УГОДА
мiж Кабiнетом Мiнiстрiв України i Урядом Республiки Таджикистан про спiвробiтництво у митних справах
(Угоду затверджено Постановою КМ N 492 вiд 11.04.2002)
Кабiнет Мiнiстрiв України i Уряд Республiки Таджикистан, далi Сторони,
бажаючи розвивати дружнi вiдносини, у тому числi i за допомогою спiвробiтництва у галузi митної справи,
прагнучи шляхом спiвробiтництва митних служб сприяти розвитку та прискоренню пасажирського та вантажного сполучення мiж Сторонами,
маючи на увазi, що дотримання митного законодавства та боротьба з митними правопорушеннями можуть бути бiльш успiшно здiйснюватися при спiвробiтництвi митних служб Сторiн,
домовилися про таке:
Стаття 1
Визначення
Для цiлей цiєї Угоди застосовуватимуться такi термiни:
"митне законодавство" - сукупнiсть нормативних правових актiв держав Сторiн, що регулюють порядок ввезення, вивезення та транзиту товарiв, ручної поклажi та багажу пасажирiв, валютних та iнших цiнностей, мiжнародних поштових вiдправлень, стягнення мита, зборiв та iнших платежiв, надання пiльг, установлення заборон та обмежень, а також контролю за перемiщенням товарiв через митнi кордони Сторiн;
"митнi служби" - центральнi митнi органи держав Сторiн;
"митне правопорушення" - порушення або спроба порушення митного законодавства;
"особа" - фiзична або юридична особа;
"наркотичнi засоби" - речовини, якi включенi ООН до перелiкiв Єдиної конвенцiї про наркотичнi засоби 1961 року з наступними змiнами та доповненнями, а також до нацiональних перелiкiв;
"психотропнi речовини" - речовини, включенi ООН до спискiв Конвенцiї про психотропнi речовини 1971 року з наступними змiнами та доповненнями, а також до нацiональних перелiкiв;
"прекурсори" - речовини, класифiкованi у вiдповiдних мiжнародних конвенцiях i нацiональних перелiках як вихiднi або допомiжнi пiд час вироблення, виготовлення та переробки наркотичних засобiв i психотропних речовин;
"контрольована поставка" - метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення на територiю держави однiєї iз Сторiн незаконних, або пiдозрюваних щодо їх незаконностi партiй наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв з вiдома та пiд наглядом компетентних органiв Сторiн з метою виявлення осiб, причетних до незаконного обiгу, наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв;
"свiдоцтво" - офiцiйний документ, який пiдтверджує фактичне оформлення товару у вiдповiдностi до нацiонального законодавства держави, в якої було здiйснено оформлення товару.
Стаття 2
Сфера застосування Угоди
Сторони, на основi цiєї Угоди та через митнi служби, у рамках їх компетенцiї i за умови додержання законодавства держав Сторiн, будуть спiвпрацювати з метою:
а) удосконалення пасажирського та вантажного сполучення мiж державами Сторiн;
б) забезпечення вiрного стягнення мита, зборiв та iнших платежiв, а також застосування митних пiльг;
в) вiдвернення, розслiдування та припинення митних правопорушень;
г) спрощення процедури митного оформлення мiж двома державами.
Стаття 3
Спрощення митних формальностей
1. Митнi служби:
а) вживають за взаємним погодженням необхiднi заходи до спрощення митного оформлення;
б) визнають митнi забезпечення (пломби, вiдбитки печаток, штампiв) i митнi документи одна одної, а при необхiдностi накладають власнi митнi забезпечення на товари, що перемiщуються.
2. Товари i транспортнi засоби, якi прямують транзитом, звiльняються вiд митного огляду, за винятком випадкiв, коли є пiдстави вважати, що їх ввезення, вивезення i транзит забороненi вiдповiдно до законодавства держав Сторiн: має мiсце митне правопорушення, або вiдповiдно до нацiонального законодавства держави однiєї iз Сторiн транзит проводиться за умови забезпечення сплати митних платежiв i податкiв.
