КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 28 липня 2010 р. | N 676 |
---|
Про затвердження Положення про Державний комiтет
України з питань контролю за наркотиками
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Положення про Державний комiтет України з питань контролю за наркотиками, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | М. АЗАРОВ |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 липня 2010 р. N 676 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комiтет України з питань контролю
за наркотиками
1. Державний комiтет України з питань контролю за наркотиками (далi - Держкомнаркоконтроль) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Держкомнаркоконтроль виконує функцiї спецiально уповноваженого органу виконавчої влади у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, який здiйснює контроль за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, координацiю дiяльностi компетентних органiв щодо протидiї їх незаконному обiгу, розроблення проектiв нормативно-правових актiв та заходiв, спрямованих на виконання зобов'язань вiдповiдно до мiжнародних договорiв України у зазначенiй сферi.
2. Держкомнаркоконтроль у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, мiжнародними договорами України про обiг наркотичних засобiв, психотропних речовин, прекурсорiв та їх аналогiв, цим Положенням.
Держкомнаркоконтроль узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо його вдосконалення та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями Держкомнаркоконтролю є:
участь у формуваннi та забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, а також у сферi протидiї їх незаконному обiгу;
забезпечення контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та здiйснення заходiв з протидiї їх незаконному обiгу;
координацiя дiяльностi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, а також у сферi протидiї їх незаконному обiгу;
забезпечення вiдповiдно до мiжнародних договорiв України у сферi контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв взаємодiї та iнформацiйного обмiну з мiжнародними органiзацiями i компетентними органами iноземних держав у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин, прекурсорiв та протидiї їх незаконному обiгу, а також представлення iнтересiв України у зазначенiй сферi у мiжнародних органiзацiях.
4. Держкомнаркоконтроль вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) готує та вносить в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв i забезпечує її реалiзацiю;
2) бере участь у розробленнi проектiв Державного бюджету України, Державної програми економiчного i соцiального розвитку України i забезпечує в межах своїх повноважень їх виконання;
3) здiйснює координацiю дiяльностi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування щодо органiзацiї виконання актiв законодавства про наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори та протидiю їх незаконному обiгу;
4) розробляє проекти державних цiльових програм у сферi контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, а також у сферi протидiї їх незаконному обiгу, бере участь у виконаннi зазначених програм;
5) розробляє проекти нормативно-правових актiв, що регулюють порядок провадження дiяльностi у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, на основi i на виконання Конституцiї, законiв України, постанов Верховної Ради України, Указiв Президента України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, та актiв Кабiнету Мiнiстрiв України;
6) подає щороку Кабiнетовi Мiнiстрiв України звiт про результати реалiзацiї державної полiтики у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, а також у сферi протидiї їх незаконному обiгу;
7) здiйснює спiвробiтництво з державними органами i неурядовими органiзацiями iноземних держав та мiжнародними органiзацiями з питань контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
8) здiйснює контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
9) формує та подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України перелiк наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та пропозицiї щодо внесення змiн до нього;
10) готує та вносить в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо визначення:
гранично допустимої кiлькостi наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, що мiстяться у препаратах;
перелiку медичних психiатричних протипоказань, iнших протипоказань щодо провадження окремих видiв дiяльностi, пов'язаних з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
перелiку iнструментiв та обладнання, якi використовуються для виробництва i виготовлення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та пiдлягають контролю, i правил проведення операцiй з ними;
порядку перевезення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв територiєю України та оформлення необхiдних документiв;
порядку придбання кондицiйного i репродуктивного насiння для культивування рослин, що мiстять малу кiлькiсть наркотичних речовин, для промислових цiлей;
порядку провадження дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та контролю за їх обiгом;
обсягу квот, у межах яких здiйснюється виробництво, виготовлення, зберiгання, ввезення на територiю України та вивезення з територiї України наркотичних засобiв i психотропних речовин для медичних i наукових цiлей;
обсягу квот, у межах яких здiйснюється культивування рослин, що мiстять малу кiлькiсть наркотичних речовин;
11) розробляє та затверджує лiцензiйнi умови провадження господарської дiяльностi з культивування рослин, включених до таблицi I перелiку наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та розроблення, виробництва, виготовлення, зберiгання, перевезення, придбання, реалiзацiї (вiдпуску), ввезення на територiю України, вивезення з територiї України, використання та знищення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, включених до таблиць II, III i IV зазначеного перелiку, iншi нормативнi документи з питань лiцензування такої дiяльностi;
