МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 24 червня 2010 року | N 388 |
---|
Про затвердження Положення про знаки поштової
оплати
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 липня 2010 р. за N 553/17848 |
Вiдповiдно до статтi 15 Закону
України "Про поштовий зв'язок" та постанови
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.03.2009 N 270
"Про затвердження Правил надання послуг
поштового зв'язку" наказую:
1. Затвердити Положення про знаки поштової оплати, що додається.
2. Державнiй адмiнiстрацiї зв'язку забезпечити:
2.1. Подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому порядку.
2.2. Розмiщення цього наказу на веб-сайтi Мiнтрансзв'язку.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Державного комiтету зв'язку та iнформатизацiї України вiд 18.05.2004 N 104 "Про затвердження Положення про поштовi марки, блоки, маркованi конверти i картки", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 11.06.2004 за N 725/9324.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра транспорту та зв'язку України - голову Державної адмiнiстрацiї зв'язку С. Краснокутського.
Мiнiстр | К. Єфименко |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Антимонопольного комiтету України | О. Костусєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту та зв'язку України 24.06.2010 N 388 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 липня 2010 р. за N 553/17848 |
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗНАКИ ПОШТОВОЇ ОПЛАТИ
1. Це Положення визначає порядок видання, введення в обiг та органiзацiї розповсюдження знакiв поштової оплати (далi - ЗПО), до яких належать поштовi марки, блоки, маркованi конверти та картки, а також виведення їх з обiгу.
2. Дiя цього Положення поширюється на нацiонального оператора поштового зв'язку (далi - нацiональний оператор), виконання функцiй якого розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.01.2002 N 10-р покладено на Українське державне пiдприємство поштового зв'язку "Укрпошта".
3. У цьому Положеннi термiни вживаються у такому значеннi:
блок поштовий - спецiальна форма видання поштових марок.
У блоцi мiститься одна або декiлька поштових марок художнiх, надрукованих в один або декiлька рядiв на окремому аркушi з полями, зайнятими текстом або малюнками, якi вiдповiдають тематицi марки;
малий аркуш - 4 - 10 однакових або 7 - 10 рiзних поштових марок художнiх, надрукованих на окремому аркушi з полями, зайнятими пам'ятним текстом, художньо оформленими або чистими;
маркований конверт, маркована картка - поштовий конверт, бланк поштової картки, виготовленi за встановленим стандартом iз надрукованою на них поштовою маркою;
номiнальна вартiсть поштової марки - вартiсть послуги поштового зв'язку, що зазначається на поштовiй марцi арабськими цифрами або латинськими лiтерами;
поштова марка - державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку iз зазначенням номiнальної вартостi та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв'язку, що надаються нацiональним оператором;
поштова марка стандартна - поштова марка, що видається для масового використання для оплати послуг поштового зв'язку, якi надаються нацiональним оператором;
поштова марка художня - художньо оформлена поштова марка, яка видається до пам'ятних дат, ювiлеїв або з певної тематики;
поштовий конверт (поштова картка) з оригiнальною маркою - конверт (картка), на якому (якiй) надрукована поштова марка, що окремо не видавалася;
серiя поштових марок - видання поштових марок однiєї тематики або присвячених певнiй подiї;
фiлателiстична продукцiя - ЗПО зi спецiальними погашеннями, картмаксимуми, конверти "Першого дня", клясери та альбоми з поштовими марками, якi реалiзуються як товар за цiнами, встановленими нацiональним оператором;
художнiй маркований конверт - поштовий конверт з малюнком у лiвiй частинi лицьового боку та надрукованою поштовою маркою;
художня маркована картка - поштова картка з малюнком та надрукованою поштовою маркою.
4. Поштовi марки є виявленням суверенiтету держави i як уособлення суверенiтету повиннi мiстити:
назву країни, що видає марку, написану латинськими лiтерами;
Державний Герб України;
номiнальну вартiсть.
Термiн "поштова марка", наведений у Всесвiтнiй поштовiй конвенцiї, пiдписанiй 05.10.2004, повинен використовуватися виключно стосовно марок, якi вiдповiдають положенням зазначеної Конвенцiї та Загальному регламенту Всесвiтнього поштового союзу.
5. На поштових марках художнiх може бути зазначено прiзвище художника та назву друкарнi.
6. Поштова марка як державний знак та уособлення суверенiтету держави покликана стимулювати iнтерес до України та її здобуткiв, є рекламно-пропагандистським засобом i засобом вiдзначення знаменних подiй в iсторiї України та пропаганди її культурної спадщини.
7. ЗПО повиннi вiдповiдати вимогам технiчних умов ДСТУ та ГСТУ (ДСТУ 3875-99 "Зв'язок поштовий. Картки поштовi. Технiчнi умови", ГСТУ 45.027-2003 "Зв'язок поштовий. Марки та блоки поштовi. Технiчнi умови", ДСТУ 3876-99 "Зв'язок поштовий. Конверти поштовi. Технiчнi умови").
