ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
28.03.12 | N 190 |
---|
Про проведення передпроектного обстеження
потенцiйних об'єктiв пiлотної зони Пiлотного
проекту з використання систем iнтелектуального
вiдеоспостереження з функцiєю
"вiдеоаналiтики"
З метою пiдготовки до реалiзацiї Пiлотного проекту з використання систем iнтелектуального вiдеоспостереження з функцiєю вiдеоаналiтики на виконання пункту 23 рiшення колегiї Держмитслужби України вiд 23 - 24 листопада 2011 року, уведеного в дiю наказом Держмитслужби України вiд 02.12.2011 N 1019 наказую:
1. Затвердити "Органiзацiйнi, функцiональнi та технiчнi вимоги до Пiлотного проекту з використання систем iнтелектуального вiдеоспостереження з функцiєю "вiдеоаналiтики" в пунктах пропуску через державний кордон України та на iнших об'єктах митної iнфраструктури України", що додаються (далi - Технiчнi вимоги).
2. У перiод з 02.04.2012 до 30.04.2012 року в зонi дiяльностi Львiвської, Сумської, Схiдної, Харкiвської обласної, Київської регiональної, Київської обласної митниць провести передпроектне обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони (пунктiв пропуску через державний кордон України та мiсць прибуття автотранспортних засобiв) на вiдповiднiсть Технiчним вимогам.
3 Департаменту органiзацiї митного контролю та оформлення надати у тижневий строк пiсля видання цього наказу до Департаменту митних iнформацiйних технологiй та статистики (далi - ДМIТС) та до зазначених у пунктi 2 цього наказу митниць перелiк потенцiйних об'єктiв пiлотної зони (пунктiв пропуску через державний кордон України та мiсць прибуття автотранспортних засобiв) (далi - потенцiйнi об'єкти пiлотної зони) для проведення передпроектного обстеження.
4. Керiвникам Львiвської, Сумської, Схiдної, Харкiвської обласної, Київської регiональної, Київської обласної митниць:
4.1. У дводенний строк пiсля отримання перелiку потенцiйних об'єктiв пiлотної зони створити робочi групи для проведення передпроектного обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони з посадових осiб митниць вiд вiддiлiв митних iнформацiйних технологiй, органiзацiї митного контролю i митних постiв та проiнформувати про їх склад ДМIТС;
4.2. Забезпечити пропуск представникiв ДМIТС до вiдповiдних примiщень будiвель та територiй потенцiйних об'єктiв пiлотної зони;
4.3. Узагальнити iнформацiю щодо проведеного робочими групами передпроектного обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони та у тижневий строк пiсля завершення обстеження направити її до ДМIТС.
5. Директору Департаменту органiзацiї митного контролю та оформлення Сьомцi С.М. та начальнику Департаменту розвитку митної iнфраструктури та мiжнародного спiвробiтництва Тимофєєву I.В., у тижневий строк пiсля пiдписання цього наказу, надати до ДМIТС кандидатури посадових осiб, для включення до складу робочої групи вiд Держмитслужби України для проведення передпроектного обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони.
6. Начальнику ДМIТС Юрченко К.Г.:
6.1. Забезпечити створення робочої групи для проведення передпроектного обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони.
6.2 У двотижневий строк пiсля отримання вiд Львiвської, Сумської, Схiдної, Харкiвської обласної, Київської регiональної, Київської обласної митниць узагальненої iнформацiї щодо проведеного передпроектного обстеження потенцiйних об'єктiв пiлотної зони подати Головi Держмитслужби України звiт щодо результатiв проведених обстежень та пропозицiї щодо подальшої етапностi робiт та термiнiв виконання Пiлотного проекту в цiлому;
7. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Дороховського О.М.
Т.в.о. Голови Служби | О.М.Дороховський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України вiд 28.03.2012р. N 190 |
Органiзацiйнi, функцiональнi та технiчнi вимоги до Пiлотного проекту з використання систем iнтелектуального вiдеоспостереження з функцiєю "вiдеоаналiтики" в митних пунктах пропуску через державний кордон України та на iнших об'єктах митної iнфраструктури України
Визначення термiнiв
У цьому документi основнi термiни вживаються в такому значеннi:
вiдеоаналiтика - це вимiрювання, збiр, накопичення, моделювання, аналiз, представлення й iнтерпретацiя вiдеоiнформацiї щодо сцени або декiлькох логiчно пов'язаних сцен у зонi вiдеоспостереження на основi порiвняння з iснуючими еталонними математичними моделями за додаткових зовнiшнiх умов та обмежень iз використанням математичних методiв та програмно-технологiчних iнструментiв, що використовуються з метою виявлення й класифiкацiї змiн, що вiдбуваються, або не вiдбуваються в зонi вiдеоспостереження;
система iнтелектуального вiдеоспостереження - система, яка iмiтує iнтелектуальну дiяльнiсть людини в конкретнiй предметнiй областi вiдеоспостереження, що ведеться з використанням певних функцiй вiдеоаналiтики та призначена для реалiзацiї основної задачi: здiйснення пiдтримки дiяльностi людини в певних ситуацiях, як у дорадчому режимi так i в режимi автоматичного вжиття заходiв вiдповiдно до заздалегiдь визначеного сценарiю. Система iнтелектуального вiдеоспостереження являє собою комплекс технiчних, програмних, лiнгвiстичних i логiко-математичних засобiв, включаючи механiзми семантичного/логiчного виведення, та бази знань щодо вiдеоспостереження, яка зберiгається та ведеться в пам'ятi такої системи;
правила органiзованого перемiщення автомобiльного транспортного засобу - система правил перемiщення автомобiльного транспортного засобу (далi - АТЗ), яка визначається нормативними документами щодо режиму зони митного контролю в пунктi пропуску через державний кордон України або в мiсцi прибуття АТЗ та базується на органiзацiйно-технологiчнiй схемi перемiщення автомобiльного транспортного засобу по територiї пункту пропуску (мiсця прибуття АТЗ) iз застосуванням розмiчених смуг руху в певних напрямах руху та позначених мiсць дозволеної стоянки транспортних засобiв. Тобто ця система правил також включає правила щодо дозволеного знаходження (вiдсутностi) АТЗ у певному мiсцi.
