ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 1 квiтня 2010 року | N 210 |
---|
Про затвердження Узагальнюючого податкового
роз'яснення щодо застосування штрафних
(фiнансових) санкцiй за порушення податкового
законодавства юридичними особами
З метою однозначного розумiння окремих положень податкового законодавства, встановлення єдиного пiдходу при застосуваннi штрафних (фiнансових) санкцiй за виявленi пiд час проведення документальних невиїзних, планових та позапланових виїзних перевiрок порушення податкового законодавства платниками податкiв - юридичними особами (їх фiлiями, вiддiленнями та iншими вiдокремленими пiдроздiлами), обґрунтуваннi органами державної податкової служби рiшень пiд час проведення апеляцiйних процедур i використання платниками податкiв пiд час таких процедур та виконання постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 сiчня 2010 року N 86 "Про надання податкових та iнших роз'яснень" i наказу ДПА України вiд 12.04.2003 N 176 "Про затвердження Порядку надання роз'яснень окремих положень податкового законодавства", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 23.04.2003 за N 326/7647, керуючись статтею 8 Закону України вiд 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Українi", наказую:
1. Затвердити Узагальнююче податкове роз'яснення щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй за порушення податкового законодавства платниками податкiв - юридичними особами, що додається.
2. Вiдкликати з мiсць застосування листи ДПА України вiд 02.06.2005 N 10902/7/23-1117, вiд 24.04.2008 N 8602/7/23-4017/111, вiд 13.05.2009 N 9842/7/23-4017/227, вiд 25.12.2009 N 28911/7/23-4017/679, вiд 12.11.2009 N 25010/7/10-1017/3727 та Роздiл IV "Щодо вiдповiдальностi платникiв податкiв за порушення податкового законодавства" листа ДПА України вiд 06.07.2009 N 14082/7/23-4017/354.
3. Департаменту масово-роз'яснювальної роботи та звернень громадян (Косарчук В. П.) забезпечити оприлюднення цього наказу через засоби масової iнформацiї та розмiщення на веб-сайтi ДПА України.
4. Головам державних податкових адмiнiстрацiй в АР Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi довести зазначене роз'яснення до вiдома платникiв податкiв i пiдпорядкованих органiв державної податкової служби та забезпечити врахування при проведеннi податкового контролю юридичних осiб та винесеннi рiшень у процесi апеляцiйних узгоджень.
5. Наказ набирає чинностi з дня його опублiкування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Рубан Н. I.
Голова | О. О. Папаiка |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ ДПА України 01.04.2010 N 210 |
Узагальнююче податкове роз'яснення щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй за порушення податкового законодавства платниками податкiв - юридичними особами
1. Щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй, передбачених пiдпунктами 17.1.1 та 17.1.2 пункту 17.1 статтi 17 Закону України вiд 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами" (далi - Закон N 2181).
1.1. Вiдповiдно до пiдпункту "а" пiдпункту 4.2.2 пункту 4.2 статтi 4 Закону N 2181 податковий орган зобов'язаний самостiйно визначити суму податкових зобов'язань платника податкiв у разi, якщо платник податкiв не подає у встановленi строки податкову декларацiю.
Якщо платник податкiв не подає у встановленi строки податкову декларацiю згiдно з пiдпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 та пiдпунктом 6.1.1 пункту 6.1 Iнструкцiї про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фiнансових) санкцiй органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України вiд 17.03.2001 N 110, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 23.03.2001 за N 268/5459, зi змiнами та доповненнями (далi - Iнструкцiя N 110), до такого платника податкiв за неподання або затримку подання кожної декларацiї застосовується штраф у розмiрi десяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.
