ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
08.08.2003р. | N 13/13-2091-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць | |
До уваги: | Вiддiли тарифiв та митної вартостi |
Щодо надання довiдкової iнформацiї
Для використання в практичнiй роботi надаємо орiєнтовнi цiни та аналiтичну довiдку на мастильнi товари основних фiрм-виробникiв.
Iнформацiя отримана з бази даних Держмитслужби.
Як основу для розрахункiв використано данi з ВМД, що пройшли митне оформлення на Центральнiй енергетичнiй митницi у першому пiврiччi 2003 роцi.
Додаток: на 6 аркушах.
Заступник начальника Управлiння контролю митної вартостi та номенклатури | Н.Т.Овдiєнко |
Додаток до листа ДМСУ Вiд 08.08.03 N 13/13-2091-ЕП |
Аналiтична довiдка щодо митної вартостi мастильних матерiалiв, що iмпортуються Україну
Iнформацiя стосується мастильних матерiалiв, що класифiкуються за кодами УКТЗЕД 2710008700, 2710008800, 2710008900, 2710009200, 2710009800, 3403199100, 3403991000, а також товарiв за кодами 3819000000, 3820000000, якi фасовано у полiетиленову тару (канiстри мiсткiстю вiд 1 лiтру та бочки до 208 лiтрiв), тобто iнформацiю щодо олив, iмпортованих на територiю України наливом у залiзнодорожнi цистерни, у такi розрахунки не включено.
Аналiз бази даних ВМД показує, що в середньому Центральною енергетичною митницею оформлюється в режимi iмпорт приблизно 1778 тон зазначених товарiв iз середньою митною вартiстю 1,11 доларiв США за 1 кг ваги нетто. У розрiзi кодiв УКТЗЕД середньозважене значення митної вартостi становить:
2710008700
- 1,10 $/кг;
2710008800 - 0,82 $/кг;
2710008900 - 1,04 $/кг;
2710009200 - 1,36 $/кг;
2710009800 - 0,66 $/кг;
3403199100 - 3,66 $/кг;
3403991000 - 3,12 $/кг;
3819000000 - 1,37 $/кг;
3820000000 - 1,07 $/кг.
У структурi iмпорту фасованих мастильних матерiалiв найбiльшу питому вагу становлять оливи товарної пiдкатегорiї 2710008700 (приблизно 75% вiд загальної кiлькостi), наступнi - 2710009800 (12%), 2710009200 (5%), 2710008800 (3%), 3403199100 (2%), 3820000000 (1%), iншi - до 1%.
Асортимент зазначених товарiв дуже широкий та вiдрiзняється великою кiлькiстю торгових марок та найменувань продукцiї. Найбiльш розповсюдженими в асортиментi мастильних матерiалiв та автохiмiї в межах певної торгової марки є моторнi та трансмiсiйнi оливи.
На вартiсть мастильних матерiалiв основний вплив мають наступнi показники:
- торгова марка;
- виробник;
- країна, в якiй виготовлено товар;
- сировинна природа, що визначає хiмiчну структуру (вмiст ненасиченi вуглеводнiв; наявнiсть та кiлькiсть присадок);
- призначення.
Всi зазначенi показники в комплексi впливають на цiновий рiвень мастильних матерiалiв. В результатi обробки цiнових масивiв iнформацiї було пiдраховано середньозважений рiвень митної вартостi зазначених товарiв у розрiзi торгових марок та кодiв за УКТЗЕД, враховуючи й iншi основнi показники (таблиця до листа).
Найвiдомiшими у свiтi торговими марками мастильних матерiалiв є такi як CASTROL, ESSO, MOBIL, BP, ARAL, SHELL, TITAN, вiдповiдно й вартiсть товарiв таких торгових марок буде вищою у порiвняннi з подiбними товарами з менш вiдомими iменами. Так як моторнi оливи є основним продуктом майже для кожного виробника мастильних матерiалiв, то торговi марки в таблицi розсортованi у порядку зростання вартостi товарiв, що класифiкованi у товарну пiдкатегорiю 2710008700, до якої вiдносяться, зокрема, й моторнi оливи (таблиця до листа).
