КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 19 квiтня 2010 р. | N 315 |
---|
Про схвалення Декларацiї цiлей та завдань бюджету
на 2011 рiк (Бюджетної декларацiї)
Вiдповiдно до статтi 31 Закону України "Про Кабiнет Мiнiстрiв України" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Схвалити Декларацiю цiлей та завдань бюджету на 2011 рiк (Бюджетну декларацiю), що додається.
2. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади забезпечити пiд час складання проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рiк" врахування Декларацiї, схваленої цiєю постановою.
Прем'єр-мiнiстр України | М. АЗАРОВ |
Iнд. 34
СХВАЛЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 квiтня 2010 р. N 315 |
ДЕКЛАРАЦIЯ
цiлей та завдань бюджету на 2011 рiк (Бюджетна
декларацiя)
1. Декларацiя цiлей та завдань бюджету на 2011 рiк (Бюджетна декларацiя) розроблена з метою формування бюджетної полiтики на 2011 рiк, яка буде спрямована на створення умов для рiшучого подолання наслiдкiв фiнансово-економiчної кризи, проведення ефективної податково-бюджетної полiтики, переходу до iнвестицiйно-iнновацiйної моделi розвитку економiки, пiдвищення рiвня зайнятостi населення, збiльшення розмiру заробiтної плати, сприяння цiновiй та валютно-курсовiй стабiльностi.
Проект Державного бюджету України на 2011 рiк повинен формуватися на реалiстичних макропоказниках економiчного i соцiального розвитку держави з урахуванням змiни податкової бази шляхом лiквiдацiї адмiнiстративних перешкод розвитку бiзнесу та з одночасним залученням ресурсiв i вiдповiдати таким цiлям:
створення сприятливих умов для розвитку виробництва, стимулювання сталої економiчної i соцiальної розбудови держави;
реалiзацiя виваженої боргової полiтики;
надання послуг для задоволення суспiльних потреб виходячи з принципу забезпечення їх надання з урахуванням реальних державних ресурсiв;
поступове пiдвищення соцiальних стандартiв;
проведення реформування мiжбюджетних вiдносин з метою забезпечення стабiльного соцiально-економiчного розвитку регiонiв;
концентрацiя ресурсiв бюджету на виконаннi прiоритетних державних цiльових програм, спрямованих на створення "точок зростання";
створення умов для реалiзацiї державної полiтики у сферi зовнiшнiх вiдносин.
2. Для досягнення зазначених цiлей необхiдно виконати такi завдання:
стосовно граничного розмiру дефiциту (профiциту) державного бюджету у вiдсотках до прогнозованого рiчного обсягу валового внутрiшнього продукту
1) утримання граничного розмiру дефiциту бюджету на рiвнi не бiльш як 4,5 вiдсотка прогнозованого рiчного обсягу валового внутрiшнього продукту, що вiдповiдає прогнозованому обсягу видаткiв розвитку, коштiв, необхiдних для капiталiзацiї банкiв, виконання гарантiйних зобов'язань;
2) залучення кредитiв мiжнародних фiнансових установ для реалiзацiї проектiв економiчного та соцiального розвитку України у межах, визначених дефiцитом бюджету розвитку;
стосовно частки прогнозованого рiчного обсягу валового внутрiшнього продукту, що перерозподiляється через зведений бюджет
3) збереження частки перерозподiлу валового внутрiшнього продукту через зведений бюджет на рiвнi, що не перевищує прогнозований на 2010 рiк та не бiльше нiж 30,5 вiдсотка, з урахуванням можливого внесення змiн до актiв податкового законодавства та змiни обсягiв спецiального фонду бюджету;
стосовно граничного обсягу державного боргу та державних гарантiй
