МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
вiд 20.08.2001 | N 542 |
---|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 10 вересня 2001 р. за N 797/5988 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту України 20.08.2001 N 542 |
Правила
перевезення вантажiв дрiбними вiдправками
(ст. 39 Статуту)
1. Дрiбною вiдправкою вважається партiя вантажу, що пред'являється за однiєю накладною, для перевезення якої не потрiбен окремий вагон (контейнер).
До перевезення за однiєю накладною дрiбною вiдправкою приймається вантаж в кiлькостi не менше 100 кг, а домашнi речi - не менше 50 кг.
2. Приймання вантажiв до перевезення дрiбними вiдправками провадиться за пред'явленням або за планами перевезень.
3. Дрiбнi вiдправки перевозяться в збiрних вагонах:
на одну станцiю призначення (прямi вагони);
на рiзнi станцiї призначення. Цi вагони направляються на вантажосортувальнi платформи для сортування i подальшого вiдправлення вантажiв на станцiї призначення.
Завантаження дрiбних вiдправок у вагон здiйснюється вiдповiдно до плану формування збiрних вагонiв, що затверджується вiдповiдною залiзницею.
4. Приймання до перевезення вантажiв дрiбними вiдправками через склади станцiй провадиться за розкладом, який складається начальником станцiї згiдно з планом формування збiрних вагонiв з урахуванням обсягiв вантажопотокiв.
Для вантажiв, якi не допускаються до спiльного перевезення з iншими вантажами (небезпечнi, з неприємним запахом, сировина тваринного походження тощо), а також для великовагових вантажiв можуть установлюватися окремi днi приймання.
За наявностi достатньої кiлькостi вантажiв начальник станцiї за погодженням з вiдправниками незалежно вiд розкладу може
встановити додатковi днi приймання дрiбних вiдправок призначенням на одну станцiю.
Вантажi, що пред'являються до перевезення дрiбними вiдправками, мають бути сформованi вiдправником у пакети.
5. Завантаження дрiбних вiдправок на мiсцях незагального користування провадиться згiдно з планом формування з таким розрахунком, щоб забезпечити формування найбiльшої кiлькостi прямих збiрних вагонiв.
6. До пред'явлення вантажу до перевезення дрiбною вiдправкою вiдправник попередньо подає начальнику станцiї заповнену накладну для одержання погодження на приймання вантажу до перевезення.
Для попереднього планування навантаження дрiбних вiдправок та забезпечення формування максимальної кiлькостi прямих збiрних вагонiв начальником станцiї встановлюється порядок попереднього надання накладних усiма вiдправниками у днi, визначенi начальником станцiї.
Дата завезення вантажу та дата завантаження його у вагон призначаються начальником станцiї. За погодженням з вiдправником начальник станцiї може дозволити завчасне завезення вантажiв дрiбними вiдправками на склад станцiї. У такому разi завантаження призначається на найближчий день згiдно з розкладом для даного напрямку, про що проставляється вiдмiтка у накладнiй. Термiн доставки вантажiв у цих випадках обчислюється з часу закiнчення завантаження дрiбних вiдправок у вагон.
7. У разi недостатньої кiлькостi вантажiв, що здаються до перевезення дрiбними вiдправками, для формування збiрних вагонiв на станцiях, вiдкритих для роботи з контейнерами, допускається завантаження дрiбних вiдправок у прямi збiрнi контейнери призначенням на одну станцiю, яка також вiдкрита для роботи з контейнерами. Перелiк станцiй навантаження i вивантаження збiрних контейнерiв зазначається у планi формування збiрних вагонiв.
8. На кожну дрiбну вiдправку складається комплект перевiзних документiв згiдно з пунктом 1.1 Правил оформлення перевiзних документiв, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту вiд 21.11.2000 N 644 та зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 24.11.2000 за N 863/5084.
Плата за перевезення вантажiв дрiбними вiдправками у збiрних вагонах (контейнерах) стягується за тарифом для дрiбних вiдправок згiдно з Тарифним керiвництвом N 1, затвердженим наказом Мiнтрансу вiд 15.11.99 N 551 та зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї 01.12.99 за N 828/4121.
9. Вантажi, що перевозяться дрiбними вiдправками, мають бути належним чином пiдготовленi до завантаження. Кожне вантажне мiсце вiдправник маркує згiдно з Правилами приймання вантажiв до перевезення, затвердженими наказом Мiнiстерства транспорту вiд 21.11.2000 N 644 та зареєстрованими у Мiнiстерствi юстицiї України 24.11.2000 за N 861/5082.
У критi збiрнi вагони можуть завантажуватись дрiбнi вiдправки масою одного мiсця не бiльше 500 кг i довжиною до 3 м.
10. Дрiбнi вiдправки вантажiв: великовагових (масою вiд 500 до 5000 кг в одному мiсцi), довгомiрних (довжиною бiльше 3 м), громiздких (якi за своїми розмiрами не можуть бути завантаженi у критий вагон) перевозяться у вагонах вiдкритого типу. Упакування цих вантажiв здiйснюється вiдповiдно до вимог стандартiв та технiчних умов на них i повинно забезпечувати застосування засобiв механiзацiї при вантажних роботах. При прийманнi до перевезення дрiбними вiдправками вантажiв, упакування яких стандартами та технiчними умовами не передбачено, начальник станцiї має право вимагати упакування окремих деталей та вузлiв з метою забезпечення повної схоронностi вантажу при завантаженнi, перевезеннi, сортуваннi та вивантаженнi.