Стаття 4
Надання свiдчень
1. Митнi служби надають одна однiй на запит свiдчення, якi пiдтверджують, що товари вивезенi з територiї держави однiєї Сторони, ввозяться на територiю держави iншої Сторони на законних пiдставах. У свiдченнях зазначаються вид та результати митних процедур, вiдповiдно до яких оформлялися товари.
2. Митнi служби подають одна однiй на запит вiдомостi про те, що наданi пiдпорядкованими їм митними органами свiдчення або iншi документи є дiйсними i мiстять усi необхiднi данi.
Стаття 5
Боротьба з незаконним обiгом наркотичних засобiв
i психотропних речовин
1. Митнi служби з метою активiзацiї дiй з вiдвернення, розслiдування та припинення незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв без попереднього запиту й у можливо короткий термiн повiдомляють одна однiй вiдомостi у межах законодавства держав Сторiн:
а) про осiб, стосовно яких вiдомо, що вони займаються незаконним обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв або пiдозрюються у цьому;
б) про транспортнi засоби, включаючи контейнери, i поштовi вiдправлення, про якi вiдомо, що вони використовуються для незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв, а також про новi методи контролю за ними;
в) про виявленi факти або спроби незаконного перемiщення наркотикiв на територiї чи з територiй Сторiн, про засоби їх приховування, що застосовуються пiд час транспортування, та про методи їх виявлення;
г) про новi досягнення в науцi i практицi щодо виявлення незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин та прекурсорiв.
2. Митнi служби без попереднього запиту iнформують одна одну про застосовуванi способи незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв, а також про новi методи контролю за ними.
3. Отриманi будь-якою зi Сторiн вiдповiдно до пунктiв 1 i 2 цiєї статтi вiдомостi, повiдомлення i документи передаються її правоохоронним та iншим державним органам, якi займаються боротьбою з наркоманiєю i незаконним обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв.
4. На основi законодавств держав Сторiн i за взаємним узгодженням, митнi служби використовують при потребi метод контрольованої поставки наркотичних засобiв та психотропних речовин i прекурсорiв з метою виявлення осiб, причетних до їх незаконного обiгу.
Рiшення про використання методу контрольованої поставки приймаються Сторонами окремо у кожному конкретному випадку i можуть при потребi враховувати фiнансовi домовленостi Сторiн.
Стаття 6
Передача вiдомостей
1. Митнi служби передають одна однiй на запит усi наявнi в їх розпорядженнi вiдомостi, у тому числi шляхом пересилання повiдомлень, протоколiв та iнших матерiалiв або їх завiрених копiй:
а) про обставини, пов'язанi зi стягненням мита, зборiв та iнших платежiв, а також застосуванням митних пiльг;
б) про дiї, здiйсненi або такi, що готуються, якi суперечать митному законодавству Сторони, що запитує.
2. Митнi служби у можливо короткий термiн повiдомляють одна однiй, у тому числi i без попереднього запиту, вiдомостi про можливi митнi правопорушення, у боротьбi з якими iснує особлива заiнтересованiсть Сторiн. Це, у першу чергу, стосується митних правопорушень пiд час перемiщення:
а) товарiв, якi можуть являти загрозу для довкiлля або здоров'я населення;
б) зброї, боєприпасiв, вибухових та отруйних речовин, вибухових пристроїв;
в) предметiв, якi становлять значну iсторичну, художню, культурну або археологiчну цiннiсть;
г) товарiв, якi вiдповiдно до законодавств держав Сторiн, пiдлягають обкладенню високим митом та податками;
д) товарiв, якi мають особливо важливе значення i пiдпадають пiд нетарифнi обмеження;
е) наркотичних засобiв i психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв.
Стаття 7
Передача документiв
1. Митнi служби Сторiн обмiнюються мiж собою копiями чинних законодавчих або iнших нормативних актiв з митних питань i негайно iнформують одна одну про всi змiни та доповнення митного законодавства.
2. Митна служба однiєї Сторони на запит митної служби iншої Сторони передає копiї рiшень адмiнiстративних органiв з питань застосування митного законодавства.
3. У запитах про передачу документiв вiдповiдно до цiєї статтi на вiдмiну вiд вимоги, передбаченої пiдпунктом "д" пункту 2 статтi 11 цiєї Угоди, суть справи може не описуватися. Отримання документiв пiдтверджується митною службою, що запитує, iз зазначенням дати отримання.