Так як кожна вирахувана цiна в таблицi є середньозваженою, тобто при її пiдрахунку враховано й середню вагу товарiв, зрозумiло, що цiни в межах однiєї позицiї будуть коливатись як у сторону збiльшення, так i зменшення в залежностi вiд деяких основних показникiв продукцiї.
Всi сучаснi оливи складаються iз базових олив та присадок, що покращують їх властивостi (5-30%). В якостi базових олив використовують важкi або залишковi нафтовi фракцiї, а також синтетичнi продукти (полiальфаолефiни, алкiлбензоли, ефiри, iншi). За складом, в залежностi вiд використаної базової основи, мастильнi матерiали можна роздiлити на такi, що мiстять 70% або бiльше неароматичних вуглеводнiв - нафтових або одержаних шляхом синтезу (класифiкуються в товарних пiдкатегорiях 2710008100 - 2710009800); такi, що мiстять менше 70% неароматичних вуглеводнiв - нафтових або одержаних шляхом синтезу (вiдносяться до товарної пiдпозицiї 340319); такi, що не мiстять неароматичних вуглеводнiв, тобто мiстять органiчнi продукти, вiдмiннi вiд вуглеводнiв - алкiлбензоли, ефiри, силiкони тощо (вiдносяться до товарної пiдпозицiї 340399). Зазначенi мастильнi матерiали можна умовно назвати "мiнеральними", "напiвсинтетичними" та "синтетичними" вiдповiдно.
"Мiнеральнi" мастильнi матерiали є основними, найбiльш розповсюдженими оливами, та у межах певної торгової марки мають вартiсть дещо нижчу, нiж "напiвсинтетичнi", якi в свою чергу, зазвичай, дешевшi за "синтетичнi". Вiдповiдно, чим бiльше в складi оливi буде "синтетичних" складових, а також високовартiсних присадок, тим вартiсть такого продукту буде бiльша.
Вуглеводневий склад оливи впливає на такий показник як iндекс в'язкостi, в зв'язку з чим можна прослiдкувати певну залежнiсть мiж позначеннями класу в'язкостi у комерцiйнiй назвi оливи (маркуваннi) з цiновим рiвнем. При маркуваннi, для позначення класу в'язкостi для моторних та трансмiсiйних олив, що пройшли лiцензування в API (Американський iнститут нафти), використовують наступнi символи у вiдповiдностi з класифiкацiйним стандартом SAE:
Для моторних олив:
Зимових - 0W; 5W; 10W; 15W; 20W;
25W;
Лiтнiх - 20; 30; 40; 50; 60;
Унiверсальних - 0W-30; 5W-40; 10W-30; 10W-40;
15W-40; 20W-40; 20W-50; 25W-40 тощо;
Для трансмiсiйних олив:
Зимових - 75W; 80W; 85W;
Лiтнiх - 90; 140; 250;
Унiверсальних - 75W-90; 80W-90; 80W-140; 85W-90
тощо.
Iз зменшенням цифрових позначень у маркуваннi таких олив в межах певної торгової марки цiна буде збiльшуватись; крiм того, унiверсальнi (всесезоннi) оливи мають полiпшенi властивостi, вiдповiдно цiна на них буде вищою у порiвняннi з цiнами на оливи, що призначенi для використання тiльки у лiтнiй або зимовий перiод.
Крiм того, можна прослiдкувати закономiрнiсть змiни рiвня цiни вiд експлуатацiйних властивостей й областей застосування, що виражаються у маркуваннi вiдповiдно до класифiкацiї API.
