ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
22.05.2003р. | N 11/5-09-7847-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
Про затримання вагонiв у пунктах пропуску
До центрального апарату Державної митної служби України надходить iнформацiя вiд Державної адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України, що за два мiсяцi поточного року на прикордонних передавальних станцiях затримано бiля 200 залiзничних вагонiв з експортними вантажами через вiдсутнiсть вiдмiток про проходження екологiчного та радiологiчного контролю у товаросупровiдних документах.
Такий стан справ свiдчить про недотримання посадовими особами митниць вiдправлення вимог статтi 18 Митного кодексу України та здiйснення ними митного оформлення товарiв у митному режимi експорту без вiдповiдних вiдмiток про проходження екологiчного та радiологiчного контролю.
Вважаємо за необхiдне звернути увагу на те, що постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.10.02 N 1569 "Про затвердження Порядку справляння єдиного збору у пунктах пропуску через державний кордон" установлено, що екологiчний та радiологiчний контроль пiд час вивезення вантажiв та транспортних засобiв за межi митної територiї України здiйснюється на митнiй територiї України. При цьому Положенням про екологiчний контроль у пунктах пропуску через державний кордон та в зонi дiяльностi регiональних митниць i митниць, затвердженим наказом Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України вiд 08.09.99 N 204 визначено, що екологiчний контроль в зонi дiяльностi регiональних митниць i митниць здiйснюється з метою прискорення проходження вантажiв у пунктах пропуску через державний кордон.
Крiм того, Типовою технологiчною схемою пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, затвердженою спiльним наказом Держкомкордону, Держмитслужби та Мiнтрансу вiд 05.03.01 N 152/165/130 установлено, що пiсля в'їзду (прибуття) у пункт пропуску посадовi особи пiдроздiлу прикордонного контролю i митницi визначають при потребi обов'язковi види контролю, а також мiсце їх здiйснення у пунктi пропуску.
За наявною у Держмитслужбi iнформацiї можливо зробити висновок, що до цього часу не у всiх пунктах пропуску здiйснений комплекс практичних заходiв щодо приведення дiяльностi пiдпорядкованих пiдроздiлiв у вiдповiднiсть до згаданих вимог Типової технологiчної схеми i рiшення про проведення необхiдних видiв контролю приймається не посадовою особою митницi, а працiвником залiзничної станцiї. З огляду на це пакет товаросупровiдних документiв спочатку надається всiм без виключення контролюючим службам, пiсля чого направляється для завершення митного оформлення посадовiй особi митницi.
З метою зменшення випадкiв затримок залiзничних вагонiв у пунктах пропуску вимагаю вiд начальникiв регiональних митниць та митниць:
у митницях вiдправлення органiзувати здiйснення митного оформлення товарiв у митному режимi експорту з обов'язковим проведенням екологiчного та радiологiчного контролiв (у разi необхiдностi);
у пунктах пропуску вимагати проведення екологiчного i радiологiчного контролю тiльки у випадках не проведення його пiд час митного оформлення у митницi вiдправлення.
Про кожен випадок не проведення у митницях вiдправлення екологiчного та радiологiчного контролю у вiдношеннi до товарiв, що пiдлягають цим видам контролю, негайно надавати iнформацiю до Державної митної служби.
Заступник Голови Служби | М.М. Iванюк |