Стаття 8
Обмiн досвiдом i подання допомоги
1. Митнi служби обмiнюються iнформацiєю:
а) про досвiд своєї дiяльностi i використання технiчних засобiв контролю;
б) про новi засоби та способи вчинення митних правопорушень;
в) з iнших митних питань, якi являють взаємний iнтерес для обох Сторiн.
2. Митнi служби подають одна однiй допомогу в галузi митної справи, включаючи:
а) обмiн спiвробiтниками у випадках, якi являють взаємний iнтерес, а також з метою ознайомлення з технiчними засобами, якi використовуються митними службами;
б) навчання й удосконалення спецiальних навикiв спiвробiтникiв;
в) обмiн експертами з митних питань;
г) обмiн професiональними, науковими i технiчними вiдомостями, що стосуються митних питань.
Стаття 9
Розслiдування
1. На запит митної служби однiєї Сторони митна служба iншої Сторони проводить перевiрку або розслiдування з питань, передбачених пунктами "б" i "в" статтi 2 цiєї Угоди. Результати перевiрки або розслiдування повiдомляються митнiй службi, що запитує, вiдповiдно до порядку, передбаченого пунктом 1 статтi 6 цiєї Угоди.
2. Перевiрка або розслiдування проводиться вiдповiдно до законодавства держави запитуваної Сторони. Запитувана митна служба проводить перевiрку або розслiдування, дiючи вiд свого iменi.
3. Запитувана митна служба може дозволити посадовим особам митної служби, що запитує, бути присутнiми при таких перевiрках або розслiдуваннях.
4. Посадовi особи держави однiєї Сторони у перiод перебування на територiї iншої Сторони у випадках, передбачених цiєю Угодою, повиннi мати документальне пiдтвердження своїх офiцiйних повноважень, не носити формений одяг та не мати зброї.
Стаття 10
Експерти та свiдки
У разi, якщо судовi або адмiнiстративнi органи однiєї Сторони, у зв'язку з митними правопорушеннями, що розглядаються, звертаються з вiдповiдним запитом, то митна служба держави iншої Сторони може уповноважити своїх спiвробiтникiв виступити як свiдкiв або експертiв у таких судових або адмiнiстративних розглядах. Цi спiвробiтники дають свiдчення або висновки за фактами, установленими ними пiд час виконання службових обов'язкiв. У запитi про участь у судовому або адмiнiстративному розглядi має бути зазначено, по якiй справi i в якому статусi повинен виступати спiвробiтник запитуваної митної служби.
Стаття 11
Форма та змiст запиту
1. Запит, передбачений пунктом 1 статтi 9 цiєї Угоди, надсилається у письмовiй формi i складається офiцiйною мовою держави запитуваної Сторони, росiйською, або iншою мовою, прийнятною для митної служби держави Сторони, що запитує. Необхiднi для виконання запиту документи повиннi подаватися в оригiналах, офiцiйно завiрених копiях або фотокопiях.
2. Запит повинен мiстити такi данi:
а) назву митного органу, iнтереси якого лежать в основi запиту;
б) предмет i причину запиту;
в) вид процедури;
г) прiзвища, адреси та iншi данi про учасникiв процедури;
д) короткий опис сутi справи та її юридичну квалiфiкацiю.
Стаття 12
Виконання запитiв
1. Митнi служби сприяють одна однiй у виконаннi запитiв вiдповiдно до законодавств Сторiн i в межах своєї компетенцiї.
2. У виконаннi запит вiдмовляється, якщо його виконання може заподiяти шкоди суверенiтету, безпецi, суперечить законодавству чи мiжнародним зобов'язанням запитуваної Сторони.
3. Про вiдмову у виконаннi запиту, а також про причини вимови митна служба, що запитує, негайно повiдомляється у письмовiй формi.
Стаття 13
Документи
1. Передача на запит оригiналiв документiв здiйснюється у тих випадках, коли офiцiйно завiрених копiй або фотокопiй недостатньо.
