КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 2 листопада 2006 р. | N 1527 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
вугiльної промисловостi України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство вугiльної промисловостi України, що додається.
2. Мiнiстерству вугiльної промисловостi подати у тримiсячний строк Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо приведення актiв Кабiнету Мiнiстрiв України у вiдповiднiсть iз цiєю постановою, а також привести власнi нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цiєю постановою.
3. Ця постанова набирає чинностi з 20 листопада 2006 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 2 листопада 2006 р. N 1527 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство вугiльної промисловостi України
1. Мiнiстерство вугiльної промисловостi України (Мiнвуглепром) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiнвуглепром є головним (провiдним) органом у системi центральних органiв виконавчої влади з питань забезпечення реалiзацiї державної полiтики у вугiльнiй та торфодобувнiй галузi (далi - вугiльна галузь).
2. Мiнвуглепром у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.
Мiнiстерство органiзовує в межах своїх повноважень виконання актiв законодавства та здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями Мiнвуглепрому є:
участь у формуваннi та забезпечення проведення державної полiтики у вугiльнiй галузi;
здiйснення структурної перебудови вугiльної галузi та пiдвищення ефективностi управлiння нею;
створення сприятливих умов для здiйснення приватизацiї пiдприємств вугiльної галузi;
формування балансу вугiлля та вугiльної продукцiї;
вивчення поточної i перспективної потреби у вугiллi (за марками та сортами) на внутрiшньому i зовнiшньому ринку, прогнозування напрямiв розвитку вугiльної галузi щодо видобутку вугiлля та його переробки;
участь у формуваннi, регулюваннi та вдосконаленнi ринку вугiльної продукцiї;
проведення єдиної науково-технiчної полiтики щодо охорони працi на пiдприємствах вугiльної галузi.
4. Мiнвуглепром вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує пiдготовку прогнозiв та проектiв програм розвитку вугiльної галузi;
2) розробляє проекти державних цiльових програм та програмнi заходи щодо розвитку технiки i виробництва у вугiльнiй галузi, а також лiквiдацiї породних вiдвалiв;
3) забезпечує створення нових i лiквiдацiю застарiлих виробництв вугiльної галузi, сприяє оптимiзацiї економiчних зв'язкiв, кооперованих поставок i перевезень;
4) сприяє у межах своїх повноважень розвитковi пiдприємництва i конкуренцiї, проводить у встановленому порядку роботу, спрямовану на демонополiзацiю виробництва у вугiльнiй галузi, готує пропозицiї щодо здiйснення антимонопольних заходiв;
5) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного i соцiального розвитку, Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, iнших прогнозних та програмних документiв соцiального та економiчного розвитку України;
6) здiйснює вiдповiдно до законодавства управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
7) координує роботу з проектування, будiвництва, технiчного переоснащення та реконструкцiї пiдприємств вугiльної галузi;
8) створює умови для забезпечення пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, чи пiдприємств, щодо яких Мiнiстерство здiйснює управлiння корпоративними правами держави (далi - пiдприємства вугiльної галузi), матерiально-технiчними ресурсами для виконання ними виробничих програм;
9) координує розвиток системи технологiчного зв'язку у вугiльнiй галузi;
10) виступає замовником комплексних наукових дослiджень з технологiчних, органiзацiйних, екологiчних проблем розвитку вугiльної галузi;
11) бере участь у межах своїх повноважень у розробленнi екологiчних норм i нормативiв, забезпечує додержання екологiчних вимог у виробництвi та рацiональне використання вугiльних i торф'яних родовищ, вживає заходiв до запобiгання шкiдливому впливу виробництва (у тому числi i пiсля його лiквiдацiї) на життя та здоров'я населення, довкiлля i природнi ресурси;
12) вживає заходiв для забезпечення пiдприємств вугiльної галузi висококвалiфiкованими працiвниками;
13) забезпечує додержання на пiдприємствах вугiльної галузi трудового законодавства, сприяє пiдвищенню рiвня соцiального захисту працiвникiв та забезпеченню їх державних гарантiй;
14) забезпечує вiдповiдно до законодавства створення на пiдприємствах вугiльної галузi належних умов працi, здiйснює вiдомчий контроль за станом охорони працi та методичне керiвництво дiяльнiстю з охорони працi, проводить аналiз стану виробничого травматизму, вживає вiдповiдних заходiв до пiдвищення рiвня безпеки працi, органiзовує навчання i перевiрку знань iз зазначених питань;
15) органiзовує розроблення i укладає з вiдповiдними профспiлковими об'єднаннями галузевi угоди, в тому числi з питань полiпшення умов, безпеки i гiгiєни працi та виробничого середовища, бере участь у розробленнi, переглядi актiв законодавства про працю i охорону працi, надає пiдприємствам iнформацiйну, методичну, консультацiйну та iншу допомогу iз зазначених питань;
16) вживає заходiв для зростання експортного потенцiалу пiдприємств вугiльної галузi, надає допомогу з питань формування зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, готує пропозицiї щодо тарифного i нетарифного регулювання експортно-iмпортних операцiй з вугiллям та вугiльною продукцiєю;
17) подає у межах своїх повноважень пропозицiї щодо укладення мiжнародних договорiв України;
18) здiйснює в межах своїх повноважень заходи щодо адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу та до вимог СОТ з питань вугiльної галузi;
19) вживає заходiв до оптимiзацiї цiн на вугiльну продукцiю;
20) органiзовує роботу з питань стандартизацiї, контролю за додержанням стандартiв якостi продукцiї та патентно-лiцензiйних вимог, проводить сертифiкацiю продукцiї (робiт, послуг) вугiльної галузi та експертну оцiнку галузевих програм i проектiв;
21) здiйснює в установленому порядку органiзацiйнi, фiнансовi, економiчнi та технiчнi заходи з пiдготовки пiдприємств вугiльної галузi до приватизацiї;
22) проводить вивчення поточної та перспективної потреби у вугiллi (за марками та сортами) на внутрiшньому i зовнiшньому ринку;
23) контролює в межах своїх повноважень ефективнiсть використання бюджетних коштiв, видiлених пiдприємствам вугiльної галузi;
24) координує в межах своїх повноважень роботу, пов'язану з лiквiдацiєю збиткових вугледобувних i вуглепереробних, торфодобувних та торфопереробних пiдприємств;
25) бере участь у визначеннi прiоритетiв економiчного розвитку вугiльної галузi, вживає заходiв щодо запобiгання банкрутству пiдприємств, мобiлiзацiї коштiв для розвитку виробництва пiдприємств, що забезпечують поповнення товарного ринку держави, зростання експортного потенцiалу, зменшення обсягiв iмпорту сировини та комплектувальних виробiв, скорочення витрат енергоносiїв, а також пiдвищення рiвня зайнятостi населення;
26) органiзовує науково-технiчну, iнформацiйно-видавничу дiяльнiсть, пропагування досягнень пiдприємств вугiльної галузi, сприяє створенню i впровадженню сучасних iнформацiйних та комп'ютерних технологiй;
27) бере в межах своїх повноважень участь у формуваннi та проведеннi державної конкурентної полiтики;
28) забезпечує складення i подання українськими суб'єктами господарювання антидемпiнгових, антисубсидiйних та спецiальних скарг (заяв);
29) органiзовує i контролює в межах своїх повноважень охорону об'єктiв державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
30) створює у межах своїх повноважень аварiйно-рятувальнi служби (формування), здiйснює керiвництво їх дiяльнiстю, забезпечує постiйну готовнiсть до дiй за призначенням, функцiонування, а також виконання вимог законодавства, що регулює вiдносини у сферi рятувальної справи;
31) забезпечує виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави в межах повноважень, визначених законодавством;
32) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням у Мiнвуглепромi, на пiдприємствах вугiльної галузi;
33) координує облiково-аналiтичну роботу пiдприємств вугiльної галузi, надає їм методичну допомогу з цих питань;
34) складає в установленому порядку зведенi квартальнi, рiчнi бухгалтерськi, статистичнi звiти i баланси за видами дiяльностi;
35) вiдповiдає за органiзацiю i здiйснення заходiв цивiльного захисту i техногенної безпеки у Мiнвуглепромi та на пiдприємствах вугiльної галузi;
36) здiйснює iншi функцiї, пов'язанi з виконанням покладених на нього завдань.