4) утримання обсягу державного боргу на економiчно безпечному рiвнi (не бiльш як 40 вiдсоткiв валового внутрiшнього продукту) шляхом здiйснення державних запозичень з метою забезпечення економiчної та фiнансової стабiльностi;
5) вжиття заходiв для здiйснення активних операцiй, пов'язаних з управлiнням державним боргом та лiквiднiстю єдиного казначейського рахунка, у межах граничного обсягу державного боргу на кiнець року;
6) надання гарантiй Кабiнетом Мiнiстрiв України в обсязi не бiльш як 3 вiдсотки валового внутрiшнього продукту для реалiзацiї iнвестицiйних та iнновацiйних проектiв, спрямованих, зокрема, на розвиток експортного потенцiалу нацiональної економiки;
стосовно питомої ваги обсягу мiжбюджетних трансфертiв у видатках державного бюджету i коефiцiєнта вирiвнювання для мiсцевих бюджетiв
7) посилення стимулюючої складової частини мiжбюджетного регулювання шляхом забезпечення взаємозв'язку мiж коефiцiєнтом вирiвнювання "альфа" та середнiм iндексом виконання розрахункових показникiв мiсцевих бюджетiв, що враховуються пiд час визначення обсягу мiжбюджетних трансфертiв, за останнi три бюджетнi перiоди iз забезпеченням стабiльного обсягу фiнансових ресурсiв, що спрямовуються на цю мету;
стосовно питомої ваги капiтальних вкладень у видатках державного бюджету та прiоритетiв їх використання
8) встановлення питомої ваги видаткiв розвитку та надання кредитiв орiєнтовно на рiвнi 13 - 14 вiдсоткiв усього обсягу видаткiв та надання кредитiв з державного бюджету з урахуванням можливих змiн у структурi видаткiв та внесення змiн до законодавства;
9) прiоритетне спрямування капiтальних вкладень на фiнансування об'єктiв, якi забезпечують прирiст/пiдтримання потужностей у 2011 - 2012 роках або вводяться в експлуатацiю у 2011 роцi;
10) активiзацiя роботи з вiдшукання додаткових джерел фiнансового забезпечення розвитку дорожнього господарства шляхом залучення коштiв iнвесторiв, зокрема на умовах державно-приватного партнерства, в тому числi концесiй;
11) впровадження державно-приватного партнерства у житлово-комунальному господарствi, що сприятиме залученню фiнансових ресурсiв на модернiзацiю та розвиток житлово-комунального господарства в умовах зменшення обсягiв бюджетної пiдтримки галузi, залучення iнвестицiй i спiвпраця з мiжнародними фiнансовими установами та донорськими органiзацiями;
12) створення умов для ефективного функцiонування пiдприємств житлово-комунальної галузi шляхом залучення приватних iнвестицiй та гарантування iнтересiв територiальних громад i збереження комунального майна, поширення передачi в оренду та концесiю об'єктiв централiзованого водо-, теплопостачання i водовiдведення, що перебувають у комунальнiй власностi;
13) створення умов для розвитку будiвельної галузi, у тому числi житлового будiвництва;
14) спрямування коштiв, отриманих вiд приватизацiї державного майна, як джерела фiнансування видаткiв розвитку для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;
15) концентрацiя державної пiдтримки на здешевлення залучених для реалiзацiї iнновацiйно-iнвестицiйних проектiв у сiльському господарствi кредитних ресурсiв, якi забезпечуватимуть досягнення свiтових стандартiв продуктивностi виробництва та якостi сiльськогосподарської продукцiї;
16) використання переваг України як Сторони Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про змiну клiмату (реалiзацiя проектiв цiльових екологiчних (зелених) iнвестицiй);
17) активiзацiя роботи з вiдшукання додаткових джерел фiнансового забезпечення освоєння стратегiчних родовищ корисних копалин шляхом залучення коштiв стратегiчних iнвесторiв на умовах державно-приватного партнерства, зокрема угод про розподiл продукцiї;
18) державна пiдтримка iнвестицiйних проектiв, спрямованих на здiйснення природоохоронних та ресурсозберiгаючих заходiв загальнодержавного та регiонального значення, шляхом запровадження механiзмiв спiвфiнансування, здешевлення видаткiв на обслуговування iнвестицiй, компенсацiї вiдсоткових ставок;
19) впровадження енергоефективних та енергозберiгаючих технологiй, а також технологiй з використання вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива;
стосовно взаємовiдносин державного бюджету з мiсцевими бюджетами у 2011 роцi
20) пiдвищення фiнансової спроможностi мiсцевих органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування шляхом закрiплення за ними додаткових дохiдних джерел;
21) пiдвищення рiвня заiнтересованостi органiв мiсцевого самоврядування у збiльшеннi обсягу надходжень до мiсцевих бюджетiв;
22) збiльшення iнвестицiйної складової частини мiсцевих бюджетiв, зокрема шляхом збiльшення кiлькостi джерел надходжень до бюджету розвитку;
23) удосконалення системи надання та використання субвенцiй на реалiзацiю цiльових iнвестицiйних проектiв соцiально-економiчного розвитку;
24) зменшення диспропорцiї в ресурснiй базi мiсцевих бюджетiв та сприяння створенню умов для її збiльшення;
25) удосконалення механiзму розрахунку видаткiв, що враховуються пiд час визначення обсягу мiжбюджетних трансфертiв, зокрема шляхом наукової обґрунтованостi розрахункiв нормативiв бюджетної забезпеченостi та коригувальних коефiцiєнтiв до них, а також застосування з цiєю метою галузевих стандартiв надання суспiльних послуг;
26) систематизацiя видаткових повноважень мiсцевих бюджетiв;
27) використання фiнансових важелiв подолання диспропорцiй соцiально-економiчного розвитку територiй;
28) розмежування повноважень мiж державним та мiсцевими бюджетами на засадах збалансування загальнодержавних i регiональних iнтересiв;
29) розроблення програм розвитку регiонiв на середньострокову перспективу на основi науково обґрунтованих прiоритетiв регiонального розвитку та з урахуванням пропозицiй органiв мiсцевого самоврядування;
30) удосконалення методологiї середньострокового бюджетного планування шляхом запровадження середньострокових бюджетних обмежень; посилення зв'язку рiчного i середньострокового бюджетного планування;
31) узгодження бюджетних програм мiсцевих бюджетiв з планами на середньострокову перспективу в рамках середньострокових бюджетних обмежень;
стосовно змiн до законодавства, прийняття яких є необхiдним для реалiзацiї бюджетної полiтики держави у 2011 роцi
32) розроблення та внесення змiн до законодавства з таких питань:
удосконалення бюджетного законодавства в частинi забезпечення розвитку середньострокового бюджетного планування та програмно-цiльового методу бюджетування, застосування сучасних форм i методiв управлiння бюджетними коштами, державним та мiсцевим боргом, змiцнення фiнансової основи мiсцевих бюджетiв, удосконалення системи державного внутрiшнього контролю та посилення вiдповiдальностi учасникiв бюджетного процесу;
проведення податкової реформи для приведення податкової системи у вiдповiднiсть з прiоритетами державної полiтики у сферi соцiально-економiчного розвитку, сприяння сталому економiчному зростанню та активiзацiї економiчної дiяльностi шляхом посилення стимулюючої функцiї податкової системи.
Використання податкових важелiв для проведення виваженої iнвестицiйно-iнновацiйної та збалансованої фiскальної полiтики сприятиме:
пiдвищенню конкурентоспроможностi вiтчизняного бiзнесу;
легалiзацiї тiньового сектору;
активiзацiї iнвестицiйних процесiв в економiцi;
досягненню простоти та зрозумiлостi податкових норм для суб'єктiв господарювання;
скороченню витрат платникiв податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) на нарахування i сплату податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) та держави - на їх адмiнiстрування;
адаптацiї податкового законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
Основними напрямами податкової реформи повиннi стати:
удосконалення iнституцiйного середовища оподаткування, сприятливого для реалiзацiї принципу рiвностi всiх платникiв податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) перед законом, їх вiдповiдального ставлення до виконання своїх податкових зобов'язань;
установлення чiтких правил регулювання взаємних зобов'язань держави i платникiв податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), дiєвого контролю за їх дотриманням;
поетапне зниження податкового навантаження на платникiв податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
наближення системи податкового облiку до системи бухгалтерського облiку;
здiйснення заходiв щодо легалiзацiї доходiв та майна, одержаних з порушенням податкового законодавства;
проведення реформування системи податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) шляхом прийняття Податкового кодексу України, в якому передбачити:
- перехiд до визначення податку на прибуток пiдприємств iз застосуванням методу зiставлення доходiв та витрат платникiв податку з урахуванням свiтового досвiду;
- поступове зниження ставки податку на прибуток пiдприємств та податку на додану вартiсть;
- перехiд до застосування загальної системи оподаткування у сферi страхової дiяльностi;
- удосконалення системи адмiнiстрування податку на додану вартiсть та зменшення кiлькостi ухилень вiд його сплати;
- подання в обов'язковому порядку податкової звiтностi в електронному виглядi;
- забезпечення поетапного пiдвищення ставок акцизного збору з метою адаптацiї податкового законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
- встановлення ставок акцизного збору на компоненти бензинiв на рiвнi ставок на бензини;
- запровадження додаткового оподаткування доходiв громадян з високим рiвнем доходiв, зокрема шляхом введення податку на розкiш;
- пiдвищення ефективностi справляння податку з доходiв фiзичних осiб шляхом визначення у податковому розрахунку суми зобов'язання податкового агента щодо сплати нарахованого податку з доходiв найманих працiвникiв;
- удосконалення системи оподаткування доходiв самозайнятих осiб (суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi та осiб, якi провадять незалежну професiйну дiяльнiсть);
- запровадження єдиного платежу - плати за користування надрами для видобування корисних копалин замiсть двох дiючих платежiв (платежi за користування надрами для видобування корисних копалин та збiр за геологорозвiдувальнi роботи, виконанi за рахунок коштiв державного бюджету);
- перегляд базових нормативiв усiх платежiв за спецiальне використання природних ресурсiв та проведення їх щорiчної iндексацiї;
- скасування малоефективних загальнодержавних та мiсцевих податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
- визначення плати за торговий патент у вiдсотках до мiнiмальної заробiтної плати з одночасним запровадженням для пунктiв продажу нафтопродуктiв, скрапленого та стиснутого природного газу плати за торговий патент на кожний пiстолет паливно-роздавальних колонок;
- запровадження податкових канiкул для сiмейного бiзнесу;
- врегулювання на законодавчому рiвнi питання щодо легалiзацiї доходiв та майна, з яких не сплачено податки i збори (обов'язковi платежi) до бюджетiв та державних цiльових фондiв, з метою залучення в економiку коштiв тiньового сектору, забезпечення створення передумов повернення в Україну коштiв та майна резидентiв, полiпшення iнвестицiйного клiмату, розвитку пiдприємництва та змiцнення взаємної довiри мiж державою та платниками податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
33) забезпечення адаптацiї законодавства України з питань митного оподаткування до законодавства Європейського Союзу, зокрема недопущення надання тарифних пiльг та преференцiй за галузевим (суб'єктним) принципом. Приведення митного законодавства у вiдповiднiсть з Мiжнародною конвенцiєю про спрощення i гармонiзацiю митних процедур;
34) iнтенсифiкацiя процесу стягнення податкової заборгованостi;
35) удосконалення методiв контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв;
36) збiльшення надходжень митних платежiв до державного бюджету;
37) недопущення будь-яких проявiв податкової дискримiнацiї;
38) визначення механiзму вiдрахування частини чистого прибутку (доходу) унiтарних державних пiдприємств та їх об'єднань, що сплачується до державного бюджету;
39) здiйснення заходiв щодо впровадження єдиного соцiального внеску;
40) збалансування фiнансових планiв Нацiональної акцiонерної компанiї "Нафтогаз України" та її пiдприємств i компанiй без залучення бюджетних коштiв, державних цiнних паперiв, надання розстрочень i вiдстрочень у сплатi податкових зобов'язань та затвердження на цiй основi бездефiцитного фiнансового плану Нацiональної акцiонерної компанiї "Нафтогаз України" в установлений законодавством строк;
41) прийняття Державної програми приватизацiї, яка визначатиме умови передприватизацiйної пiдготовки, строки, умови та механiзм приватизацiї;
42) удосконалення формули розрахунку лiцензiйного збору за видачу, продовження строку дiї i переоформлення лiцензiй на мовлення та лiцензiй провайдера програмної послуги i визначення розмiрiв лiцензiйного збору за видачу лiцензiй на супутникове, кабельне, проводове та багатоканальне мовлення шляхом внесення змiн до Закону України "Про телебачення i радiомовлення";
43) приведення механiзму надання державної пiдтримки вiтчизняним товаровиробникам у вiдповiднiсть з вимогами СОТ i законодавством Європейського Союзу;
44) створення стабiльної законодавчої бази для надання спецiальних дозволiв на користування надрами (продаж на вiдкритих спецiальних аукцiонах або проведення iнвестицiйних конкурсiв з використання родовищ стратегiчного значення);
45) удосконалення законодавства у сферi державних закупiвель з метою забезпечення ефективного i прозорого використання державних коштiв та наближення законодавства у сферi державних закупiвель до вимог СОТ i законодавства Європейського Союзу;
46) зниження дефiциту Пенсiйного фонду України i забезпечення його збалансованостi шляхом скорочення обсягу пiльг iз сплати страхових внескiв, оптимiзацiї максимальної величини заробiтної плати (доходу), з якої сплачуються страховi внески, та розмiру пенсiй, поетапного переходу до єдиних правил призначення пенсiй;
47) удосконалення системи виплати стипендiй з урахуванням особливих досягнень у навчаннi;
48) оптимiзацiя спiввiдношення мiж обсягом бюджетного фiнансування фундаментальних дослiджень, прикладних дослiджень i науково-технiчних розроблень з урахуванням оцiнки їх результативностi за напрямами науки та розпорядниками бюджетних коштiв;
49) внесення змiн до Основ законодавства України про охорону здоров'я з метою визначення на законодавчому рiвнi понять "медична допомога" та "медична послуга" для формування перелiку гарантованих державою безоплатних медичних послуг i послуг, якi повиннi надаватися на платнiй основi, та стандартiв медичної допомоги;
50) завершення роботи з оптимiзацiї перелiку платних послуг, якi можуть надаватися науковими установами, закладами освiти, культури i мистецтва, фiзичної культури i спорту, охорони здоров'я, соцiального захисту населення;
51) опрацювання формули розподiлу обсягу мiжбюджетних трансфертiв на соцiальне забезпечення (щодо функцiонування центрiв соцiальної реабiлiтацiї дiтей-iнвалiдiв та центрiв професiйної реабiлiтацiї iнвалiдiв) з метою запровадження фiнансового нормативу бюджетного забезпечення для обслуговування осiб з обмеженими фiзичними можливостями у зазначених центрах з розрахунку на одного iнвалiда;
52) поступова передача навчальних закладiв до сфери управлiння МОН;
53) затвердження типових штатних нормативiв для вищих навчальних закладiв I - IV рiвня акредитацiї для професiйно-технiчних та iнших типiв навчальних закладiв;
