НАЦIОНАЛЬНА КОМIСIЯ, ЩО ЗДIЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРI ЗВ'ЯЗКУ ТА IНФОРМАТИЗАЦIЇ
08.08.2014 | N 05-5209/093 |
---|
Державна фiскальна служба України |
Щодо ввезення радiоелектронних засобiв та
випромiнювальних пристроїв
З метою забезпечення виконання Закону України "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо скорочення кiлькостi документiв дозвiльного характеру" та у зв'язку з чисельними телефонними зверненнями до НКРЗI представникiв суб'єктiв ЗЕД та митних органiв, повiдомляємо наступне.
1. НКРЗI пiдтримує i максимально сприятиме застосуванню в системi митних органiв iнформацiї, розпорядником якої є НКРЗI, для забезпечення виконання частини першої статтi 291 Закону України "Про радiочастотний ресурс України" (далi - Закон).
Застосування митницями iнформацiйної бази даних - Реєстру радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на територiї України в смугах радiочастот загального користування (далi - Реєстр), що веде НКРЗI, дозволить забезпечити максимальне скорочення часу суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi на митне оформлення РЕЗ та ВП, оскiльки отримання необхiдної iнформацiї про виконання встановлених Законом обмежень здiйснюватиметься через iнформацiйну взаємодiю НКРЗI та Державної фiскальної служби України, а не шляхом отримання цими суб'єктами дозвiльних документiв, якi пiдтверджують виконання встановлених обмежень у сферi радiочастотного ресурсу.
Крiм того, вiдпрацювання механiзмiв мiжвiдомчої взаємодiї поступово сприятиме адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу, зокрема, до цiлей, визначений у Директивi 2014/53/EU Європейського парламенту та Ради вiд 16 квiтня 2014 "щодо гармонiзацiї законодавства країн-членiв стосовно ринку радiообладнання та визнання недiючою Директиву 1999/5/ЕС" (далi - Директиви 2014/53/EU).
Слiд зазначити, що користування радiочастотним ресурсом починається саме iз застосування РЕЗ або ВП, а тому дуже важливо, щоб ввезення в Україну цих РЕЗ та ВП здiйснювалося вiдповiдно до встановлених частиною першою 291 Закону обмежень:
1) тiльки тих типiв РЕЗ та ВП, що можуть застосовуватися на територiї України у смугах радiочастот загального користування, у дозволених в Українi радiотехнологiях згiдно з Планом використання радiочастотного ресурсу, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09.06.2006 N 815 (усього 54 рiзних радiотехнологiї, якi застосовуються загальними користувачами);
2) за вiдсутнiстю цих типiв РЕЗ та ВП у Реєстрi РЕЗ та ВП, заборонених до застосування та ввезення на територiю України;
3) за наявностi у суб'єкта господарювання, що здiйснює їх ввезення з-за кордону, документа про пiдтвердження вiдповiдностi.
В свою чергу, НКРЗI проводить адаптацiю своїх рiшень щодо порядку ввезення РЕЗ та ВП, та визначення можливостi, до визначених в Директивi 2014/53/EU цiлей, якi необхiдно досягти в нацiональному законодавствi, для виконання Загальнодержавної програми адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затвердженої Законом України вiд 18 березня 2004 року N 1629-IV.
З цiєю метою НКРЗI розробила наступнi проекти:
1) Змiни до Положення про порядок i форми ведення реєстру радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на територiї України в смугах радiочастот загального користування, затвердженого рiшенням Нацiональної комiсiї з питань регулювання зв'язку України 03.11.2005 N 117 (у редакцiї рiшення Нацiональної комiсiї з питань регулювання зв'язку України вiд 10.11.2011 N 637), зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 02.12.2011 за N 1391/20129 (далi - Порядок ведення Реєстру), у тому числi з метою досягнення цiлей, визначених статтями 3 - 7 Директиви 2014/53/EU;
2) Порядок ввезення з-за кордону радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, в частинi визначення загальних положень, особливостей ввезення РЕЗ та ВП, призначених для демонстрацiї або використання на виставках, для проведення вимiрювання їх характеристик або випробування тощо (параграф 2 статтi 9, статтi 40, 43 Директиви 2014/53/EU).