5. Мiнвуглепром має право:
одержувати в установленому порядку вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, що необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
залучати спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
скликати в установленому порядку та вiдповiдно до своїх повноважень наради з питань розвитку вугiльної галузi;
представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладення мiжнародних договорiв України;
брати участь у межах своїх повноважень у пiдготовцi, проведеннi, у тому числi за кордоном, конференцiй, симпозiумiв, семiнарiв, виставок, ярмаркiв.
6. Мiнвуглепром пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також з вiдповiдними органами iноземних держав.
7. Мiнвуглепром у межах своїх повноважень, на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення Мiнвуглепрому є обов'язковi для виконання органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi i громадянами.
Мiнiстерство в разi потреби видає разом з iншими органами виконавчої влади спiльнi акти.
Нормативно-правовi акти Мiнвуглепрому пiдлягають реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
8. Мiнвуглепром очолює Мiнiстр, який призначається на посаду i звiльняється з посади Верховною Радою України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр має заступникiв, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Пропозицiї щодо кандидатур заступникiв Мiнiстра вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України Прем'єр-мiнiстр України за поданням Мiнiстра.
Мiнiстр розподiляє за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України обов'язки мiж своїми заступниками.
9. Мiнiстр:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Мiнвуглепрому, визначає на виконання вимог законодавства в межах наданих йому повноважень полiтичнi прiоритети та стратегiчнi напрями роботи Мiнiстерства i шляхи досягнення поставлених цiлей, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за розроблення i реалiзацiю державної полiтики у вугiльнiй галузi;
2) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiнвуглепром;
3) вносить в установленому порядку Прем'єр-мiнiстровi України подання про призначення на посаду i звiльнення з посади заступникiв Мiнiстра;
4) затверджує програми i плани роботи Мiнiстерства та звiти про їх виконання;
5) пiдписує нормативно-правовi та iншi акти Мiнiстерства;
6) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Мiнвуглепром;
7) погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань, що належать до компетенцiї Мiнiстерства;
8) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв Мiнiстра;
9) вносить у встановленому порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами працiвникiв вугiльної галузi;
10) призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв центрального апарату Мiнвуглепрому, у тому числi керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України;
11) укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства;
12) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
10. Для узгодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнвуглепрому, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi в Мiнiстерствi утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), заступникiв Мiнiстра та iнших керiвних працiвникiв Мiнiстерства.
До складу колегiї можуть входити в установленому порядку iншi особи.
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Мiнiстр.
Колегiя Мiнiстерства є постiйно дiючим консультативно-дорадчим органом.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Мiнвуглепрому.
Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання, перiодичнiсть проведення яких визначається її головою.
11. У складi Мiнвуглепрому за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть утворюватися урядовi органи державного управлiння (департаменти, служби, iнспекцiї).
12. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо основних напрямiв розвитку науки i технiки, пiдвищення ефективностi виробництва та поширення передового досвiду у вугiльнiй галузi, обговорення найважливiших програм та iнших питань у Мiнвуглепромi може утворюватися науково-технiчна рада, iншi дорадчi та консультативнi органи.
Склад дорадчих та консультативних органiв i положення про них затверджує Мiнiстр.
13. Граничну чисельнiсть працiвникiв Мiнвуглепрому затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Мiнвуглепрому затверджує Мiнiстр за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України;.
Штатний розпис i кошторис Мiнвуглепрому затверджує Мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.
Положення про структурнi пiдроздiли Мiнвуглепрому затверджує Мiнiстр.
14. Мiнвуглепром є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.