2. Оригiнали документiв повиннi бути поверненi запитуванiй митнiй службi у можливо короткий термiн.
3. Пiд час застосування положень цiєї статтi не повиннi зачiпатися права та законнi iнтереси запитуваної Сторони або держави, яка не є учасницею цiєї Угоди.
Стаття 14
Використання отриманих вiдомостей та документiв
1. Митнi служби можуть використовувати у своїх протоколах, повiдомленнях та iнших матерiалах, при проведеннi перевiрок або розслiдувань, у судових або адмiнiстративних розглядах у зв'язку з митними правопорушеннями, як докази, вiдомостi та документи, отриманi вiдповiдно до цiєї Угоди. Оцiнка таких вiдомостей у судових чи адмiнiстративних розглядах здiйснюється вiдповiдно до законодавства держави запитуваної Сторони.
2. Вiдомостi, повiдомлення та документи, наданi на запит, використовуються виключно в цiлях виконання цiєї Угоди i не можуть передаватися кому-небудь або використовуватися для iнших цiлей без згоди митної служби, що їх надала.
3. Положення пункту 2 цiєї статтi не стосуються матерiалiв про порушення, пов'язанi з незаконним обiгом наркотичних засобiв та психотропних речовин. Така iнформацiя може передаватися органам, що безпосередньо займаються боротьбою з незаконним обiгом наркотикiв.
Стаття 15
Конфiденцiйнiсть
Усiй iнформацiї, документам або вiдомостям, отриманим вiдповiдно до положень цiєї Угоди, надається у державi отримання такий же захист вiд розголошення, як i подiбнiй iнформацiї, документам або вiдомостям, отриманим на її власнiй територiї.
Стаття 16
Вiдшкодування витрат
1. Митна служба, що запитує, вiдшкодовує запитуванiй митнiй службi витрати, що мали мiсце у порядку виконання цiєї Угоди у зв'язку з оплатою працi експертiв i перекладачiв, якi не працюють у запитуванiй митнiй службi.
2. Вiдшкодування витрат, пов'язаних з виконанням положень статтi 8 цiєї Угоди, може бути предметом окремих домовленостей мiж митними службами Сторiн.
Стаття 17
Порядок внесення змiн i доповнень
За згодою Сторiн до цiєї Угоди можуть бути внесенi змiни i доповнення. Змiни i доповнення оформлюються окремими протоколами, якi є невiд'ємною частиною цiєї Угоди i набирають чинностi у порядку, встановленому статтею 20 цiєї Угоди.
Стаття 18
Вирiшення спiрних питань
Усi спiрнi питання, що виникають мiж Сторонами, пов'язанi з тлумаченням положень цiєї Угоди, вирiшуються шляхом консультацiй i переговорiв.
Стаття 19
Виконання Угоди
1. Передбачене цiєю Угодою спiвробiтництво здiйснюється безпосередньо мiж митними службами.
2. Митнi служби видають у рамках своєї компетенцiї необхiднi для виконання цiєї Угоди нормативнi акти.
3. Для виконання цiєї Угоди митнi служби Сторiн можуть укладати окремi угоди з усього комплексу двостороннiх вiдносин з митних питань.
Стаття 20
Заключнi положення
1. Положення цiєї Угоди не зачiпають зобов'язань, прийнятих державами Сторiн вiдповiдно до iнших мiжнародних договорiв.
2. Ця Угода набирає чинностi з дати останнього письмового повiдомлення про виконання Сторонами необхiдних внутрiшньодержавних процедур, передбачених законодавством держав обох Сторiн. Угода дiє протягом наступних п'яти рокiв, пiсля чого вона буде автоматично продовжуватися на наступнi п'ять рокiв, якщо жодна зi Сторiн за шiсть мiсяцiв до закiнчення вiдповiдного термiну не заявить у письмовiй формi про своє бажання припинити її дiю.
Вчинено у м. Київ 6 липня 2001 року у двох примiрниках українською, таджицькою та росiйською мовами, причому всi три тексти є автентичними. У разi розбiжностей пiд час тлумачення положень цiєї Угоди за основу береться текст росiйською мовою.
За Кабiнет Мiнiстрiв України | За Уряд Республiки Таджикистан |