ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
16.02.12 | N 106 |
---|
Про затвердження Методичних рекомендацiй щодо
дiй керiвникiв i посадових осiб митного органу пiд
час зменшення пропускної спроможностi пункту
пропуску через державний кордон України
З метою практичної реалiзацiї Концепцiї реформування митної служби України на 2011 - 2015 роки "Обличчям до людей", схваленої на Колегiї Державної митної служби України 29 жовтня 2010 року, а також виконання пункту 9 статтi 11 Митного кодексу України наказую:
1. Затвердити Методичнi рекомендацiї щодо дiй керiвникiв i посадових осiб митного органу пiд час зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску через державний кордон України, що додаються.
2. Установити, що цей наказ набирає чинностi з моменту його пiдписання.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту органiзацiї митного контролю та оформлення, члена колегiї Держмитслужби Сьомку С.М.
Голова Служби | I.Г.Калєтнiк |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказ Державної митної служби України вiд 16.02.2012 N 106 |
Методичнi рекомендацiї
щодо дiй керiвникiв i посадових осiб митного органу
пiд час зменшення пропускної спроможностi пункту
пропуску через державний кордон України
I. Загальнi положення
1. Пiд зменшенням пропускної спроможностi пункту пропуску розумiється комплекс зовнiшнiх i внутрiшнiх обставин, що виникають раптово та наростають у неконтрольований спосiб, спричиняючи порушення в органiзацiї прикордонного руху або громадського порядку на територiї пункту пропуску, а також таких обставин, що мають вплив на пропускну спроможнiсть пункту пропуску.
2. Застосування Методичних рекомендацiй щодо дiй керiвникiв i посадових осiб митного органу пiд час зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску через державний кордон України (далi - Методичнi рекомендацiї) є доцiльним пiд час зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення, зокрема, у випадках, коли кiлькiсть оформлених транспортних засобiв є нижчою за оптимальну кiлькiсть оформлених транспортних засобiв, визначених для даного пункту пропуску, а час очiкування транспортних засобiв у черзi становить:
у пасажирському русi - бiльш, нiж 2 (двi) години;
у вантажному русi - бiльш, нiж 6 (шiсть) годин.
II. Виникнення ситуацiї зi зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску через державний кордон України, можливi заходи, спрямованi на її виправлення
1. При зменшеннi пропускної спроможностi пункту пропуску керiвнику пiдроздiлу митного оформлення, що знаходиться на змiнi рекомендується:
вжити заходiв з метою iнiцiювання зустрiчi на лiнiї державного кордону з посадової особою митного органу сумiжної сторони, яка обiймає рiвнозначну посаду, з метою її поiнформування про зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску, що впливає на його стабiльну роботу, встановлення причини виникнення такої ситуацiї, а також визначення способу її виправлення;
у разi, якщо ситуацiя не виправляється протягом 2 годин, доповiсти про ситуацiю, що склалася, керiвнику митного поста (вiддiлу) (далi - керiвник МП).
2. При зменшеннi пропускної спроможностi пункту пропуску керiвнику МП рекомендується:
в телефонному режимi повiдомити посадовiй особi митного органу сумiжної сторони, яка обiймає рiвнозначну посаду, про зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску, що впливає на його стабiльну роботу, встановити причини виникнення такої ситуацiї, а також визначити спосiб її виправлення;
у разi, якщо ситуацiя не змiнюється протягом 2 годин, незважаючи на результативне повiдомлення керiвника МП у пунктi пропуску на сумiжнiй сторонi про позитивну тенденцiю до вiдновлення пропускної спроможностi пункту пропуску, доповiсти про ситуацiю, що склалася, керiвнику митного органу або уповноваженiй ним особi (у т.ч. письмово з викладенням всiх обставин у доповiднiй записцi), а також поiнформувати оперативного чергового митного органу про ситуацiю, що склалася, для подальшого iнформування оперативного чергового Держмитслужби України.
3. З метою прискорення вiдновлення пропускної спроможностi пункту пропуску керiвнику митного органу рекомендується звернутись до керiвника митного органу на сумiжнiй сторонi та поiнформувати його про ситуацiю, що склалася в пунктi пропуску, а у разi, якщо ситуацiя не зазнала позитивних зрушень протягом 2 годин, також поiнформувати (у т.ч. у письмовiй формi) про вжитi заходи та їх результати заступника Голови Держмитслужби України.
4. У разi необхiдностi заступником Голови Держмитслужби України може бути прийнято рiшення щодо доповiдi Головi Держмитслужби України, а також контактування з уповноваженим керiвником митної служби/адмiнiстрацiї сумiжної сторони.
III. Заходи, спрямованi на стабiлiзацiю пропускної спроможностi пункту пропуску
1. Стабiлiзацiя пропускної спроможностi пункту пропуску може бути досягнута шляхом:
1.1. вивчення причин та обставин, що призвели до зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску;
1.2. якщо причина зменшення пропускної спроможностi знаходиться в межах компетенцiї контролюючих служб, що здiйснюють iншi види державного контролю в пунктах пропуску, шляхом iнiцiювання керiвником МП проведення робочої зустрiчi з керiвництвом вiдповiдної контролюючої служби, на якiй можуть бути розглянути причини та обставини, що призвели до зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску, шляхи усунення черг перед пунктом пропуску, а також визначений час, необхiдний для їх лiквiдацiї;
1.3. якщо причиною зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску є блокування пiд'їзних шляхiв до нього внаслiдок утворення черги транспортних засобiв перед пунктом пропуску, шляхом iнформування керiвником митного органу або вповноваженою ним особою органiв Державної автомобiльної iнспекцiї Мiнiстерства внутрiшнiх справ України та керiвникiв вiддiлiв (вiддiлень) Держприкордонслужби України з пропозицiєю втрутитись в ситуацiю та вжити заходiв для її виправлення;
1.4. якщо причиною зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску є недостатня чисельнiсть посадових осiб митного органу, якi здiйснюють свої функцiї в пунктi пропуску, шляхом перерозподiлу керiвником МП особового складу по дiлянках роботи;
1.5. якщо причиною зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску є недостатня кiлькiсть смуг руху для транспортних засобiв у пунктi пропуску, шляхом звернення керiвника МП до Держприкордонслужби України з пропозицiєю щодо збiльшення смуг руху (якщо дозволяє iнфраструктура пункту пропуску) або застосування реверсної системи руху транспортних засобiв у пунктi пропуску до поновлення роботи пункту пропуску у звичайному режимi.
