна державна адмiнiстрацiя у п'ятиденний строк вiд термiну, визначеного частиною восьмою статтi 75 цього Кодексу, здiйснює розрахунки мiжбюджетних трансфертiв та подає їх Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласнiй державнiй адмiнiстрацiї для перевiрки i надання висновку щодо вiдповiдностi Формулi розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування, а також доводить такi розрахунки до вiдома вiдповiдних органiв мiсцевого самоврядування.
Рада мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласна державна адмiнiстрацiя у п'ятиденний строк з дня отримання розрахункiв мiжбюджетних трансфертiв надає вiдповiдний висновок районнiй державнiй адмiнiстрацiї, який подається до проекту районного бюджету разом з матерiалами, визначеними частиною першою статтi 76 цього Кодексу.
Обсяги мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування у дводенний строк з дня затвердження районного бюджету доводяться до вiдповiдних органiв мiсцевого самоврядування;
4) якщо рiшення про районний бюджет не затверджено у термiн, визначений частиною другою статтi 77 цього Кодексу, рiшення про встановлення обсягiв мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування приймається Верховною Радою Автономної Республiки Крим, обласною радою за поданням Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласної державної адмiнiстрацiї з урахуванням вимог цього Кодексу та Формули розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв мiж районним бюджетом та вiдповiдними бюджетами мiсцевого самоврядування.
При цьому показники мiжбюджетних трансфертiв, визначенi Верховною Радою Автономної Республiки Крим, обласною радою, не можуть бути погiршенi (обсяги дотацiї вирiвнювання з районного бюджету до вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування не можуть бути зменшенi, а обсяги коштiв, що передаються до районного бюджету з вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування, не можуть бути збiльшенi);
5) якщо на територiї села, селища, мiста районного значення недостатньо бюджетних установ, якi забезпечують надання гарантованих послуг, визначених пунктом 1 частини першої статтi 86 цього Кодексу, в обсязi, визначеному фiнансовими нормативами бюджетної забезпеченостi, обсяг мiжбюджетного трансферту для вiдповiдного бюджету мiсцевого самоврядування визначається з урахуванням перерахунку кiлькостi споживачiв гарантованих послуг, здiйсненого на пiдставi рiшень вiдповiдних мiсцевих рад, прийнятих кожною iз сторiн, i укладання договору.
Такi договори укладаються до 1 серпня року, що передує плановому. Якщо в установлений термiн договори не укладено, рiшення щодо перерахунку кiлькостi споживачiв гарантованих послуг приймається районною радою.
4. Положення частини третьої цiєї статтi поширюються на мiжбюджетнi вiдносини мiж мiським (мiста Севастополя, мiста республiканського Автономної Республiки Крим та обласного значення) бюджетом та бюджетами адмiнiстративно пiдпорядкованих йому мiст, сiл i селищ.