8. Видання, введення в обiг та органiзацiя розповсюдження ЗПО, а також виведення їх з обiгу є виключним правом нацiонального оператора.
9. Нацiональний оператор видає ЗПО за тематикою i зразками, якi погоджуються з Редакцiйно-художньою радою, склад, функцiї, права та обов'язки якої вiдповiдно до Закону України "Про поштовий зв'язок" визначаються Мiнiстерством транспорту та зв'язку України.
10. Видання ЗПО проводиться нацiональним оператором за щорiчними тематичними планами.
11. Тематика видання ЗПО повинна вiдображати:
сюжети державного устрою України;
iсторичне минуле України;
культурну спадщину українського народу;
досягнення у галузях народного господарства;
особливi подiї внутрiшнього та мiжнародного життя;
видатних особистостей України, якi формують позитивний iмiдж держави.
Тематика видання ЗПО визначається з урахуванням вимог Указу Президента України вiд 02.12.95 N 1116 "Про впорядкування вiдзначення пам'ятних дат i ювiлеїв" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.08.2003 N 1249 "Про затвердження Порядку пiдготовки та подання Кабiнетовi Мiнiстрiв України на погодження пропозицiй щодо вiдзначення пам'ятних дат i ювiлеїв".
12. Нацiональний оператор може видавати сувенiрнi поштовi марки, якi можуть мати рiзну форму, при умовi, що їх розмiри не будуть менш нiж 15 мм i бiльш нiж 50 мм, та виготовлятися з нетрадицiйних матерiалiв, а також поштову марку персонiфiковану - художньо оформлену поштову марку певної тематики з чистим купоном, на який друкарським способом наноситься замовлене зображення.
Тематика та зразки сувенiрних поштових марок обов'язково погоджуються з Редакцiйно-художньою радою.
13. Кiлькiсть сюжетiв та тираж видання ЗПО визначаються нацiональним оператором з урахуванням задоволення потреб користувачiв послуг поштового зв'язку.
14. Пропозицiї пiдприємств, установ, органiзацiй, Асоцiацiї фiлателiстiв України до проекту щорiчного тематичного плану видання ЗПО, який формується нацiональним оператором з урахуванням замовлень його фiлiалiв, приймаються до розгляду не пiзнiш як за 12 мiсяцiв до початку року, що передує планованому, а щодо спiльних з уповноваженими органами, що забезпечують випуск поштових марок, країн - членiв Всесвiтнього поштового союзу (далi - ВПС) видань ЗПО - не пiзнiш як за 24 мiсяцi до початку року, що передує планованому.
15. Узагальненi пропозицiї до проекту щорiчного тематичного плану видання ЗПО подаються на розгляд Редакцiйно-художньої ради до 1 травня року, що передує планованому.
16. Щорiчний тематичний план затверджується головою Редакцiйно-художньої ради до 1 червня року, що передує планованому.
17. Пiсля затвердження тематичного плану нацiональний оператор органiзовує пiдготовку розроблення ЗПО, запланованих до видання, iз залученням необхiдних фахiвцiв рiзних напрямiв дiяльностi.
Нацiональний оператор може проводити конкурси серед населення на найкращий сюжет ЗПО за рiзними напрямами.
18. Пiдготовленi до здавання у виробництво оригiнали ЗПО затверджуються нацiональним оператором пiсля попереднього розгляду та погодження їх Редакцiйно-художньою радою.
19. За рiшенням Редакцiйно-художньої ради може здiйснюватися позапланове видання ЗПО.
20. Приймання нацiональним оператором виготовлених ЗПО вiд полiграфiчних пiдприємств проводиться вiдповiдно до Правил виготовлення бланкiв цiнних паперiв i документiв суворого облiку, затверджених наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 25.11.93 N 98, Служби безпеки України вiд 15.11.93 N 118, Мiнiстерства внутрiшнiх справ України вiд 24.11.93 N 740, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 14.01.94 за N 8/217.
21. Введення в обiг ЗПО здiйснюється наказом нацiонального оператора з обов'язковим визначенням дати їх введення в обiг, ступенiв захисту, тиражiв та обсягiв музейного та резервного фондiв.
Iнформацiя про видання ЗПО висвiтлюється нацiональним оператором в газетi "Поштовий вiсник", на корпоративному сайтi УДППЗ "Укрпошта" тощо.
22. Про кожне нове видання поштових марок нацiональний оператор повiдомляє Мiжнародне бюро ВПС (далi - МБ ВПС) з метою iнформування iнших уповноважених органiв, що забезпечують випуск поштових марок, країн - членiв ВПС.
23. Нацiональний оператор органiзовує розповсюдження ЗПО вiдповiдно до законодавства, у тому числi шляхом реалiзацiї за номiнальною вартiстю iншими юридичними та фiзичними особами на договiрних засадах.
Порядок формування тиражiв, замовлення, постачання, облiку та зберiгання ЗПО визначається нацiональним оператором.
