Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Среда, Май 21, 2025 - 13:23
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 13.06.2006 р. N 6421/6/16-1515-26

(Витяг)

     ДПАУ розглянула лист <...> щодо питань оподаткування податком на додану вартiсть операцiй, що здiйснюються представництвами нерезидентiв в Українi, зокрема операцiй з розповсюдження представництвами рекламних матерiалiв i товарiв з рекламними цiлями, i повiдомляє.

<...>

     Розповсюдження матерiального носiя реклами, який мiстить в собi iнформацiю про дiяльнiсть пiдприємства (в даному випадку - нерезидента, представництво якого здiйснює таке розповсюдження) та який не можна використати нi в господарськiй дiяльностi, нi по-iншому, крiм застосування його як носiя (джерела) iнформацiї (наприклад, прайс-листи, рекламнi проспекти, брошури, каталоги, буклети тощо), по своїй сутi не пiдпадає пiд поняття поставки товарiв (робiт, послуг), визначення якого встановлено п. 1.4 ст. 1 Закону про ПДВ, а тому не є об'єктом оподаткування.

     Якщо ж представництвом нерезидента здiйснюється продаж таких матерiальних цiнностей, незалежно вiд того, вище чи нижче їх цiна вiд рiвня звичайних цiн, або розповсюдження товарно-матерiальних цiнностей, якi можуть бути використанi в господарськiй дiяльностi, або будь-яким iншим чином, крiм їх використання як носiя iнформацiї, незалежно вiд того, як здiйснюється таке розповсюдження - безоплатно чи з оплатою, такi операцiї з метою оподаткування визначаються як операцiї з поставки товарiв з вiдповiдним їх оподаткуванням за загальновстановленими правилами.

     При цьому необхiдно враховувати, що згiдно з п. 4.1 ст. 4 Закону про ПДВ база оподаткування операцiй з поставки товарiв (послуг) визначається виходячи з їх договiрної (контрактної) вартостi, визначеної за вiльними цiнами, але не нижче за звичайнi цiни <...>.

     При безоплатнiй передачi товарно-матерiальних цiнностей база оподаткування визначається за правилами, встановленими пунктом 4.2 статтi 4 Закону, - виходячи з фактичної цiни операцiї, але не нижчої за звичайнi цiни.

     Згiдно з пунктом 1.15 статтi 1 Закону термiни, що вживаються в Законi, якщо їх визначення безпосередньо не надано Законом, використовуються у значеннях, визначених законами з питань оподаткування або iншими законами, у частинi, що не суперечить цьому Закону та iншим законам з питань оподаткування. Таким чином, термiн "звичайнi цiни" розумiється у значеннi, визначеному Законом про прибуток (пункт 1.2 статтi 1 цього Закону). Згiдно з наданим визначенням та методикою обчислення звичайна цiна, а отже, i база оподаткування товарiв, що розповсюджуються безоплатно, незалежно вiд мети такого розповсюдження (в тому числi i з рекламними цiлями), дорiвнювати нулю не може.

     В доповнення до викладеного ДПАУ повiдомляє, що статтею 2 Закону визначено, що платником податку є будь-яка особа, яка здiйснює або планує здiйснювати господарську дiяльнiсть та реєструється за своїм добровiльним рiшенням як платник цього податку, особа, яка пiдлягає обов'язковiй реєстрацiї як платник цього податку, яка iмпортує товари (супутнi послуги) в обсягах, що пiдлягають оподаткуванню цим податком згiдно з нормами цiєї статтi, а також будь-яка особа, яка за своїм добровiльним рiшенням зареєструвалася платником податку. А тому, у разi перевищення представництвом обсягу операцiй, встановленого для обов'язкової реєстрацiї як платника ПДВ, воно повинне зареєструватися як платник податку на додану вартiсть у порядку, встановленому Законом.

     Що стосується права на включення до складу податкового кредиту сум податку на додану вартiсть, сплачених (нарахованих) у зв'язку з придбанням товарiв (послуг), то ДПАУ вiдзначає таке.

     Право на формування податкового кредиту надається, згiдно iз Законом, виключно особам, зареєстрованим як платники податку на додану вартiсть. При цьому вiдповiдно до пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону податковий кредит звiтного перiоду складається iз сум податкiв, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 6.1 ст. 6 та ст. 81 цього Закону, протягом такого звiтного перiоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарiв (у тому числi при їх iмпортi) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операцiях у межах господарської дiяльностi платника податку; придбанням (будiвництвом, спорудженням) основних фондiв (основних засобiв, у тому числi iнших необоротних матерiальних активiв та незавершених капiтальних iнвестицiй в необоротнi капiтальнi активи), у тому числi при їх iмпортi, з метою подальшого використання у виробництвi та/або поставцi товарiв (послуг) для оподатковуваних операцiй у межах господарської дiяльностi платника податку.

Директор Департаменту податку на додану вартiсть Ю. Лапшин

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте

Доска объявлений

Предлагаем услуги:
  • Митний брокер мп Ковель 0679537199 - супровід та всі види оформлення
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua