МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про порушення та проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну добрив мiнеральних iз вмiстом трьох поживних елементiв: азоту, фосфору, калiю з вмiстом азоту бiльше як 10 % незалежно вiд країни походження та експорту
Вiдповiдно до Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" (далi - Закон) Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) розглянула заяву Союзу хiмiкiв України (далi - Заявник) "Про порушення та проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну добрив мiнеральних iз вмiстом трьох поживних елементiв (азоту, фосфору, калiю), з вмiстом азоту бiльш 10 %" (далi - Заява) та за результатами розгляду встановила, що у Заявi мiститься достатньо доказiв, на пiдставi яких можна зробити висновок, що протягом II пiврiччя 2008 року - I пiврiччя 2009 року iмпорт в Україну добрив мiнеральних iз вмiстом трьох поживних елементiв: азоту, фосфору, калiю з вмiстом азоту бiльше як 10 % вiдбувався в таких розмiрах та на таких умовах, що мiг заподiювати значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
Ураховуючи викладене та вiдповiдно до статтi 9 Закону, Комiсiя прийняла рiшення N СП-225/2010/4403-33 "Про порушення та проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну добрив мiнеральних iз вмiстом трьох поживних елементiв: азоту, фосфору, калiю з вмiстом азоту бiльше як 10 % незалежно вiд країни походження та експорту" (далi - Розслiдування).
Об'єктом Розслiдування є товар, що має такий опис: добрива мiнеральнi або хiмiчнi iз вмiстом трьох поживних елементiв: азоту, фосфору та калiю з вмiстом азоту бiльш як 10 % у перерахунку на сухий безводний продукт, який може класифiкуватися згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТЗЕД) за кодом 3105 20 10 00 (далi - Товар).
Рiшення Комiсiї було прийнято на пiдставi iнформацiї, що мiститься в Заявi за перiод з II пiврiччя 2008 року по I пiврiччя 2009 року, а саме:
1. Наявнiсть зростання iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, зокрема, темпи росту склали:
- в абсолютних показниках 12,5 %;
- вiдносно виробництва Товару Заявника - 123 %;
- вiдносно споживання Товару на внутрiшньому ринку України - 5,3 %.
2. Наявнiсть заподiяння значної шкоди Заявниковi.
- обсяги виробництва Товару Заявником скоротилися на 49,6 %;
- використання виробничих потужностей скоротилося на 49,6 %;
- обсяги продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України скоротилися на 34,7 %;
- збiльшились збитки вiд продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України в 1000 разiв;
- коефiцiєнт лiквiдностi Заявника зменшився на 47,21 %;
- продуктивнiсть працi Заявника зменшилась на 48,7 %;
- зайнятiсть Заявника при виробництвi та продажу Товару зменшилась на 1,9 %.
3. Наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом зростання обсягiв iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду та заподiянням значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
У I пiврiччi 2009 р. порiвняно з II пiврiччям 2008 р. простежується зростання обсягiв iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду як в абсолютних так i вiдносних показниках. При цьому цiни iмпорту Товару, що є об'єктом розгляду у I пiврiччi 2009 року знизились на 55 % та були нижчими за цiни продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України та нижчими за його собiвартiсть. За умови наявностi такого рiвня цiн Заявник не мав змоги пiдвищити цiни продажу подiбного Товару на внутрiшньому ринку України до позитивного рiвня рентабельностi.
Вказанi умови iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, вплинули на витiснення нацiонального товаровиробника iз внутрiшнього ринку та скорочення його питомої ваги у споживаннi на внутрiшньому ринку України з 12 % у II пiврiччi 2008 р. до 7,3 % у I пiврiччi 2009 р.
Зростаючий обсяг iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду та умови його здiйснення призвели до зменшення обсягiв виробництва подiбного Товару, використання виробничих потужностей нацiонального товаровиробника, скорочення обсягiв продажу подiбного Товару на внутрiшньому ринку України, збiльшенню збитковостi вiд продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України.
На пiдставi зазначеного Комiсiя дiйшла висновку, що в Заявi мiститься достатньо доказiв стосовно зростання iмпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, внаслiдок чого могло мати мiсце заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
Проведення Розслiдування доручено Мiнiстерству економiки України (далi - Мiнекономiки).
У випадку, якщо Розслiдування певним чином стосується iнтересiв фiзичних або юридичних осiб, такi особи мають право надсилати до Мiнекономiки iнформацiю, що може бути корисною для цiлей проведення Розслiдування.
Iнформацiя, яка подається Мiнекономiки, повинна базуватися на фактах, а не на голослiвних твердженнях чи припущеннях. Разом iз цим iнформацiя ураховується Мiнекономiки, в разi подання її державною мовою України та в строки, встановленi Законом або Комiсiєю чи Мiнекономiки.
Адреса Мiнекономiки: 01008, м. Київ-8, вул. М. Грушевського, буд. 12/2. Контактнi телефони: 272-50-00; т/ф: 272-55-57; e-mail: a-dump@me.gov.ua.
Протягом 30 днiв з дати опублiкування цього повiдомлення Мiнекономiки здiйснює реєстрацiю заiнтересованих сторiн Розслiдування та розглядає вимоги щодо проведення слухань.
Протягом 40 днiв з дати опублiкування цього повiдомлення Мiнекономiки розглядає письмово викладенi коментарi та iнформацiю стосовно порушення Розслiдування.
Рiшення Комiсiї N СП-225/2010/4403-33 набирає чинностi з дня опублiкування цього повiдомлення.