Наприклад, моторнi оливи для бензинових двигунiв:
SA, SB, SC, SD, SE, а також -
SF -для двигунiв, що працюють у
важких умовах на неетильованому бензинi;
SG -для двигунiв випуску з 1989р;
SH -для двигунiв випуску з 1994р;
SJ - для двигунiв випуску з 1997р, та
iншi.
Наприклад, моторнi оливи для дизельних двигунiв:
CA, CB, CC, CD, CD-II, а також -
CE - для дизельних двигунiв
випуску з 1983р з високим наддувом, що працюють у
важких умовах;
CF-4 - для дизельних двигунiв
випуску з 1990р;
CF-2 - для дизельних двотактних
двигунiв з високим наддувом, що працюють у важких
умовах на високосiрковому паливi з полiпшеними
характеристиками;
CG-4 - для дизельних двигунiв
випуску з 1994р. з полiпшеними характеристиками CF-4
та бiльш жорсткими вимогами до токсичностi
вiдпрацьованих газiв;
СН-4 - для дизельних
високошвидкiсних двигунiв випуску з 1998р. з
полiпшеними характеристиками та бiльш жорсткими
вимогами до токсичностi вiдпрацьованих газiв, та
iншi.
Унiверсальнi оливи мають подвiйне позначення (SF/CС, SF/CD, SG/CD, SG/CЕ, SJ/CF тощо).
Наприклад, трансмiсiйнi
оливи:
GL-1, GL-2, GL-3, GL-4, GL-5, GL-6, MT-1.
Рiвнi експлуатацiйних властивостей в порядку їх зростання позначають першими лiтерами латинського алфавiту, що стоять за знаками категорiй S або C. Iз збiльшенням якостi оливи вiдповiдно й цiна буде зростати. Показники якостi моторних олив з лiтерою В у межах певної торгової марки будуть кращими, нiж з лiтерою А, але нижчими, нiж з лiтерою С, i так далi. Унiверсальнi оливи мають полiпшену якiсть. Показники якостi трансмiсiйних олив iз збiльшенням цифри будуть покращуватись, крiм того група олив МТ має кращу якiсть, нiж GL.
Крiм того, слiд розглядати в комплексi позначення згiдно класифiкацiї SAE та класифiкацiї API.
Слiд зазначити, що класифiкацiї SAE та API дають лише загальну характеристику олив, не враховуючи всiх показникiв якостi.
Також iснує залежнiсть цiни вiд мiсткостi тари. Iз збiльшенням об'єму тари вартiсть одиницi об'єму оливи певної торгової марки одного й того ж призначення з однаковою якiстю буде зменшуватись.
Особливу увагу при перевiрцi правильностi визначення митної вартостi слiд звертати на iснування посередникiв при укладаннi зовнiшньоекономiчних контрактiв. При заключеннi таких договорiв з фiрмами, що не являються виробниками таких товарiв або їх вiдокремленими пiдроздiлами, можливiсть заниження дiйсної вартостi товарiв збiльшується. У випадку зовнiшньоекономiчних вiдносин з посередником, в дiйсностi, що очевидно, вартiсть таких товарiв, навпаки, повинна збiльшитись.
З огляду на сказане вище, з метою контролю та перевiрки правильностi визначення митної вартостi мастильних матерiалiв, досить важливим є обов'язкове внесення до 31 графи ВМД вiдомостей, що впливають на цiновий рiвень:
- торгова марка та комерцiйна назва (буквено-цифрове позначення);
- назва заводу-виробника та країна виготовлення;
- вiдсотковий вмiст вуглеводнiв;
- призначення;
- мiсткiсть тари.
Слiд звернути увагу, що розрахунки в таблицi здiйснювались враховуючи вагу нетто, а в специфiкацiях, iнвойсах та рахунках-фактурах зазвичай цiна вказана за лiтр, тому необхiдно враховувати вiдношення 1 кг мастильних матерiалiв до 1 лiтру (в середньому 1кг дорiвнює 0,87л), тобто лiтр оливи буде мати бiльшу вартiсть, нiж один її кiлограм.