УГОДА
про введення мiжнародного сертифiката зважування вантажних транспортних засобiв на територiях держав - учасниць Спiвдружностi Незалежних Держав
Офiцiйний переклад.
Уряди держав - учасниць цiєї Угоди, якi далi називаються Сторони,
виходячи з необхiдностi погоджених дiй у галузi мiжнародних автомобiльних вантажних перевезень та унiфiкацiї умов для їхнього здiйснення, усунення бар'єрiв у мiжнародному сполученнi;
для реалiзацiї Програми дiй з розвитку Спiвдружностi Незалежних Держав на перiод до 2005 року, затвердженої Рiшенням Ради глав урядiв Спiвдружностi Незалежних Держав вiд 20 червня 2000 р., Угоди про принципи формування загального транспортного простору та умови взаємодiї держав - учасниць СНД в галузi транспортної полiтики вiд 9 жовтня 1997 р. та Угоди про порядок транзиту через територiї держав - учасниць Спiвдружностi Незалежних Держав вiд 4 червня 1999 р.
домовилися про таке:
Стаття 1
Термiни, що вживаються в цiй Угодi, мають такi значення:
"мiжнародне перевезення вантажiв" - перевезення вантажiв транспортними засобами, зареєстрованими на територiї Сторiн, з перетином кордону принаймнi однiєї зi Сторiн, зокрема перевезення транзитом їхньою територiєю;
"транспортний засiб" - механiчний дорожнiй транспортний засiб, а також будь-який причiп або напiвпричiп, призначений для буксирування його таким транспортним засобом;
"перевiзник (транспортний оператор)" - особа, яка безпосередньо вiдповiдає за перевезення вантажiв або використовує для цього перевезення третю сторону, вiдповiдно до договору перевезення;
"мiжнародний сертифiкат зважування вантажних транспортних засобiв (сертифiкат)" - документ, що мiстить достовiрнi данi про ваговi параметри транспортного засобу та видається станцiєю зважування, уповноваженою компетентними органами Сторiн;
"станцiя зважування" - уповноважений компетентними органами Сторони пункт зважування, що здiйснює зважування транспортного засобу й видає сертифiкат установленого зразка;
"контрольне зважування" - зважування транспортного засобу за таких обставин:
- невiдповiдностi вагових характеристик, зазначених у сертифiкатi шляхової документацiї (CMR, CARNET TIR);
- пiд час довантаження, часткового розвантаження або перевантаження вантажу на iнший транспортний засiб, а також пiд час передачi вантажу пiд iнший митний режим;
- невiдповiдностi даних, зазначених у сертифiкатi (графа 3), i даних про контрольований транспортний засiб (тип транспортного засобу, реєстрацiйнi номери);
- невiдповiдностi особливих вагових характеристик даним, зазначеним у сертифiкатi (графа 8).
Стаття 2
1. Ця Угода регулює порядок застосування сертифiката на територiях Сторiн.
2. Сертифiкат видається для спрощення процедури перетину кордонiв мiж Сторонами i, зокрема, уникнення багаторазового зважування транспортних засобiв на територiях Сторiн.
Стаття 3
1. Сторони приймають i взаємно визнають сертифiкати, виданi однiєю зi Сторiн.
2. Сертифiкат виготовляється в друкарський спосiб i має систему захисту. Змiст сертифiката вказано в Додатку, який є невiд'ємною частиною цiєї Угоди (далi - Додаток).
3. Бланки сертифiката друкуються росiйською мовою компетентними органами кожної зi Сторiн, можуть бути дубльованi державною мовою кожною зi Сторiн за умови дотримання встановленого формату сертифiката й розташування його пунктiв.
4. Бланки сертифiката є бланками суворої звiтностi.
Стаття 4
1. Iнформацiйне забезпечення та координацiю дiяльностi компетентних органiв Сторiн iз застосування сертифiката в рекомендацiйнiй формi здiйснює Мiжурядова рада шляховикiв (далi - МРШ) спiльно з Координацiйною транспортною нарадою держав - учасниць СНД (далi - КТН СНД).
2. Компетентнi органи Сторiн формують перелiки станцiй зважування на територiях вiдповiдних Сторiн та iнформують МРШ. МРШ спiльно з КТН СНД доводить зазначенi перелiки до всiх компетентних органiв i транспортних органiзацiй Сторiн.
3. Обов'язковi вимоги, що застосовуються до станцiй зважування пiд час їхньої акредитацiї, та основнi характеристики устаткування, яке необхiдно застосовувати для зважування транспортних засобiв, наведено в Додатку.
Стаття 5
1. Додаткове, зокрема контрольне, зважування транспортного засобу не здiйснюється, за винятком обставин, викладених в абзацi 7 статтi 1.
2. Результати контрольного зважування заносяться до графи 10 сертифiката.
3. Компетентнi органи Сторiн про результати контрольного зважування iнформують митнi органи своїх держав.
4. При виявленнi розбiжностi бiльше 2 % мiж даними, зазначеними в пiдпунктах 7.2, 7.3 сертифiката, й реальною вагою, вiдповiдальнiсть несе перевiзник вiдповiдно до законодавства кожної зi Сторiн.
Iнформацiя для вжиття заходiв за цим фактом доводиться до компетентних органiв Сторiн, на територiях яких було видано сертифiкат i зареєстровано транспортний засiб.
5. У випадку систематичної розбiжностi результатiв зважування транспортних засобiв на вповноваженiй станцiї зважування бiльш нiж на 2 % станцiя може бути позбавлена акредитацiї вiдповiдно до нацiонального законодавства своєї держави.
Стаття 6
1. Сертифiкат видається компетентними органами Сторiн перевiзнику в пунктах навантаження або на першiй станцiї зважування, розташованiй на шляху проходження транспортного засобу.
2. У випадку перевищення вагових характеристик, зазначених у сертифiкатi, значень допустимих вагових параметрiв, чинних на територiї Сторiн, перевiзник зобов'язаний у встановленому порядку сплатити вiдповiднi збори й мита, установленi законодавствами Сторiн.
Стаття 7
Ця Угода не торкається прав i зобов'язань Сторiн, що випливають з iнших мiжнародних договорiв з питань мiжнародного автомобiльного сполучення, учасницями яких вони є.
Стаття 8
Компетентнi органи Сторiн для реалiзацiї цiєї Угоди на безоплатнiй основi надають необхiдну iнформацiю про свої чиннi нормативнi правовi акти й унесення змiн i доповнень до них, а також про iншi обставини, що мають значення для мiжнародних автомобiльних вантажних перевезень та зачiпають iнтереси iнших держав - учасниць цiєї Угоди.
Стаття 9
Ця Угода набуває чинностi з дати здачi на зберiгання депозитарiєвi третього повiдомлення про виконання Сторонами, що пiдписали її, усiх необхiдних внутрiшньодержавних процедур.
Для Сторiн, що виконали необхiднi процедури пiзнiше, вона набуває чинностi з дати здачi на зберiгання депозитарiєвi вiдповiдних документiв.
Стаття 10
До цiєї Угоди за взаємною згодою Сторiн можуть бути внесенi змiни й доповнення, що оформляються окремими протоколами та набувають чинностi вiдповiдно до положень статтi 9 цiєї Угоди i є його невiд'ємною частиною.
Стаття 11
Спiрнi питання, пов'язанi iз застосуванням або тлумаченням цiєї Угоди, розв'язуються шляхом переговорiв заiнтересованих Сторiн.
Стаття 12
Ця Угода дiє протягом 5 рокiв iз дня набуття нею чинностi. Пiсля закiнчення цього строку ця Угода автоматично продовжується на наступнi п'ятирiчнi перiоди, якщо Сторони не приймуть iншого рiшення.
Стаття 13
Ця Угода вiдкрита для приєднання до неї iнших держав - учасниць Спiвдружностi Незалежних Держав, а також третiх держав, якi не є учасницями Спiвдружностi Незалежних Держав, але подiляють його мету й принципи, шляхом передачi депозитарiєвi документiв про таке приєднання.
Приєднання третiх держав уважається таким, що набуло чинностi, якщо жодна зi Сторiн не виступить проти цього протягом трьох мiсяцiв пiсля надiслання депозитарiєм вiдповiдного повiдомлення.
Стаття 14
Кожна Сторона може вийти iз цiєї Угоди, надiславши письмове повiдомлення про це депозитарiєвi не пiзнiше, нiж за 6 мiсяцiв до дати виходу.
Учинено в мiстi Чолпон-Ата 16 квiтня 2004 року в одному дiйсному примiрнику росiйською мовою. Дiйсний примiрник зберiгається у Виконавчому комiтетi Спiвдружностi Незалежних Держав, який надiшле кожнiй державi, що пiдписала цю Угоду, її засвiдчену копiю.
