ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
28.04.11 | N 11.1/3-19/6959-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць Начальникам митниць |
Щодо обґрунтованостi направлення запитiв про
проведення дослiджень проб (зразкiв) товарiв
З метою врегулювання питань, пов'язаних iз взаємодiєю митних органiв з експертними пiдроздiлами Центрального митного управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи (далi - Управлiння), пiдвищення ефективностi лабораторних дослiджень, якi проводяться в рамках митного контролю товарiв, запобiгання необґрунтованих затримок при митному оформленнi товарiв звертаю увагу на наступне.
Протягом останнього часу значно збiльшилась кiлькiсть запитiв та вiдповiдно проб (зразкiв) товарiв, якi направляються митними органами до експертних пiдроздiлiв Управлiння для проведення дослiджень з метою подальшої класифiкацiї товарiв та перевiрки на наявнiсть контрольованих речовин.
Середнiй показник ефективностi результатiв дослiджень проб (зразкiв) товарiв за запитами митних органiв у I кв. 2011 року на наявнiсть контрольованих речовин становить 53%, з метою iдентифiкацiї та подальшої класифiкацiї згiдно з УКТ ЗЕД - 18%. При цьому 50% митних органiв вiдповiдає показник ефективностi результатiв дослiджень нижче середнього.
Не мають ефективностi з точки зору їх дослiджень окремi види товарiв. Наприклад, у березнi мiсяцi поточного року за результатами дослiдження 304 зразкiв олив моторних та 14 зразкiв товарiв полiмерiв етилену та пропiлену (якi надiйшли до експертного пiдроздiлу у м. Києвi) у жодному випадку не встановлено змiн хiмiчного складу, що впливають на змiну коду згiдно УКТЗЕД.
На даний час до Управлiння надходить велика кiлькiсть зразкiв пестицидiв, якi вiдбираються i направляються для проведення лабораторних дослiджень з класифiкацiйною метою. При цьому у наданих товаросупровiдних документах наявна iнформацiя щодо дiючих речовин вiдповiдних препаратiв пестицидiв, необхiдна для вирiшення питання класифiкацiї даних товарiв. Отже, за умови вiдсутностi обґрунтованих сумнiвiв в її достовiрностi, митне оформлення вказаних товарiв може бути здiйснено без проведення лабораторних дослiджень.
Вагому частку вiд загальної кiлькостi дослiджених проб (зразкiв) товарiв становлять проби (зразки) продуктiв хiмiчної промисловостi, стосовно яких ставляться питання щодо наявностi прекурсорiв. При цьому, на дослiдження у рядi випадкiв надсилаються зразки хiмiчної продукцiї, якi за своїми фiзико-хiмiчними властивостями в принципi не можуть мiстити прекурсори, зокрема сухi та термоплавкi клеї, клеї на воднiй основi, силiкони, латекси, полiуретани i т.п. Вiдповiдно ефективнiсть проведеної роботи вiдсутня. При цьому витрачається робочий час, бюджетнi кошти на хiмiчнi реактиви, витратнi матерiали, енергоресурси.
Тому вважаю за необхiдне, при формуваннi перелiкiв товарiв групи "прикриття" митницями, у випадку застосування, як додаткових заходiв митного контролю, вiдбору проб (зразкiв) товарiв та проведення лабораторних дослiджень, попередньо погоджувати можливiсть та доцiльнiсть проведення таких дослiджень з Управлiнням.
Разом з тим, при надходженнi запитiв митних органiв на проведення дослiджень мають мiсце недолiки, якi впливають на термiни опрацювання запитiв експертами. Так, тiльки у березнi 2011 року виявлено 69 випадкiв затримки надання запитiв до експертних пiдроздiлiв. Серед них, наприклад, у 50 випадках термiни доставки (з дати складання акта про взяття проб i зразкiв товару до надходження запиту до Управлiння) митними органами зразкiв товарiв до експертних пiдроздiлiв Управлiння складали вiд 10 до 15 днiв, а у 10 випадках - бiльше 28 днiв.
Також мають мiсце випадки повернення митним органам запитiв, що надходять з порушеннями вимог Порядку взаємодiї митних органiв iз Центральним митним управлiнням лабораторних дослiджень та експертної роботи при проведеннi митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв, затвердженого наказом ДМСУ вiд 14.01.2009 N 19, щодо пакування, маркування зразкiв та оформлення супровiдних документiв, серед яких найчастiшими були наступнi: надання ксерокопiї акту про вiдбiр проб i зразкiв; товаросупровiднi документи не завiренi належним чином; вiдсутнiй або нечiткий вiдбиток пломбиратора на зразках.
Враховуючи викладене вище, вимагаю вiд начальникiв митниць взяти пiд особистий контроль питання:
- доцiльностi та обґрунтованостi направлення запитiв на проведення дослiджень проб (зразкiв) товарiв за наявностi достатнiх пiдстав, в тому числi якi свiдчать про можливе порушення законодавства,
- забезпечення чiткого визначення мети та завдань для дослiджень (експертиз),
- пiдготовки та доставки запитiв у найкоротшi термiни,
- забезпечення повноти i якостi при наданнi товаросупровiдних документiв, необхiдних для проведення експертизи товарiв,
- дотримання при прийняттi вiдповiдних рiшень вимог листiв Держмитслужби вiд 24.03.09 N 11/4-10.29/2570, вiд 16.06.09 N 29/1-1.2/3040-ЕП, вiд 26.03.10 N 29/1-12/1110-ЕП.
Директор Департаменту класифiкацiї товарiв та заходiв регулювання ЗЕД, член Колегiї Держмитслужби | А.Є.Гутник |