ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 19.03.2008 р. | N 11/5-10/3072 |
---|
Головi Громадської ради при Державнiй
митнiй службi України Трусову С. I. |
Про внесення змiн до статтi Митного кодексу
України
Державною митною службою України узагальнено Ваше звернення вiд 20.02.2008 N 34 щодо законопроекту "Про внесення змiн до Митного кодексу України".
Повiдомляємо, що проект закону розроблено Держмитслужбою на виконання пункту 1 плану заходiв щодо виконання у 2007 роцi Загальнодержавної програми адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затвердженого розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 07.03.2007 N 90-р, з метою створення сприятливих умов для провадження суб'єктами господарювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi шляхом забезпечення права цих осiб на вiльне розпорядження товарами, що належать їм на правах власностi.
В цiлому проект має на метi запровадження можливостi здiйснення анулювання митних декларацiй та внесення до них змiн. Конкретнi випадки, коли митна декларацiя може бути анульована, будуть визначенi регуляторним актом Кабiнету Мiнiстрiв України.
Вiдповiдно до Закону України вiд 05.10.2006 N 227-V Україна приєдналась до Мiжнародної конвенцiї про спрощення та гармонiзацiю митних процедур (Кiото, 1999).
Згiдно зi Стандартним правилом 1.2 Загального додатка до цiєї Конвенцiї умови та порядок застосування митних правил i процедур цього додатка, а також Спецiальних додаткiв визначаються нацiональним законодавством та повиннi бути гранично простими.
Вiдповiдно до положень частини другої статтi 13 Конвенцiї Україна прийняла на себе зобов'язання протягом 60 мiсяцiв з дати набрання чинностi Загального додатка до Конвенцiї впровадити в нацiональне законодавство Стандартнi правила з перехiдним термiном цього Загального додатка.
Вiдповiдно до Стандартного правила 3.28 з перехiдним термiном митна служба дозволяє декларанту вносити змiни до поданої декларацiї на товари, якщо запит отриманий пiсля початку перевiрки декларацiї на товари, за умови, що причини, зазначенi декларантом, визнанi митною службою обґрунтованими.
Правилом 3.29 Загального додатка до Конвенцiї передбачено, що декларанту дозволяється вiдкликати декларацiю на товари та звернутися з проханням про застосування iншого митного режиму за умови, що таке прохання подається до митної служби до того, як товари випущенi, а причини подання визнанi митною службою обґрунтованими.
В прийняттi рiшення щодо обґрунтованостi запиту декларанта про внесення змiн до митної декларацiї або її вiдкликання Держмитслужба України буде керуватися офiцiйними рекомендацiями до Кiотської конвенцiї, якi вказують на таке.
З моменту перевiрки митної декларацiї митна служба починає перевiряти точнiсть i правильнiсть представленої iнформацiї. Таким чином, вбачається обґрунтованим, що дана iнформацiя не буде бiльше змiнюватися. Стандарт 3.28, проте, вимагає вiд митної служби проведення оцiнки запиту й обґрунтованостi внесення змiн у декларацiї. Якщо митна служба згодна, що представленi декларантом причини обґрунтованi, вона повинна надати дозвiл на внесення змiн. Навiть коли змiна стосується несуттєвої iнформацiї, наприклад, iнформацiї про засоби доставки, також повинен надаватися дозвiл. Коли змiни стосуються iстотної iнформацiї, митна служба повинна визначити чи обґрунтоване надання запиту вiдносно розмiру мит i податкiв, що пiдлягають сплатi, або iнших контрольних запитiв, виконання яких є прерогативою митної служби.
Митна служба може накладати певнi обмеження на змiни в товарнiй декларацiї за допомогою введення вiдповiдних положень у нацiональне законодавство. Наприклад, запит про внесення змiн може вiдхилятися, якщо вони спричиняють надання товарнiй декларацiї типу, вiдмiнного вiд того, для якого була надана первинна декларацiя.
Навiть якщо запит про змiну товарної декларацiї задоволений, митна служба завжди може почати необхiднi дiї, включаючи накладення штрафних санкцiй, якщо при перевiрцi товарної декларацiї або при оглядi товарiв виявлене порушення.
Стандарт 3.29 передбачає, що прийнята товарна декларацiя може бути вiдкликана на прохання декларанта, якщо митна служба задоволена тим, що даннi обставини обґрунтованi. Далi представленi приклади можливих обставин:
- товари були задекларованi в невiрний митний режим; або
- власник товарiв змiнився у процесi митного оформлення, а новий власник вибрав вiдмiнний вiд попереднiх митний режим або дiю щодо даних товарiв.
У деяких митних ораганах запит про iншу митну процедуру розглядається насправдi як запит про вiдкликання первинної товарної декларацiї й про подання нової.
У якостi ще бiльш дiєвого механiзму, багато митних органiв, крiм того, дозволяють вiдкликання товарної декларацiї у випадках, коли товари не прибувають, а залишаються пiд ранiше використаною митною процедурою (або режимом) або коли помилково був представлений дублiкат товарної декларацiї на той самий вантаж.
Митнi органи, у яких надається дозвiл на застосування iншої митної процедури пiсля факту випуску товарiв в обiг, але перш нiж були сплаченi мита i податки, надають бiльш iстотне сприяння учасникам торгiвлi у вiдповiдностi зi Статтею 2 цiєї Конвенцiї.
Вiдкликання товарної декларацiї не припиняє необхiдних дiй митної служби, включаючи накладення штрафiв, коли при перевiрцi товарної декларацiї або оглядi товарiв виявлене порушення.
Заступник Голови Служби | П. В. Пашко |
"Митний брокер", N 4, квiтень, 2008 р.