ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 13.12.2006 р. | N 19/725-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць |
В зв'язку iз зверненням до
Державної митної служби України Асоцiацiї
мiжнародних автомобiльних перевiзникiв України
щодо розв'язання ситуацiї стосовно забезпечення
функцiонування системи SafeTIR в режимi реального
часу, наголошуємо на необхiдностi придiляти
значну увагу iснуючiй проблемi.
Наприкiнцi жовтня 1995 року Адмiнiстративним Комiтетом Конвенцiї МДП прийнято Рекомендацiю по впровадженню системи контролю за книжками МДП (SafeTIR) та обмiну iнформацiєю мiж митними органами, МСАТ та Гарантiйними об'єднаннями, необхiдної для належного функцiонування системи МДП в усiх країнах.
В лютому 2005 року в Женевi на 38 сесiї Адмiнiстративного Комiтету МДП була прийнята поправка до Конвенцiї МДП, що передбачає обов'язкове використання системи SafeTIR. Таким чином електронна система по сутi стала частиною Конвенцiї, що зазначено в Додатку N 10 до неї.
На практицi Safe TIR є засобом швидкого виявлення порушень при виконаннi мiжнародних автомобiльних перевезень за системою МДП. Ефективнiсть Safe TIR прямо залежить вiд якостi, повноти та оперативностi даних, якi передаються митними органами до Мiжнародного союзу автомобiльного транспорту (МСАТ) на пiдтвердження кожного завершення операцiї МДП. Цi данi в кожнiй країнi накопичуються у певних центральних точках та передаються до МСАТ найбiльш зручним i сучасним методом за допомогою електронного зв'язку.
Отже, чiтка робота системи Safe TIR є запобiжним заходом проти дiяльностi органiзованої злочинностi i порушення митних правил усiма суб'єктами системи МДП на мiжнародному рiвнi, засобом аналiзу ризикiв.
Найголовнiшою проблемою залишається велика тривалiсть строку передачi митними органами даних про завершення процедури МДП (у тому числi - митними органами України).
Згiдно даних МСАТ, на сьогоднi до системи Safe TIR передається лише 0,5 % даних протягом 24 годин, 8 % передається протягом 2 - 4 днiв та 75 % - протягом 15 днiв.
Крiм того, iнформацiя щодо оформлення митними органами значної кiлькостi книжок МДП взагалi не доходить до МСАТ, що можливо є наслiдком не занесення цiєї iнформацiї до системи Safe TIR.
Така ситуацiя призводить до збiльшення вiрогiдностi недоставки вантажiв до митниць призначення, знижує можливiсть оперативного реагування на правопорушення та пiдвищує фiнансовi ризики Мiжнародної гарантiйної ланки.
Враховуючи вищезазначене, просимо вжити необхiдних заходiв для пiдвищення якостi передачi даних для забезпечення функцiонування системи Safe TIR в режимi реального часу.
Начальник Управлiння контролю за перемiщенням вантажiв | В. А. Луговець |