УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Державну пробiрну службу України
1. Затвердити Положення про Державну пробiрну службу України (додається).
2. Установити, що Державна пробiрна служба України є правонаступником прав та обов'язкiв Державної пробiрної служби - урядового органу державного управлiння, що дiяв у системi Мiнiстерства фiнансiв України.
3. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у двомiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
4. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
13 квiтня 2011 року
N 461/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 13 квiтня 2011 року N 461/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну пробiрну службу України
1. Державна пробiрна служба України (Пробiрна служба України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра фiнансiв України (далi - Мiнiстр).
Пробiрна служба України входить до системи органiв виконавчої влади та утворюється для реалiзацiї державної полiтики у сферi державного пробiрного контролю.
2. Пробiрна служба України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами i дорученнями Президента України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства фiнансiв України (далi - Мiнiстерство), iншими актами законодавства України.
3. Основними завданнями Пробiрної служби України є реалiзацiя державної полiтики у сферi державного пробiрного контролю та внесення пропозицiй щодо її формування.
4. Пробiрна служба України вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо його вдосконалення, готує проекти законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Мiнiстра;
2) здiйснює державний пробiрний контроль за якiстю дорогоцiнних металiв, дорогоцiнного камiння та дорогоцiнного камiння органогенного утворення, напiвдорогоцiнного камiння (далi - дорогоцiнне камiння), виробiв з них та матерiалiв, що їх мiстять, проводить у межах своїх повноважень перевiрки додержання вимог законодавства при виконаннi операцiй, здiйсненнi обiгу та облiку зазначених цiнностей;
3) проводить у межах своїх повноважень перевiрки додержання суб'єктами господарювання, iншими установами та органiзацiями лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi зi збирання, первинної обробки вiдходiв i брухту дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння;
4) проводить в установленому законодавством порядку перевiрки суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють операцiї з дорогоцiнними металами i дорогоцiнним камiнням, виробами з них та матерiалами, що мiстять дорогоцiннi метали, а також скуповують, приймають у заставу i на комiсiю ювелiрнi та побутовi вироби з дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння, здiйснюють торгiвлю ними або надають посередницькi послуги в торгiвлi, зберiгають та експонують рiзноманiтнi предмети, що мiстять зазначенi цiнностi, збирають i переробляють вiдходи та брухт дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння;
5) здiйснює контроль за виконанням вимог щодо одержання, використання, облiку та зберiгання дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння у вiйськових частинах, пiдроздiлах, установах та органiзацiях Мiнiстерства оборони України, Мiнiстерства внутрiшнiх справ України, Служби безпеки України, а також в установах i органiзацiях, що належать до сфери iнших центральних органiв виконавчої влади, у разi якщо вони здiйснюють операцiї з дорогоцiнними металами i дорогоцiнним камiнням;
6) вимагає у межах своїх повноважень вiд суб'єктiв господарювання та iнших установ i органiзацiй усунення виявлених перевiрками порушень, надає приписи або розпорядження щодо усунення виявлених пiд час перевiрки порушень законодавства України;
7) застосовує штрафнi санкцiї вiдповiдно до законодавства України у межах своєї компетенцiї;
8) здiйснює провадження у справах про адмiнiстративнi правопорушення у випадках, передбачених законодавством;
9) видає лiцензiї на провадження господарської дiяльностi зi збирання, первинної обробки вiдходiв i брухту дорогоцiнних металiв та дорогоцiнного камiння, видає копiї лiцензiй, переоформлює лiцензiї, видає дублiкати лiцензiй та анулює їх;
10) веде реєстр суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють операцiї з дорогоцiнними металами i дорогоцiнним камiнням;
11) подає на погодження Мiнiстру перелiк суб'єктiв господарювання, що виготовляють ювелiрнi та побутовi вироби з дорогоцiнних металiв, мають право за наявностi акредитованої в установленому порядку лабораторiї на клеймування виробiв власного виробництва державним пробiрним клеймом;
12) проводить щорiчну реєстрацiю вiдбитка iменника - спецiального знака, який засвiдчує виготовлювача ювелiрних та побутових виробiв iз дорогоцiнних металiв;
13) забезпечує розроблення технiчної документацiї на державнi пробiрнi клейма, здiйснює контроль за виготовленням та використанням зазначених клейм;
14) здiйснює випробування, контрольнi та арбiтражнi аналiзи матерiалiв, що мiстять дорогоцiннi метали, ювелiрних та побутових виробiв, що мiстять дорогоцiннi метали, за заявками суб'єктiв господарювання, фiзичних осiб та зверненнями правоохоронних органiв;
15) забезпечує здiйснення клеймування ювелiрних та побутових виробiв, виготовлених з дорогоцiнних металiв, за заявками юридичних та фiзичних осiб;