1.2. Якщо платник податкiв не подає декларацiю i за результатами перевiрки податковий орган самостiйно визначає суму податкового зобов'язання платника за вказаними пiдставами, то за кожний звiтний податковий перiод, в якому виникає податкове зобов'язання, згiдно з пiдпунктом 17.1.2 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 та пiдпунктом 6.1.2 пункту 6.1 Iнструкцiї N 110 до такого платника податкiв додатково до штрафних санкцiй, визначених пiдпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181, застосовуються штрафнi (фiнансовi) санкцiї у розмiрi десяти вiдсоткiв суми податкового зобов'язання за кожний повний або неповний мiсяць затримки подання податкової декларацiї (незалежно вiд кiлькостi установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу) податкових перiодiв, що минули), але не бiльше п'ятдесяти вiдсоткiв суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.
Приклад:
Перевiркою встановлено, що платником податкiв не подавались податковi розрахунки збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2008 рiк при наявностi та використаннi пересувних джерел забруднення.
При цьому працiвниками органу ДПС нараховано збору за викиди пересувними джерелами забруднення за 2008 рiк у загальнiй сумi 1900,0 грн., у т. ч.:
I квартал - 1000,0 грн.
II квартал - 300,0 грн.
III квартал - 500,0 грн.
IV квартал - 100,0 грн.
Перiод, за який не подано декларацiю (розрахунок) | Перiод направлення (вручення) податкового повiдомлення-рiшення | Кiлькiсть повних або неповних мiсяцiв затримки подання декларацiї | Сума визначеного перевiркою податкового зобов'язання, грн. | Сума штрафних (фiнансових)
санкцiй згiдно iз пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону N 2181 (170 грн.) |
Розрахункова сума штрафних (фiнансових) санкцiй згiдно iз пп. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону N 2181 (10 % х гр. 3 х гр. 4) | Сума штрафних (фiнансових)
санкцiї, що пiдлягає застосуванню вiдповiдно до пп.
17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону N 2181 (порiвняння: 170 грн. Ј гр. 4 Ј 50 % вiд гр. 4) |
1 | 2 | 3 | 4 | 6 | 7 | 8 |
I квартал 2008 року (термiн подання - 10.05.2008) | Березень 2009 року | 11 | 1000,0 | 170,0 | 1100,0 | 500,0 |
II квартал 2008 року (термiн подання - 10.08.2008) | 8 | 300,0 | 170,0 | 240,0 | 170,0 | |
III квартал 2008 року (термiн подання - 10.11.2008) | 5 | 500,0 | 170,0 | 250,0 | 250,0 | |
IV квартал 2008 року (термiн подання - 10.02.2009) | 2 | 100,0 | 170,0 | 20,0 | 170,0 | |
Всього | Х | 1900,0 | 680,0 | 1506,0 | 1090,0 |
Таким чином, у цьому випадку за результатами перевiрки сума штрафних (фiнансових) санкцiй, що пiдлягає застосуванню на пiдставi пiдпункту 17.1.1 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181, складає 680 грн., сума штрафних (фiнансових) санкцiй, що пiдлягає застосуванню на пiдставi пiдпункту 17.1.2 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181, складає 1090 грн., сума нарахованого податку становить 1900 грн.
2. Щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй, передбачених пiдпунктами 17.1.3 та 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181.
2.1 Щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй, визначених пiдпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статтi 17 Закону України N 2181.
Вiдповiдно до пiдпункту "б" пiдпункту 4.2.2 пункту 4.2 статтi 4 Закону N 2181 податковий орган зобов'язаний самостiйно визначити суму податкових зобов'язань платника податкiв у разi, якщо данi документальних перевiрок дiяльностi платника податкiв свiдчать як про заниження, так i про завищення податкових зобов'язань, заявлених у податкових декларацiях.
