ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВIЗIЙНЕ УПРАВЛIННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 13 липня 2004 року | N 185 |
---|
Про затвердження Стандарту державного
фiнансового контролю за використанням бюджетних
коштiв, державного i комунального майна
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 28 липня 2004 р. за N 940/9539 |
Вiдповiдно до статтi 4 Указу
Президента України вiд 25.12.2001 N 1251 "Про
змiцнення фiнансової дисциплiни та запобiгання
правопорушенням у бюджетнiй сферi", керуючись
статтею 1 Указу Президента України вiд 27.08.2000 N 1031
"Про заходи щодо пiдвищення ефективностi
контрольно-ревiзiйної роботи", та з метою
приведення контрольно-ревiзiйної роботи в
мiнiстерствах, iнших центральних органах
виконавчої влади до єдиних норм i правил для
створення дiєвого механiзму протидiї
правопорушенням та зловживанням у сферi
використання бюджетних коштiв, державного i
комунального майна наказую:
1. Затвердити Стандарт державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 9 "Взаємодiя з правоохоронними органами" (додається).
2. Управлiнню нормативно-методологiчного забезпечення та взаємодiї з пiдроздiлами внутрiшнього фiнансового контролю (Баринiна-Закiрова М. В.), Юридичному вiддiлу (Костюшко В. В.) Головного контрольно-ревiзiйного управлiння України забезпечити державну реєстрацiю цього наказу в Мiнiстерствi юстицiї України.
3. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади привести внутрiшнi нормативно-правовi документи з питань контрольно-ревiзiйної роботи у вiдповiднiсть до Стандарту державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 9 "Взаємодiя з правоохоронними органами".
4. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади до 1 жовтня 2004 року подати Головному контрольно-ревiзiйному управлiнню України iнформацiю щодо запровадження в контрольно-ревiзiйнiй роботi Стандарту державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 9 "Взаємодiя з правоохоронними органами".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Головного контрольно-ревiзiйного управлiння України Бєльчика С. В.
Голова | П. К. Германчук |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Головного контрольно ревiзiйного управлiння України вiд 13 липня 2004 р. N 185 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 28 липня 2004 р. за N 940/9539 |
Стандарт державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 9 "Взаємодiя з правоохоронними органами"
1. Загальнi положення
1.1. Цей Стандарт визначає основнi засади взаємодiї суб'єктiв державного фiнансового контролю з правоохоронними органами в частинi планування, органiзацiї та проведення контрольних заходiв, документування, передачi та розгляду їх результатiв, а також механiзм зворотного iнформування.
1.2. Взаємодiя суб'єктiв державного фiнансового контролю з правоохоронними органами здiйснюється як з власної iнiцiативи, так i за зверненнями правоохоронних органiв.
1.3. Термiни, що вживаються у цьому Стандартi, мають такi значення:
правоохороннi органи - органи прокуратури, Мiнiстерства внутрiшнiх справ, Служби безпеки України, пiдроздiли податкової мiлiцiї органiв державної податкової служби;
звернення правоохоронних органiв - оформленi згiдно з вимогами чинного законодавства та компетенцiєю вiдповiдного правоохоронного органу письмовi документи: листи, постанови слiдчих або прокурорiв, винесенi в ходi розслiдування кримiнальних справ.
2. Взаємодiя з власної iнiцiативи суб'єктiв державного фiнансового контролю з правоохоронними органами
2.1. Суб'єкти державного фiнансового контролю у разi виявлення контрольними заходами, що проводяться не за iнiцiативи правоохоронних органiв, порушень чинного законодавства щодо використання бюджетних коштiв, державного чи комунального майна, за якi передбачена кримiнальна вiдповiдальнiсть, забезпечують, у межах своєї компетенцiї, усунення суб'єктами господарювання виявлених порушень, а у разi неможливостi їх усунення в повному обсязi - передають матерiали до правоохоронних органiв.
3. Основнi засади планування, органiзацiї та проведення контрольних заходiв за зверненнями правоохоронних органiв
3.1. Правовими пiдставами звернення правоохоронних органiв до суб'єктiв державного фiнансового контролю щодо здiйснення контрольних заходiв є норми законодавчих актiв, якi регулюють дiяльнiсть вiдповiдного правоохоронного органу.
