ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ У СПРАВАХ
ОХОРОНИ ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.05.2003 | N 299/344 |
---|
Про спрощення технологiї здiйснення
прикордонного та митного контролю
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 травня 2003 р. за N 400/7716 |
З метою спрощення перетинання
державного кордону особами, транспортними
засобами i забезпечення прав людини на вiльне
пересування через державний кордон та вiдповiдно
до вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 03.08.2000 року N 1203 "Про
затвердження Положення про пункти пропуску
через державний кордон" наказуємо:
1. Затвердити на перiод з 15 червня 2003 року до 1 грудня 2003 року Тимчасову технологiю спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон України (далi - технологiя).
2. Головному штабу Держкомкордону України, командувачам вiйськ напрямiв, командирам з'єднань i частин Прикордонних вiйськ України, управлiнням Держмитслужби України, начальникам регiональних митниць, митниць до 15 червня 2003 року:
здiйснити комплекс заходiв щодо переходу на Тимчасову технологiю спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон України для автомобiльного та залiзничного сполучення;
у всiх пунктах пропуску для автомобiльного сполучення до 15 червня 2003 року, з урахуванням конструктивних особливостей пункту пропуску, перемiстити на найближчу вiдстань кабiни митного контролю та кабiни паспортного контролю на смугах руху транспортних засобiв;
наказами командирiв органiв охорони державного кордону та наказами регiональних митниць, митниць до 10 червня 2003 року визначити зони прикордонного та митного контролю, у тому числi тимчасовi зони митного контролю для забезпечення дiї тимчасової технологiї.
3. Управлiнню прикордонного контролю та реєстрацiї Держкомкордону та управлiнню технологiй митного контролю Держмитслужби в мiсячний термiн розробити порядок отримання митними органами iнформацiї вiд Прикордонних вiйськ України про транспортнi засоби, що перемiщувалися через державний кордон України.
4. У всiх пунктах пропуску через державний кордон для автомобiльного та залiзничного сполучення з 20-ї години 15 червня 2003 року перейти до прикордонного та митного контролю за новою технологiєю.
5. Командувачам вiйськ напрямiв, командирам органiв охорони державного кордону, начальникам регiональних митниць, митниць забезпечити одночаснiсть початку та закiнчення роботи змiн пiдроздiлiв прикордонного контролю та митниць в пунктах пропуску для автомобiльного та залiзничного сполучення, забезпечити безперервнiсть технологiчного процесу оформлення осiб, легкових транспортних засобiв та автобусiв.
6. Командувачам напрямiв, командирам органiв охорони державного кордону, начальникам регiональних митниць, митниць наказом Держкомкордону, Держмитслужби, Мiнтрансу України вiд 05.03.2001 N 152/165/130 "Про затвердження Типової технологiчної схеми пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна", зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 19 березня 2001 р. за N 248/5439, керуватися в частинi, що не суперечить цьому наказу.
7. Управлiнню прикордонного контролю та реєстрацiї, управлiнню мiжнародних зв'язкiв Держкомкордону та управлiнню технологiї митного контролю, управлiнню мiжнародного митного спiвробiтництва Держмитслужби забезпечити iнформування контрольних служб та органiв, якi здiйснюють контрольнi функцiї у пунктах пропуску, контрольних служб сумiжних країн та посольств iноземних держав в Українi про спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон.
8. Прес-службам Держкомкордону, Держмитслужби забезпечити висвiтлення в засобах масової iнформацiї застосування та суть нової технологiї здiйснення прикордонного та митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон для автомобiльного та залiзничного сполучення.
9. Контроль та вiдповiдальнiсть за виконання цього наказу покладаємо на першого заступника Голови Держкомкордону - начальника Головного штабу Шишолiна П.А. та заступника Голови Держмитслужби Iванюка М.М., командувачiв вiйськ напрямiв Прикордонних вiйськ України, начальникiв регiональних митниць, командирiв з'єднань та частин, начальникiв митниць.
Голова Держкомкордону України | М.М.Литвин |
Голова Держмитслужби України | К.М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держкомкордону, Держмитслужби 21.05.2003 N 299/344 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 травня 2003 р. за N 400/7716 |
ТИМЧАСОВА ТЕХНОЛОГIЯ
спрощення прикордонного та митного контролю у
пунктах пропуску через державний кордон України
1. Загальнi положення
1.1. Ця технологiя визначає змiни в окремих елементах та формах прикордонного i митного контролю, що дозволять поступово перейти до здiйснення контрольних операцiї на рiвнi практики роботи органiв прикордонного та митного контролю Європейського Союзу.
1.2. Дiя технологiї розповсюджується на здiйснення прикордонного та митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон i забезпечує скорочення часу прикордонного та митного контролю осiб, легкових транспортних засобiв, туристичних та рейсових автобусiв.
1.3. Метою введення в дiю цiєї технологiї є практична апробацiя нових форм у здiйсненнi прикордонного та митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон (далi - пункти пропуску).
1.4. Усi контрольнi операцiї, що здiйснюються посадовими особами пiдроздiлiв прикордонного контролю та митних органiв в рамках цiєї технологiї не повиннi впливати на якiсть, результативнiсть боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил та ефективнiсть прикордонного та митного контролю.
1.5. На перiод дiї цiєї технологiї iншi елементи прикордонного та форми митного контролю, що не визначенi в нiй, здiйснюються у вiдповiдностi до Типової технологiчної схеми пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, затвердженої наказом Держкомкордону, Держмитслужби та Мiнтрансу вiд 05.03.2001 N 152/165/130, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 19 березня 2001 року за N 248/5439.
2. Технологiя спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску для автомобiльного сполучення
2.1. У пунктах пропуску, де є бiльше двох смуг руху в одному напрямку, за рiшенням начальникiв митниць та командирiв органу охорони державного кордону видiляються окремi смуги руху (так званий "зелений коридор") для спрощеного контролю осiб та їх речей, якi прямують на легкових автомобiлях, рейсових автобусах та автобусах з туристичними групами, автомобiлях дипломатичних представництв та консульських установ, а також товарiв, що перемiщуються в обсягах, що не пiдлягають декларуванню та оподаткуванню.
2.2. Пункт пропуску, на якому здiйснюється прикордонний та митний контроль осiб, їх речей та транспортних засобiв у спрощеному порядку, облаштовується вiдповiдними єдиними iнформацiйними стендами Держкомкордону та Держмитслужби, дорожньою розмiткою та знаками, якi вказують напрямок руху та роз'яснюють порядок проходження контролю.
2.3. Розподiл транспортних засобiв за смугами руху здiйснюється спецiально призначеним прикордонним нарядом з урахуванням бажання водiя, пасажирiв та виду транспортного засобу.
2.4. У пунктах пропуску, де вiдсутнi умови для видiлення окремої смуги руху для здiйснення спрощеного контролю, поза чергою здiйснюється контроль осiб, транспортних засобiв, визначених у пунктi 2.1 технологiї.
2.5. Особи, транспортнi засоби пiдлягають вибiрковому прикордонному та митному контролю, який полягає в тому, що контроль здiйснюється спiльно посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi в зонi митного контролю, з однiєю зупинкою транспортного засобу, без виведення пасажирiв та водiя з транспортного засобу та iз зовнiшнiм оглядом легкового автотранспорту та автобусiв.
2.6. Пiд час здiйснення спiльного огляду основними завданнями представникiв спiльних оглядових груп є:
для посадових осiб пiдроздiлiв прикордонного контролю:
пошук та затримання осiб, причетних до спроб порушення державного кордону;
виявлення зброї, наркотичних, вибухових, отруйних та небезпечних речовин;
контроль виконання режимних правил пiд час здiйснення огляду транспортних засобiв;
для посадових осiб митних органiв:
визначення об'єктiв декларування i оподаткування, необхiдностi проведення iнших видiв контролю;
пошук i затримання товарiв та iнших предметiв, що перемiщуються з порушенням законодавства.
2.7. Рiшення про виведення осiб та транспортних засобiв iз загального потоку руху приймається старшим прикордонного наряду (змiни) або митної змiни на напрямку руху.