1. Загальнi вимоги до Пiлотного проекту
Пiлотний проект iз використання системи iнтелектуального вiдеоспостереження iз функцiєю вiдеоаналiтики (далi - СIВС) має проводитися в зонах митного контролю пунктiв пропуску (далi - ПП) через державний кордон України та на iнших об'єктах митної iнфраструктури України, зокрема в мiсцях прибуття АТЗ, до яких вiдносяться вантажнi митнi комплекси (далi - ВМК), митнi лiцензiйнi склади (далi - МЛС) та склади тимчасового зберiгання (далi - СТЗ).
Пiлотний проект СIВС установлюваний в ПП та в мiсцях прибуття АТЗ має бути розрахована на роботу тiльки з вантажними АТЗ, що:
перетинають державний кордон України та в'їжджають на територiю України через ПП (основнi митнi режими - iмпорт, транзит тощо);
уже знаходяться на територiї зони митного контролю в ПП та в'їжджають на територiю України з територiї ПП;
в'їжджають / виїжджають на / з територiю мiсця прибуття АТЗ;
уже знаходяться на територiї зони митного контролю в мiсцях прибуття.
Загальний перелiк потенцiйних об'єктiв пiлотної зони визначається Держмитслужбою України.
Роботи з пiдготовки та проведення Пiлотного проекту складаються з таких стадiй:
дослiдження та добiр функцiонально розвинених СIВС-претендентiв у галузi iнтелектуального вiдеоспостереження;
дослiдження та добiр функцiонально розвинених пiдсистем документування та синхронiзацiї подiй (далi - ДСП) на базi безконтактних смарт-карт iз певним обсягом пам'ятi для запису даних про ТЗ та певнi виконуванi технологiчнi операцiї та процедури;
передпроектного обстеження об'єктiв пiлотної зони;
розроблення та затвердження пiлотних проектiв СIВС для кожного з об'єктiв пiлотної зони з урахуванням обраних СIВС-претендентiв та ДСП пiдсистем-претендентiв;
розгортання пiлотних проектiв СIВС (пусконалагоджувальних та iнших робiт) на всiх об'єктах пiлотної зони, що обранi для проведення Пiлотного проекту, вiдповiдно до затверджених проектiв СIВС iз урахуванням обраних СIВС-претендентiв та ДСП пiдсистем-претендентiв;
проведення Пiлотного проекту.
Обстеження призначених Держмитслужбою України об'єктiв пiлотної зони здiйснюється в термiни визначенi наказом Держмитслужби України, який має бути доведений до вiдома митниць та власникiв мiсць прибуття за участi представникiв митниць, у зонi пiдпорядкування яких вони знаходяться.
Пiсля остаточного визначення об'єктiв пiлотної зони обраних для реалiзацiї Пiлотного проекту, що включає один ПП та одне мiсце прибуття, для кожної з обраних СIВС-претендентiв, робоча група Пiлотного проекту має письмово зафiксувати в робочому протоколi вiдомостi про обранi для реалiзацiї Пiлотного проекту об'єкти та початок робiт iз розроблення та затвердження проектiв пiлотних СIВС для кожного з об'єктiв пiлотної зони з урахуванням обраних СIВС-претендентiв.
Проведення Пiлотного проекту на об'єктах пiлотної зони здiйснюється робочою групою (робочими групами) пiсля письмової фiксацiї в робочому протоколi вiдомостей про стан готовностi та термiни проведення Пiлотного проекту, а також пiсля надання нею (ними) до Держмитслужби України пiдтвердження щодо готовностi до проведення Пiлотного проекту, та в термiни, що в подальшому будуть визначенi вiдповiдним наказом Держмитслужби України, який має бути доведений до вiдома митниць та власникiв мiсць прибуття за участi представникiв митниць, у зонi пiдпорядкування яких вони знаходяться, представникiв ДМIТС та, при необхiдностi, представникiв Департаменту органiзацiї митного контролю та оформлення.
2. Загальнi органiзацiйно-технiчнi вимоги до Пiлотного проекту
Перелiк представникiв робочої групи Пiлотного проекту та перелiк використовуваного ними обладнання, технiчних засобiв, iнструментiв тощо, має бути завчасно поданий вiдповiдальним представником робочої групи до вiдповiдного митного органу, у зонi дiяльностi якого знаходиться об'єкт пiлотної зони, або до власника об'єкта пiлотної зони - мiсця прибуття АТЗ.