12) видає суб'єктам господарювання лiцензiї на провадження господарської дiяльностi з культивування рослин, включених до таблицi I перелiку наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та розроблення, виробництва, виготовлення, зберiгання, перевезення, придбання, реалiзацiї (вiдпуску), ввезення на територiю України, вивезення з територiї України, використання та знищення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, включених до таблиць II, III i IV зазначеного перелiку;
13) здiйснює контроль за дотриманням суб'єктами господарювання лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
14) вживає у межах своїх повноважень заходiв до усунення порушень, виявлених пiд час здiйснення контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
15) приймає в установленому порядку рiшення про анулювання лiцензiй на провадження господарської дiяльностi з культивування рослин, включених до таблицi I перелiку наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та розроблення, виробництва, виготовлення, зберiгання, перевезення, придбання, реалiзацiї (вiдпуску), ввезення на територiю України, вивезення з територiї України, використання та знищення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, включених до таблиць II, III i IV зазначеного перелiку;
16) подає до правоохоронних органiв iнформацiю про виявленi у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв правопорушення;
17) видає за погодженням з СБУ суб'єктам господарювання дозволи на право ввезення (вивезення) та на право транзиту наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
18) iнформує вiдповiдно до мiжнародних договорiв України компетентнi органи iнших держав про вивезення з територiї України або транзит через територiю України наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, а також повiдомляє про здiйснення таких операцiй Мiжнародному комiтету з питань контролю за наркотиками ООН;
19) iнформує заiнтересованi центральнi органи виконавчої влади та iншi державнi органи про заяви урядiв iноземних держав, якi вiдповiдно до конвенцiй ООН забороняють ввезення на свою територiю наркотичних засобiв, психотропних речовин, прекурсорiв та їх аналогiв;
20) здiйснює контроль за дотриманням суб'єктами господарювання порядку знищення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
21) отримує, аналiзує та узагальнює в межах своїх повноважень iнформацiю про стан справ у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та протидiї незаконному обiгу;
22) виявляє умови та причини, що призводять до незаконного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин, прекурсорiв та їх аналогiв, органiзовує в межах своїх повноважень здiйснення заходiв щодо їх усунення;
23) забезпечує проведення нормативно-технiчної, медико-бiологiчної, хiмiко-аналiтичної експертизи матерiалiв, спецiалiзованої оцiнки та iнших видiв експертних дослiджень, пов'язаних з наркотичними засобами, психотропними речовинами, прекурсорами та їх аналогами;
24) готує у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо належностi засобiв i речовин до аналогiв наркотичних засобiв i психотропних речовин;
25) подає органам виконавчої та судової влади, iншим державним органам iнформацiю з питань проведення судової експертизи наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
26) затверджує та вносить змiни до перелiку методик визначення вмiсту наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв у препаратах, рослинах, товарах, речовинах, якi повиннi застосовуватися установами судових експертиз;
27) проводить вiдбiр зразкiв препаратiв, рослин, товарiв, речовин для проведення експертизи з метою визначення вмiсту в них наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
28) залучає iноземнi та вiтчизнянi iнвестицiї для виконання програм контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
29) реалiзує у межах своїх повноважень iнвестицiйнi та iнновацiйнi проекти, пов'язанi iз забезпеченням населення життєво необхiдними наркотичними i психотропними лiкарськими засобами, аналiзує ефективнiсть мiжнародної технiчної та гуманiтарної допомоги з питань такого забезпечення;
30) готує матерiали до проекту щорiчної доповiдi Кабiнету Мiнiстрiв України про додержання вимог конвенцiй ООН та мiжнародних договорiв України з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
31) готує та в установленому порядку подає до Мiжнародного комiтету з питань контролю за наркотиками ООН статистичнi звiти про обiг в Українi наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
32) органiзовує редакцiйно-видавничу дiяльнiсть та взаємодiє iз засобами масової iнформацiї з метою виконання покладених на нього завдань;
33) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням;
34) здiйснює управлiння майном пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Держкомнаркоконтролю;
35) розробляє i затверджує навчальнi програми, методичнi рекомендацiї i посiбники з питань обiгу та протидiї незаконному обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, органiзовує проведення навчальних курсiв для фахiвцiв, зайнятих у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
36) забезпечує проведення технiко-економiчних та наукових дослiджень iз залученням експертiв i консультантiв;
37) надає суб'єктам господарювання iнформацiйнi послуги з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
38) проводить прийом громадян, розглядає їх пропозицiї, заяви i скарги з питань, що належать до його компетенцiї;
39) створює та забезпечує функцiонування державної системи монiторингу та контролю за обiгом (у тому числi незаконним) наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, узагальнює iнформацiю, подану центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, iншими державними органами;
40) здiйснює iншi повноваження.