16) забезпечує здiйснення обов'язкового клеймування всiх увезених на територiю України юридичними та фiзичними особами ювелiрних та побутових виробiв, виготовлених iз дорогоцiнних металiв, з метою їх реалiзацiї (крiм увезених для власних потреб);
17) проводить експертизи дорогоцiнних металiв, виробiв iз них, вставок дорогоцiнного камiння, музейних предметiв, якi мiстять дорогоцiннi метали i дорогоцiнне камiння, вiдбиткiв пробiрних клейм та оцiнку дорогоцiнних металiв, виробiв iз них, вставок дорогоцiнного камiння;
18) здiйснює контроль якостi вимiрювань у лабораторiях суб'єктiв господарювання всiх форм власностi, якi здiйснюють операцiї з дорогоцiнними металами, проводить та бере участь у метрологiчнiй атестацiї цих лабораторiй;
19) проводить пiдготовку та (або) пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з питань пробiрного контролю;
20) органiзовує наукову, науково-технiчну, iнвестицiйну, iнформацiйну, видавничу дiяльнiсть, сприяє створенню i впровадженню сучасних iнформацiйних технологiй та комп'ютерних мереж у сферi державного пробiрного контролю;
21) забезпечує у межах своїх повноважень спiвробiтництво з Мiжнародною асоцiацiєю пробiрних служб i Постiйним комiтетом Мiжнародної конвенцiї з контролю та клеймування виробiв з дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння, а також з iншими мiжнародними органiзацiями у сферi пробiрного контролю;
22) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, формує кадровий резерв на посади керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Пробiрної служби України;
23) виконує у межах повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери її управлiння;
24) забезпечує постачання до Державного фонду дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння конфiскованих згiдно з чинним законодавством, зданих як скарб, одержаних за правом успадкування чи дарування дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння;
25) надає платнi послуги згiдно з перелiком, установленим Кабiнетом Мiнiстрiв України (iз зарахуванням одержуваних коштiв до державного бюджету);
26) здiйснює реалiзацiю державної полiтики щодо формування та використання Державного фонду дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння України, виходячи з необхiдностi забезпечення поточних i перспективних потреб;
27) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян з питань, що належать до її повноважень;
28) спiвпрацює з iнститутами громадянського суспiльства, забезпечує участь громадськостi в реалiзацiї державної полiтики у сферi державного пробiрного контролю;
29) iнформує громадськiсть про реалiзацiю державної полiтики у сферi державного пробiрного контролю;
30) формує державне замовлення на пiдготовку фахiвцiв у сферi державного пробiрного контролю;
31) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на неї Президентом України.
5. Пробiрна служба України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням у Пробiрнiй службi України та пiдвiдомчих державних установах;
2) здiйснює в установленому порядку добiр кадрiв у Пробiрну службу України та на керiвнi посади пiдвiдомчих державних установ, формує в установленому порядку кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв Пробiрної служби України та працiвникiв пiдвiдомчих державних установ, а також осiб, включених до кадрового резерву;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в Пробiрнiй службi України та пiдвiдомчих державних установах, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне, результативне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у Пробiрнiй службi України та у пiдвiдомчих державних установах, реалiзацiю заходiв iз мобiлiзацiйної пiдготовки, мобiлiзацiю та контроль за здiйсненням цих заходiв;
6) органiзовує у Пробiрнiй службi України роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв.
6. Пробiрна служба України вiдповiдно до покладених на неї завдань має право:
1) безперешкодного доступу до примiщень суб'єктiв господарювання, iнших установ та органiзацiй для проведення перевiрок з питань одержання, використання, облiку та зберiгання дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння за умови дотримання законодавства щодо органiзацiї та проведення перевiрок;
2) проводити в установленому законодавством порядку у суб'єктiв господарювання та iнших установах i органiзацiях, якi перевiряються, вiдбiр проб продукцiї з дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння, зразкiв виробiв iз дорогоцiнних металiв i дорогоцiнного камiння для перевiрки i проведення аналiзiв у лабораторiях Пробiрної служби України та державних установ;
3) залучати спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до її компетенцiї;
4) залучати до проведення експертизи дорогоцiнних металiв, дорогоцiнного камiння та виробiв з них пiдвiдомчi державнi установи;
5) одержувати iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
6) скликати в установленому порядку наради, створювати комiсiї та робочi групи з питань, якi належать до її компетенцiї;
7) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами;
8) здiйснювати обмiн iнформацiєю з питань державного пробiрного контролю з компетентними органами iноземних держав;
9) брати участь у мiжнародних конференцiях, симпозiумах, семiнарах, зустрiчах, нарадах з питань, що належать до її компетенцiї.
