ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 05.02.2010 р. | N 09/363-ЕП |
---|
Харкiвськiй митницi |
Про тимчасове ввезення транспортних засобiв
комерцiйного призначення
З метою унiфiкацiї пiдходiв митниць до здiйснення пропуску на митну територiю України транспортних засобiв пiд керуванням резидентiв, що ввозяться тимчасово, роз'яснюємо.
Порядок i умови тимчасового ввезення транспортних засобiв на митну територiю України громадянами визначено статтею 11 Закону України вiд 13.09.2001 N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарiв та транспортних засобiв, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територiю України". Зокрема, згiдно з частиною першою цiєї статтi тимчасове ввезення транспортних засобiв за кодами 87.01, 87.02, 87.03, 87.04, 87.05 Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi на митну територiю України громадянами-резидентами дозволяється термiном до одного року пiсля сплати ввiзного мита та iнших податкiв (зборiв), передбачених законодавством при ввезеннi автомобiлiв. Цей термiн може бути продовжено Державною митною службою України або уповноваженими Державною митною службою України митними органами з урахуванням гуманiтарної, наукової, господарської та iнших видiв дiяльностi громадян, якi ввезли такi транспортнi засоби.
Разом з цим, вiдповiдно до статтi 13 цього ж Закону, якщо мiжнародним договором України, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України, встановлено iншi правила, нiж тi, що мiстяться у цьому Законi, то застосовуються правила мiжнародного договору.
Згiдно з пунктом 2 статтi 2 Конвенцiї про тимчасове ввезення, прийнятої 26.06.90 у м. Стамбулi, до якої Україна приєдналась згiдно з Законом України вiд 24.03.2004 N 1661-IV "Про приєднання України до Конвенцiї про тимчасове ввезення" (далi - Стамбульська конвенцiя), не впливаючи на положення Додатка E (Додаток щодо товарiв, якi ввозяться з частковим звiльненням вiд ввiзного мита та податкiв), режим тимчасового ввезення надається з загальним умовним звiльненням вiд ввiзного мита i податкiв та без застосування ввiзних обмежень чи заборон економiчного характеру.
Згiдно з пунктом "a" статтi 5 Додатка C до Стамбульської конвенцiї для того, щоб можна було скористатись правами на пiльги, що надаються цим Додатком, транспортнi засоби комерцiйного використання повиннi бути зареєстрованими на територiї, яка не є територiєю тимчасового ввезення, на iм'я особи, яка зареєстрована або постiйно проживає за межами територiї тимчасового ввезення, i ввозитись та використовуватись особами, якi здiйснюють свою дiяльнiсть з такої територiї.
При цьому, пунктом "a" статтi 7 Додатка C до Стамбульської конвенцiї зазначається, що незважаючи на положення статтi 5 цього Додатка, транспортнi засоби комерцiйного використання можуть використовуватись третiми особами, якi мають належний дозвiл користувача права на тимчасове ввезення i якi здiйснюють свою дiяльнiсть на користь останнього, навiть якщо вони зареєстрованi або постiйно проживають на територiї тимчасового ввезення.
Вiдповiдно до пункту "b" статтi 1 Додатка C до Стамбульської конвенцiї "комерцiйне використання" означає платне перевезення осiб або промислове чи комерцiйне платне або безоплатне перевезення вантажiв.
Пунктом "f" статтi 1 Стамбульської конвенцiї термiн "особа" означає як фiзичну, так i юридичну особу, якщо iнше не передбачене контекстом.
Виходячи з вищезгаданих положень Стамбульської конвенцiї, можна зробити висновок, що громадянин - резидент України може тимчасово в'їжджати на територiю України на транспортному засобi, зареєстрованому постiйно у вiдповiдних реєстрацiйних органах iноземних держав, без сплати будь-яких податкiв i зборiв та без застосування до нього ввiзних обмежень чи заборон економiчного характеру, за умови, що зазначений транспортний засiб знаходиться у власностi (розпорядженнi) фiзичної (юридичної) особи, яка проживає (зареєстрована) на територiї iншої держави та використовується в комерцiйних цiлях (платне перевезення осiб або промислове чи комерцiйне платне або безоплатне перевезення вантажiв).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за можливе застосовувати наступний порядок проведення митних процедур пiд час здiйснення митного контролю та пропуску транспортних засобiв, зареєстрованих на територiї, що не є митною територiєю України, на iм'я особи, яка зареєстрована або постiйно проживає за межами митної територiї України, i ввозяться особами, якi мають належний дозвiл користувача права на тимчасове ввезення i якi здiйснюють свою дiяльнiсть на користь останньої та зареєстрованi або постiйно проживають на митнiй територiї України (громадяни-резиденти):
якщо транспортний засiб перемiщується порожнiм (без вантажу), але водiй пред'явив до митного контролю всi нижченаведенi документи (використання транспортного засобу можна вважати комерцiйним, якщо вважати, що перевезення особи (водiя) є платним (оплачуваним)):
свiдоцтво про реєстрацiю транспортного засобу i посвiдчення водiя;
документи на право власностi та користування транспортним засобом;
документи, що пiдтверджують правовiдносини водiя з особою (пiдприємством, установою, органiзацiєю) - власником транспортного засобу (договiр на працевлаштування, установчий, засновницький договiр тощо);
дорожнiй лист, виписаний особою, на користь якої громадянин-резидент здiйснює свою дiяльнiсть, та/або iнший документ (посвiдчення про вiдрядження), що свiдчить про вiдрядження водiя на митну територiю України особою, на користь якої громадянин-резидент здiйснює свою дiяльнiсть.
Подiбна iнформацiя розмiщена на офiцiйному ВЕБ-сайтi Держмитслужби www.customs.gov.ua.
Директор Департаменту органiзацiї митного контролю | А. I. Сербайло |