УГОДА
мiж Урядом України i Урядом Росiйської Федерацiї про спiвробiтництво та взаємодопомогу в митних справах
Уряд України i Уряд Росiйської Федерацiї, в подальшому - Сторони,
бажаючи розвивати добросусiдськi стосунки, в тому числi i шляхом спiвробiтництва в галузi митної справи,
намагаючись шляхом спiвробiтництва митних служб сприяти розвитку i прискоренню пасажирського i вантажного сполучення мiж двома країнами,
маючи на увазi, що митнi порушення приносять збитки економiчним iнтересам обох Сторiн,
переконанi в тому, що дотримання митних законiв i правил та боротьба з митними правопорушеннями можуть бiльш успiшно здiйснюватися при спiвробiтництвi митних служб Сторiн,
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
Для мети цiєї Угоди:
1) "Митне законодавство" - сукупнiсть правових норм, що регулюють порядок ввезення, вивезення та транзиту товарiв, ручної поклажi i багажу пасажирiв, мiжнародних поштових вiдправлень, валютних та iнших цiнностей, справляння мита та iнших податкiв i зборiв чи пiльг, заборон, обмежень i дозволiв, контролю за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через державний кордон;
2) "Митнi служби" - для Української Сторони - Державний митний комiтет, для Росiйської Сторони - Державний митний комiтет;
3) "Митне порушення" - будь-яке порушення чи спроба порушення митного законодавства;
4) "Особа" - будь-яка фiзична чи юридична особа.
5) "Наркотичнi засоби" - речовини, занесенi в списки Єдиної Конвенцiї ООН вiд 30 березня 1961 року про наркотичнi засоби з наступними змiнами i доповненнями;
6) "Психотропнi речовини" - речовини, занесенi в списки Конвенцiї ООН про психотропнi речовини вiд 21 лютого 1971 року з наступними змiнами i доповненнями.
Стаття 2
Сфера застосування Угоди
1. Митнi служби Сторiн на основi цiєї Угоди спiвробiтничатимуть одна з одною, в тому числi безпосередньо на українсько-росiйському кордонi, в рамках їх компетенцiї та при дотриманнi внутрiшнього законодавства з метою:
а) полегшення i прискорення пасажирського i вантажного сполучення мiж двома державами;
б) дотримання порядку справляння мита та iнших ввiзних та вивiзних зборiв, а також правильного застосування iмпортних та експортних пiльг;
в) запобiгання та розслiдування порушень митного законодавства.
2. Угода не зачiпає обов'язкiв Сторiн, що витiкають з iнших мiжнародних угод, зокрема, що стосуються правової допомоги по кримiнальних справах.
Стаття 3
Спрощення митних формальностей
1. Митнi служби Сторiн приймають за взаємною згодою необхiднi заходи, спрямованi на спрощення митного оформлення, з метою полегшення i прискорення пасажирського та вантажного сполучення мiж обома Сторонами.
2. Перемiщення товарiв i транспортних засобiв через українсько-росiйський кордон здiйснюється через пункти пропуску, що встановлюються за взаємним погодженням Сторiн.
3. Митнi служби Сторiн узгоджують режим роботи прикордонних митних органiв, враховуючи при цьому чиннi угоди про мiжнародне сполучення.
4. Митнi служби Сторiн визнають митнi забезпечення (пломби, вiдбитки печаток, штампи) i бланки митних документiв, що застосовуються ними, а також при необхiдностi накладають власне забезпечення на вантажi, що перевозяться.
5. Товари i транспортнi засоби, що прямують транзитом, звiльняються вiд митного огляду, за винятком випадкiв, коли є пiдстави вважати, що вони мiстять товари, забороненi до ввезення, вивезення чи транзиту вiдповiдно до законодавства Сторiн.