У разi коли данi документальної перевiрки платника податкiв свiдчать про заниження суми податкових зобов'язань, заявлених у податкових декларацiях, i податковий орган виявляє суму недоплати вiдповiдно до пiдпункту 17.1.3 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 та пiдпункту 6.1.3 пункту 6.1 Iнструкцiї N 110 такий платник податкiв зобов'язаний сплатити штраф у розмiрi десяти вiдсоткiв суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових перiодiв, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового перiоду, на який припадає така недоплата, та закiнчуючи податковим перiодом, на який припадає отримання таким платником податкiв податкового повiдомлення вiд податкового органу, але не бiльше п'ятдесяти вiдсоткiв такої суми недоплати та не менше десяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян сукупно за весь строк недоплати незалежно вiд кiлькостi податкових перiодiв, що минули.
Пунктом 2.8 Iнструкцiї N 110 визначено, що недоплата - це заниження суми податкового зобов'язання за вiдповiднi базовi податковi (звiтнi) перiоди.
При цьому, пiдпунктом 6.1.3 пункту 6.1 Iнструкцiї N 110 передбачено, що у разi якщо за результатами перевiрки виявлено в окремих податкових перiодах суми недоплат, то за кожний з таких податкових перiодiв нараховуються штрафнi (фiнансовi) санкцiї у порядку та розмiрах, визначених цим пунктом.
Отже, штрафнi (фiнансовi) санкцiї вiдповiдно до пiдпункту 17.1.3 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 застосовуються на визначенi перевiркою суми занижень податкових зобов'язань (недоплат) за вiдповiднi базовi податковi (звiтнi) перiоди без урахування встановлених перевiркою завищень податкових зобов'язань в iнших базових податкових перiодах (крiм випадкiв, коли до початку перевiрки платник податкiв самостiйно виявив факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових перiодiв та вiдповiдно до пункту 17.2 статтi 17 Закону N 2181 вiдкоригував цi суми шляхом подання уточнюючого розрахунку або вiдображення коригувань у вiдповiдних рядках декларацiй за наступнi податковi перiоди).
Iнструкцiєю N 110 передбачена послiдовнiсть дiй при розрахунку штрафних (фiнансових) санкцiй з метою дотримання вимог щодо максимального (п'ятдесяти вiдсоткiв) та мiнiмального (десять неоподаткованих мiнiмумiв доходiв громадян) їх розмiру, а саме:
1) визначається сукупно сума недоплат за кожною з декларацiй за всiма податковими перiодами, в яких вони виявленi;
2) визначається сукупно сума штрафних (фiнансових) санкцiй за всiма податковими перiодами, у яких були виявленi суми недоплат та за якими нарахованi такi штрафнi (фiнансовi) санкцiї;
3) здiйснюється обрахування максимального та мiнiмального розмiру штрафних (фiнансових) санкцiй вiд сукупної суми недоплат та порiвнюється iз фактично нарахованою сумою штрафних (фiнансових) санкцiй, визначеною сукупно за всi податковi перiоди, в яких були виявленi суми недоплат.
До сплати визначаються суми штрафних (фiнансових) санкцiй, що не перевищують максимальний розмiр та не є нижчими вiд мiнiмального розмiру, визначених цих пунктом.
Приклад:
За результатами проведеної у жовтнi 2008 року за перiод з 1 жовтня 2007 до 1 вересня 2008 року перевiрки встановлено завищення платником податкiв суми податку на додану вартiсть, що пiдлягала нарахуванню та сплатi за травень 2008 року, на 1500 грн., а також заниження суми податку на додану вартiсть в окремих податкових перiодах, у т. ч:
за сiчень 2008 року - на 2000 грн.
за червень 2008 року - на 2241 грн.
за липень 2008 року - на 150 грн.
за серпень 2008 року - на 210 грн.