24. ЗПО надсилаються до фiлiалiв нацiонального оператора не пiзнiше нiж за три днi до введення їх в обiг.
Забороняється реалiзовувати ЗПО до дати введення їх в обiг.
25. ЗПО з урахуванням фактичної реалiзацiї, залишкiв та попиту окремо по кожному виду за рiшенням нацiонального оператора можуть переводитися в розряд фiлателiстичної продукцiї.
26. Переведенi в розряд фiлателiстичної продукцiї ЗПО реалiзуються за новими цiнами, встановленими нацiональним оператором, та можуть бути використанi надалi для оплати послуг поштового зв'язку згiдно з чинними тарифами вiдповiдно до номiнальної вартостi.
27. ЗПО можуть бути виведенi з обiгу наказом нацiонального оператора не ранiше нiж через два роки пiсля введення їх в обiг.
У разi виявлення пiдроблених поштових марок, крадiжки значної кiлькостi поштових марок i подальшої їх реалiзацiї або оплати послуг поштового зв'язку, значного залишку невикористаних поштових марок та неможливостi їх використання для оплати послуг, в iнших випадках, якi можуть призвести до збиткiв нацiонального оператора, вони можуть бути виведенi з обiгу наказом нацiонального оператора з дозволу Мiнтрансзв'язку ранiше встановленого строку.
Iнформацiя про виведення з обiгу ЗПО висвiтлюється нацiональним оператором в газетi "Поштовий вiсник", на корпоративному сайтi УДППЗ "Укрпошта" тощо.
28. Виведенi з обiгу ЗПО реалiзуються як фiлателiстична продукцiя i є недiйсними для оплати послуг поштового зв'язку.
29. У разi змiни тарифiв та за обставин, коли неможливо вчасно видати новий тираж поштових марок, на виведених з обiгу поштових марках можуть бути нанесенi друкарським способом текстовi надруки та нова номiнальна вартiсть.
30. На частинi тиражу поштової марки, яка є в обiгу та включена до резервного фонду, з дозволу Мiнтрансзв'язку може бути нанесено друкарським способом текстовий надрук (без змiни номiнальної вартостi).
31. Зазначенi у пунктах 29, 30 цього Положення поштовi марки вводяться в обiг у порядку, визначеному в пунктi 21 цього Положення.
32. Органiзацiя розповсюдження ЗПО за межами України здiйснюється нацiональним оператором згiдно з укладеними угодами.
33. Для збереження нацiональної спадщини, обмiну ЗПО з iншими уповноваженими органами, що забезпечують випуск поштових марок, країн - членiв ВПС, органiзацiї презентацiй та виставок нацiональний оператор створює архiв, музейний та резервний фонди.
34. До архiву ЗПО включаються:
поштовi марки, що випускаються уповноваженими органами країн - членiв ВПС та надходять до Адмiнiстрацiї зв'язку України через МБ ВПС у порядку обмiну;
матерiали, якi були використанi пiд час розроблення та виготовлення ЗПО, їх художнi оригiнали (як прийнятi, так i не прийнятi);
пробнi та коректурнi вiдтиски, проби на кольори, перфорацiї тощо.
Архiв повинен зберiгатися нацiональним оператором з дотриманням вимог щодо облiку та схоронностi.
35. Музейний фонд ЗПО забезпечує зберiгання ЗПО, iншої фiлателiстичної продукцiї, яка має iсторичне значення для України. Кiлькiсть примiрникiв ЗПО для музейного фонду визначається нацiональним оператором залежно вiд виду продукцiї та сюжету.
36. Резервний фонд ЗПО створюється для подальшої реалiзацiї ЗПО, в тому числi через виставки, аукцiони.
Органiзацiя презентацiй, проведення рекламних заходiв, реалiзацiя продукцiї на замовлення фiлателiстiв (у межах та за межами України) здiйснюються за рахунок основного запасу ЗПО нацiонального оператора. Також можуть використовуватися ЗПО з резервного фонду.
Кiлькiсть примiрникiв для створення резервного фонду ЗПО визначається нацiональним оператором.
37. Облiк ЗПО архiву, музейного та резервного фондiв забезпечується вiдповiдно до вимог бухгалтерського облiку.
38. Пiдлягають iнвентаризацiї згiдно з вимогами Iнструкцiї про iнвентаризацiю основних засобiв, нематерiальних активiв, товарно-матерiальних цiнностей, грошових коштiв i документiв та розрахункiв, затвердженої наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 11.08.94 N 69, зареєстрованої в Мiнiстерствi юстицiї України 26.08.94 за N 202/412 (зi змiнами i доповненнями):
ЗПО музейного фонду - не рiдше одного разу на 5 рокiв;
ЗПО резервного фонду - один раз на рiк.
Iнвентаризацiя архiву ЗПО здiйснюється вiдповiдно до законодавства щодо архiвної справи.
Заступник голови Державної адмiнiстрацiї зв'язку Мiнiстерства транспорту та зв'язку України | В. Альохiн |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики | О. В. Поволоцький |