Стаття 4
Надання свiдчень
1. Митнi служби Сторiн видають одна однiй по запиту будь-яке свiдчення, яке пiдтверджує, що товари, вивезенi з територiї однiєї Сторони, ввозяться законно на територiю другої Сторони; в свiдченнi зазначається вид i результати митних процедур, у вiдповiдностi з якими оформлювалися товари. Це стосується також тих випадкiв, коли товари реекспортуються з територiї другої Сторони.
2. Митнi служби Сторiн надають одна однiй по запиту вiдомостi про те, що наданi митними органами свiдчення чи iншi документи достовiрнi та мiстять всi необхiднi данi.
Стаття 5
Боротьба з незаконним обiгом наркотикiв
1. Митнi служби Сторiн з метою активiзацiї дiй по запобiганню, припиненню i розслiдуванню контрабанди i незаконнiй торгiвлi наркотичними засобами i психотропними речовинами без запитiв i в можливо стислi строки повiдомляють одна однiй данi про:
а) осiб, про яких вiдомо, що вони займаються контрабандою чи незаконною торгiвлею наркотичними засобами i психотропними речовинами чи пiдозрюються в цьому;
б) наземнi, воднi i повiтрянi транспортнi засоби, контейнери i поштовi вiдправлення, про якi вiдомо, що вони використовуються для контрабанди наркотичних засобiв i психотропних речовин чи викликають пiдозру в такому використаннi;
2. Митнi служби Сторiн без попереднього запиту повiдомляють одна однiй данi про контрабанднi способи i методи при незаконнiй торгiвлi наркотичними засобами i психотропними речовинами, а також про ефективнiсть нових методiв контролю за ними.
3. Отриманi будь-якою з Сторiн у вiдповiдностi з пунктами 1 i 2 цiєї Статтi свiдчення, повiдомлення, документи можуть передаватися її правоохоронним органам та iншим державним органам, що займаються боротьбою з наркоманiєю i незаконною торгiвлею наркотичними засобами та психотропними речовинами.
4. На пiдставi внутрiшнього законодавства митнi служби Сторiн застосовують при необхiдностi метод контрольованої поставки наркотичних засобiв та психотропних речовин з метою виявлення осiб, причетних до їх незаконного обiгу.
Рiшення про використання методу контрольованої поставки приймаються Сторонами стосовно кожного конкретного випадку i можуть, при необхiдностi, враховувати фiнансовi домовленостi Сторiн.
5. Сторони можуть поширювати сферу дiї цiєї Угоди також на речовини, якi застосовуються для виготовлення наркотичних засобiв та психотропних речовин.
Стаття 6
Передача вiдомостей
1. Митнi служби Сторiн передають одна однiй за запитом, в тому числi шляхом надсилання повiдомлень, протоколiв чи засвiдчених копiй офiцiйних паперiв та iнших документiв, всi вiдомостi, що знаходяться в їх розпорядженнi, про:
а) обставини, якi дозволяють правильно справляти мито та iншi ввiзнi збори, а також визначати обгрунтованiсть застосування iмпортних та експортних пiльг;
б) встановленi дiї, що готуються чи здiйсненi, якi суперечать чи можуть суперечити митному законодавству запитуючої Сторони.
2. Митнi служби Сторiн в можливо короткий строк повiдомляють одна одну, також i без попереднього запиту, всi данi про можливi порушення митного законодавства, в боротьбi з якими iснує особлива зацiкавленiсть. Це в першу чергу стосується порушень законодавства в областi перемiщень:
- товарiв i вантажiв, якi можуть представляти загрозу навколишньому середовищу чи здоров'ю населення;
- зброї, боєприпасiв, вибухових i отруйних речовин, вибухових пристроїв;
- предметiв, що представляють iсторичну, художню, культурну i археологiчну цiннiсть;
- товарiв, якi пiдлягають у вiдповiдностi з законодавством Сторiн обкладанню високим митом або податком;
- товарiв, якi мають особливо важливе значення i пiдпадають пiд нетарифнi обмеження, у вiдповiдностi з перелiками, узгодженими митними службами Сторiн.