7. Пробiрна служба України може мати свої територiальнi пiдроздiли у мiстах Донецьку, Львовi, Одесi та Харковi.
8. Пробiрна служба України у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, з органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, пiдприємствами, установами, органiзацiями.
9. Пробiрна служба України у межах своїх повноважень, на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв та доручень Мiнiстра видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, якi пiдписуються Головою Пробiрної служби України.
10. Пробiрну службу України очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади в установленому порядку Президентом України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiї Мiнiстра.
11. Голова Пробiрної служби України:
1) очолює Пробiрну службу України, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, представляє Пробiрну службу України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями;
2) вносить на розгляд Мiнiстровi пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi державного пробiрного контролю та розробленi проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) вносить на розгляд Мiнiстровi пропозицiї щодо нормативно-правових актiв Мiнiстерства з питань, що належать до сфери дiяльностi Пробiрної служби України;
4) забезпечує виконання Пробiрною службою України актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України;
5) затверджує за погодженням iз Мiнiстром схваленi на засiданнi колегiї рiчний план роботи Пробiрної служби України, заходи щодо реалiзацiї основних напрямiв та прiоритетних цiлей її дiяльностi вiдповiдно до визначених завдань;
6) звiтує перед Мiнiстром про виконання рiчного плану роботи Пробiрної служби України та покладених на неї завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Пробiрної служби України, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
7) вносить пропозицiї Мiнiстровi щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;
8) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
9) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв Голови;
10) затверджує за погодженням iз Мiнiстром структуру апарату Пробiрної служби України;
11) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Пробiрної служби України;
12) забезпечує взаємодiю Пробiрної служби України з визначеним Мiнiстром структурним пiдроздiлом Мiнiстерства;
13) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнiстерством i Пробiрною службою України та вчаснiсть її подання;
14) призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням iз Мiнiстром керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату Пробiрної служби України, призначає на посади та звiльняє з посад iнших державних службовцiв i працiвникiв апарату Пробiрної служби України;
15) притягає до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Пробiрної служби України;
16) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв пiдвiдомчих державних установ;
17) притягає до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв пiдвiдомчих державних установ;
18) представляє в установленому порядку працiвникiв Пробiрної служби України та пiдвiдомчих державних установ до вiдзначення Почесною грамотою Кабiнету Мiнiстрiв України, заохочувальними вiдзнаками Прем'єр-мiнiстра України, вiдзнаками Мiнiстерства, вiдомчими вiдзнаками.
12. Голова Пробiрної служби України має двох заступникiв, у тому числi одного першого.
Першого заступника, заступника Голови Пробiрної служби України призначає на посаду Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Пробiрної служби України, погоджених iз Мiнiстром.
Першого заступника, заступника Голови Пробiрної служби України звiльняє з посад Президент України.
13. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Пробiрної служби України, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у Пробiрнiй службi України утворюється колегiя. До складу колегiї входять Голова Пробiрної служби України, його заступники за посадою, керiвники структурних пiдроздiлiв Пробiрної служби України, керiвники пiдвiдомчих державних установ, визначенi посадовi особи Мiнiстерства. У разi потреби до складу колегiї можуть входити в установленому порядку iншi особи.
Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначається Головою Пробiрної служби України.
Рiшення колегiї реалiзуються шляхом видання вiдповiдного наказу Пробiрної служби України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Пробiрнiй службi України можуть утворюватися постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення та лiквiдацiю колегiї, постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою Пробiрної служби України.
14. У сферi управлiння Пробiрної служби України дiють державнi установи пробiрного контролю.
15. Положення про Пробiрну служби України затверджується Президентом України.
Гранична чисельнiсть працiвникiв Пробiрної служби України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура Пробiрної служби України затверджується Головою Пробiрної служби України за погодженням iз Мiнiстром.
Штатний розпис, кошторис доходiв i видаткiв Пробiрної служби України затверджуються Головою Пробiрної служби України за погодженням iз Мiнiстерством.
16. Пробiрна служба України є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, атрибутику, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Пробiрна служба України припиняється шляхом реорганiзацiї або лiквiдацiї Президентом України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |