УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Питання Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Указами Президента України
вiд 5 березня 2004 року N 280/2004,
вiд 10 сiчня 2005 року N 18/2005
1. Затвердити Положення про Державний комiтет України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики.
2. Установити, що Державний комiтет України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики є правонаступником Державного комiтету стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України.
3. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
Указ Президента України вiд 26 липня 2000 року N 926 "Про Державний комiтет стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України";
Указ Президента України вiд 14 лютого 2002 року N 130 "Про внесення змiн до Положення про Державний комiтет стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України".
4. Кабiнету Мiнiстрiв України привести свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
Президент України | Л.КУЧМА |
м. Київ,
18 березня 2003 року
N 225/2003
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 18 березня 2003 року N 225/2003 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комiтет України з питань технiчного
регулювання та споживчої полiтики
1. Державний комiтет України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики (Держспоживстандарт України) є центральним органом виконавчої влади зi спецiальним статусом, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Держспоживстандарт України є спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сферi захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, пiдтвердження вiдповiдностi.
2. Держспоживстандарт України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Держспоживстандарт України органiзовує виконання актiв законодавства та здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.
Держспоживстандарт України узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення цього законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентовi України i Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями Держспоживстандарту України є:
участь у формуваннi та забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, управлiння якiстю;
здiйснення державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачiв, рекламу у цiй сферi, державного метрологiчного контролю та нагляду;
здiйснення у межах своєї компетенцiї державного нагляду за додержанням законодавства у сферi стандартизацiї та пiдтвердження вiдповiдностi;
забезпечення мiжгалузевої координацiї та функцiонального регулювання у сферi захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, управлiння якiстю.
4. Держспоживстандарт України вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) вносить пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, управлiння якiстю та забезпечує її реалiзацiю;
2) бере участь у розробленнi проектiв Державного бюджету України, Державної програми економiчного i соцiального розвитку України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань захисту прав i iнтересiв споживачiв, реклами, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, управлiння якiстю, що розробляються центральними органами виконавчої влади;
4) розглядає скарги, заяви i пропозицiї громадян з питань, що належать до його компетенцiї;
5) у сферi споживчої полiтики та захисту прав споживачiв:
вивчає споживчий ринок;
органiзовує в разi потреби громадське обговорення та/або опублiкування проектiв нормативно-правових актiв, якi можуть суттєво впливати на обсяг i змiст прав та iнтересiв споживачiв;
перевiряє вiдповiдно до законодавства у суб'єктiв господарської дiяльностi сфери торгiвлi, громадського харчування i послуг якiсть товарiв (робiт, послуг), додержання вимог щодо їх безпеки згiдно з технiчними регламентами з пiдтвердження вiдповiдностi, технiчними регламентами та iншими нормативними документами, а в разi потреби - якiсть сировини, матерiалiв, напiвфабрикатiв i комплектуючих виробiв, що використовуються для виробництва продукцiї (товарiв), виконання робiт i надання послуг, додержання вимог щодо їх безпеки, а також правил торгiвлi, виконання робiт i надання послуг;
здiйснює радiологiчний, хiмiко-токсикологiчний i фiзико-хiмiчний контроль продуктiв харчування, що виробляються та реалiзуються пiдприємствами торгiвлi i громадського харчування незалежно вiд форми власностi та фiзичними особами - суб'єктами пiдприємницької дiяльностi;
здiйснює в межах своєї компетенцiї контроль за додержанням законодавства про рекламу;
сприяє органам мiсцевого самоврядування у здiйсненнi ними повноважень щодо захисту прав споживачiв;
сприяє створенню необхiдних умов для навчання та набуття правових знань населенням у сферi захисту прав споживачiв;
готує разом з iншими центральними органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями щорiчну доповiдь про стан забезпечення прав споживачiв, доводить її до вiдома органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування;
забезпечує методичне керiвництво здiйсненням органами виконавчої влади заходiв iз реалiзацiї державної полiтики у сферi захисту прав споживачiв;
здiйснює в межах своєї компетенцiї заходи з виробництва та розповсюдження соцiальної рекламної iнформацiї;
органiзовує надання споживачам консультацiй з питань захисту прав споживачiв та реклами у цiй сферi;
сприяє реалiзацiї в Українi Керiвних принципiв для захисту iнтересiв споживачiв, прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН 9 квiтня 1985 року;
6) у сферi стандартизацiї:
вживає заходiв для гармонiзацiї розроблюваних нацiональних стандартiв iз вiдповiдними мiжнародними (регiональними) стандартами;
бере участь у розробленнi i узгодженнi технiчних регламентiв та iнших нормативно-правових актiв з питань стандартизацiї;
установлює правила розроблення, схвалення, прийняття, перегляду, змiни та втрати чинностi нацiональними стандартами, їх позначення, класифiкацiї за видами та iншими ознаками, кодування та реєстрацiї;
органiзовує i координує проведення робiт у сферi стандартизацiї;
схвалює та приймає нацiональнi стандарти вiдповiдно до законодавства;
здiйснює реєстрацiю нормативних документiв;
вживає заходiв до виконання зобов'язань, зумовлених участю України в мiжнародних (регiональних) органiзацiях стандартизацiї;
формує програму робiт iз стандартизацiї та координує її виконання;
приймає рiшення щодо створення та припинення дiяльностi технiчних комiтетiв стандартизацiї, визначає їх повноваження i порядок створення;
органiзовує створення i ведення нацiонального фонду нормативних документiв та нацiонального центру мiжнародної iнформацiйної мережi ISONET WTO;
органiзовує надання iнформацiйних послуг з питань стандартизацiї;
здiйснює вiдповiдно до законодавства державний нагляд за додержанням стандартiв, норм i правил, iнших вимог щодо безпеки та якостi продукцiї;
здiйснює координацiю робiт щодо створення i функцiонування державної системи кодифiкацiї продукцiї;
7) у сферi метрологiї:
координує дiяльнiсть iз забезпечення функцiонування та розвитку державної метрологiчної системи;
органiзовує проведення фундаментальних дослiджень;
вживає заходiв до створення та забезпечення функцiонування еталонної бази України;
установлює порядок створення, затвердження, реєстрацiї, зберiгання та застосування еталонiв, а також звiрення їх з еталонами iнших держав та мiжнародними еталонами;
надає в установленому порядку еталонам статусу державних;
установлює визначення основних одиниць Мiжнародної системи одиниць (далi - SI), назви та визначення похiдних одиниць SI, десяткових кратних i частинних вiд одиниць SI, дозволених позасистемних одиниць, а також їх позначення та правила написання;
приймає рiшення щодо тимчасового застосування у визначенiй галузi одиниць вимiрювань, якi не входять до Мiжнародної системи одиниць, кратних та частинних вiд них;
органiзовує та проводить державний метрологiчний контроль i нагляд;
установлює порядок уповноваження та атестацiї у державнiй метрологiчнiй системi, проведення державних випробувань, метрологiчної атестацiї, повiрки та калiбрування засобiв вимiрювальної технiки, державного метрологiчного нагляду за забезпеченням єдностi вимiрювань i за кiлькiстю фасованого товару в упаковках та оформлення їх результатiв;
установлює порядок проведення перевiрки уповноважених та атестованих метрологiчних центрiв, територiальних органiв Держспоживстандарту України, пiдприємств i органiзацiй та їх повiрочних, калiбрувальних i вимiрювальних лабораторiй, повiрочних (калiбрувальних) лабораторiй iноземних виробникiв;
установлює порядок визначення кiлькостi зразкiв упаковок, якi повиннi бути вiдiбранi для перевiрки, та випадки, коли виникає необхiднiсть розкривати готовi упаковки пiд час проведення державного метрологiчного нагляду за кiлькiстю фасованого товару в упаковках;
встановлює вимоги до розроблення та атестацiї методик виконання вимiрювань та порядку ведення Державного реєстру методик виконання вимiрювань, що застосовуються у сферi здiйснення державного метрологiчного нагляду;
визначає порядок встановлення приналежностi технiчних засобiв до засобiв вимiрювальної технiки;
затверджує типи засобiв вимiрювальної технiки та встановлює порядок ведення Державного реєстру засобiв вимiрювальної технiки;
установлює порядок визначення приналежностi засобiв вимiрювальної технiки до таких, що призначенi для використання у побутовiй сферi та не пiдлягають державним приймальним i контрольним випробуванням;
визначає порядок встановлення мiжповiрочних iнтервалiв, через якi пiдлягають перiодичнiй повiрцi засоби вимiрювальної технiки, що перебувають в експлуатацiї;
установлює порядок складання перелiкiв засобiв вимiрювальної технiки, що перебувають в експлуатацiї та пiдлягають повiрцi;
затверджує норми часу на повiрку засобiв вимiрювальної технiки, готує пропозицiї щодо установлення порядку цiноутворення у сферi метрологiї;
установлює порядок ведення облiку пiдприємств, органiзацiй та фiзичних осiб - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi провадять дiяльнiсть, пов'язану з виробництвом, ремонтом, продажем i прокатом засобiв вимiрювальної технiки;
визначає умови i правила проведення дiяльностi, пов'язаної з ремонтом засобiв вимiрювальної технiки;
координує дiяльнiсть метрологiчної служби України;