Перiод, на який припадає недоплата | Перiод направлення (вручення) податкового повiдомлення-рiшення | Кiлькiсть перiодiв недоплати | Сума недоплати, грн. | Сума завищеного податкового зобов'язання, грн. | Розрахункова сума штрафних
(фiнансових) санкцiй (гр. 4 х гр. 3 х 10 %) |
Сума штрафних (фiнансових)
санкцiй, що пiдлягає застосуванню вiдповiдно до пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону N 2181 |
Сума донарахованого податку за результатами перевiрки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Сiчень 2008 року (20.02.2008) | Жовтень 2008 року | 9 | 2000,0 | - | 1800,0 (2000,0 х 9 х 10 %) |
х | х |
Травень 2008 року (20.06.2008) | - | - | 1500,0 | - | х | х | |
Червень 2008 року (20.07.2008) | 4 | 2241,0 | 896,4 (2241,0 х 4 х 10 %) |
х | х | ||
Липень 2008 року (20.08.2008) | 3 | 150,0 | 45,0 (150,0 х 3 х 10 %) |
х | х | ||
Серпень 2008 року (20.09.2008) | 2 | 210,0 | 42,0 (210,0 х 2 х 10 %) |
х | х | ||
Всього | Х | Х | 4601,0* | 1500,0 | 2783,4 | 2300,5** | 3101,0*** |
____________
* сукупна сума недоплат;
** 170,0 < 2783,4 > 2300,5 (4601,0 х 50 %) = 2300,5 -
розмiр штрафних (фiнансових) санкцiй, розрахованих
вiдповiдно до пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону
N 2181;
*** 3101,0 (4601,0 - 1500,0) - сума
донарахованого податку за результатами
перевiрки.
Таким чином, сума штрафних (фiнансових) санкцiй, що пiдлягають застосуванню, складає 2300,5 грн., сума донарахованого податку за результатами перевiрки - 3101,0 гривень.
2.2. Щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй, визначених пiдпунктом 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181.
Пiдпунктом 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 передбачено, що у разi коли платника податкiв (посадову особу платника податкiв) засуджено за скоєння злочину щодо ухилення вiд сплати податкiв або якщо платник податкiв декларує переоцiненi або недооцiненi об'єкти оподаткування, що призводить до заниження податкового зобов'язання у великих розмiрах, такий платник податкiв додатково до штрафiв, визначених цим пунктом, за наявностi пiдстав для їх накладення сплачує штраф у розмiрi 50 вiдсоткiв суми недоплати, але не менше ста неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно вiд кiлькостi податкових перiодiв, що минули. Заниженням податкового зобов'язання у великих розмiрах вважається сума недоплати, яка встановлюється на рiвнi, визначеному Кримiнальним кодексом України.
Зазначеною нормою визначаються пiдстави застосування i розмiри додаткових штрафних (фiнансових) санкцiй за порушення податкового законодавства, а також випадки, в яких вони застосовуються.
Вказанi штрафнi (фiнансовi) санкцiї застосовуються до платникiв податкiв у таких випадках:
1) У разi коли платника податкiв (посадову особу платника податкiв) засуджено за скоєння злочину щодо ухилення вiд сплати податкiв, тобто вину такої особи у вчиненнi кримiнально караного дiяння вже встановлено та доведено в законодавчо визначеному судовому порядку.
У цьому випадку свiдченням настання першого юридичного факту є обвинувальний вирок суду, який набрав чинностi, у частинi визнання особи винною у вчиненнi злочину, передбаченого статтею 212 Кримiнального кодексу України, оскiльки лише за вказаною статтею квалiфiкуються злочиннi дiї щодо умисного ухилення вiд сплати податкiв.
Слiд зазначити, що обмежень у частинi розмiру суми податкiв, щодо якої встановлено умисне ухилення вiд сплати, та наявностi факту декларування платником податку об'єкта оподаткування у занижених розмiрах у цьому випадку не встановлено.
