МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ
УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА АДМIНIСТРАЦIЯ АВТОМОБIЛЬНОГО
ТРАНСПОРТУ
вiд 10.08.2010 р. | N 3845-01/09/19-10 |
---|
Щодо використання товарно-транспортної
накладної
(Витяг)
<... > По-перше, стосовно того, чи обов'язково отримання транспортних послуг має пiдтверджуватися товарно-транспортною накладною, повiдомляємо: у листi Держкомпiдприємництва вiд 08.08.2006 р. N 6197 та листах iнших органiв виконавчої влади, зазначених у <...> зверненнi, абсолютно правильно визначено обов'язковiсть застосування ТТН. Замiна ТТН будь-яким iншим документом довiльної форми не допускається.
По-друге, щодо необхiдностi для оприбуткування товарiв та пiдтвердження їх отримання використовувати ТТН повiдомляється, що вiдповiдно до Правил перевезень вантажiв автомобiльним транспортом в Українi, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 14.10.97 р. N 363, ТТН - єдиний для всiх учасникiв транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матерiальних цiнностей, облiку на шляху їх перемiщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського облiку, а також для розрахункiв за перевезення вантажу та облiку виконаної роботи. Тому для отримання транспортних послуг, оприбуткування товарiв та пiдтвердження їх отримання обов'язково використовувати ТТН. Крiм того, вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25.02.2009 р. N 207 "Про затвердження Перелiку документiв, необхiдних для здiйснення перевезення вантажу автомобiльним транспортом у внутрiшньому сполученнi", наявнiсть товарно-транспортної накладної вимагається вiд водiя юридичної особи або фiзичної особи - пiдприємця, що здiйснює вантажнi перевезення на договiрних умовах.
По-третє, вiдповiдальнiсть за неправильно оформлений дорожнiй лист передбачена ст. 126 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення, згiдно з якою керування транспортними засобами водiями, якi не мають при собi або не пред'явили чи не передали для перевiрки посвiдчення водiя вiдповiдної категорiї, талона до нього, реєстрацiйних та iнших документiв, що пiдтверджують право користування чи розпорядження транспортним засобом, а у випадках, передбачених законодавством, належно оформленого дорожнього (маршрутного) листа або документiв на вантаж, що перевозиться, лiцензiйної картки на транспортний засiб, а так само полiса (договору) обов'язкового страхування цивiльно-правової вiдповiдальностi власникiв наземних транспортних засобiв (страхового сертифiката "Зелена картка"), - тягне за собою накладення штрафу вiд двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.
По-четверте, вiдповiдальнiсть за вiдповiднiсть марки автомобiля, зазначеної у реєстрацiйному документi (технiчному паспортi) i записаної у дорожньому листi, а також за достовiрнiсть нормоутворюючих експлуатацiйних факторiв (пробiг автомобiля, транспортна робота, умови руху тощо) несе безпосередньо власник транспортного засобу (керiвник пiдприємства, посадовi особи, вiдповiдальнi за експлуатацiю транспортних засобiв).
По-п'яте, при замiнi двигуна на автомобiлi, що веде до змiни виду пального, потужностi та об'єму цилiндрiв, власник автомобiля в обов'язковому порядку повинен провести перереєстрацiю транспортного засобу в органах МРЕВ ДАI. Разом з тим водiї та iншi посадовi особи, якi допустили такi порушення (незаконне списання пального через завищення норм списання), несуть дисциплiнарну вiдповiдальнiсть. Адмiнiстративна або кримiнальна вiдповiдальнiсть за такi порушення законодавством не передбачена, крiм випадкiв, коли виявлено (встановлено) факти крадiжки пального.
Голова | С. Доброход |