Роботи з побудови пiлотних систем на об'єктах пiлотної зони Пiлотного проекту мають проводитись в 3 етапи:
Етап 1. Аналiз, дослiдження й добiр функцiонально розвинених СIВС-претендентiв у галузi iнтелектуального вiдеоспостереження; дослiдження та добiр функцiонально розвинених пiдсистем документування та синхронiзацiї подiй на базi безконтактних смарт-карт iз певним обсягом пам'ятi для запису даних про ТЗ та певнi виконуванi технологiчнi операцiї та процедури та передпроектне обстеження представниками робочої групи Пiлотного проекту потенцiйних об'єктiв пiлотної зони запропонованих Держмитслужбою України, на яких буде проведений Пiлотний проект;
Етап 2. Розробка, погодження пiлотних проектiв СIВС в цiлому, проектiв локальних об'єктiв iнтелектуального вiдеоспостереження, а також їхнє затвердження Держмитслужбою України. Розробка Держмитслужбою України методичних рекомендацiй щодо оцiнювання/порiвняння результатiв Пiлотного проекту отриманих з урахуванням обраних СIВС-претендентiв та ДСП пiдсистем-претендентiв. Пiдготовка об'єктiв пiлотної зони до проведення Пiлотного проекту;
Етап 3. Розробка програмно-технiчних комплексiв. Комплектування програмно-технiчних комплексiв, включаючи постачання додаткових програмних та технiчних засобiв. Виконання пусконалагоджувальних та iнших робiт на об'єктах пiлотної зони, що обранi для проведення Пiлотного проекту. Проведення попереднiх та експлуатацiйних випробувань пiлотних систем з урахуванням обраних СIВС-претендентiв та ДСП пiдсистем-претендентiв.
Обладнання надається в строкове платне користування вiдповiдно до договору оренди обладнання.
Для проведення вказаних етапiв побудови пiлотних систем формуються та затверджуються склади тимчасових робочих груп, до яких входять фахiвцi Держмитслужби України, ДМIТС та митниць.
Ключовi характеристики пiлотної зони та основнi вимоги наведенi в таблицi 1.
Таблиця 1.
Назва | Змiст вимоги |
Об'єкти проектування | ПП на державному кордонi України та мiсця прибуття АТЗ |
Характеристики об'єктiв проектування | Транспортнi коридори, спецiальнi видiленi смуги
та iншi зони, призначенi для перемiщення
вантажного автомобiльного транспорту через ПП на
державному кордонi України, а також тимчасового
знаходження в ЗМК для виконання процедур митного
контролю та оформлення, митного догляду тощо. Територiя мiсць прибуття АТЗ |
Кiлькiсть локальних об'єктiв проектування | Визначається в процесi проектування з урахуванням даних монiторингу транспортних потокiв та цих вимог |
Особливостi проведення дослiджень | Iнженернi дослiдження та збiр i опрацювання необхiдних даних (характеристик) виконуються без перекриття транспортних потокiв в ПП, а також у мiсцях прибуття та/або з мiнiмальним перешкоджанням таким транспортним потоком та митним технологiям |
Вимоги до розмiщення вiдеокамер та iншого обладнання | Вiдеокамери та iнше обладнання (сервери, робочi станцiї, зчитувачi/записувачи даних на смарт-карти тощо) встановлюється в структурно-технологiчних зонах ПП та в мiсцях прибуття за погодженням iз митницею, а також з огляду на необхiднiсть та можливiсть використовувати засоби СIВС |
Узгодження з iснуючою iнфраструктурою об'єктiв проектування | Робоча група має адаптувати СIВС, що розробляється (модернiзується), до iснуючої системи керування транспортними потоками в ПП та мiсцях прибуття АТЗ |
Вiдповiднiсть стандартам | ДБН А.2.2-3-2004 "Проектування. Склад, порядок
розроблення, погодження та затвердження
проектної документацiї для будiвництва". ДСТУ Б А.2.4-4:2009 "Основнi вимоги до проектної та робочої документацiї. ДСТУ Б А.2.4-7-2009 "Правила виконання архiтектурно-будiвельних робочих креслень". ДСТУ Б А.2.4-10:2009 "Правила виконання специфiкацiї обладнання, виробiв i матерiалiв". Мiждержавнi стандарти серiї ГОСТ 19.ХХХ. Мiждержавнi стандарти серiї ГОСТ 34.ХХХ та РД 50-34. 698-90 "Методические указания. Информационная технология. Комплекс стандартов и руководящих документов на автоматизированные системы. Автоматизированные системы. Требования к содержанию документов". У разi вiдсутностi посилання на певний тип стандарту, робоча група проводить аналiз необхiдностi та вiдповiднiсть робiт що проектуються, вiдповiдно до бази дiючих стандартiв, що письмово фiксується в робочих протоколах. У разi втрати чинностi стандарту, на який є посилання, робоча група письмово фiксує у протоколi перелiк стандартiв, якими було замiнено стандарт, що втратив чиннiсть |
3. Функцiональнi та технiчнi вимоги до Пiлотного проекту
3.1. Уся територiя об'єкта пiлотної зони для:
а) ПП через державний кордон України має умовно роздiлятися на такi структурно-технологiчнi зони з огляду на використовуванi засоби СIВС, а саме:
зона в'їзду на територiю ПП;
зона зважування;
зона сканування рентгеноскопiчною технiкою;
зона митного контролю та оформлення;
зона розташування боксу поглибленого огляду;
зона виїзду iз ПП на територiю України;
а також
транспортнi коридори, спецiальнi видiленi смуги та iншi зони, призначенi для перемiщення вантажного АТЗ через ПП на державному кордонi України, а також тимчасового знаходження в ЗМК для виконання процедур митного контролю та оформлення, митного догляду тощо;
б) мiсця прибуття АТЗ має умовно роздiлятися на такi структурно-технологiчнi зони з огляду на використовуванi засоби СIВС, а саме:
зона в'їзду на територiю мiсця прибуття АТЗ;
зона зважування мiсця прибуття АТЗ;
зона митного контролю та оформлення мiсця прибуття АТЗ;
зона розташування боксу поглибленого огляду мiсця прибуття АТЗ;
зона (зони) iнших структурних одиниць, якщо вони входять до складу мiсця прибуття АТЗ;
зона виїзду з територiї мiсця прибуття АТЗ;
а також
транспортнi коридори, спецiальнi видiленi смуги та iншi зони, призначенi для перемiщення вантажного АТЗ в мiсцi прибуття, а також тимчасового знаходження в ЗМК для виконання процедур митного контролю та оформлення, митного огляду тощо та/або в зонi (зонах) iнших структурних одиниць, якщо вони входять до складу мiсця прибуття.