54) початок роботи з оптимiзацiї мережi загальноосвiтнiх навчальних закладiв I ступеня, в яких кiлькiсть учнiв менш як 10, загальноосвiтнiх навчальних закладiв I - II ступеня, в яких кiлькiсть учнiв менш як 40, загальноосвiтнiх навчальних закладiв I - III ступеня, в яких кiлькiсть учнiв менш як 100, та органiзацiя пiдвезення учнiв до навчальних закладiв;
55) перехiд до фiнансування науково-технiчних розроблень переважно за результатами проведення вiдкритих конкурсiв iнновацiйних проектiв, спрямованих на виробництво конкурентоспроможних товарiв;
56) затвердження порядку формування та виконання державного замовлення на науково-дослiднi та дослiдно-конструкторськi роботи iз застосуванням проведення вiдкритого конкурсу;
57) забезпечення реалiзацiї прав та iнтересiв держави i виконавцiв на iнтелектуальну власнiсть, створену в процесi виконання науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт за рахунок коштiв державного бюджету;
58) запровадження механiзму комерцiалiзацiї результатiв проведення науково-технiчних робiт i реалiзацiї проектiв, правового врегулювання вiдносин замовника, виробника науково-технiчної продукцiї та її користувача пiд час укладення договорiв на трансфер технологiй;
59) проведення науково-технологiчної атестацiї державних наукових i науково-дослiдних установ та органiзацiй з метою комплексної оцiнки їх iнтелектуального потенцiалу i перспектив його реалiзацiї;
60) визначення умов колективного використання високотехнологiчного обладнання пiд час проведення науково-дослiдних робiт;
61) забезпечення функцiонування закладiв, що мають статус нацiонального та академiчного, шляхом прийняття вiдповiдного нормативно-правового акта щодо встановлення правових засад та чiткої процедури надання державному закладу статусу нацiонального та академiчного; визначення критерiїв, яким повинен вiдповiдати заклад, що претендує на статус нацiонального та академiчного; встановлення кiлькостi закладiв (не бiльш як три) у кожнiй групi, порядку монiторингу досягнень закладу, вiдповiдностi наданому статусу та умов його позбавлення; залишення без змiн органiзацiйно-правових форм закладiв, яким надано статус нацiонального та академiчного, взаємовiдносин з органами, до сфери управлiння яких вони належать, а також фiнансового i матерiально-технiчного забезпечення, що iснували до цього. До прийняття зазначеного нормативно-правового акта слiд встановити мораторiй на розгляд питань про надання закладам статусу нацiонального та академiчного;
62) здiйснення подальшої оптимiзацiї мережi закладiв (установ) культури i мистецтва;
63) перегляд та оптимiзацiя заходiв i програм у сферi культури i мистецтва, для здiйснення i виконання яких надається державна пiдтримка;
64) розроблення та затвердження штатних нормативiв i типових штатiв закладiв культури i мистецтва;
65) передача закладiв культури i мистецтва до сфери управлiння МКТ;
66) визначення кiлькостi закладiв, пiдприємств, органiзацiй та установ культури, необхiдних для задоволення на належному рiвнi потреб населення;
67) затвердження для нацiональних театрiв i концертних органiзацiй перелiку посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв, професiоналiв, фахiвцiв, робiтникiв, якi виконують та забезпечують виконання творчих функцiй;
68) опрацювання питання щодо формули розподiлу мiжбюджетних трансфертiв на культуру i мистецтво (стосовно шкiл естетичного виховання) з метою запровадження фiнансового нормативу бюджетного забезпечення для шкiл естетичного виховання з розрахунку на одного учня;
69) удосконалення показникiв державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв, науково-педагогiчних i робiтничих кадрiв, пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовку кадрiв (пiслядипломна освiта) для державних потреб;
70) забезпечення передачi в оренду та концесiю державного та комунального майна виключно на конкурсних засадах та за ринковими ставками, крiм громадських органiзацiй iнвалiдiв i їх пiдприємств;
71) спрощення процедури набрання чинностi угодами, укладеними з мiжнародними органiзацiями, про залучення коштiв для реалiзацiї проектiв економiчного i соцiального розвитку України;
