ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПIДПРИЄМНИЦТВА
РIШЕННЯ
вiд 25 грудня 2012 року | N 9 |
---|
Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством аграрної
полiтики та продовольства України порушень
принципiв державної регуляторної полiтики згiдно
з вимогами Закону України "Про засади
державної регуляторної полiтики у сферi
господарської дiяльностi"
На виконання вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", здiйснюючи експертизу нормативно-правових актiв центральних органiв виконавчої влади щодо їх вiдповiдностi принципам державної регуляторної полiтики, Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва встановлено:
Наказом Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України вiд 31.10.2012 N 666 "Про затвердження розмiрiв плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, якi надаються органами та установами, що входять до сфери управлiння Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби" (далi - Наказ) затвердженi розмiри плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, якi надаються органами та установами, що входять до сфери управлiння Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби.
За результатом здiйсненої експертизи наказу встановлено, що окремi його норми не вiдповiдають принципам державної регуляторної полiтики, визначеним статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", а також вимогам статтi 5 цього Закону.
1) Наказом Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України вiд 31.10.2012 N 666 встановлено розмiри плати, зокрема, за проведення ветеринарно-санiтарного огляду товару при проведеннi експортно-iмпортних операцiй та транспортуванням територiєю України.
Проте iснує неузгодженiсть мiж вказаними нормами Наказу з дiючими нормативно-правовими актами, у зв'язку з чим невиправдано збiльшуються витрати суб'єктiв господарювання, що, в свою чергу, вiдображається на збiльшеннi вартостi продукцiї.
Так, згiдно статтi 32 Закону України "Про ветеринарну медицину" об'єкти державного контролю та нагляду супроводжуються ветеринарними документами.
Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09.06.2011 N 641 "Про затвердження перелiку платних адмiнiстративних послуг, якi надаються Державною ветеринарною та фiтосанiтарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управлiння, i розмiру плати за їх надання" затверджено розмiри плати за видачу ветеринарних документiв.
Крiм того, вiдповiдно до пункту 2.2 наказу Державного комiтету ветеринарної медицини України вiд 13.04.2009 N 85, пiдставою для видачi ветеринарного документа є безпосереднiй огляд товару.
З огляду на вищевказане, можна зробити висновок, що плата за огляд товару при проведеннi експортно-iмпортних операцiй та транспортуванням територiєю України є такою, що стягується неодноразово та призводить до невиправданого зростання витрат суб'єктiв господарювання, оскiльки стягнення зазначеної плати передбачено та здiйснюється пiд час процедури отримання ветеринарного документа.
2) Наказом передбачена плата за проведення лабораторних дослiджень та ветеринарно-санiтарної експертизи.
Разом з тим, окремою позицiєю Наказу передбачена плата за вiдбiр зразкiв товарiв та iнших об'єктiв державного ветеринарно-санiтарного контролю та нагляду, що вiдповiдно статтi 11 Закону України "Про ветеринарну медицину" вiдбiр зразкiв проводиться для проведення ветеринарно-санiтарної експертизи.
З огляду на вказане, вiдбiр зразкiв є складовою проведення лабораторних дослiджень та ветеринарно-санiтарної експертизи, плата за надання послуг яких визначена Наказом, а запроваджена окрема плата за вiдбiр зразкiв є додатковим необґрунтованим фiнансовим навантаженням на суб'єкти господарювання.
3) Проведеним аналiзом редакцiї Наказу встановлено, що термiн "партiя", як одиниця вимiру, що застосовується в Наказi, є неоднозначним для тлумачення, та не узгоджується з визначенням, наведеним в Законi України "Про ветеринарну медицину" в частинi диференцiацiї розмiру плати в залежностi вiд кiлькостi товару в партiї.
Вiдповiдно до Закону України "Про ветеринарну медицину" партiя - будь-яка визначена виробником кiлькiсть товару з однаковою назвою та властивостями, вироблена за визначений виробником перiод часу, за однакових умов на однiй i тiй самiй потужностi (об'єктi), транспортується одним i тим же транспортним засобом та за необхiдностi супроводжується одним i тим самим вiдповiдним ветеринарним документом.
З огляду на вказане, термiн "партiя" потребує конкретизацiї з метою однозначного тлумачення пiд час його практичного застосування.
З урахуванням вищезазначеного, Наказ не вiдповiдає основним принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi, задекларованим статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", зокрема щодо:
доцiльностi - обґрунтованостi необхiдностi державного регулювання господарських вiдносин з метою вирiшення iснуючої проблеми;
адекватностi - вiдповiдностi форм та рiвня державного регулювання господарських вiдносин потребi у вирiшеннi iснуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усiх прийнятних альтернатив;
ефективностi - забезпечення досягнення внаслiдок дiї регуляторного акта максимально можливих позитивних результатiв за рахунок мiнiмально необхiдних витрат ресурсiв суб'єктiв господарювання, громадян та держави;
збалансованостi - забезпечення у регуляторнiй дiяльностi балансу iнтересiв суб'єктiв господарювання, громадян та держави.
Разом з цим вищезазначений Наказ не узгоджується з вимогами статтi 5 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" в частинах: недопущення прийняття регуляторних актiв, якi є непослiдовними або не узгоджуються чи дублюють дiючi регуляторнi акти; необхiдностi викладення положень регуляторного акта у спосiб, який є доступним та однозначним для розумiння особами, якi повиннi впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Керуючись вимогами частини 3 статтi 27 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва вирiшено:
запропонувати Мiнiстерству аграрної полiтики та продовольства України:
- внести змiни до наказу Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України вiд 31.10.2012 N 666 "Про затвердження розмiрiв плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, якi надаються органами та установами, що входять до сфери управлiння Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби" в частинi скасування плати за огляд та вiдбiр зразкiв як окремих видiв платних послуг пiд час проведення заходiв ветеринарно-санiтарного контролю, а також визначення термiну "партiя" з метою його однозначного розумiння особами, якi повиннi впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва щодо усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики пiдлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону України вiд 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", у двомiсячний строк з дня прийняття такого рiшення.
Виконання цього рiшення передбачає пiдготовку проекту акта про внесення змiн до наказу Мiнiстерства аграрної полiтик та продовольства України вiд 31.10.2012 N 666 "Про затвердження розмiрiв плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, якi надаються органами та установами, що входять до сфери управлiння Державної ветеринарної та фiтосанiтарної служби" та подання не пiзнiше одного робочого дня до закiнчення строку виконання вiдповiдного рiшення до спецiально уповноваженого органу копiї проекту акта.
У разi невиконання рiшення спецiально уповноваженого органу про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики або неоскарження цього рiшення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому Законi строку, дiя регуляторного акта або окремих його положень, щодо яких було прийнято вiдповiдне рiшення, зупиняється наступного дня з дня закiнчення строку виконання такого рiшення.
Подання скарги щодо рiшення спецiально уповноваженого органу не зупиняє дiї цього рiшення.
Голова Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва | М. Ю. Бродський |