МЕМОРАНДУМ
про взаєморозумiння мiж Державним департаментом фiнансового монiторингу, що дiє у складi Мiнiстерства фiнансiв України, та Радою з питань контролю за фiнансовою дiяльнiстю Федеративної Республiки Бразилiя щодо спiвробiтництва в сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом
Державний департамент фiнансового монiторингу, що дiє в складi Мiнiстерства фiнансiв України, та Рада з питань контролю за фiнансовою дiяльнiстю Федеративної Республiки Бразилiя, далi - "Договiрнi Сторони",
ВРАХОВУЮЧИ зацiкавленiсть у розвитку дружнiх стосункiв i спiвробiтництва мiж Договiрними Сторонами в сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом,
ВВАЖАЮЧИ, що спiльним iнтересом держав Договiрних Сторiн є сприяння переслiдуванню осiб, пiдозрюваних у вiдмиваннi доходiв, одержаних злочинним шляхом, та кримiнальної дiяльностi, пов'язаної з вiдмиванням доходiв,
ДОМОВИЛИСЬ про наступне:
Стаття 1
Договiрнi Сторони спiвпрацюють, у тому числi щодо обмiну iнформацiєю, у вiдповiдностi з цим Меморандумом, дiючи в межах власної компетенцiї та у вiдповiдностi iз законодавством та мiжнародними зобов'язаннями своїх країн.
Стаття 2
Договiрнi Сторони спiвпрацюють щодо збору, обробки та аналiзу iнформацiї, що є у їх розпорядженнi, яка стосується фiнансових операцiй, вiдносно яких є пiдозри, що вони пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, а також фiзичних та юридичних осiб, якi залученi до здiйснення таких операцiй.
Обмiн будь-якою доступною iнформацiєю, що може мати вiдношення до виявлення фiнансових операцiй, що пов'язанi з вiдмиванням доходiв, здiйснюватиметься за iнiцiативою або на запит однiєї з Договiрних Сторiн. Будь-який запит на отримання iнформацiї супроводжуватиметься стислим обґрунтуванням та перелiком основних фактiв.
Стаття 3
Iнформацiя, отримана вiд вiдповiдної Договiрної Сторони, без її попередньої згоди не буде нi розголошена будь-якiй третiй сторонi, нi використана в адмiнiстративних, слiдчих або судових цiлях.
Iнформацiя, отримана у вiдповiдностi з цим Меморандумом, може бути використана лише при здiйсненi правосуддя у справах, пов'язаних iз вiдмиванням доходiв, одержаних злочинним шляхом. Суспiльно небезпечнi протиправнi дiяння, що передують легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, наведенi в Додатках. Договiрнi Сторони беруть на себе зобов'язання поновлювати Додатки у випадку змiни вiдповiдної частини нацiонального законодавства.
Додатки є невiд'ємною частиною цього Меморандуму.
Стаття 4
Договiрнi Сторони не допускатимуть використання або розповсюдження будь-якої iнформацiї або документiв, отриманих в рамках цього Меморандуму, в iнших цiлях, нiж тi, що визначенi цим Меморандумом, без попередньої згоди Договiрної Сторони, що надала таку iнформацiю.
Стаття 5
Iнформацiя, отримана на основi цього Меморандуму, є конфiденцiйною, та є предметом службової таємницi, i на неї поширюється режим захисту, аналогiчний передбаченому законодавством держави отримуючої Договiрної Сторони для подiбної iнформацiї, отриманої з нацiональних джерел.
Стаття 6
Договiрнi Сторони спiльно узгодять, у вiдповiдностi iз законодавством своїх держав, прийнятнi процедури спiвробiтництва, в тому числi обмiну iнформацiєю, та проводитимуть консультацiї з метою виконання цього Меморандуму.
Стаття 7
Спiвробiтництво мiж Договiрними Сторонами здiйснюватиметься англiйською мовою.
Стаття 8
Договiрнi Сторони не зобов'язанi надавати допомогу у випадку, якщо по фактах, якi зазначенi у запитi, вже ведеться досудове або судове слiдство у державi запитуваної Договiрної Сторони.
Стаття 9
Змiни та доповнення до цього Меморандуму можуть вноситись у будь-який час за взаємною згодою Договiрних Сторiн та оформлюються окремими протоколами, що становитимуть невiд'ємну частину цього Меморандуму.
Стаття 10
Меморандум набуває чинностi з дати його пiдписання. Дiя цього Меморандуму припиняється через 30 днiв з дати отримання однiєю Договiрною Стороною письмового повiдомлення iншої Договiрної Сторони про її намiр припинити дiю цього Меморандуму.
Вчинено у м. Бразилiа 12 липня 2004 року у двох оригiнальних примiрниках, кожний українською, португальською та англiйською мовами, при цьому всi тексти є автентичними. У разi виникнення розбiжностей щодо тлумачення положень цього Меморандуму, переважну силу матиме текст англiйською мовою.
За Державний департамент фiнансового монiторингу, що дiє у складi Мiнiстерства фiнансiв України | За Раду з питань контролю за фiнансовою дiяльнiстю Федеративної Республiки Бразилiя |
Сергiй Гуржiй | Антонiо Густаво Родрiгес |
Додаток I
Закон України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом" визначає суспiльно небезпечне протиправне дiяння, що передує легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, як дiяння, за яке Кримiнальним кодексом України передбачено покарання у виглядi позбавлення волi на строк три i бiльше рокiв (за виключенням дiянь, передбачених статтею 207 "Ухилення вiд повернення виручки в iноземнiй валютi" та статтею 212 "Ухилення вiд сплати податкiв, зборiв, iнших обов'язкових платежiв" Кримiнального кодексу України) або яке визнається злочином за кримiнальним законом iншої держави, i за таке ж саме дiяння передбачена вiдповiдальнiсть Кримiнальним кодексом України, та внаслiдок вчинення якого є незаконно одержанi доходи.
Додаток II
Закон Бразилiї 9613 вiд 3 березня 1998 року щодо злочинiв з вiдмивання грошей або приховування активiв, прав та цiнностей, заходiв запобiгання використання фiнансової системи для протиправних дiй, описаних у цьому законi, створює Раду з питань контролю за фiнансовою дiяльнiстю, визначає у своїй статтi 1 злочин з вiдмивання грошей як приховування або маскування дiйсної природи, походження, знаходження, розмiщення, перемiщення або власностi активiв, прав та цiнностей, якi прямо або опосередковано походять вiд наступних злочинiв:
I. | Незаконне перемiщення наркотичних засобiв або подiбних препаратiв; |
II. | Тероризм та його фiнансування; |
III. | Контрабанда або перемiщення зброї, спорядження або матерiалiв для їх виготовлення; |
IV. | Вимагання через викрадення дiтей (людей); |
V. | Дiяння проти державного управлiння, включаючи прямi або непрямi вимоги з метою отримання вигоди для себе або iнших, як умови або цiни за здiйснення або нездiйснення будь-якого адмiнiстративного акту; |
VI. | Дiяння проти бразильської фiнансової системи; |
VII. | Дiяння, скоєнi злочинною органiзацiєю; |
VIII. | Дiяння, скоєнi фiзичною особою проти iноземної державної адмiнiстрацiї (статтi 337-В, 337-С та 337-D Закону N 2848 вiд 7 грудня 1940 року - Кримiнального кодексу). |