3.2. Звернення правоохоронного органу щодо проведення контрольних заходiв повинно мiстити: повну назву суб'єкта господарювання, його мiсцезнаходження; вiдомостi, що свiдчать про фiнансовi порушення на суб'єктi господарювання; перелiк конкретних питань, за якими належить проводити контрольнi заходи; перiод, за який слiд перевiрити дiяльнiсть суб'єкта господарювання з визначених питань; iнформацiю про одержання суб'єктом господарювання бюджетних коштiв, використання державного чи комунального майна.
3.3. Суб'єкти державного фiнансового контролю приймають до виконання звернення правоохоронних органiв щодо проведення контрольних заходiв на суб'єктах господарювання у вiдповiдностi до питань програми контрольних заходiв, письмово узгодженої з вiдповiдним правоохоронним органом.
Додатковi питання, порушенi правоохоронним органом пiд час здiйснення контрольного заходу, приймаються до виконання за рiшенням керiвника суб'єкта державного фiнансового контролю.
3.4. Звернення правоохоронних органiв щодо проведення контрольних заходiв, крiм випадкiв, передбачених абзацом другим цього пункту, за рiшеннями суб'єктiв державного фiнансового контролю включаються до їх планiв роботи з повiдомленням про це iнiцiаторiв контрольних заходiв.
При наданнi прокурором, слiдчим постанови, винесеної в ходi розслiдування кримiнальної справи, або письмових вiдомостей про значнi фiнансовi порушення, нецiльове використання бюджетних коштiв, недостачу державного i комунального майна - звернення приймаються до виконання у позаплановому порядку незалежно вiд кiлькостi ранiше проведених у суб'єктiв господарювання контрольних заходiв.
Про термiн початку таких заходiв суб'єкт державного фiнансового контролю письмово повiдомляє правоохоронний орган.
У разi отримання вiд правоохоронного органу звернень стосовно проведення контрольних заходiв з питань, що не належать до компетенцiї суб'єктiв державного фiнансового контролю, керiвником суб'єкта державного фiнансового контролю протягом 10 днiв з дня отримання такого звернення дається обґрунтована письмова вiдповiдь про неможливiсть проведення контрольних заходiв.
Звернення правоохоронного органу, яке не вiдповiдає вимогам пункту 3.2 цього Стандарту, пiдлягає уточненню правоохоронним органом протягом 10 днiв з дня отримання такого звернення.
3.5. За обґрунтованими зверненнями правоохоронних органiв посадовi особи суб'єктiв державного фiнансового контролю беруть участь як спецiалiсти в перевiрках, що проводяться правоохоронними органами, дослiджуючи при цьому в межах своєї компетенцiї питання цiльового використання бюджетних коштiв, державного та комунального майна, а в необхiдних випадках залучаються для участi як спецiалiсти у проведеннi слiдчої дiї пiд час розслiдування кримiнальної справи.
4. Документування результатiв контрольних заходiв, проведених за зверненнями правоохоронних органiв
4.1. Посадовi особи суб'єктiв державного фiнансового контролю здiйснюють документування контрольних заходiв вiдповiдно до положень Стандарту державного фiнансового контролю за використанням бюджетних коштiв, державного i комунального майна - 4 "Документування результатiв та формування матерiалiв контрольних заходiв, порядок їх опрацювання i використання", затвердженого наказом Головного контрольно-ревiзiйного управлiння України вiд 09.08.2002 N 168 та зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 17.09.2002 за N 759/7047.
4.2. Контрольнi заходи проводяться за оригiналами або належним чином оформленими копiями первинних бухгалтерських документiв, даними облiку i звiтностi, документами розпорядчого характеру та iншими документами, якi вiдповiдають вимогам наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 24.05.95 N 88 "Про затвердження Положення про документальне забезпечення записiв у бухгалтерському облiку", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 05.06.95 за N 168/704, а також за електронними документами, складеними вiдповiдно до вимог Законiв України "Про електроннi документи та електронний документообiг" та "Про електронний цифровий пiдпис".