погоджує положення про метрологiчнi служби центральних органiв виконавчої влади та встановлює порядок атестацiї головних i базових органiзацiй цих служб;
визначає вимоги до державних повiрникiв метрологiчних центрiв i територiальних органiв Держспоживстандарту України, повiрникiв повiрочних лабораторiй пiдприємств i органiзацiй, аудиторiв з метрологiї, державних iнспекторiв з метрологiчного нагляду та установлює порядок їх атестацiї;
розробляє або бере участь у пiдготовцi проектiв державних наукових i науково-технiчних програм, що стосуються забезпечення єдностi вимiрювань;
забезпечує представництво та участь України у мiжнародних, європейських та iнших регiональних органiзацiях з метрологiї;
(пiдпункт 7 пункту 4 в редакцiї Указу Президента України вiд 10.01.2005 р. N 18/2005) |
8) у сферi пiдтвердження вiдповiдностi:
готує пропозицiї щодо приєднання України до мiжнародних (регiональних) систем сертифiкацiї, приймає рiшення про порядок визнання результатiв робiт, проведених органами iз сертифiкацiї iноземних держав;
координує роботу центральних органiв виконавчої влади у визначених сферах дiяльностi з пiдтвердження вiдповiдностi у законодавчо регульованiй сферi;
органiзовує розроблення проектiв нормативно-правових актiв, що встановлюють загальнi вимоги та правила процедури пiдтвердження вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi;
надає методологiчну допомогу центральним органам виконавчої влади в розробленнi проектiв законiв, iнших нормативно-правових актiв з питань пiдтвердження вiдповiдностi;
узгоджує розробленi центральними органами виконавчої влади технiчнi регламенти з пiдтвердження вiдповiдностi;
надає Мiнiстерству економiки та з питань європейської iнтеграцiї України висновки щодо уповноваження органiв iз сертифiкацiї на проведення робiт з пiдтвердження вiдповiдностi у законодавчо регульованiй сферi;
органiзовує ведення державного реєстру уповноважених органiв iз сертифiкацiї та встановлює порядок надання ними iнформацiї щодо виданих сертифiкатiв вiдповiдностi та свiдоцтв про визнання вiдповiдностi;
забезпечує пiдготовку та атестацiю аудиторiв iз сертифiкацiї;
органiзовує ведення нацiонального фонду нормативно-правових актiв з питань пiдтвердження вiдповiдностi;
вiдповiдно до законодавства проводить та координує роботу iз забезпечення функцiонування державної системи сертифiкацiї, в тому числi:
веде Реєстр державної системи сертифiкацiї, встановлює правила визнання сертифiкатiв iнших країн та призначає органи iз сертифiкацiї;
затверджує перелiки продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi;
розглядає спiрнi питання з випробувань i додержання правил сертифiкацiї продукцiї;
9) у сферi управлiння якiстю:
розробляє проекти нормативно-правових актiв щодо впровадження вiдповiдно до мiжнародних стандартiв систем управлiння якiстю та систем управлiння довкiллям на пiдприємствах, а також стосовно державної пiдтримки їх впровадження;
органiзовує та проводить монiторинг якостi продукцiї (товарiв, робiт, послуг), впровадження систем управлiння якiстю на пiдприємствах;
органiзовує iнформацiйне забезпечення пiдприємств з питань управлiння якiстю та довкiллям;
бере участь в органiзацiї пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з управлiння якiстю та розробленнi вiдповiдних навчальних програм, проведення фундаментальних i прикладних дослiджень у сферi якостi;
10) у сферi вилучення з обiгу неякiсної та небезпечної продукцiї i дальшого поводження з нею:
установлює порядок атестацiї виробництва пiдприємств, що здiйснюють переробку, утилiзацiю або знищення вилученої з обiгу неякiсної та небезпечної продукцiї, органiзовує та проводить таку атестацiю;
здiйснює державну реєстрацiю нормативних документiв, що встановлюють порядок i умови використання, утилiзацiї та знищення неякiсної та небезпечної продукцiї, атестацiї пiдприємств, що здiйснюють переробку, утилiзацiю або знищення вилученої з обiгу такої продукцiї;
11) здiйснює в межах своєї компетенцiї контроль за додержанням законодавства у сферi регулювання виробництва i торгiвлi спиртом етиловим, коньячним i плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами;
12) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що перебувають у його управлiннi;
13) вживає в межах своєї компетенцiї заходiв щодо вдосконалення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, захисту iнтересiв вiтчизняних товаровиробникiв на зовнiшньому ринку;
14) реалiзовує в межах повноважень, визначених законодавством, державну полiтику у сферi охорони державної таємницi, здiйснює в установленому порядку контроль за станом охорони та збереження державної таємницi у центральному апаратi Комiтету, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що перебувають в його управлiннi;
15) бере участь у роботi вiдповiдних мiжнародних органiзацiй iз захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, пiдтвердження вiдповiдностi, якостi продукцiї;
16) здiйснює заходи щодо галузевого спiвробiтництва України з Європейським Союзом, у межах своїх повноважень забезпечує виконання Українською Стороною зобов'язань за Угодою про партнерство i спiвробiтництво мiж Україною i Європейськими Спiвтовариствами та їх державами-членами, адаптацiю законодавства України до законодавства Європейського Союзу, виконання iнших заходiв щодо iнтеграцiї України до Європейського Союзу;
17) бере участь у пiдготовцi мiжнародних договорiв України, готує пропозицiї щодо укладання, денонсацiї таких договорiв, у межах своєї компетенцiї укладає мiжнароднi договори України та забезпечує виконання зобов'язань України за мiжнародними договорами з питань, що належать до його вiдання;
18) бере участь у реалiзацiї державної полiтики зайнятостi, здiйснює заходи щодо пiдготовки, перепiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв сфери захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, управлiння якiстю;
19) забезпечує в межах визначених законодавством повноважень виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
20) проводить iнформацiйно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до його компетенцiї;
21) здiйснює iншi функцiї, необхiднi для виконання покладених на нього завдань.
5. Держспоживстандарт України має право:
1) давати суб'єктам господарської дiяльностi обов'язковi для виконання приписи про припинення порушень прав споживачiв;
2) розглядати вiдповiдно до законодавства справи про адмiнiстративнi правопорушення;
3) перевiряти та обстежувати вiдповiдно до законодавства виробничi, складськi, торговельнi та iншi примiщення суб'єктiв господарської дiяльностi сфери торгiвлi, громадського харчування i послуг;
4) вiдбирати в установленому порядку у суб'єктiв господарської дiяльностi сфери торгiвлi, громадського харчування i послуг зразки товарiв, сировини, матерiалiв, напiвфабрикатiв, комплектуючих виробiв для перевiрки їх якостi на мiсцi виробництва, вiдвантаження тощо або проведення незалежної експертизи у вiдповiдних лабораторiях та iнших установах; проводити контрольнi перевiрки правильностi розрахункiв iз споживачами за наданi послуги та реалiзованi товари;
5) припиняти вiдвантаження i реалiзацiю товарiв, що не вiдповiдають вимогам нормативних документiв, додержання яких вiдповiдно до законодавства є обов'язковим, технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi, технiчних регламентiв - до усунення суб'єктами господарської дiяльностi виявлених недолiкiв;
6) забороняти суб'єктам господарської дiяльностi реалiзовувати споживачам продукцiю, яка пiдлягає пiдтвердженню вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi, в разi:
вiдсутностi сертифiката вiдповiдностi та/або декларацiї про вiдповiднiсть чи свiдоцтва про визнання вiдповiдностi (або копiй цих документiв);
невiдповiдностi продукцiї вимогам нормативних документiв, зазначеним у декларацiї про вiдповiднiсть або у сертифiкатi вiдповiдностi чи свiдоцтвi про визнання вiдповiдностi;
7) приймати рiшення щодо:
припинення у сферi торгiвлi, громадського харчування i послуг, продажу та виробництва товарiв, виконання робiт i надання послуг, що не вiдповiдають вимогам нормативних документiв, додержання яких вiдповiдно до законодавства є обов'язковим, технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi, технiчних регламентiв - до усунення виявлених недолiкiв;
тимчасового припинення дiяльностi пiдприємств торгiвлi (секцiй, вiддiлiв), громадського харчування, сфери послуг, складiв пiдприємств оптової i роздрiбної торгiвлi та органiзацiй незалежно вiд форми власностi, якi систематично реалiзують недоброякiснi товари, порушують правила торгiвлi та надання послуг, умови зберiгання та транспортування товарiв, - до усунення виявлених недолiкiв;
заборони вiдтворення чи розповсюдження без його дозволу документiв мiжнародних (регiональних) органiзацiй стандартизацiї, членом яких є Україна, нацiональних стандартiв, кодексiв усталеної практики, класифiкаторiв та каталогiв;
8) опломбовувати в порядку, передбаченому законодавством у сферi торгiвлi, громадського харчування i послуг, виробничi, складськi, торговельнi та iншi примiщення, а також неправильнi, несправнi та такi, що не мають вiдповiдного тавра чи з порушеними строками повiрки засоби вимiрювальної технiки, за допомогою яких здiйснюється обслуговування споживачiв;
9) вилучати в установленому порядку неякiснi товари, документи, iншi предмети, що свiдчать про порушення прав споживачiв;
10) видавати згiдно iз законодавством дозволи на тимчасове вiдхилення вiд вимог вiдповiдних стандартiв щодо якостi продукцiї;
11) забороняти рекламу, яка порушує вимоги законодавства про рекламу, вимагати її публiчного спростування та публiкацiї вiдомостей, що коригують (уточнюють, доповнюють) рекламу;
12) подавати до суду позови стосовно захисту прав споживачiв;
13) передавати матерiали перевiрок, що мiстять ознаки злочину, до вiдповiдних правоохоронних органiв;
14) накладати на суб'єктiв господарської дiяльностi стягнення вiдповiдно до законодавства;
15) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
16) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;
17) представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладання мiжнародних договорiв України;
18) одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю, документи та матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
19) засновувати друкованi засоби масової iнформацiї та здiйснювати видавничу дiяльнiсть.
6. Держспоживстандарт України пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iнших держав.
7. Держспоживстандарт України в межах своїх повноважень видає на основi та на виконання актiв законодавства накази, органiзовує та контролює їх виконання.
Держспоживстандарт України видає в разi потреби разом з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування спiльнi акти.
Нормативно-правовi акти Держспоживстандарту України пiдлягають реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Рiшення Держспоживстандарту України, прийнятi в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
8. Держспоживстандарт України очолює Голова, якого призначає на посаду та звiльняє з посади Президент України в установленому законодавством порядку.
Голова Держспоживстандарту України має перших заступникiв, у тому числi заступника у зв'язках з Верховною Радою України, та заступникiв (далi - заступники), якi призначаються на посаду та звiльняються з посади в установленому законодавством порядку.
(абзац другий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
9. Голова Держспоживстандарту України здiйснює керiвництво Комiтетом i несе персональну вiдповiдальнiсть перед Президентом України та Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Комiтет завдань, розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, визначає ступiнь їх вiдповiдальностi, а також ступiнь вiдповiдальностi керiвникiв пiдроздiлiв Комiтету, призначає на посади та звiльняє з посад працiвникiв центрального апарату Держспоживстандарту України, в тому числi за погодженням з Кабiнетом Мiнiстрiв України - керiвникiв структурних пiдроздiлiв центрального апарату Держспоживстандарту України.
(абзац перший пункту 9 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
Голова Держспоживстандарту України за посадою є головним державним iнспектором України, а його заступники - заступниками головного державного iнспектора України з державного нагляду за якiстю продукцiї, додержанням стандартiв, норм i правил та державного метрологiчного нагляду.
(абзац другий пункту 9 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
10. Держспоживстандарт України здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку свої територiальнi органи.
11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держспоживстандарту України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi в Комiтетi утворюється колегiя у складi Голови (голова колегiї), заступникiв Голови за посадою, а також iнших керiвних працiвникiв Держспоживстандарту України.
У разi потреби до складу колегiї Держспоживстандарту України можуть входити в установленому порядку iншi особи.
(абзац другий пункту 11 в редакцiї Указу Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
Члени колегiї затверджуються та увiльняються вiд виконання обов'язкiв Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Голови Держспоживстандарту України.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держспоживстандарту України.
12. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо основних напрямiв дiяльностi Комiтету, обговорення найважливiших проблем та iнших питань у Держспоживстандартi України можуть утворюватися науково-технiчна рада, iншi дорадчi та консультативнi органи.
Склад цих органiв i положення про них затверджує Голова Держспоживстандарту України.
13. У складi Держспоживстандарту України Кабiнетом Мiнiстрiв України можуть бути утворенi урядовi органи державного управлiння (департаменти, служби, iнспекцiї).
14. Гранична чисельнiсть працiвникiв Держспоживстандарту України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Держспоживстандарту України затверджує Голова за погодженням з Кабiнетом Мiнiстрiв України.
(абзац другий пункту 14 в редакцiї Указу Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
Штатний розпис i кошторис видаткiв Держспоживстандарту України затверджує Голова за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.
Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату Держспоживстандарту України затверджує Голова.
(пункт 14 доповнено абзацом четвертим згiдно з Указом Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) |
15. Держспоживстандарт України є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
(пункт 15 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 05.03.2004 р. N 280/2004) | |
Глава Адмiнiстрацiї Президента України |
В.МЕДВЕДЧУК |