5. Держкомнаркоконтроль для виконання покладених на нього завдань i функцiй має право:
1) одержувати в установленому порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, Генеральної прокуратури України, СБУ, органiв мiсцевого самоврядування, суб'єктiв господарювання iнформацiю, документи, матерiали та iншi вiдомостi про наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори, якi перебувають в обiгу (в тому числi незаконному) на територiї України, а також тi, що вилученi з незаконного обiгу; про державну реєстрацiю, перереєстрацiю в Українi наркотичних засобiв i психотропних речовин, лiкарських засобiв, якi мiстять наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори;
2) проводити перевiрки з питань, що належать до його компетенцiї, надавати за їх результатами обов'язковi для виконання приписи;
3) визначати уповноважену установу для пiдготовки експертних висновкiв, якi є пiдставою для видачi суб'єктам господарювання дозволiв на здiйснення iмпортно-експортних операцiй у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
4) залучати в разi потреби для розгляду та вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держкомнаркоконтролю, спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади (за погодженням з їх керiвниками), вiтчизняних та iноземних учених, фахiвцiв i експертiв (за їх згодою);
5) надавати у межах своїх повноважень обов'язковi до виконання суб'єктами господарювання приписи щодо усунення порушень законодавства у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;
6) скликати наради, проводити конференцiї та семiнари з питань, що належать до його компетенцiї;
7) утворювати пiдприємства, установи та органiзацiї;
8) засновувати друкованi засоби масової iнформацiї для висвiтлення в них питань, що належать до його компетенцiї;
9) у рамках мiжнародного спiвробiтництва:
представляти у межах своїх повноважень iнтереси України у Мiжнародному комiтетi з питань контролю за наркотиками ООН, Управлiннi ООН з наркотикiв та злочинностi, Комiсiї з наркотичних засобiв ООН та iнших мiжнародних органiзацiях;
укладати в установленому порядку мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру з компетентними органами iноземних держав з питань спiвробiтництва у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, готувати пропозицiї щодо денонсацiї таких договорiв;
здiйснювати обмiн iнформацiєю з компетентними органами iноземних держав та мiжнародними органiзацiями;
брати участь у мiжнародних конференцiях, симпозiумах, семiнарах, зустрiчах, нарадах з питань, що належать до його компетенцiї.
6. Держкомнаркоконтроль очолює Голова, який призначається на посаду i звiльняється з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Голова Держкомнаркоконтролю є членом Нацiональної координацiйної ради боротьби з наркоманiєю при Кабiнетi Мiнiстрiв України.
Голова Держкомнаркоконтролю має заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Голови Держкомнаркоконтролю.
Голова Держкомнаркоконтролю:
здiйснює керiвництво дiяльнiстю Держкомнаркоконтролю i несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Держкомнаркоконтроль завдань i функцiй;
представляє iнтереси Держкомнаркоконтролю в органах законодавчої, виконавчої та судової влади, а також представляє в установленому порядку iнтереси України у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв у мiжнародних органiзацiях;
приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Держкомнаркоконтроль;
розпоряджається у межах своїх повноважень майном Держкомнаркоконтролю;
призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв центрального апарату Держкомнаркоконтролю;
розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, керiвниками структурних пiдроздiлiв Держкомнаркоконтролю, визначає ступiнь їх вiдповiдальностi;
затверджує положення про структурнi пiдроздiли Держкомнаркоконтролю;
вживає вiдповiдно до законодавства заходiв для заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi працiвникiв Держкомнаркоконтролю;
затверджує склад науково-технiчних експертних комiсiй, робочих груп, iнших дорадчих та консультативних органiв Держкомнаркоконтролю, а також положення про них;
забезпечує ефективне функцiонування системи внутрiшнього контролю за фiнансовою та господарською дiяльнiстю Держкомнаркоконтролю, у тому числi його територiальних органiв;
приймає рiшення щодо утворення, реорганiзацiї та лiквiдацiї територiальних органiв Держкомнаркоконтролю, а також пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
видає у межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства накази, органiзовує i контролює їх виконання.
7. Держкомнаркоконтроль у межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Рiшення Держкомнаркоконтролю, прийнятi в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi та громадянами.
Нормативно-правовi акти Держкомнаркоконтролю пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Держкомнаркоконтроль у разi потреби видає разом з iншими органами виконавчої влади спiльнi акти.
8. Для реалiзацiї завдань, покладених на Держкомнаркоконтроль, утворюються територiальнi органи (регiональнi представництва) Держкомнаркоконтролю.
Територiальнi органи Держкомнаркоконтролю дiють на основi Положення, що затверджується Головою Держкомнаркоконтролю.
9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держкомнаркоконтролю, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi утворюється колегiя у складi голови Держкомнаркоконтролю, його першого заступника i заступникiв, керiвникiв структурних пiдроздiлiв та територiальних органiв. Персональний склад колегiї затверджується Головою Держкомнаркоконтролю.
У разi потреби до складу колегiї Держкомнаркоконтролю можуть бути включенi в установленому порядку iншi особи.
Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначає Голова Держкомнаркоконтролю.
Рiшення колегiї вводяться в дiю наказами Держкомнаркоконтролю.
Для пiдготовки рiшень з окремих питань контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв при Держкомнаркоконтролi можуть утворюватися науково-технiчнi експертнi комiсiї, робочi групи, iншi дорадчi та консультативнi органи. Склад зазначених органiв i положення про них затверджує Голова Держкомнаркоконтролю.
10. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держкомнаркоконтролю затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Штатний розпис i кошторис Держкомнаркоконтролю затверджує його Голова за погодженням з Мiнфiном.
Структуру центрального апарату Держкомнаркоконтролю затверджує Голова за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.
Держкомнаркоконтроль є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.