Пiд "iншими структурними одиницями" певних мiсць прибуття маються на увазi, наприклад, МЛС та/або СТЗ, якi можуть входити до складу ВМК i таке iнше.
У випадку явної вiдсутностi або обґрунтованої неможливостi видiлення зазначених окремих зон допускається їхнє об'єднання з одночасним вилученням процедур (операцiй), що дублюються для об'єднаних зон.
3.2. СIВС структурно має складатися iз системи вiдеоспостререження (далi - СВС), системи зчитування номерних знакiв (далi - СЗНЗ) АТЗ та пiдсистеми документування та синхронiзацiї подiй на базi безконтактних смарт-карт iз певним обсягом пам'ятi для запису даних про ТЗ та певнi виконуванi технологiчнi операцiї та процедури.
Такi безконтактнi смарт-карти мають:
видаватися водiєвi АТЗ при в'їздi на територiю ПП або мiсця прибуття черговою посадовою особою ПП або, вiдповiдно, охоронником мiсця прибуття та вилучатися в нього при виїздi черговою посадовою особою ПП або охоронником мiсця прибуття;
використовуватися для перенесення даних у автоматизовану систему митного оформлення (далi - АСМО) та в зворотному напрямi з метою документування та синхронiзацiї даних про АТЗ та певних виконуваних технологiчних операцiй та процедур iз даними вiдеоспостереження на всiх визначених для цього етапах (зонах) та маршрутах перемiщення АТЗ по територiї ПП та/або мiсця прибуття.
Усi системи та пiдсистеми, включаючи сервери будь-якого призначення та робочi станцiї, що входять до СIВС, повиннi синхронiзувати внутрiшнiй час iз еталонним сервером часу, визначеним у системi, або в iнший спосiб, що гарантує забезпечення синхронiзацiї часу.
СIВС має забезпечувати протоколювання:
певних даних щодо всiх дiй користувачiв системи на будь-якому етапi проходження транспортним засобом маршруту як по територiї ПП, так i по територiї мiсця прибуття АТЗ;
вiдомостей щодо будь-яких порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ на територiї ПП або територiї мiсця прибуття АТЗ.
Вiдомостi щодо будь-яких порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ мають протоколюватися також ще й у спецiальнiй базi даних Монiторингового центру Держмитслужби України.
Вiдомостi щодо будь-яких порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ мають вiдображатися на монiторах/термiналах Монiторингового центру Держмитслужби України та локального монiторингового центру iз зазначенням ступеню тяжкостi та в такий спосiб, щоб обов'язково привернути увагу вiдповiдального працiвника центру.
3.3. Вимоги до СIВС на територiї ПП
3.3.1. СIВС у зонi в'їзду на територiю ПП має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону в'їзду на територiю ПП;
сканування та розпiзнавання переднього номерного знака тягача АТЗ та заднього номерного знака напiвпричепу АТЗ (при наявностi) з одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем (iнспектором) системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi в'їзду на територiю ПП iз одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС.
3.3.2. СIВС у зонi зважування має бути iнтегрована з автоматизованими статичними вагами та має забезпечувати одночасно з фiксацiєю ваги АТЗ:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону зважування;
сканування та розпiзнавання переднього та заднього номерного знаку АТЗ iз одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем (iнспектором) системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
зiставлення даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв та надання iнформацiйного попередження про те, що новi данi не збiгаються з наявними на смарт-картi, та про те, що користувачу (iнспектору) надається не бiльше трьох спроб для введення коректних даних, якщо це помилка введення, або примусове введення користувачем (iнспектором) ознаки про припинення подальших спроб введення, якщо можлива помилка виникла на попередньому етапi розпiзнавання номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження в момент зважування незалежно вiд результатiв зiставлення даних щодо номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
блокування подальшого використання смарт-карти у випадку розбiжностi даних щодо номерних знакiв при зiставленнi з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
пiдтримку процедур проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв;
розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування та виконання визначеного набору процедур спецiального порядку вiдновлення та/або коригування даних щодо номерних знакiв;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi зважування з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС (наприклад, контроль за правильним розмiщенням АТЗ на ваговiй платформi пiд час зважування й iншими порушеннями, що будуть визначенi на етапi перед проектного обстеження);
фiксацiю часового промiжку мiж моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi в'їзду та моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi зважування, включаючи момент зважування.
На стадiї Пiлотного проекту iнтеграцiя з автоматизованими статичними вагами не буде реалiзовуватися.