Що стосується термiнiв застосування штрафних (фiнансових) санкцiй у даному випадку, то прийняття вiдповiдних податкових повiдомлень-рiшень повинно вiдбуватись у разi надходження до органiв державної податкової служби вiдповiдних рiшень (вирокiв) судових органiв iз врахуванням норми, встановленої пiдпунктом 15.1.2 пункту 15.1 статтi 15 Закону N 2181 щодо недотримання строку давностi, визначеного у пiдпунктi 15.1.1 цього пункту, у разi коли судом встановлено скоєння злочину посадовими особами платника податкiв щодо умисного ухилення вiд сплати зазначеного податкового зобов'язання.
2) У разi якщо за результатами перевiрки встановлено, що платник податкiв задекларував переоцiненi або недооцiненi об'єкти оподаткування, що призвело до заниження податкового зобов'язання у великих розмiрах.
Виходячи iз порядку, встановленого пiдпунктом 6.1.6 пункту 6 Iнструкцiї N 110, декларуванням переоцiнених об'єктiв оподаткування необхiдно вважати декларування завищених об'єктiв оподаткування, а декларуванням недооцiнених об'єктiв оподаткування необхiдно вважати декларування занижених об'єктiв оподаткування.
Слiд врахувати, що при застосуваннi штрафних (фiнансових) санкцiй до платникiв податкiв у другому випадку на пiдставi пiдпункту 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 та в порядку, встановленому пiдпунктом 6.1.6 пункту 6.1 Iнструкцiї N 110, обов'язковою обставиною є здiйснення зазначеним платником декларування об'єкта оподаткування у занижених розмiрах, а обов'язковою умовою для їх застосування - наслiдки такого декларування, якi полягають у заниженнi податкових зобов'язань та донарахуваннi у зв'язку з цим за актом перевiрки сукупно (iз урахуванням недоплат в одних перiодах та завищення сум податкових зобов'язань в iнших перiодах) податкового зобов'язання з конкретного податку, збору (обов'язкового платежу) у великих розмiрах.
Штрафнi санкцiї, встановленi пiдпунктом 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181, у цьому випадку не застосовуються якщо податкове зобов'язання визначено податковим органом внаслiдок неподання податкової декларацiї; або коли податковий орган при декларуваннi таким платником податкiв об'єкта оподаткування у належному розмiрi встановлює заниження податкового зобов'язання у зв'язку iз застосуванням iнших, нiж визначених законодавством, ставок оподаткування, порушенням порядку формування податкового кредиту з ПДВ тощо.
Водночас у кожнiй конкретнiй ситуацiї при застосуваннi зазначених штрафних (фiнансових) санкцiй необхiдно враховувати визначення об'єкта оподаткування для кожного податку, який безпосередньо визначається нормою вiдповiдного закону, що встановлює той чи iнший вид податку або збору (обов'язкового платежу) в контекстi самого закону.
Великий розмiр заниженого податкового зобов'язання - це суми податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв у розмiрi, не меншому за розмiр коштiв, що визначений як квалiфiкуюча ознака кримiнально караного дiяння, передбаченого частиною 2 статтi 212 Кримiнального кодексу України.
Згiдно з примiткою до статтi 212 Кримiнального кодексу України - великий розмiр коштiв - це суми податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв, якi в три тисячi i бiльше разiв перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мiнiмум доходiв громадян.
При цьому, вiдповiдно до статтi 22 Закону України вiд 22 травня 2003 року N 889-IV "Про податок з доходiв фiзичних осiб", зi змiнами та доповненнями (далi - Закон N 889), для норм адмiнiстративного та кримiнального законодавства у частинi квалiфiкацiї злочинiв або правопорушень сума неоподатковуваного мiнiмуму встановлюється на рiвнi податкової соцiальної пiльги, визначеної пiдпунктом 6.1.1 пункту 6.1 статтi 6 цього Закону для вiдповiдного року з урахуванням положень пункту 22.4 щодо встановлення на перехiдний перiод розмiрiв податкової соцiальної пiльги.