4.3. Офiцiйна i додаткова документацiя за результатами контрольних заходiв складається на пiдставi наданих суб'єктом господарювання або вилучених у цього суб'єкта правоохоронним органом документiв. Офiцiйна документацiя пiдписується керiвником та посадовими особами, вiдповiдальними за фiнансово-господарську дiяльнiсть суб'єкта господарювання на дату її складання та/або протягом перiоду, за який проводився контрольний захiд.
4.4. У разi вiдмови керiвника та посадових осiб суб'єкта господарювання вiд ознайомлення i пiдписання офiцiйної документацiї посадовi особи суб'єкта державного фiнансового контролю засвiдчують це актом про вiдмову вiд пiдписання за своїми пiдписами в день передачi офiцiйної документацiї на ознайомлення й пiдписання. Водночас офiцiйна документацiя направляється рекомендованим листом керiвнику суб'єкта господарювання для ознайомлення за мiсцезнаходженням суб'єкта господарювання.
Пiсля направлення офiцiйної документацiї поштою суб'єкт державного фiнансового контролю здiйснює належнi заходи щодо реалiзацiї матерiалiв контрольних заходiв з обов'язковим зазначенням у супровiдних листах факту вiдмови вiд ознайомлення з матерiалами контрольного заходу i вiд їх пiдписання.
4.5. У разi надходження вiд суб'єкта господарювання письмових зауважень (заперечень) до офiцiйної документацiї протягом 5 робочих днiв пiсля її пiдписання суб'єкт державного фiнансового контролю повинен розглянути такi зауваження (заперечення) протягом 15 робочих днiв та надати письмовий висновок щодо їх обґрунтованостi.
4.6. У разi вiдсутностi на суб'єктi господарювання осiб, якi повиннi пiдписати офiцiйну документацiю або надати письмовi пояснення, суб'єкт державного фiнансового контролю письмово iнформує про це правоохоронний орган.
4.7. Посадова особа суб'єкта державного фiнансового контролю в ходi проведення контрольного заходу може використовувати iнформацiю правоохоронного органу, яка має безпосереднє вiдношення до фiнансово-господарської дiяльностi суб'єкта господарювання. Документування такої iнформацiї проводиться лише за результатами вивчення фактично наданих документiв суб'єкта господарювання.
4.8. У разi залучення посадових осiб суб'єктiв державного фiнансового контролю до участi в перевiрках, що проводяться правоохоронними органами, результати таких контрольних заходiв оформляються довiдкою, яка складається на чистому аркушi та пiдписується спецiалiстом iз зазначенням посади та назви органу, у якому вiн працює.
5. Передача матерiалiв контрольних заходiв до правоохоронних органiв та iнформування про вжитi заходи
5.1. Матерiали контрольних заходiв (офiцiйна i додаткова документацiя) згiдно з описом передаються до правоохоронного органу iз супровiдним листом суб'єкта державного фiнансового контролю протягом 7 робочих днiв пiсля пiдписання офiцiйної документацiї або складання акта про вiдмову вiд ознайомлення i пiдписання, а за наявностi зауважень (заперечень) суб'єкта господарювання, який пiдлягав контролю, - не пiзнiше 20 робочих днiв з дня їх отримання суб'єктом державного фiнансового контролю.
5.2. Правоохоронний орган розглядає матерiали контрольного заходу, якi були переданi суб'єктом державного фiнансового контролю, та в мiру прийняття рiшень надсилає iнформацiю про результати їх розгляду.
6. Взаємовiдносини правоохоронних органiв з посадовими особами суб'єктiв державного фiнансового контролю
6.1. При здiйсненнi контрольних заходiв суб'єкти державного фiнансового контролю в межах своєї компетенцiї мають право отримувати вiд правоохоронних органiв необхiдну допомогу та iнформацiю, що сприяє прискоренню виконання та забезпеченню належної якостi здiйснення цих заходiв посадовими особами суб'єктiв державного фiнансового контролю.
Начальник Управлiння нормативно-методологiчного забезпечення та взаємодiї з пiдроздiлами внутрiшнього фiнансового контролю | М. В. Баринiна-Закiрова |