2.8. Виведення автомобiля, автобуса, пасажира iз загального потоку руху здiйснюється на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв. У цьому разi прикордонний та митний контроль транспортних засобiв з виведенням особи, транспортного засобу iз загального потоку руху та його оглядом здiйснюється спiльною спецiальною оглядовою групою з представникiв митних органiв та прикордонних вiйськ у спецiально визначених примiщеннях та на майданчиках у межах територiї пункту пропуску.
2.9. Результати проведення огляду спiльною спецiальною оглядовою групою вiдображаються в актi огляду легкового транспортного засобу (причепа), автобуса (додаток). Акт огляду складається в трьох примiрниках (перший примiрник надається власнику товару (транспортного засобу), другий та третiй примiрники залишаються в справах органiв охорони держаного кордону та митних органiв), засвiдчується пiдписом всiх членiв групи з визначенням iнiцiатора проведення огляду.
2.10. Аналiз та оцiнку ризикiв здiйснює старший змiни прикордонних нарядiв, старший змiни митницi або уповноважена ними особа на пiдставi вивчення паспортних та iнших документiв осiб, товарно-транспортних та транспортних документiв, а також виходячи з маршруту та напрямку руху, нацiональної належностi або державної реєстрацiї об'єкта контролю, поведiнки пiдконтрольної особи та iнших зовнiшнiх ознак об'єкта контролю, до яких можуть також належати вiк, стать, манера та психофiзичнi особливостi поведiнки особи; рiк випуску, марка, зовнiшнiй вигляд, конструктивнi особливостi транспортного засобу; вiдповiднiсть товару, його ваги заявленим у документах та поданим до митного контролю, країни походження та країни отримання вантажу; наявнiсть орiєнтувань правоохоронних органiв, Держкомкордону та Держмитслужби тощо.
3. Пропуск через державний кордон осiб у пiшому порядку
3.1. Особи перетинають державний кордон за документами, передбаченими законодавством та мiжнародними угодами про умови взаємних поїздок громадян спецiально видiленими в межах пункту пропуску коридорами. Перевiрка паспортних документiв осiб здiйснюється прикордонним нарядом "Перевiрка документiв" на смузi руху, при цьому громадяни прикордонних районiв сумiжних держав пропускаються через кордон за наявностi паспортного документа й iммiграцiйної картки протягом 90 дiб без додаткового проставлення даташтампiв у їх документах пiд час кожного перетинання державного кордону. Громадяни України, мешканцi прикордонних районiв пропускаються через державний кордон вiдповiдно до вимог законодавства за паспортними документами з перевiркою їх за витягами з облiку доручень правоохоронних органiв для цих районiв. Iншi громадяни України вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.01.2001 N 35 "Про затвердження Положення про порядок надання Прикордонним вiйськам та виконання ними доручень правоохоронних органiв щодо осiб, якi перетинають державний кордон України" перевiряються за облiкам правоохоронних органiв у повному обсязi.
3.2. У разi встановлення ознак причетностi особи до протиправної дiяльностi, на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв огляд речей громадян здiйснюється спiльною спецiальною оглядовою групою тiльки пiсля повiдомлення громадянином митним органам шляхом декларування вiдомостей, передбачених законодавством.
4. Пропуск легкового автотранспорту
4.1. Паспортний контроль здiйснюється контролерською парою на смугах руху без виходу пасажирiв та водiя з транспортного засобу, при цьому старший наряду здiйснює iдентифiкацiю пасажирiв за паспортними документами, вивчає їх на наявнiсть пiдробок i передає для реєстрацiї молодшому прикордонного наряду, який вносить данi власникiв та данi транспортного засобу у вiдповiднi бази даних у кабiнi паспортного контролю.
4.2. Реєстрацiя легкових транспортних засобiв здiйснюється посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю пiд час в'їзду в пункт пропуску. При цьому видача громадянам-нерезидентам зобов'язань про зворотний вивiз транспортних засобiв особистого користування, що перебувають на облiку в реєстрацiйних органах iноземних держав, не здiйснюється. У паспортi громадянина поряд з датоштампом проставляється вiдмiтка "тз", яка засвiдчує дату ввезення громадянином-нерезидентом транспортного засобу особистого користування, що перебуває на постiйному облiку в реєстрацiйних органах iноземних держав.
