ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА
вiд 26.02.2003 р. | N 2-221/1091 |
---|
Про розгляд листа
Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва розглянув Ваш лист вiд 23.01.2003 р. N 7м/01 i повiдомляє наступне.
Вiдповiдно до статтi 1 Закону України вiд 13.10.92 N 2673-XII "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон", (далi - Закон N 2673-XII), спецiальна (вiльна) економiчна зона являє собою частину територiї України, на якiй встановлюються i дiють спецiальний правовий режим економiчної дiяльностi та порядок застосування i дiї законодавства України. Правовий режим економiчної дiяльностi на територiї спецiальної (вiльної) економiчної зони передбачає запровадження пiльгових митних, валютно-фiнансових, податкових та iнших умов економiчної дiяльностi нацiональних та iноземних юридичних i фiзичних осiб.
Згiдно зi статтею 3 Закону N 2673-XII на територiї України можуть створюватись спецiальнi (вiльнi) економiчнi зони рiзних функцiональних типiв: вiльнi митнi зони i порти, експортнi, транзитнi зони, митнi склади, технологiчнi парки, технополiси, комплекснi виробничi зони, туристсько-рекреацiйнi, страховi, банкiвськi тощо. Окремi зони можуть поєднувати в собi функцiї, властивi рiзним типам спецiальних (вiльних) економiчних зон, зазначених в цiй статтi.
Отже, враховуючи вищенаведене, Держпiдприємництво зазначає, що створенi на територiї України спецiальнi економiчнi зони та територiї прiоритетного розвитку iз спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi вiдповiдно до статтi 3 Закону N 2673-XII є одними iз функцiональних типiв спецiальних (вiльних) економiчних зон.
Частиною 8 статтi 21 Закону України вiд 05.02.92 N 2097-XII "Про Єдиний митний тариф" передбачено, що на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi, справляння ввiзного мита здiйснюється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України вiд 03.12.99 N 1276-XIV "Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi", (далi - Закон N 1276-XIV).
Стаття 10 Закону N 1276-XIV передбачає, що держава гарантує стабiльнiсть спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi на весь строк, визначений у статтi 3 цього Закону (протягом 30 рокiв з 1 сiчня 2000 року). У разi змiни законодавства України щодо спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi, передбаченого статтею 9 цього Закону, на вимогу платника податку застосовуються особливостi оподаткування, що дiяли на момент укладення органом мiсцевого самоврядування договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.
Таким чином, Держпiдприємництво України наголошує на тому, що до суб'єкта пiдприємницької дiяльностi, який почав здiйснювати iнвестицiйний проект на територiї прiоритетного розвитку до моменту набрання чинностi Законом України вiд 24.12.2002 N 347-IV "Про внесення змiн до деяких законiв України з питань оподаткування пiдакцизних та деяких iнших товарiв", застосовуються особливостi оподаткування, що дiяли на момент укладення органом мiсцевого самоврядування договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.
Перший заступник Голови | В. Загороднiй |