ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 14 жовтня 2014 року
Справляння податку на прибуток пiдприємств на територiї ВЕЗ "Крим"
Вiдповiдно до пункту 6.5 статтi 6 Закону N 1636-VII для цiлей застосування податкового та митного законодавства договори, укладенi мiж суб'єктами господарювання iз мiсцезнаходженням (мiсце проживання) на територiї вiльної економiчної зони "Крим" (далi - ВЕЗ "Крим") та iншими суб'єктами господарювання, є документами, що використовуються замiсть зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв).
Справляння податкiв на територiї вiльної економiчної зони "Крим" визначено статтею 5 Закону N 1636-VII з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 12.3 статтi 12 цього Закону.
На територiї ВЕЗ "Крим" не справляються загальнодержавнi податки та збори, визначенi статтею 9 Податкового кодексу України (далi - Кодекс), та збiр на обов'язкове державне пенсiйне страхування, передбачений Законом України "Про збiр на обов'язкове державне пенсiйне страхування".
Зазначенi податки i збори також не справляються з доходiв, отриманих юридичними особами (їх вiдокремленими пiдроздiлами) на тимчасово окупованiй територiї, операцiй та/або з iнших об'єктiв оподаткування (в тому числi об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованiй територiї.
Особи, якi перебували на облiку в контролюючих органах або мали мiсцезнаходження (мiсце проживання) на територiї Автономної Республiки Крим або мiста Севастополя на початок тимчасової окупацiї (з 27 березня 2014 року), звiльняються вiд обов'язку подання до контролюючих органiв декларацiй (крiм митних декларацiй), звiтностi та iнших документiв, пов'язаних з обчисленням i сплатою податкiв i зборiв протягом строку такої тимчасової окупацiї та пiсля її завершення.
Щодо справляння податку на прибуток пiдприємств
Вiдповiдно до Закону N 1636-VI податок на прибуток пiдприємств справляється з урахуванням таких особливостей:
- на територiї ВЕЗ "Крим" не справляється податок на прибуток пiдприємств;
- взаємовiдносини мiж особами, якi мають податкову адресу на територiї ВЕЗ "Крим", та особами, якi мають податкову адресу на iншiй територiї України, є контрольованими операцiями згiдно iз статтею 39 роздiлу I "Загальнi положення" Кодексу;
- положення Кодексу щодо звiльнення вiд оподаткування, особливостей оподаткування виробникiв с/г продукцiї, оподаткування неприбуткових установ та органiзацiй, особливостей оподаткування прибутку пiдприємств, отриманого у зв'язку iз впровадженням енергоефективних технологiй, не поширюються на доходи юридичних осiб, прирiвняних до резидентiв, що мають джерело походження з територiї ВЕЗ "Крим". Тобто такi доходи пiдлягають врахуванню при визначеннi об'єкта оподаткування податком на прибуток пiдприємств в загальному порядку;
- призи, якi надаються (виплачуються) на користь юридичних осiб, прирiвняних до нерезидента або резидента, пiдлягають оподаткуванню при їхнiй виплатi (видачi) та за їхнiй рахунок за подвiйною основною ставкою податку на прибуток пiдприємств, тобто 36 %;
- витрати юридичної особи, прирiвняної до резидента, що були понесенi на оплату вартостi товарiв (робiт, послуг), поставлених особою, прирiвняною до нерезидента, включаються до складу витрат такої особи у сумi, що становить 85 вiдсоткiв вартостi цих товарiв (робiт, послуг);
- податок на прибуток пiд час тимчасової окупацiї не справляється з доходiв, отриманих юридичними особами (їх вiдокремленими пiдроздiлами) на тимчасово окупованiй територiї, операцiй та/або з iнших об'єктiв оподаткування (в тому числi об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованiй територiї.
При цьому особи, якi перебували на облiку в контролюючих органах або мали мiсцезнаходження на територiї АР Крим або мiста Севастополя на початок тимчасової окупацiї, звiльняються вiд обов'язку подання до контролюючих органiв декларацiй та iнших документiв, пов'язаних з обчисленням i сплатою податку на прибуток протягом строку такої тимчасової окупацiї та пiсля її завершення;
- будь-якi доходи з джерелом їхнього походження з територiї ВЕЗ "Крим", одержанi юридичною особою, прирiвняною до резидентiв, оподатковуються за правилами, встановленими для iноземних доходiв.
В свою чергу, будь-якi доходи з джерелом їхнього походження з iншої територiї України, що нараховуються (виплачуються) на користь осiб, прирiвняних до нерезидентiв, оподатковуються за правилами, встановленими для їхньої виплати (репатрiацiї) за кордон України;
- платники податку на прибуток пiдприємств, якi мають вiдокремленi пiдроздiли на територiї ВЕЗ "Крим", та платники зазначеного податку iз мiсцезнаходженням на територiї ВЕЗ "Крим", якi мають вiдокремленi пiдроздiли на iншiй територiї України, не можуть сплачувати податок на прибуток пiдприємств на консолiдованiй основi;
- будь-якiй юридичнiй особi - резиденту України, яка змiнює (змiнила) своє мiсцезнаходження з тимчасово окупованої територiї на iншу територiю України, дозволяється включити до складу витрат з метою оподаткування податком на прибуток пiдприємств:
пiдтвердженi належним чином витрати, понесенi у зв'язку з евакуацiєю основних засобiв та запасiв з тимчасово окупованої територiї на iншу територiю України;
100 вiдсоткiв амортизацiї основних засобiв, що евакуюються з тимчасово окупованої територiї України та були введенi в експлуатацiю на iншiй територiї України;
- будь-якi податки, збори (обов'язковi платежi), стягнутi на територiї ВЕЗ "Крим", не включаються до складу витрат при визначеннi об'єкта оподаткування податком на прибуток пiдприємств.