4.3. Митнi органи у випадках та в порядку, передбаченими законодавством, користуються iнформацiєю баз даних перетинання державного кордону легковим автотранспортом Прикордонних вiйськ України.
4.4. Зовнiшнiй огляд транспортного засобу здiйснюється спiльно посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi в зонi митного контролю. За рiшенням старшого прикордонного наряду (змiни) або митної змiни на напрямку руху транспортних засобiв транспортний засiб може бути виведений iз загального потоку руху i направлений в бокс (на площадку) огляду.
5. Пропуск автобусiв
5.1. Прикордонний та митний контроль осiб та їх речей, якi прямують на рейсових автобусах та автобусах з органiзованими туристичними групами та офiцiйними делегацiями здiйснюється без виходу пасажирiв з автобуса. У разi встановлення ознак причетностi особи до протиправної дiяльностi, перемiщення в автобусi предметiв з ознаками контрабанди або порушенням митних правил, на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв, особа або автобус виводяться iз загального потоку руху та пiдлягають огляду спiльною спецiальною оглядовою групою.
6. Особливостi забезпечення здiйснення iнших видiв контролю
6.1. Заповнення iммiграцiйних карток пасажирами i водiями транспортних засобiв здiйснюється на спецiально видiлених стоянках перед в'їздом у зону прикордонного та митного контролю.
6.2. Представники iнших контрольних служб перебувають у спецiально видiленому мiсцi пункту пропуску з розташуванням їх службових примiщень у безпосереднiй близькостi одне вiд одного. У разi необхiдностi здiйснення вiдповiдних видiв контролю посадовi особами митницi представникiв iнших контрольних служб викликають безпосередньо на смуги руху.
7. Граничнi термiни здiйснення контрольних операцiй
Час на здiйснення прикордонного та митного контролю вiд початку контролю до його закiнчення без виведення транспортного засобу iз загального потоку руху, як правило, не повинен перевищувати:
для осiб у пiшому порядку - до 1 хвилини;
для легкового автомобiля з трьома пасажирами - 2 хвилин;
для мiкроавтобуса з 9-ма пасажирами - 6 хвилин;
для автобуса з 30-ма пасажирами - 20 хвилин.
8. Технологiя спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску для залiзничного сполучення
Прикордонний та митний контроль пасажирiв у залiзничних поїздах здiйснюється в такому порядку:
8.1. Оформлення потягу без замiни колiсних пар у вагонах
8.1.1. Пiсля прибуття потяга в пункт пропуску (пункт контролю) i встановлення прикордонного та митного режиму на перонi першими в вагони пiднiмаються контролерськi пари з перевiрки документiв. У залежностi вiд кiлькостi вагонiв застосовуються 3-5 контролерських пар. Перевiрка документiв здiйснюється шляхом iдентифiкацiї особи та перевiрки документiв у пасажирських купе з обов'язковою присутнiстю провiдника пiд час контрольних заходiв. Пасажири пiд час усього часу оформлення з купе не виходять.
8.1.2. Перевiрка за облiками доручень правоохоронних органiв, вiдбiр iммiграцiйних карток та оформлення i реєстрацiя паспортних документiв здiйснюються за допомогою переносних автоматизованих систем паспортного контролю.
8.1.3. Пiд час здiйснення контролю контролерськi пари виконують завдання аналiзу та оцiнки ризикiв. iнформацiя, отримана пiд час контролю, доповiдається старшому наряду з огляду транспортного засобу.
8.1.4. Огляд вагонiв здiйснюється спiльною групою посадових осiб пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi шляхом послiдовного огляду вагонiв, локомотивiв, пасажирських та службових примiщень пiсля прикордонного наряду з перевiрки документiв.
8.2. Оформлення потягу iз замiною колiсних пар
8.2.1. По прибуттi поїзда вiдбiр документiв та iдентифiкацiя особи здiйснюються у вагонах прикордонним нарядом у складi двох контролерiв. Пiд час зупинки поїзда на станцiї, де здiйснюється перестановка колiсних пар, паспортнi документи передаються у павiльйон для їх перевiрки окремим прикордонним нарядом. По закiнченнi перевiрки паспортнi документи роздаються пасажирам прикордонним нарядом, який здiйснював вiдбiр документiв.