Стаття 7
Передача документiв
1. Митнi служби сторiн передадуть одна однiй протягом трьох мiсяцiв пiсля набуття чинностi цiєї Угоди копiї чинних законодавчих актiв, правил та iнструкцiй з митних питань, а в подальшому будуть негайно iнформувати одна одну про всi змiни i доповнення митного законодавства.
2. Митна служба однiєї Сторони по запиту митної служби другої Сторони з дотриманням правил отримувача передає копiї всiх рiшень адмiнiстративних органiв, що стосуються застосування митних правил.
3. В запитах про передачу документiв на вiдмiну вiд вимог, передбачених Статтею 11 цiєї Угоди, суть справи може не описуватися.
4. Передача документiв повинна пiдтверджуватись отриманням їх адресатом iз зазначенням дати передачi, засвiдчене запитуваною митною службою.
Стаття 8
Обмiн досвiдом i технiчна допомога
1. Митнi служби Сторiн:
а) обмiнюються досвiдом своєї дiяльностi та iнформацiєю про новi засоби i способи скоєння порушень митного законодавства;
б) повiдомляють одна однiй про застосування митними службами технiчних допомiжних засобiв;
в) обмiнюються iнформацiєю по iнших митних питаннях, що представляють взаємний iнтерес.
2. Митнi служби Сторiн надають одна однiй технiчну допомогу в областi митної справи, включаючи:
а) обмiн спiвробiтниками митниць у випадках, що представляють взаємний iнтерес, з метою ознайомлення з технiчними засобами, що використовуються обома митними службами;
б) навчання i допомога у вдосконаленнi спецiальних навичок спiвробiтникiв митниць;
в) обмiн iнформацiєю i досвiдом у використаннi технiчних засобiв контролю;
г) обмiн експертами з митних питань;
д) обмiн професiональними, науковими i технiчними даними, що стосуються митних питань.
Стаття 9
Розслiдування
1. По запиту митної служби однiєї Сторони митна служба другої Сторони проводить перевiрку або розслiдування у вiдповiдностi з пiдпунктами "б" i "в" пункту 1 Статтi 2 цiєї Угоди. Результати перевiрки або розслiдування повiдомляються запитуючiй Сторонi у вiдповiдностi з процедурою, передбаченою пунктом 1 Статтi 6 цiєї Угоди.
2. Розслiдування проводиться у вiдповiдностi iз законодавством, що дiє на територiї запитуваної Сторони. Запитувана митна служба проводить розслiдування, дiючи вiд свого власного iменi.
3. Запитувана митна служба може дозволити офiцiйним особам запитуючої Сторони бути присутнiми при такому розслiдуваннi.
Стаття 10
Експерти i свiдки
У випадку, якщо судовi або адмiнiстративнi органи однiєї Сторони у зв'язку з розглядом ними порушень митного законодавства i правил здiйснять запит цього, митна служба другої Сторони може уповноважити своїх службовцiв виступити в якостi експертiв та свiдкiв на таких судових чи адмiнiстративних розглядах. Цi службовцi свiдчать по фактах, встановлених ними пiд час виконання службових обов'язкiв.
В запитi про явку на судовий чи адмiнiстративний розгляд повинно бути чiтко вказано, по якiй справi i в якiй якостi повинен з'явитися службовець.
Стаття 11
Форма i змiст запиту
1. Запит, передбачений Статтею 9 цiєї Угоди, направляється в письмовiй формi. Необхiднi для виконання запиту документи повиннi додаватися в оригiналах, офiцiйно завiрених копiях чи фотокопiях.
2. Запит повинен мiстити такi данi:
а) митний орган, iнтереси якого лежать в основi запиту;
б) вид процедури;
в) прiзвища, адреси та iншi данi учасникiв процедури;
г) короткий опис сутi справи, його юридична квалiфiкацiя;
д) предмет i причини запиту.
Стаття 12
Виконання запиту
1. Митнi служби Сторiн надають одна однiй допомогу у вiдповiдностi iз законодавством своєї країни i в межах своєї компетенцiї.
2. Якщо виконання запиту не входить в компетенцiю митної служби, що отримала запит, ця служба повинна негайно передати його компетентному органу i повiдомити про це запитуючу митну службу.
3. Запитувана митна служба виконує запит у порядку, що передбачається законодавством своєї країни. Однак на прохання запитуючої митної служби запитувана митна служба може застосувати особливу форму i порядок, якщо це не суперечить законодавству запитуваної Сторони.
Стаття 13
Документи
1. Пересилка документiв в оригiналах може бути запитана лише в тих випадках, якщо копiй чи фотокопiй цих документiв недостатньо.
2. Оригiнали документiв повиннi бути поверненi в можливо короткий строк.
3. При виконаннi положень цiєї Статтi не повиннi ущемлятися права запитуваної Сторони чи третьої сторони.
Стаття 14
Використання отриманих вiдомостей
Митнi служби Сторiн можуть використовувати як докази отриманi у вiдповiдностi з цiєю Угодою вiдомостi та документи в своїх протоколах, повiдомленнях свiдкiв при проведеннi розслiдувань i судових розглядiв у зв'язку з митними правопорушеннями.
Доказова сила цих вiдомостей та документiв, а також їх використання в судi визначається внутрiшнiм законодавством запитуючої Сторони.
Стаття 15
Вiдмова у сприяннi
1. У виконаннi прохання вiдмовляється, якщо її виконання може спричинити шкоду суверенiтету або безпецi чи суперечить основним принципам законодавства запитуваної Сторони або її мiжнародним зобов'язанням.
2. Про вiдмову у сприяннi, а також про причини вiдмови запитуюча митна служба повiдомляється невiдкладно в письмовому виглядi.
Стаття 16
Вiдшкодування витрат
Митнiй службi, що надає допомогу, вiдшкодовуються тiльки тi витрати, якi були викликанi при виконаннi запиту у вiдповiдностi з цiєю Угодою по оплатi експертiв i перекладачiв, що не працюють в митнiй службi.
Вiдшкодування витрат, пов'язаних з виконанням положень Статтi 8 цiєї Угоди, може бути предметом окремих узгоджень мiж митними службами Сторiн.
Стаття 17
Виконання Угоди
1. Передбачене цiєю Угодою спiвробiтництво здiйснюється безпосередньо мiж митними службами Сторiн.
2. Митнi служби Сторiн видають в межах своєї компетенцiї необхiднi для виконання цiєї Угоди документи.
3. З метою виконання цiєї Угоди митнi служби Сторiн встановлюють необхiднi зв'язки мiж пiдлеглими їм митними органами, що розмiщенi безпосередньо на українсько-росiйському кордонi.
4. Представники митних служб обох Сторiн будуть перiодично, або по мiрi необхiдностi, зустрiчатися один з одним по черзi на територiї тiєї чи другої Сторони для обговорення питань, що пов'язанi з виконанням цiєї Угоди.
Стаття 18
Заключнi положення
Ця Угода пiдлягає затвердженню у вiдповiдностi iз законодавством кожної iз Сторiн i набуде чинностi по закiнченнi 30 днiв з дня повiдомлення про її схвалення.
Ця Угода укладена на п'ять рокiв, починаючи з дня набрання нею чинностi, i буде кожного разу автоматично продовжуватися на наступнi п'ять рокiв, якщо жодна iз Сторiн не заявить про своє бажання розiрвати цю Угоду за шiсть мiсяцiв до закiнчення вiдповiдного строку.
Здiйснено у мiстi Києвi 24 червня 1993 року в двох примiрниках, кожний українською та росiйською мовами, при цьому обидва тексти мають однакову силу.
За Уряд України (пiдпис) Л. Кучма |
За Уряд Росiйської Федерацiї (пiдпис) В. Черномирдiн |