Разом з тим, пiдпунктом 6.1.1 пункту 6.1 статтi 6 Закону N 889 визначено, що соцiальна пiльга встановлюється у розмiрi, що дорiвнює 50 вiдсоткам однiєї мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на 1 сiчня звiтного податкового року, для будь-якого платника податку.
Таким чином, великi розмiри заниження податкового зобов'язання змiнюються кожного року, оскiльки залежать вiд змiни мiнiмальної заробiтної плати.
3. Щодо застосування штрафних (фiнансових) санкцiй, передбачених пiдпунктом 17.1.9 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181.
Вiдповiдно до пiдпункту 7.8.2 пункту 7.8 статтi 7 Закону України вiд 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку пiдприємств", у редакцiї Закону України вiд 22 травня 1997 року N 283/97-ВР (далi - Закон N 334), емiтент корпоративних прав, який приймає рiшення про виплату дивiдендiв своїм акцiонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок з податку на прибуток у розмiрi ставки, встановленої пунктом 10.1 статтi 10 цього Закону, нарахованої на суму дивiдендiв, призначених для виплати, без зменшення суми такої виплати на суму такого податку.
Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно iз виплатою дивiдендiв. Обов'язок iз нарахування та сплати авансового внеску з цього податку за визначеною пунктом 10.1 статтi 10 Закону N 334 ставкою покладається на будь-якого емiтента корпоративних прав, що є резидентом, незалежно вiд того, чи такий емiтент або отримувач дивiдендiв є платником податку на прибуток або має пiльги зi сплати податку на прибуток, наданi цим Законом або iншими законодавчими актами, чи у виглядi застосування ставки податку iншої, нiж встановлена пунктом 10.1 статтi 10 цього Закону (крiм платникiв цього податку, якi пiдпадають пiд дiю пункту 7.2 статтi 7 чи пiдпункту 10.2.3 пункту 10.2 статтi 10 цього Закону).
Згiдно з пiдпунктом 7.8.8 пункту 7.8 статтi 7 Закону N 334 авансовий внесок з податку на прибуток пiдприємств, сплачений у зв'язку iз нарахуванням (сплатою) дивiдендiв, є частиною податку на прибуток пiдприємств та не може розцiнюватися як податок, який справляється при репатрiацiї дивiдендiв (їх сплатi на користь нерезидентiв) вiдповiдно до норм статтi 13 Закону N 334 або мiжнародних договорiв України.
Таким чином, при нарахуваннi суми дивiдендiв, призначених для виплати власникам корпоративних прав, платник податкiв повинен нарахувати авансовий внесок на суму таких дивiдендiв за встановленою ставкою i внести його до бюджету до/або пiд час такої виплати.
У разi коли платник податкiв здiйснює продаж (вiдчуження) товарiв (продукцiї) або грошовi виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо вiдповiдно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою такого продажу (вiдчуження) або виплати, такий платник податкiв вiдповiдно до пiдпункту 17.1.9 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181 сплачує штраф у подвiйному розмiрi суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'язкового платежу).
Сплата зазначених штрафiв не звiльняє платника податкiв вiд адмiнiстративної або кримiнальної вiдповiдальностi та/або конфiскацiї таких товарiв (продукцiї) або коштiв вiдповiдно до закону.
Штрафнi санкцiї, передбаченi пiдпунктом 17.1.9 пункту 17.1 статтi 17 Закону N 2181, застосовуються до платникiв податкiв у порядку, передбаченому пiдпунктом 6.1.9 Iнструкцiї N 110. При цьому згiдно з пiдпунктом 6.1.10 Iнструкцiї N 110 штрафнi санкцiї (визначенi пiдпунктами 6.1.1 - 6.1.6 та 6.1.9 пункту 6.1 Iнструкцiї) застосовуються незалежно вiд стану розрахунку платника податкiв iз бюджетами, iснування податкового боргу чи переплати платника податкiв за податками (зборами, обов'язковими платежами).
Директор Департаменту податкового контролю юридичних осiб | I. М. Удачина |