8.2.2. Огляд примiщень вагонiв та локомотива здiйснюється спiльним нарядом з числа посадових осiб пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi.
8.2.3. Огляд речей пасажирiв, вiдкриття технологiчних вiдсiкiв вагонiв, локомотива здiйснюється за спiльним рiшенням старших змiн прикордонних нарядiв та митницi на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв.
9. Прикiнцевi положення
9.1. З метою уточнення питань взаємодiї старший змiни прикордонних нарядiв перед початком змiни проводить коротку нараду за участю старших змiн контрольних служб, на якiй здiйснюється обмiн iнформацiєю щодо здiйснення контролю та визначаються особливостi здiйснення оформлення та огляду транспортних засобiв на змiну.
9.2. Перед початком змiни всi посадовi особи контрольних служб отримують у своїх старших змiн перепустки з фотокарткою власника встановленої форми (представницькi картки), якi виготовляються та надаються представникам контрольних служб, що здiйснюють свою дiяльнiсть у пунктах пропуску, прикордонними вiйськами. Весь час перебування у пунктi пропуску така перепустка повинна бути прикрiплена на верхньому одязi посадової особи контрольної служби. Пiсля закiнчення змiни перепустки здаються старшим змiн.
9.3. Перебування посадової особи контрольної служби в пунктi пропуску без перепустки розцiнюється як порушення правил режиму в пунктi пропуску, особа, яка допустила таке порушення, несе вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством.
9.4. Не допускається розмiщення в пунктi пропуску гербiв, прапорiв, iнших символiв органiзацiй, пiдприємств та установ, що не належать до державних символiв України.
9.5. Шлагбауми на в'їздi в пункт пропуску для автомобiльного сполучення слiд застосовувати тiльки в разi загострення обстановки в пунктi пропуску, в iнший час тримати їх вiдкритими. Контроль за виконанням правил режиму в пунктi пропуску покласти на прикордонний наряд ("дозiр").
9.6. Iнформацiйнi матерiали, що розмiщуються у пунктi пропуску, контрольнi служби в обов'язковому порядку повиннi роз'яснювати пасажирам закордонного прямування щодо їх прав та обов'язкiв пiд час перебування у пунктi пропуску та проходження того чи iншого видiв контролю. iнформацiйнi стенди щодо порядку перетину державного кордону України в спрощеному порядку повиннi бути виготовленi державною мовою, мовою сумiжної держави та англiйською мовою.
9.7. Пiд час служби в пунктi пропуску не дозволяється посадовим особам контрольних служб, що здiйснюють державнi види контролю в пунктах пропуску, мати при собi:
грошi в розмiрi понад трьох неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян;
телефони мобiльного зв'язку та пейджери.
9.8. Особистий транспорт посадових осiб усiх контрольних служб розмiщується на спецiально обладнаних майданчиках пункту пропуску.
Начальник управлiння прикордонного контролю та реєстрацiї полковник | В.Г.Антонюк |
20.05.2003 | |
Начальник управлiння технологiї митного контролю | С.М.Сьомка |
20.05.2003 |
Додаток до пункту 2.9 Тимчасової технологiї спрощення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон України |
АКТ |
---|
1. Мiсце проведення огляду (митниця, м/п, п/п) |
2. Дата |
3. Час |
4. Реєстрацiйний номер |
5. П.I.Б. осiб | |
6. Марка |
7. Тип |
8. Колiр |
9. N кузова |
10. N, серiя реєстрацiйного талона |
11. Товар, вага |
12. Пiдпис водiя про достовiрнiсть унесених даних |
13. Iнiцiатор проведення огляду |
14. Результати проведеного огляду | |
|
Начальник управлiння прикордонного контролю та реєстрацiї полковник | В.Г.Антонюк |
20.05.2003 | |
Начальник управлiння технологiї митного контролю | С.М.Сьомка |
20.05.2003 |