МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
вiд 06.06.2014 р. | N 99-24/1.2-01-06/2755 |
---|
Громадськiй радi при Мiнiстерствi доходiв i
зборiв України Комiсiї з питань митної справи |
Щодо надання iнформацiї
Департаментом митної справи розглянуто листа Комiсiї з питань митної справи Громадської ради при Мiнiстерствi доходiв i зборiв України вiд 06.05.2014 N 49 стосовно внесення змiн до процедури оформлення попереднiх митних декларацiй вiдповiдно до роздiлу V Порядку виконання митних формальностей при здiйсненнi митного оформлення товарiв iз застосуванням митної декларацiї на бланку єдиного адмiнiстративного документа, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 30.05.2012 N 631 та зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 10.08.2012 за N 1360/21672 (далi - Порядок).
При розробцi роздiлу V "Особливостi виконання митних формальностей за попередньою митною декларацiєю" Порядку були використанi норми Митного кодексу України, викладенi в статтi 259, в основу якої закладено принцип прийняття рiшення про випуск товарiв вiдповiдно до заявленого митного режиму за попередньою митною декларацiєю, яка мiстить всю необхiдну для цього iнформацiю, без пред'явлення їх цьому митному органу пiсля перемiщення товарiв через митний кордон України.
При цьому, таке рiшення приймається митним органом, яким оформлена така попередня митна декларацiя, на основi результатiв аналiзу ризикiв у строк не бiльше чотирьох робочих годин з моменту пропуску цих товарi її через митний кордон України.
Зазначенi норми законодавства покликанi, перш за все, для "розвантаження" митниць на кордонi i є дiєвими для митниць, розташованих на територiї України.
Така процедура разом з нормою статтi 247 Митного кодексу України щодо митного оформлення товарiв в будь-якому митному органi, на думку Департаменту, створює найбiльш комфортнi умови для використання логiстичних переваг при поставках товарiв в рамках зовнiшньоекономiчних операцiй. Слiд зазначити, що Департамент постiйно здiйснює монiторинг практики застосування положень Порядку як у вiдомчiй кореспонденцiї, так i в засобах масової iнформацiї та мережi Iнтернет. Суттєвих нарiкань до iснуючого механiзму оформлення попереднiх декларацiй немає.
Таким чином, перехiд до запропонованої в листi вiд 06.05.2014 N 49 схеми оформлення попередньої митної декларацiї типу ЕА потребує внесення змiн до Митного кодексу України.
Використання процедури попереднiх класифiкацiйних рiшень та попереднього визначення митної вартостi, на думку Департаменту, не може розглядатись лише в контекстi оформлення митних декларацiй типу "ЕА" i регламентуватись положеннями Порядку.
Примiтка. Роздiлом 4.5 "Оформлення митної декларацiї" Порядку визначенi митнi формальностi. Перевiрка правильностi класифiкацiї товарiв (пункт 4.5.5) та Перевiрка правильностi визначення митної вартостi товарiв (пункт 4.5.10). Тобто, якщо нормативно-правовими актами з питань державної митної справи, що регулюють питання контролю митної вартостi та коду товару за УКТЗЕД, передбачена можливiсть випуску товарiв за попереднiми рiшеннями, положення Порядку цьому не перешкоджають.
Пропозицiї щодо проведення окремих митних процедур за результатами спрацювання системи аналiзу ризикiв посадовими особами одного митного органу не суперечать вимогам Митного кодексу України та Порядку.
В. о. директора Департаменту митної справи | А. Д. Войцещук |