2. У разi, якщо пропускна спроможнiсть пункту пропуску не поновлюється протягом 6 годин, з метою виправлення ситуацiї керiвнику митного органу рекомендується:
2.1. засобами електронного зв'язку поiнформувати iншi митнi органи про зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску та про час, протягом якого пропускна спроможнiсть пункту пропуску може бути вiдновлена;
2.2. повiдомити мiсцевi засобi масової iнформацiї про ситуацiю, що склалася в пунктi пропуску, про пов'язане з цим збiльшення часу, необхiдного для перетину державного кордону, а також про ситуацiю в iнших пунктах пропуску, що знаходяться в зонi дiяльностi цього митного органу;
2.3. поiнформувати органи Державної автомобiльної iнспекцiї Мiнiстерства внутрiшнiх справ України про зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску та запропонувати здiйснювати перенаправлення руху легкових транспортних засобiв в iншi найближчi пункти пропуску через державний кордон України.
IV. Прикiнцевi положення
1. Очiкування протягом визначеного Методичними рекомендацiями часу на реагування митними органами сумiжної сторони є недоцiльним у разi, якщо з сумiжною стороною внаслiдок об'єктивних причин вiдсутнiй телефонний зв'язок. У такому випадку iнформацiя про ситуацiю, що виникла, може бути передана керiвництву вищого рiвня згiдно з Методичними рекомендацiями.
2. З метою оперативного контролю за ходом виправлення ситуацiї зi зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску керiвнику МП, пiсля отримання ним iнформацiї про виникнення надзвичайної ситуацiї в пунктi пропуску, рекомендується кожнi 2 години протягом робочої змiни здiйснювати монiторинг пропускних транспортних засобiв.
3. У разi направлення керiвником митного органу заступнику Голови Держмитслужби України доповiдної записки (вiдповiдно до пункту 6 Методичних рекомендацiй), доцiльно зазначити у нiй наступну iнформацiю:
причини виникнення порушень в технологiї (синхронностi) митного оформлення;
кiлькiсть транспортних засобiв, що очiкують на перетин державного кордону перед пунктом пропуску, а також безпосередньо у пунктi пропуску, митнi процедури щодо яких не були завершенi;
кiлькiсть транспортних засобiв, що очiкують на перетин державного кордону пiсля завершення митних процедур;
заходи, вжитi з метою вiдновлення пропускної спроможностi пункту пропуску, їх результати;
передбачуваний час для вiдновлення роботи пункту пропуску у звичайному режимi.
4. Оптимальну кiлькiсть транспортних засобiв рекомендується визначати на основi максимальної пропускної спроможностi пункту пропуску, зазначеної в його технiчному паспортi або з урахуванням його фактичної пропускної спроможностi, при якiй перед пунктом пропуску не утворюються черги транспортних засобiв.
5. З метою уникнення випадкiв зi зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску та виникнення в них надзвичайних ситуацiй, митним органам рекомендується постiйно здiйснювати монiторинг оперативної ситуацiї в пунктах пропуску, аналiзувати причини зменшення їх пропускної спроможностi. За результатами такого аналiзу доцiльним є вжиття митними органами попереднiх заходiв з метою запобiгання зменшенню пропускної спроможностi пунктiв пропуску. У разi необхiдностi результати монiторингу та аналiзу можуть бути переданi сумiжнiй сторонi для використання в роботi та вжиття вiдповiдних заходiв.
6. Утворення черги перед пунктом пропуску слiд розглядати як надзвичайну ситуацiю, що потребує постiйного контролю з боку керiвника митного органу. Iнформацiю про хiд усунення причин такої ситуацiї та зменшення пропускної спроможностi пункту пропуску рекомендується кожнi 3 години передавати оперативним черговим митного органу в телефонному режимi оперативному черговому Держмитслужби України для можливого подальшого iнформування керiвництва Держмитслужби України.
7. З метою органiзацiї виконання роздiлу II цих Методичних рекомендацiй керiвнику митного органу рекомендується повiдомити митний орган сумiжної сторони про посадових осiб (їх контактнi телефоннi номери), уповноважених на здiйснення прямих контактiв з сумiжною стороною у разi виникнення надзвичайних ситуацiй та зменшення пропускної спроможностi пунктiв пропуску.
8. Методичнi рекомендацiї (крiм роздiлу III) недоцiльно застосовувати в пунктах пропуску, в яких дiї керiвникiв i посадових осiб митних органiв встановленi Системою попереднього повiдомлення про виникнення надзвичайних ситуацiй.
Директор Департаменту органiзацiї митного контролю та оформлення, член колегiї Держмитслужби України | С.М.Сьомка |