За Уряд Азербайджанської Республiки |
За Уряд Республiки Молдова |
За Уряд Республiки Бiлорусь |
За Уряд Росiйської Федерацiї |
За Уряд Республiки Вiрменiя |
За Уряд Республiки Таджикистан |
За Уряд Грузiї |
За Уряд Туркменiстану |
За Уряд Республiки Казахстан |
За Уряд Республiки Узбекистан |
За Уряд Киргизької Республiки |
За Уряд України |
Додаток
до Угоди про введення мiжнародного сертифiката
зважування вантажних транспортних засобiв на
територiях держав - учасниць СНД
Мiжнародний сертифiкат зважування вантажних транспортних засобiв (сертифiкат) повинен вiдповiдати зразку, що наведено в цьому Додатку, i видаватися та використовуватися пiд контролем уповноваженого урядового органу кожної Сторони вiдповiдно до процедури, опис якої наведено в цьому Додатку.
Пiд час друкування бланкiв сертифiката Сторони зобов'язанi передбачити не менше трьох ступенiв захисту. Змiст i форма їхньої iдентифiкацiї доводяться до вiдома Сторiн через Секретарiат МРШ i Виконком КТН СНД.
Використання сертифiката транспортними операторами є факультативним.
1. Процедура видачi та використання сертифiката
1.1. Сертифiкат, належним чином заповнений а) спiвробiтником уповноваженої станцiї зважування та б) транспортними операторами (водiями) вантажних автомобiлiв, приймається й визнається як документ, що мiстить достовiрнi вiдомостi про зважування, здiйсненi вповноваженими органами Сторiн.
1.2. Застосування сертифiката на територiях Сторiн не залежить вiд держави його видачi, а також реєстрацiї транспортного засобу, що здiйснює мiжнародне вантажне перевезення TIR чи за iншою процедурою, що виключає несанкцiонований доступ до вантажного вiдсiку транспортного засобу.
1.3. У випадку видачi сертифiката в країнi в'їзду транспортного засобу (незалежно вiд країни його реєстрацiї) на територiї Сторiн пiд час здiйснення мiжнародного транзитного перевезення вантажiв з територiї держав, що не є учасницями цiєї Угоди, вимiрювання маси транспортного засобу проводиться лише пiд час в'їзду на територiю першої Сторони.
1.4. Компетентнi органи визнають iнформацiю, яку мiстить сертифiкат, як достовiрну й не здiйснюють додаткових зважувань.
1.5. Компетентнi органи можуть провести перевiрку ваги транспортного засобу на вимогу оператора й за таких обставин:
- невiдповiдностi вагових характеристик, зазначених у сертифiкатi й шляховiй документацiї (CMR, CARNET TIR);
- пiд час довантаження, часткового розвантаження або перевантаження вантажу в iнший транспортний засiб, а також пiд час передачi вантажу пiд iнший митний режим;
- невiдповiдностi даних, зазначених у сертифiкатi й вiдомостях про контрольований вантажний транспортний засiб (тип вантажного автотранспортного засобу, державнi реєстрацiйнi знаки);
- невiдповiдностi особливих вагових характеристик даним, зазначеним у сертифiкатi (графа 8).
1.6. Результати контрольного зважування заносяться спiвробiтником станцiї зважування до графи 10 сертифiката. Графа 10 сертифiката слугує пiдставою для оцiнки дiяльностi станцiй пiд час видачi їм дозволiв (лiцензiй) на право проведення зважування транспортних засобiв.
1.7. Зважування для оформлення цього сертифiката здiйснюється на запит транспортного оператора (водiя), вантажний автотранспортний засiб якого зареєстровано на територiї однiєї зi Сторiн, уповноваженими станцiями зважування за вартiстю, розмiр якої визначається виходячи з обсягу наданих послуг.
2. Вимоги до вповноважених станцiй зважування
2.1. Уповноваженi станцiї зважування заповнюють спiльно з оператором (водiєм) транспортного засобу мiжнародний сертифiкат зважування вантажних транспортних засобiв вiдповiдно до таких мiнiмальних вимог:
А. На станцiях зважування повиннi застосовуватися ваги, унесенi до Державного реєстру засобiв вимiрювання Сторони. За точнiстю ваги повиннi вiдповiдати ряду 0,5; 1,0; 2,0 класiв точностi. Дiлянка дороги з установленими вагами повинна бути атестована для забезпечення зважування транспортних засобiв з похибкою, що не перевищує допустимої.
Б. Компетентнi органи Сторiн забезпечують достатню компетентнiсть станцiй зважування за допомогою таких засобiв, як акредитацiя або оцiнка, використання вiдповiдних засобiв зважування, квалiфiкацiя персоналу.
