ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
24.02.07 | N 11/6-11/1927-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць | |
Ректору Академiї митної служби України |
На запити окремих митниць щодо
застосування порядку роботи зi зверненнями
громадян, затвердженого наказом
Держмитслужби України вiд 10.08.04 N 584, зi
змiнами, унесеними наказом
Держмитслужби України вiд 11.08.06 N 685 "Про
внесення змiн до наказу Держмитслужби вiд 10.08.04 N 584",
повiдомляємо таке:
Як свiдчить практика, найбiльше непорозумiнь у роботi зi зверненнями громадян виникає пiд час прийому i реєстрацiї заяв (клопотань).
Iнодi звернення громадян з проханням здiйснити митне оформлення особистих речей, багажу, автомобiлiв тощо приймаються й реєструються разом зi зверненнями з приводу вiдмови в митному оформленнi чи зволiкань, допущених у процесi його здiйснення. Це викликає труднощi з визначенням порядку розгляду й особливо порядку подальшого зберiгання таких звернень, адже, наприклад, заява з приводу митного оформлення автомобiля пiсля її розгляду разом з усiма доданими документами повинна зберiгатися у вiддiлi митного оформлення транспортних засобiв, а скарга з приводу вiдмови в митному оформленнi або зволiкання з його проведенням - у дiловодствi за зверненнями громадян.
Такi випадки виникають через недостатнє розумiння працiвниками, що ведуть дiловодство за зверненнями громадян, змiсту поняття "заява (клопотання)".
Вiдповiдно до статтi 3 Закону України "Про звернення громадян" у заявах та клопотаннях заявниками висловлюються прохання про сприяння в реалiзацiї їх прав та iнтересiв або про визнання статусу, прав i свобод. У зв`язку з цим слiд зазначити, що потреба у сприяннi в реалiзацiї права виникає тiльки пiсля того, як громадянин зазнав труднощiв з його реалiзацiєю. Так само потреба в допомозi з визнанням права виникає тодi, коли той чи iнший орган або посадова особа вiдмовили громадяниновi у визнаннi за ним цього права. Отже, за контекстом названого Закону не можна вважати заявою або клопотанням, скажiмо, звернення громадянина до митницi з проханням здiйснити митне оформлення особистих речей чи вантажу, якщо при цьому не виникає нiяких спiрних питань. Реєстрацiя таких звернень здiйснюються загальним вiддiлом у загальному дiловодствi або вiдповiдними пiдроздiлами митних органiв.
Iнодi виникає ситуацiя, коли громадянин змушений вiдмовитися вiд намiру здiйснити митне оформлення ввезених або отриманих у мiжнародному поштовому вiдправленнi предметiв через вiдсутнiсть сертифiката вiдповiдностi, коштiв для сплати митних платежiв, а також дозволу компетентного органу на ввезення цих предметiв тощо. З огляду на вищенаведене визначення така вiдмова також не може вважатися заявою або клопотанням у контекстi Закону України "Про звернення громадян", оскiльки вона не мiстить прохання про сприяння у здiйсненнi митного оформлення. Отже, заяви про вiдмову вiд митного оформлення повиннi прийматися пiдроздiлами, якi безпосередньо здiйснюють таке оформлення.
Таким чином, пропонуємо в подальшому в роботi зi зверненнями громадян керуватися вимогами вiдповiдних нормативних актiв, ураховуючи наданi роз'яснення.
Заступник Голови Служби | О.О.Федоров |