ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
02.08.2004 р. | N 34/34-3230-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
Щодо мита на автомобiлi в Єгиптi
Для керiвництва в роботi надсилаємо лист посольства України в Арабськiй республiцi Єгипет (далi - АРЄ), пiдготовлений за повiдомленнями єгипетських засобiв масової iнформацiї, щодо змiн митних тарифiв при митному оформленi автомобiлiв, що iмпортуються до АРЄ.
Додаток: лист посольства України в АРЄ на 3 аркушах.
Заступник директора Департаменту податкiв та тарифного регулювання - начальник Управлiння податкiв та зборiв | О.Л.Шейко |
ПОСОЛЬСТВО УКРАЇНИ В АРАБСЬКIЙ РЕСПУБЛIЦI ЄГИПЕТ
вiд 01/06/2004 | N 6163/13-200-703 |
---|
Бюджетний комiтет Верховної Ради України | |
Державна митна служба України | |
УЕС МЗС України |
Щодо мита на автомобiлi в Єгиптi
Надсилаємо iнформацiю (додається), пiдготовлену за повiдомленнями єгипетських ЗМI, про деякi аспекти митної полiтики уряду АРЄ. Складна економiчна ситуацiя в країнi та зростання дефiциту бюджету змусили уряд до вжиття непопулярних крокiв. З 1 червня п.р. пiдвищуються податки з продажiв, у тому числi автомобiлiв.
Надсилається в порядку оперативного iнформування.
Додаток: згадане на 2-х арк.
Посол | (пiдпис) | А .Веселовський |
Додаток |
Щодо мита на iмпортнi авто в АРЄ
З 1992 р. iмпорт всiх автомобiлiв у Єгиптi було повнiстю лiбералiзоване. Єдиним регулятором цього ринку на теперiшнiй час залишаються митнi збори.. Митом на iмпорт обкладаються як новi автомобiлi, так i такi що були в експлуатацiї. Його розмiр диференцiюється в залежностi вiд типу транспортного засобу, об'єму двигуна, сфери застосування, мiсця та часу збирання (дозволено ввезення автомобiлiв, що були в експлуатацiї менш нiж рiк).
Єгипет пiдписав з ГАТТ угоду, у вiдповiдностi до якої до 2005 року мито на iмпорт автомобiлiв мало бути суттєво скорочено. Однак iснуюча тарифна система не влаштовувала єгипетську автомобiльну промисловiсть, що розвивається. Тому протягом останнiх рокiв її представниками велося активне лобiювання запровадження iмпортних квот. СОТ у свою чергу намагається змусити єгипетський уряд знизити iмпортне мито на транспортнi засоби, що ввозяться у країну.
На початок 2001 року в АРЄ дiяли наступнi мита, тарифи, платежi та податки на iмпортнi автомобiлi.
Вплив об'єму двигуна на мита, тарифи, платежi та податки | |
---|---|
Об'єм двигуна (куб.см) | Прирiст до вартостi CIF (%) |
Менше 1000 | 67 |
1000-1299 | 84 |
1300-1599 | 136 |
1600-1999 | 211 |
Понад 2000 | 247 |
Джерело: Журнал "Новые рынки" N 2, 2001
Прагнучи до стимулювання експорту автомобiльної продукцiї, уряд АРЄ встановив спецiальнi ставки податку з продажiв та iмпортного мита та домовився з СОТ i ЄЄ про пiльги для своєї автопромисловостi.
Зокрема, за словами нинiшнього Голови єгипетської митної служби Мафуза Арагавi [Mahfouz Aragawi], за домовленiстю з ГАТТ Єгипет має мораторiй на митнi тарифи, який триватиме до 2010 року. При цьому за останньою iнформацiєю єгипетських газет Аl-Akhbar (26.05), Аl-Akhbar (23.05) уряд Єгипту прийняв рiшення, згiдно з яким митнi тарифи на iмпортнi автомобiлi не змiнюватимуться до кiнця термiну мораторiю.
В угоду про асоцiювання з ЄЄ уряду АРЄ вдалося включити пункт, яким окремо, щодо автопромисловостi, передбачено подовження термiну зниження Єгиптом митних тарифiв на iмпорт з ЄЄ до їх повної вiдмiни майже до 2020 року.
Зараз в Єгиптi у залежностi вiд об'єму двигуна застосовуються наступнi митнi нарахування: 40% до вартостi автомобiля СIР (cost, insurance, frigth) з двигуном до 1000 см.куб., 55% для автомобiлiв з об'ємом вiд 1000 до 1300 см.куб, 100% для автомобiлiв з об'ємом вiд 1300 до 1600 см.куб, 135% для двигунiв 1600-2000 см.куб та понад 2000 см.куб. Податок з продажiв на авто з двигуном менш нiж 1600 см.куб нараховується у розмiрi 15% вiд вартостi авто СIР, з двигуном вiд 1600 до 2000 см.куб у розмiрi 30%, i бiльш нiж 2000 см.куб - 45% вартостi автомобiля.
З 1 червня п.р. уряд збiльшує податок з продажiв автомобiлiв у середньому на 8,5%. При цьому оподаткування дорогих марок - значно вище (на "Мерседес" додатково до 10 тис. дол.США). Єгипетськi економiсти вважають, що таке рiшення може поглибити нинiшню рецесiю в економiцi країни та паралiзувати автомобiльний ринок Єгипту, який щойно подолав наслiдки минулорiчного падiння обмiнного курсу нацiональної валюти. Криза в автомобiльнiй промисловостi вплине на iншi бюджетоформуючi галузi такi як туризм через збiльшення вартостi транспортних послуг, яка тiльки за останнiй час зросла в Єгиптi на 25-40% (через подорожчання на 30% туристичних автобусiв).
За iнформацiєю Федерацiї єгипетських торгових палат, цiни на автомобiлi в Єгиптi продовжують зростати, а середнiй прибуток торговцiв з продажу одного автомобiля у Єгиптi не перевищує 1000 єг.фунтiв, що не покриває витрат на оренду торговельних площ, електроенергiю та утримання персоналу. Лише протягом 2003 року середня роздрiбна вартiсть на автомобiлi, що збиралися в АРЄ з iмпортних комплектуючих, унаслiдок знецiнення єгипетського фунту, зросла на 15 000 єг.фунтiв ("Аль-Ахрар", 28.09.03).
Одночасно в АРЄ спостерiгається продовження вдосконалення митного законодавства. Зокрема митний департамент АРЄ нещодавно пiдготував та передав мiнiстру фiнансiв поправки до митного закону N160 вiд 1963 року, додавши ст.N130, якою передбачається можливiсть конфiскацiї та продажу майна, яке зберiгалося на митницi протягом двох рокiв.
ПУ в АРЄ
31.05.04