3.3.2.1. Органiзацiйно-технiчнi заходи щодо застосування процедури блокування подальшого використання смарт-карти у випадку розбiжностi даних щодо номерних знакiв при зiставленнi, процедури проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених розбiжностей та процедури розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування передбачають проектування, розроблення та затвердження тимчасового порядку дiй користувачiв СIВС та учасникiв руху, а також розроблення та запровадження певного набору спецiальних автоматизованих процедур щодо вiдновлення та/або коригування даних щодо номерних знакiв. Такi роботи будуть виконуватися на другому етапi робiт iз побудови пiлотних систем (структура етапiв викладена вище) пiсля завершення передпроектного обстеження об'єктiв пiлотної зони робочими групами Пiлотного проекту.
Результати зазначених робiт у виглядi методичних рекомендацiй щодо "Тимчасового порядку здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, що перемiщуються вантажним АТЗ через митний кордон України та на iнших об'єктах митної iнфраструктури України в умовах використання систем iнтелектуального вiдеоспостереження" планується затвердити наступним наказом Держмитслужби України "Про проведення Пiлотного проекту з використання систем iнтелектуального вiдеоспостереження з функцiєю "вiдеоаналiтики" з одночасним поданням такого наказу на реєстрацiю до Мiн'юсту України або iншим органiзацiйно-розпорядчим документом Держмитслужби України.
Це також стосується всiх подальших посилань на процедури блокування смарт-карт, автоматизованого розслiдування та подальшого можливого розблокування смарт-карт.
3.3.3. СIВС у зонi митного контролю та оформлення ПП має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону митного контролю та оформлення ПП;
фiксацiю факту прибуття в зону митного контролю та оформлення й постановки в чергу на митне оформлення з одночасним автоматичним скануванням та розпiзнаванням переднього номерного знаку АТЗ;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
фiксацiя факту завершення митного оформлення та вибуття iз зони митного контролю та оформлення;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi митного контролю та оформлення ПП iз одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi зважування (або на попередньому технологiчному етапi - етапi в'їзду) та моментом постановки в чергу в зонi митного контролю та оформлення ПП;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом постановки в чергу в зонi митного контролю та оформлення та моментом завершення митного оформлення та вибуття iз зони митного контролю та оформлення ПП.
3.3.4. СIВС у зонi розташування боксу поглибленого огляду ПП має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону розташування боксу поглибленого огляду;
фiксацiю факту прибуття в зону з одночасним автоматичним скануванням та розпiзнаванням переднього номерного знаку АТЗ;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
фiксацiя факту завершення поглибленого огляду та оформлення вiдповiдних документiв поглибленого огляду АТЗ (акт, протокол тощо);
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi розташування боксу поглибленого огляду з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом постановки в чергу в зонi митного контролю та оформлення та моментом збереження кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ при в'їздi в зону розташування боксу поглибленого огляду;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом виїзду iз зони розташування боксу поглибленого огляду та моментом збереження кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ iз видимим переднiм номерним знаком АТЗ при в'їздi в зону розташування боксу поглибленого огляду ПП.
3.3.5. СIВС у зонi виїзду iз ПП має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону виїзду з територiї ПП на територiю України;
сканування та розпiзнавання номерних знакiв АТЗ iз одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем (iнспектором) системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
зiставлення даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв та надання iнформацiйного попередження про те, що новi данi не збiгаються з наявними на смарт-картi, та про те, що користувачу (iнспектору) надається не бiльше трьох спроб для введення коректних даних, якщо це помилка введення, або примусове введення користувачем (iнспектором) ознаки про припинення подальших спроб введення, якщо можлива помилка виникла на попередньому етапi розпiзнавання номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження незалежно вiд результатiв зiставлення даних щодо номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача (iнспектора), що виконав зазначену процедуру;
блокування подальшого використання смарт-карти у випадку розбiжностi даних щодо номерних знакiв при зiставленнi з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
пiдтримку процедур проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв;
розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування та виконання визначеного набору процедур спецiального порядку вiдновлення та/або коригування даних щодо номерних знакiв;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi виїзду з територiї ПП (включаючи рух у зонi виїзду в зворотному напрямi) з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом завершення митного оформлення в зонi митного контролю та оформлення та моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi виїзду iз ПП.
3.4. Вимоги до СIВС на територiї мiсця прибуття АТЗ
3.4.1. СIВС у зонi в'їзду на територiю мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону в'їзду на територiю мiсця прибуття АТЗ;
сканування та розпiзнавання переднього номерного знака тягача АТЗ та заднього номерного знака напiвпричепу АТЗ (при наявностi) з одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi в'їзду на територiю мiсця прибуття АТЗ iз одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС.
3.4.2. СIВС у зонi зважування мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону зважування мiсця прибуття АТЗ;
сканування та розпiзнавання переднього та заднього номерного знаку АТЗ iз одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
зiставлення даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв та надання iнформацiйного попередження про те, що новi данi не збiгаються з наявними на смарт-картi, та про те, що користувачу (iнспектору) надається не бiльше трьох спроб для введення коректних даних, якщо це помилка введення, або примусове введення користувачем (iнспектором) ознаки про припинення подальших спроб введення, якщо можлива помилка виникла на попередньому етапi розпiзнавання номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження в момент зважування незалежно вiд результатiв зiставлення даних щодо номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
блокування подальшого використання смарт-карти у випадку розбiжностi даних щодо номерних знакiв при зiставленнi з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
пiдтримку процедур проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв;
розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування та виконання визначеного набору процедур спецiального порядку вiдновлення та/або коригування даних щодо номерних знакiв;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi зважування з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС (контроль за правильним розмiщенням АТЗ на ваговiй платформi пiд час зважування);
фiксацiю часового промiжку мiж моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi в'їзду та моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi зважування, включаючи момент зважування.
3.4.3. СIВС у зонi митного контролю та оформлення мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону митного контролю та оформлення мiсця прибуття;
фiксацiя факту прибуття в зону митного контролю та оформлення мiсця прибуття з одночасним автоматичним скануванням та розпiзнаванням переднього номерного знаку АТЗ;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
фiксацiю факту завершення митного оформлення, ознаки дозволу або заборони на виїзд iз територiї мiсця прибуття з боку митного органу та вибуття iз зони митного контролю та оформлення мiсця прибуття;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi митного контролю та оформлення мiсця прибуття з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi зважування (або на попередньому технологiчному етапi - етапi в'їзду) та моментом прибуття в зону митного контролю та оформлення мiсця прибуття;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом прибуття в зону митного контролю та оформлення та моментом завершення митного оформлення та вибуття iз зони митного контролю та оформлення мiсця прибуття.
3.4.4. СIВС у зонi розташування боксу поглибленого огляду мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону розташування боксу поглибленого огляду;
фiксацiю факту прибуття в зону з одночасним автоматичним скануванням та розпiзнаванням переднього номерного знаку АТЗ;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
фiксацiя факту завершення митного огляду та оформлення вiдповiдних документiв щодо митного огляду товарiв i АТЗ (акт, протокол тощо);
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi розташування боксу поглибленого огляду з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом прибуття в зону розташування боксу поглибленого огляду та моментом збереження кадру оглядової камери з фронтальним виглядом АТЗ при в'їздi в зону розташування боксу поглибленого огляду;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом виїзду iз зони розташування боксу поглибленого огляду та моментом збереження кадру оглядової камери з фронтальним виглядом АТЗ з видимим переднiм номерним знаком АТЗ при в'їздi в зону розташування боксу поглибленого огляду мiсця прибуття АТЗ.
3.4.5. СIВС у зонi (зонах) iнших структурних одиниць мiсця прибуття АТЗ, якщо вони входять до складу цього мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону розташування вiдповiдної структурної одиницi мiсця прибуття АТЗ;
фiксацiю факту прибуття в зону з одночасним автоматичним скануванням та розпiзнаванням переднього номерного знаку АТЗ;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi розташування вiдповiдної структурної одиницi мiсця прибуття АТЗ iз одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом виїзду iз зони розташування попередньої структурної одиницi мiсця прибуття АТЗ та моментом збереження кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ iз видимим переднiм номерним знаком АТЗ при в'їздi в зону вiдповiдної структурної одиницi мiсця прибуття АТЗ;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом виїзду iз зони розташування вiдповiдної структурної одиницi мiсця прибуття АТЗ та моментом збереження кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ iз видимим переднiм номерним знаком АТЗ при в'їздi в зону вiдповiдної структурної одиницi мiсця прибуття.
3.4.6. СIВС у зонi виїзду з територiї мiсця прибуття АТЗ має забезпечувати:
вiдеозапис процесiв прибуття/вибуття у/з зону виїзду з територiї мiсця прибуття АТЗ;
сканування та розпiзнавання номерних знакiв АТЗ iз одночасним збереженням кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ та фрагментами кадрiв розпiзнавання з переднiм та заднiм номерними знаками АТЗ;
коригування розпiзнаних номерних знакiв користувачем системи, якщо розпiзнавання було невпевненим;
зiставлення даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв та надання iнформацiйного попередження про те, що новi данi не збiгаються з наявними на смарт-картi, та про те, що користувачу надається не бiльше трьох спроб для введення коректних даних, якщо це помилка введення, або примусове введення користувачем ознаки про припинення подальших спроб введення, якщо можлива помилка виникла на попередньому етапi розпiзнавання номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про АТЗ та виконану процедуру, а також ознаки синхронiзацiї з даними вiдеоспостереження незалежно вiд результатiв зiставлення даних щодо номерних знакiв;
запис на смарт-карту супроводження АТЗ певного набору даних про користувача, що виконав зазначену процедуру;
фiксацiю факту завершення процедур митного контролю та оформлення на територiї мiсця прибуття АТЗ, ознаки дозволу або заборони з боку вiдповiдального представника власника мiсця прибуття АТЗ на виїзд iз територiї мiсця прибуття АТЗ, дозволу митного органу щодо вибуття з територiї мiсця прибуття АТЗ;
автоматичне пiдняття шлагбауму у випадку наявностi обох дозволiв (iз боку митного органу та з боку вiдповiдального представника власника мiсця прибуття АТЗ) на виїзд iз територiї мiсця прибуття АТЗ;
блокування подальшого використання смарт-карти у випадку розбiжностi даних щодо номерних знакiв при зiставленнi з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
пiдтримку процедур проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з наново отриманими даними щодо номерних знакiв;
розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування та виконання визначеного набору процедур спецiального порядку вiдновлення та/або коригування даних щодо номерних знакiв;
виявлення порушень правил органiзованого перемiщення АТЗ у зонi виїзду з територiї мiсця прибуття АТЗ (включаючи рух у зонi виїзду в зворотному напрямi) з одночасним формуванням сигналу тривоги та протоколюванням певних даних щодо тривожної подiї до бази даних СIВС;
фiксацiю часового промiжку мiж моментом завершення митного огляду в зонi митного контролю та оформлення та моментом сканування та розпiзнавання номерного знаку в зонi виїзду з мiсця прибуття АТЗ.
3.4. Порушення правил органiзованого перемiщення. АТЗ у будь-якiй зонi ПП або мiсця прибуття АТЗ включають також i порушення правил знаходження (вiдсутностi) АТЗ у вiдповiднiй зонi, якщо це регламентовано затвердженою технологiєю прикордонного та митного контролю в ПП через державний кордон для автомобiльного сполучення, а також затвердженою iнструкцiєю зi здiйснення митного контролю та митного оформлення в ПП через державний кордон для автомобiльного сполучення, а також iншими нормативно-правовими документами центральних органiв виконавчої влади України.
До порушень правил органiзованого перемiщення (знаходження /вiдсутностi) АТЗ у певнiй зонi можуть вiдноситися порушення щодо:
напряму руху, включаючи виїзд на смугу зустрiчного руху;
перетину розподiльної лiнiї мiж смугами руху;
змiну маршруту виїзду з територiї ПП (включаючи рух у зонi виїзду в зворотному напрямi, тобто в'їзд iз територiї України до ПП) або мiсця прибуття АТЗ
i таке iнше.
Усi визначенi порушення правил органiзованого перемiщення АТЗ у будь-якiй зонi мають класифiкуватися за ступенем тяжкостi, а саме:
грубе (тяжке) порушення;
порушення середньої тяжкостi;
незначне порушення.
Повний перелiк можливих спостережуваних порушень у будь-яких зонах на об'єктах пiлотної зони та їхня класифiкацiя визначається з урахуванням обраних СIВС-претендентiв та погоджується представниками робочої групи Пiлотного проекту наприкiнцi етапу проведення обстеження, пiсля чого затверджується Держмитслужбою України.
3.5. Робочi групи Пiлотного проекту при розгортаннi СIВС iз урахуванням обраних СIВС-претендентiв та ДСП пiдсистем-претендентiв мають максимально (при можливостi) використовувати iснуюче обладнання, яке встановлене на об'єктi пiлотної зони, за умови його сумiсностi з обладнанням СIВС;
3.6. СIВС повинна мати блочну структуру;
3.7. СIВС має бути легко масштабованою та дозволяти проводити реконфiгурування пiдсистеми;
3.8. Адмiнiстрування всiх налаштувань систем (пiдсистем), що входять до складу СIВС, має проводитись лише з авторизованих робочих мiсць вiдповiдно до полiтик iнформацiйної безпеки Держмитслужбi України;
3.9. СIВС має надавати iнформацiю до iнших систем (пiдсистем) вiдповiдно до полiтик iнформацiйної безпеки та вiдповiдно до заздалегiдь визначеного перелiку даних (iнформацiйних структур, параметрiв тощо) з урахуванням використовуваних у Держмитслужбi України технологiй обмiну даними;
3.10. СIВС має забезпечувати автоматичне детектування та iдентифiкацiю певних цiлеспрямованих дiй (втручань у роботу СIВС), а також рiзноманiтних завад, що перешкоджають якiснiй реєстрацiї спостережуваних подiй, а саме:
закриття об'єктива;
засвiчування об'єктива;
зсув камери (змiна фону перед камерою);
втрата чiткостi зображення (через розфокусування об'єктива камери або його забруднення);
та подальше обов'язкове їхнє протоколювання з одночасним прiоритетним надiсланням тривожних повiдомлень до Монiторингового центру Держмитслужби України та до локального Монiторингового центру;
3.11. Засоби обчислювальної технiки, що входять до складу СIВС (вiдеосервери, сервери баз даних, iншi сервери та робочi станцiї) обов'язково повиннi мати захист вiд перепадiв напруги та бути пiдключенi до джерел безперебiйного живлення. Усi iншi функцiональнi блоки СIВС (при можливостi) повиннi мати захист вiд перепадiв напруги;
3.12. При реалiзацiї Пiлотного проекту в якостi мережi передачi даних СIВС має використовувати iснуючи канали доступу до мережi Iнтернет митного органу або мiсця прибуття АТЗ.
Складовi компоненти СIВС (програмно-технiчнi засоби) встановлюються робочими групами Пiлотного проекту та включаються до складу окремої локальної обчислювальної мережi, що пiдключена до мережi Iнтернет. Власник об'єкта пiлотної зони забезпечує необхiдну кiлькiсть вiльних портiв для пiдключення компонентiв СIВС.
Якщо на ПП уже iснують СВС та/або СЗНЗ, або функцiональний модуль "фiльтр пропуску", що пiдключенi до вiдомчої телекомунiкацiйної мережi (далi - ВТМ), робоча група Пiлотного проекту має розгорнути окремi СВС та/або СЗНЗ, що входитимуть до складу пiлотної СIВС, яка включена в мережу Iнтернет.
3.13. Розподiльна здатнiсть кадру оглядової камери iз фронтальним виглядом АТЗ має бути достатньою для виконання всiх iнтелектуальних функцiй, згiдно iз цими вимогами та такою, щоб переднiй номерний знак АТЗ при в'їздi в зону можна було впевнено розгледiти;
3.14. Швидкiсть запису та вiдображення вiдеоiнформацiї повинна складати не менше 3 кадрiв/сек, але не бiльше 30 кадрiв/сек;
3.15. Для збору та вiдтворення вiзуальної iнформацiї мають використовуватися телевiзiйнi камери з режимом "день/нiч" iз компенсацiєю зустрiчного засвiчування;
3.16. Власник об'єкта пiлотної зони має забезпечити освiтленiсть у полi зору камер не менше нiж 50 лк. У випадку неможливостi забезпечення такого рiвня освiтленостi робоча група Пiлотного проекту має передбачити використання додаткових засобiв пiдсвiчування;
3.17. Комплекс, що складається з кожуха, об'єктива та матрицi камери, має забезпечувати пiдсумкову чутливiсть достатню для надiйного вирiшення задач СIВС;
3.18. СIВС повинна мати можливiсть вiдтворення iнформацiї, що надходить з iнших зовнiшнiх систем (пiдсистем) згiдно з визначеними протоколами обмiну мiж системами (пiдсистемами);
3.19. СIВС повинна надавати iнформацiю в Монiторинговий центр Держмитслужби України та до локального Монiторингового центру.
Вiдомостi щодо грубих (тяжких) порушень та порушень середньої тяжкостi щодо правил органiзованого перемiщення АТЗ у будь-якiй зонi мають негайно в прiоритетному режимi надаватися до Монiторингового центру Держмитслужби України та до локального Монiторингового центру.
Вiдомостi щодо будь-яких порушень мають протоколюватися в спецiальнiй базi даних Монiторингового центру Держмитслужби України.
3.20. Точнiсть iдентифiкацiї транспортних засобiв по номерних знаках має складати не менше 95 % з урахуванням несприятливих погодних умов та часу доби за умови вiдповiдностi ступеня чистоти номерних знакiв вимогам Вiденської конвенцiї щодо дорожнього руху;
3.21. Комплекс технiчних засобiв пiдсистеми ДСП має будуватися на базi безконтактних смарт-карт iз певним обсягом пам'ятi для запису даних про АТЗ та певнi виконуванi технологiчнi операцiї та процедури, а також пристроїв зчитування/запису iнформацiї з/на такi смарт-карти.
Допускається використання смарт-карт iз обсягом пам'ятi не менше нiж 144 Кбайт (iз однократним записом графiчної iнформацiї щодо фронтального вигляду АТЗ та, можливо, багаторазовим записом графiчної iнформацiї щодо переднього й заднього номерних знакiв на рiзних етапах проходження маршруту транспортним засобом).
Пристрої зчитування/запису (зчитувачi/записувачi) для таких смарт-карт мають бути вандалостiйкими, мiсця їхнього встановлення мають бути визначенi пiд час проведення передпроектного обстеження.
Смарт-карти та пристрої зчитування/запису (зчитувачi/записувачi) для таких смарт-карт мають працювати в температурному режимi навколишнього середовища вiд - 25 °С до +85 °С.
3.22. Пiдсистема ДСП має складатися з таких основних комплексiв задач:
iнiцiалiзацiї безконтактних смарт-карт;
фiналiзацiї безконтактних смарт-карт.
Комплекс задач (далi - КЗ) iнiцiалiзацiї безконтактних смарт-карт має забезпечувати виконання таких основних функцiй:
формування та пiдтримка працездатностi бази даних щодо безконтактних смарт-карт у частинi:
а) пiдтвердження автентичностi поставки партiї смар-карт та введення в експлуатацiю кожної смарт-карти з партiї окремо;
б) перевiрка якостi та ступенiв захисту кожної з нових смарт-карт та реєстрацiя результатiв такої перевiрки;
в) фiксацiя та створення акта повернення пошкоджених та несправних (таких, що не пройшли вхiдний контроль) смарт-карт;
г) фiксацiя, визначення та подальший контроль статусу смарт-карт, як нових, так i таких, що вже використовуються в СIВС;
ґ) протоколювання всiх дiй користувача системи;
тощо.
КЗ фiналiзацiї безконтактних смарт-карт має забезпечувати виконання таких основних функцiй:
формування та пiдтримка працездатностi бази даних вiдомостей, що записанi на смарт-карту в процесi перемiщення АТЗ по маршруту в ПП або в мiсцi прибуття в частинi:
а) завершення циклу використання смарт-карти пiсля її вилучення у водiя АТЗ (експедитора/брокера) при виїздi з територiї ПП, мiсця прибуття АТЗ або в iнших випадках передбачених технологiчної схемою обiгу смарт-карти;
б) формування та збереження резервної копiї всiх даних, що були записанi на смарт-карту;
в) перевiрки внутрiшньої несуперечностi даних, що були записанi на смарт-карту;
г) зiставлення даних зi смарт-карти з аналогiчними даними, що були записанi до баз даних АСМО;
ґ) видалення всiх даних зi смарт-карти та пiдготовка її до наступного циклу використання, якщо зiставлення даних зi смарт-карти з аналогiчними даними, що були записанi до баз даних АСМО показало повний збiг при зiставленнi;
д) внесення до баз даних АСМО вiдомостей щодо часу виїзду АТЗ iз територiї ПП на територiю України або до баз даних автоматизованої системи облiку мiсця прибуття АТЗ вiдомостей щодо часу виїзду АТЗ iз територiї мiсця прибуття АТЗ у випадку повного збiгу даних при зiставленнi на попередньому етапi;
е) блокування подальшого використання смарт-карти при виявленнi внутрiшньої суперечностi даних, що були записанi на смарт-карту;
є) блокування подальшого використання смарт-карти при виявленнi розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з аналогiчними даними, що були записанi до баз даних АСМО;
ж) забезпечення пiдтримки процедур проведення автоматизованого розслiдування щодо виявлених внутрiшнiх суперечностей та/або розбiжностей при зiставленнi даних зi смарт-карти з аналогiчними даними з АСМО;
з) розблокування подальшого використання смарт-карти пiсля завершення розслiдування та подальше видалення всiх даних зi смарт-карти та пiдготовка її до наступного циклу використання;
i) протоколювання всiх дiй користувача системи;
тощо.
Начальник Департаменту митних iнформацiйних технологiй та статистики | К.Г.Юрченко |