До уведення в дiю зазначених нормативно-правових актiв вважаємо за доцiльне застосовувати наступне законодавство.
1. Вiдповiдно до пункту 11 частини другої статтi 14 Закону, до повноважень НКРЗI вiднесено здiйснення координацiї робiт з пiдтвердження вiдповiдностi РЕЗ та ВП, що виробляються та ввозяться з-за кордону.
Згiдно з пунктом 3.3 роздiлу III Порядку ведення Реєстру, позитивне рiшення про внесення нового типу РЕЗ до Реєстру приймається з урахуванням рiшення про визначення можливостi застосування конкретного типу РЕЗ або ВП на територiї України або вiдповiдних узагальнених умов застосування за наявностi документа про пiдтвердження вiдповiдностi РЕЗ та ВП, що виданий з урахуванням вимог, визначених частиною другою статтi 25 Закону та пунктом 2.8 роздiлу II цього Порядку ведення Реєстру.
У колонку 11 Реєстру (форма визначена додатком 1 до Порядку ведення Реєстру) заноситься iнформацiя щодо декларацiї про вiдповiднiсть у наступному форматi:
"Декларацiя про вiдповiднiсть* [найменування декларанта] вiд [дата складання декларацiї] N [номер декларацiї за наявнiстю] (сертифiкат органу з оцiнки вiдповiдностi** UA1zz.0yy.xxxxxx, сертифiкат*** UA1.0уу.хххххх)
* декларацiя про вiдповiднiсть, якою декларант пiд свою повну вiдповiдальнiсть документально засвiдчує, що радiоелектронний засiб або випромiнювальний пристрiй (продукцiя, до складу якої входить радiоелектронний засiб) вiдповiдає вимогам Технiчного регламенту радiообладнання i телекомунiкацiйного кiнцевого (термiнального) обладнання
** iнформацiя про сертифiкат, який виданий призначеним органом з оцiнки вiдповiдностi вимогам Технiчного регламенту радiообладнання i телекомунiкацiйного кiнцевого (термiнального) обладнання
*** сертифiкати вiдповiдностi, якi виданi акредитованими органами з оцiнки вiдповiдностi у власнiй системi сертифiкацiї або в Державнiй системi сертифiкацiї УкрСЕПРО, та якими засвiдчуються вiдповiднiсть певних характеристик продукцiї визначених у цьому сертифiкатi стандартам".
Зазначена iнформацiя перевiряється НКРЗI i вноситься рiшенням НКРЗI до Реєстру з урахуванням роз'яснень Адмiнiстрацiї державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї (копiя листа Адмiнiстрацiї Держспецзв'язку вiд 08.07.2014 N 16/04/02-1833, що додається), щодо застосовування пункту 29 Технiчного регламенту радiообладнання i телекомунiкацiйного кiнцевого (термiнального) обладнання, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.06.2009 N 679 (далi - Технiчний регламент радiообладнання), в частинi вимог щодо оцiнювання вiдповiдностi радiообладнання призначеними органами з оцiнки вiдповiдностi.
Перелiк таких призначених органiв вiдповiдно до частини другої статтi 25 Закону погоджений рiшенням НКРЗI вiд 27.12.2012 N 691 (зi змiною, згiдно з рiшенням НКРЗI вiд 03.12.2013 N 788) та опублiкований на офiцiйнiй сторiнцi НКРЗI в мережi Iнтернет.
Вiдповiднiсть РЕЗ та ВП (продукцiї, до складу якої входить РЕЗ) пiдтверджується зазначеною декларацiєю про вiдповiднiсть, та засвiдчується нанесенням Нацiонального знаку вiдповiдностi iз додаванням номеру призначеного органу з оцiнки вiдповiдностi пристроїв, згiдно з пунктами 7, 30 - 32 Технiчного регламенту радiообладнання.
2. Пунктом 3 роздiлу III Перелiку радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, для експлуатацiї яких не потрiбнi дозволи на експлуатацiю, затвердженого рiшенням Нацiональної комiсiї, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї 25.02.2014 N 116, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 04.03.2014 за N 345/25122, визначено, що радiоприймальний пристрiй, у тому числi приймальне обладнання супутникових радiонавiгацiйних систем GPS, ГЛОНАСС, GALILEO (без функцiй передачi даних по радiоканалу), приймач аварiйного оповiщення, у тому числi що працює на частотах електромагнiтних коливань 1077,6 Гц i 1068,4 Гц тощо, за винятком тих, що потребують захисту частотних присвоєнь (радiоастрономiчна служба тощо), не вносяться до Реєстру.
3. Пунктом 1 рiшення Нацiональної комiсiї з питань регулювання зв'язку України вiд 20.01.2009 N 1300 погоджено застосування в Українi суднового радiо та радiонавiгацiйного обладнання морської рухомої, морської рухомої супутникової, радiолокацiйної та морської радiонавiгацiйної радiослужб (вiдповiдно до Регламенту радiозв'язку Мiжнародного союзу електрозв'язку), призначеного для оснащення суден морського i рiчкового флоту, що плавають пiд Державним Прапором України, без включення до Реєстру, за умови наявностi чинного свiдоцтва про схвалення типу суднового обладнання (пiдтвердження вiдповiдностi стандартам), виданого у встановленому порядку Класифiкацiйним товариством "Регiстр судноплавства України".
Слiд зазначити, що визначення можливостi застосування в Українi авiацiйних радiостанцiй та iншого обладнання, що призначене до застосуванню в радiомережi об'єднаної цивiльно-вiйськової системи органiзацiї повiтряного руху України та забезпечення польотiв, не вiдноситься до компетенцiї НКРЗI, а їх ввезення регулюються вимогами частини четвертої статтi 29 Закону.
4. Перелiк товарiв (РЕЗ або ВП, продукцiя, до складу якої входить РЕЗ), якi можуть бути вiднесенi до особистих речей громадян, що визначений статтею 370 Митного кодексу України. У разi перемiщення РЕЗ в якостi особистих речей, перевiрка наявностi у Реєстрi не потребується.
Iнший перелiк типiв товарiв (РЕЗ або ВП, продукцiя, до складу якої входить РЕЗ), що додатково визначаються в проектi Порядку ввезення з-за кордону радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, може бути застосований тiльки пiсля набрання ним чинностi.
5. Для технiчних засобiв телекомунiкацiй та кiнцевого (термiнального) обладнання, якi не є РЕЗ або ВП, чи до складу (комплектацiї) яких не входять РЕЗ, обмеження щодо перемiщення через митний кордон України вiдповiдно до статтi 291 Закону не застосовуються.
Статтею 1 Закону визначенi термiни "радiоелектронний засiб", "випромiнювальний пристрiй". Головною ознакою приналежностi до цих пристроїв є здатнiсть випромiнювати електромагнiтну енергiю (хвилi) в навколишнiй простiр у межах радiочастотного ресурсу з метою:
радiоелектронний засiб - здiйснення радiозв'язку (електрозв'язку) iз використанням радiохвиль;
випромiнювальний пристрiй - промислове, наукове i медичне застосування радiочастотної енергiї шляхом генерування та мiсцевого (локального) застосування радiочастотної енергiї у промислових, наукових, медичних, побутових або подiбних цiлях, за винятком використання для цiлей електрозв'язку.
6. Запаснi частини та комплектуючи, що мають ознаки РЕЗ або ВП та ввозяться в рамках гарантiйного та/або сервiсного обслуговування, визначаються в рамках конкретного типу РЕЗ або ВП (продукцiї, до складу якої входить РЕЗ), що внесений до Реєстру. Додаткового внесення до Реєстру вони не потребують, за виключенням випадку, коли цi частини (комплектуючи) ввозяться з-за кордону для введення їх в обiг окремо вiд цiєї продукцiї.
Додаток: на 2 арк. у 1 прим.
Член Нацiональної комiсiї, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї | В. Мазур |