В. Устаткування для зважування повинно триматися в робочому станi. Воно повинно регулярно проходити метрологiчну атестацiю (повiрку) з подальшим тавруванням (опломбуванням) компетентними органами, вiдповiдальними за дотримання вимог у галузi мiр та ваг.
Устаткування для зважування i його максимально допустима похибка, а також порядок використання повиннi вiдповiдати рекомендацiям Мiжнародної органiзацiї iз законодавчої метрологiї (МОЗМ).
2.2. Пiд час визначення справжнього значення фiзичної величини маси транспортних засобiв необхiдно керуватися нормативним документом, що встановлює клас точностi й допустиму похибку устаткування для зважування (використання допустимої похибки шляхом вiднiмання її з вимiряної ваги пiд час зважування транспортних засобiв не рекомендується, оскiльки ваговi пристрої на станцiї зважування, знаходячись у межах допуску, можуть працювати в мiнусовому чи плюсовому режимi, що може призвести до завищення меж максимально допустимої похибки).
2.3. Компетентнi органи Сторiн публiкують перелiк усiх уповноважених станцiй зважування. Цi перелiки, а також будь-якi змiни, що внесено до них, доводяться до вiдома iнших Сторiн, Секретарiату МРШ i Виконкому КТН СНД для розсилання заiнтересованим органiзацiям та користувачам.
3. Змiст мiжнародного сертифiката зважування вантажних транспортних засобiв
Мiжнародний сертифiкат зважування вантажних транспортних засобiв мiстить такi графи й роздiли.
Заповнюється водiєм до зважування транспортного засобу
Графа 1. Вiдомостi про транспортного оператора:
- назва транспортного оператора (повна адреса, зокрема країна);
- номер телефону;
- номер факсу;
- адреса електронної пошти.
Графа 2. Договiр на перевезення N ...:
- CARNET TIR (якщо застосовується);
- CMR (якщо застосовується).
Графа 3. Вiдомостi про вантажний транспортний засiб:
- реєстрацiйний номер автомобiля та причепа;
- система пiдвiски автомобiля та причепа.
Заповнюється спiвробiтником уповноваженої станцiї зважування
Графа 4. Вiдомостi про вповноважену станцiю зважування (код, назва та адреса, зокрема країна):
- вiдомостi про клас точностi устаткування для зважування.
Графа 5. Номер транспортного засобу, що зважується.
Графа 6. Дата видачi сертифiката (день, мiсяць, рiк).
Графа 7. Результати зважування (з додаванням оригiнального офiцiйного запису станцiї зважування):
- тип вантажного транспортного засобу;
- вимiрювання ваги на вiсь;
- вимiрювання повної ваги.
Графа 8. Особливi ваговi характеристики:
- ступiнь заповнення паливних бакiв, приєднаних до двигуна;
- ступiнь заповнення паливних бакiв, зокрема бакiв для пристрою охолодження;
- число запасних шин;
- число людей у транспортному засобi пiд час зважування;
- наявнiсть пiднiмальної вiсi.
Заповнюється водiєм пiсля зважування транспортного засобу
Графа 9. Пiдтвердження правильностi заповнення граф 1 - 8:
- дата;
- прiзвище, iм'я, по батьковi водiя (водiїв) транспортного засобу;
- зауваження (якщо є).
Заповнюється спiвробiтником уповноваженої станцiї зважування у винятковому (контрольному) випадку
Графа 10. Дата, iмена та пiдписи спiвробiтникiв, що проводили контрольне зважування. Примiтки (результат контрольного зважування).
4. Додатки до сертифiката
Додатки до сертифiката мають пояснювальний характер i мiстять схематичнi малюнки типiв автотранспортних засобiв, якi потрiбно вказувати в графi 7.1 сертифiката, зокрема:
I. Вантажнi автомобiлi.
II. Склад транспортних засобiв.
III. Зчленованi транспортнi засоби.
Застереження Республiки Казахстан
до пункту 1 порядку денного Ради глав урядiв
Спiвдружностi Незалежних Держав про Угоду про
введення мiжнародного сертифiката зважування
вантажiв транспортних засобiв на територiях
держав - учасниць СНД
16 квiтня 2004 року
мiсто Чолпон-Ата
Офiцiйний переклад.
Вiдповiдно до нацiонального законодавства Республiки Казахстан автомобiльнi перевезення великогабаритних i великовагових вантажiв на територiї Республiки Казахстан не допускаються, за винятком випадкiв перевезення неподiльних великогабаритних i великовагових вантажiв.
Прем'єр-мiнiстр Республiки Казахстан | Д. Ахметов |