72) врегулювання питання щодо розмiру плати за видачу лiцензiй на провадження певних видiв господарської дiяльностi;
73) модернiзацiя системи бухгалтерського облiку в державному секторi та казначействi на основi мiжнародних стандартiв;
74) створення iнституцiйної основи для забезпечення державної пiдтримки у сферi кредитування та страхування експорту вiтчизняних товарiв i послуг, насамперед високотехнологiчних;
75) планування капiтальних вкладень, зокрема щодо обов'язкового проведення оцiнки та вiдбору iнвестицiйних проектiв, що фiнансуватимуться за рахунок коштiв державного бюджету з метою забезпечення прозорiшого та ефективнiшого планування i використання капiтальних вкладень;
76) вiдбiр iнвестицiйних проектiв, для реалiзацiї яких залучаються кредити пiд державнi гарантiї, та надання державних гарантiй;
стосовно перелiку головних розпорядникiв коштiв державного бюджету
77) визначення головними розпорядниками бюджетних коштiв установ, уповноважених забезпечувати дiяльнiсть Верховної Ради України, Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, мiнiстерств, iнших органiв, якi визначенi Конституцiєю України, та iнших бюджетних установ, уповноважених Кабiнетом Мiнiстрiв України реалiзувати державну полiтику у вiдповiднiй сферi;
78) упорядкування та оптимiзацiя кiлькостi бюджетних програм, зокрема шляхом концентрацiї видаткiв, закрiплених головними розпорядниками бюджетних коштiв, якi є провiдними у вiдповiднiй галузi;
79) розроблення головними розпорядниками бюджетних коштiв середньострокового прогнозу видаткiв за бюджетними програмами на основi визначених прiоритетних завдань своєї дiяльностi та результативних показникiв, яких необхiдно досягти у середньостроковому перiодi;
стосовно захищених статей видаткiв бюджету
80) скорочення перелiку захищених статей видаткiв з передбаченням визначення захищених статей видаткiв переважно соцiального характеру на:
оплату працi працiвникiв бюджетних установ;
нарахування на заробiтну плату;
придбання медикаментiв та перев'язувальних матерiалiв;
забезпечення продуктами харчування;
оплату комунальних послуг та енергоносiїв;
поточнi трансферти населенню;
поточнi трансферти мiсцевим бюджетам;
81) визначення захищеними видатками на 2011 рiк видаткiв на обслуговування державного боргу, реформування та розвиток Збройних Сил, розвiдувальну дiяльнiсть, забезпечення живучостi та вибухопожежобезпеки арсеналiв, баз i складiв озброєння, ракет i боєприпасiв Збройних Сил, утилiзацiю звичайних видiв боєприпасiв, непридатних для подальшого зберiгання та використання, будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв та осiб рядового i начальницького складу, пiдготовку кадрiв вищими навчальними закладами I - IV рiвня акредитацiї, фундаментальнi дослiдження, прикладнi науковi та науково-технiчнi розробки, заходи, пов'язанi з пiдготовкою i проведенням в Українi фiнальної частини чемпiонату Європи 2012 року з футболу;
стосовно обґрунтування необхiдностi подiлу бюджету на загальний та спецiальний фонди
82) перегляд та оптимiзацiя перелiку джерел наповнення та вiдповiдних напрямiв використання коштiв спецiального фонду з метою зменшення його частки у державному бюджетi (крiм власних надходжень бюджетних установ);
83) включення до спецiального фонду надходжень, визначених законами України та нормативно-правовими актами Кабiнету Мiнiстрiв України;
84) проведення iнвентаризацiї бюджетних установ iз значним обсягом спецiального фонду та внесення пропозицiй щодо змiни їх статусу;
стосовно встановлення розмiру мiнiмальної заробiтної плати та рiвня забезпечення прожиткового мiнiмуму
85) забезпечення системного пiдвищення мiнiмальної заробiтної плати, посадового окладу (тарифної ставки) працiвника I тарифного розряду Єдиної тарифної сiтки, прожиткового мiнiмуму та рiвня забезпечення прожиткового мiнiмуму;
86) надання соцiальної допомоги, включаючи надання пiльг, залежно вiд матерiального становища сiм'ї, а також пiдготовка пропозицiй щодо поступової монетизацiї пiльг на проїзд у транспортi;
87) надання пiльг та компенсацiї за професiйною ознакою вiдповiдним категорiям громадян з урахуванням їх матерiального становища та фiнансування їх за рахунок коштiв пiдприємств i установ;
88) збiльшення допомоги при народженнi дитини.