Якщо за однiєю накладною до перевезення пред'являються великоваговi та громiздкi мiсця з мiсцями невеликої маси, вiдправник повинен упакувати легкi мiсця разом з великоваговими або пред'явити їх до перевезення за окремою накладною.
11. Великоваговi вантажi (масою вiд 500 до 1500 кг в одному мiсцi), громiздкi та довгомiрнi (довжиною вiд 3 до 5 м), а також тi, якi за їх властивостями не можна перевозити у вiдкритих вагонах, дозволяється перевозити у критих вагонах. Такий дозвiл у кожному окремому випадку надається начальником станцiї за умови можливостi безперешкодного завантаження та вивантаження цих вантажiв з критих вагонiв.
12. Дрiбнi вiдправки розмiщуються у вагонi таким чином, щоб при вивантаженнi окремих вiдправок на попутних станцiях не виникала потреба перемiщення вантажу, який залишається. На вiдкритому рухомому складi, крiм цього, вантаж кожної вiдправки закрiплюється вiдповiдно до "Технических условий погрузки и крепления грузов" вiд 1988 року.
13. Перевезення небезпечних вантажiв дрiбними вiдправками здiйснюється вiдповiдно до "Правил перевозок опасных грузов по железным дорогам", затверджених 05.04.96 на п'ятнадцятому засiданнi Ради залiзничного транспорту держав-учасниць Спiвдружностi.
Перевезення дрiбними вiдправками отруйних та вибухових матерiалiв не допускається.
14. Предмети та речi домашньої обстановки, домашнього та особистого користування як новi, так i тi, що були в користуваннi (в тому числi велосипеди, моторолери, мотоцикли, холодильники, пральнi машини, пiанiно, меблi, книги тощо), здаються до перевезення пiд назвою "Домашнi речi" iз зазначенням найменування окремих предметiв (1 ящик - пiанiно, 2 зв'язки - стiльцi, 1 валiза - посуд i т. iн.).
15. Домашнi речi пред'являються до перевезення з додержанням таких умов пакування:
валiзи, обшитi тканиною чи без обшивки, мають бути замкненi та навхрест обв'язанi цiльною, без вузлiв, мотузкою;
мiшки, корзини, ящики обшиваються однорiдною тканиною без латок, однорiдними нитками та перев'язуються навхрест цiльною, без вузлiв, мотузкою; шви обшивки мають бути схованими всередину, за винятком останнього шва;
мотоцикли, велосипеди, моторолери, мопеди, холодильники упаковуються в дерев'янi ящики або лати. Бензин iз бакiв мотоциклiв, моторолерiв, мопедiв зливається, а акумулятори вимикаються;
стiльцi зв'язуються по кiлька штук та обгортаються ззовнi i в мiсцях дотику мiж собою м'якою тканиною;
меблi iз дзеркалами та склом упаковуються в лати з м'якою прокладкою мiж склом чи дзеркалом та упаковкою. Дверцята та ящики шаф i буфетiв закриватися на замки;
дзеркало обв'язується м'яким матерiалом i установлюється в мiцнi лати;
на вантажних мiсцях з дзеркалами, склом та iншими крихкими предметами вiдправник повинен зробити напис "Обережно, скло".
Домашнi речi в упаковцi, яка не гарантує їх схороннiсть, до перевезення не приймаються.
16. Домашнi речi, якi здаються до перевезення дрiбними вiдправками, приймаються залiзницею з перевiркою кiлькостi та маси вантажних мiсць.
Маса вантажних мiсць з домашнiми речами (одягом, книгами, посудом, дрiбними предметами повсякденного вжитку тощо) зазначається в накладнiй для кожного найменування окремим рядком.
Вiдправник повинен оголосити вартiсть домашнiх речей та скласти опис вантажних мiсць за формою ГУ-112. Зазначена вiдправником вартiсть вантажу не повинна перевищувати їх дiйсної вартостi. Опис складається у трьох примiрниках, завiряється календарним штемпелем та пiдписом працiвника станцiї. Один примiрник опису видається вiдправнику, другий залишається у справах станцiї, третiй вкладається всередину вантажного мiсця.
17. У разi виявлення несхоронностi вантажу чи пошкодження упаковки, а також на вимогу одержувача видача домашнiх речей провадиться з розпакуванням та перевiркою вмiсту пошкоджених мiсць
i перевiркою маси непошкоджених мiсць. Якщо перевiркою непошкоджених мiсць буде виявлено недостача їх маси, то перевiрка вмiсту цих мiсць на вимогу одержувача провадиться за описом, виданим одержувачу станцiєю вiдправлення.
18. Швидкопсувнi вантажi та сировина тваринного походження перевозяться дрiбними вiдправками з додержанням додаткових умов, передбачених "Правилами перевозок скоропортящихся грузов", затверджених Мiнiстерством шляхiв сполучення СРСР 18.08.66 та "Правилами перевозок грузов, подлежащих ветеринарно-санитарному надзору", затверджених Мiнiстерством шляхiв сполучення СРСР 09.08.65.
Начальник Департаменту транспортної полiтики | Г.М.Легенький |