КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Київ
вiд 11 лютого 2016 р. | N 267-р |
---|
Про схвалення Концепцiї залучення компанiй
(радникiв) до реформування митниць Державної
фiскальної служби
1. Схвалити Концепцiю залучення компанiй (радникiв) до реформування митниць Державної фiскальної служби, що додається.
2. Мiнiстерству фiнансiв разом з Державною фiскальною службою здiйснити заходи щодо реалiзацiї Концепцiї, схваленої цим розпорядженням.
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 34
СХВАЛЕНО розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 лютого 2016 р. N 267-р |
КОНЦЕПЦIЯ
залучення компанiй (радникiв) до реформування
митниць Державної фiскальної служби
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Концепцiя
Стратегiєю сталого розвитку "Україна - 2020", схваленою Указом Президента України вiд 12 сiчня 2015 р. N 5, визначено чотири вектори, за якими передбачено проведення та виконання понад 62 реформ та програм розвитку держави.
Реформа державної митної справи та iнтеграцiя в митну спiльноту ЄС визначенi одними з найважливiших.
Мiж митними стандартами України та стандартами ЄС iснують розбiжностi, якi повиннi бути усунутi для прискорення iнтеграцiйних процесiв в Українi з метою наближення до європейських норм.
Українi потрiбна пiдтримка для розроблення i виконання дворiчної програми реформування митниць ДФС з метою сприяння торгiвлi та гармонiзацiї законодавства iз стандартами ЄС, зменшення можливостей для вчинення корупцiйних дiянь, пiдвищення якостi надання митних послуг та вдосконалення системи адмiнiстрування митних платежiв.
Для прискорення приведення митних стандартiв України у вiдповiднiсть iз стандартами ЄС основний акцент необхiдно зосередити на митницях, розташованих в окремих захiдних областях України.
Мета Концепцiї
Метою Концепцiї є проведення реформ митниць ДФС вiдповiдно до Митних прототипiв ЄС як керiвного орiєнтира у митному спiвробiтництвi мiж Україною та ЄС, що сприятиме:
збiльшенню обсягу надходжень митних платежiв до державного бюджету;
зменшенню можливостей для вчинення корупцiйних дiянь в роботi митниць;
посиленню iнституцiйної спроможностi митниць у виконаннi їх основних завдань;
спрощенню митних процедур для пiдприємств.
Реалiзацiя Концепцiї здiйснюватиметься протягом двох рокiв.
Шляхи реалiзацiї Концепцiї
Для реалiзацiї Концепцiї передбачається залучення мiжнародної компанiї (радника), яка має успiшний досвiд у сферi реформування митниць в ЄС, для надання консультацiйних послуг ДФС з реформування митниць.
Для досягнення мети Концепцiї компанiя (радник) повинна надавати, зокрема, такi послуги:
для збiльшення обсягу надходжень митних платежiв до державного бюджету:
- консультацiйнi послуги митницям за принципом "24 години на добу, 7 днiв на тиждень, 365 днiв на рiк";
- методологiчна пiдтримка митниць з питань здiйснення контролю за визначенням митної вартостi, країни походження та класифiкацiї товарiв;
- пiдтримка митниць з питань налагодження оперативного електронного обмiну iнформацiєю про товари, якi перемiщуються через митний кордон України, iз сумiжними країнами;
- забезпечення розвитку iнституцiйної спроможностi та впровадження новiтнiх пiдходiв у системi аналiзу та управлiння митними ризиками;
- забезпечення розвитку та впровадження стандартiв проведення документальних перевiрок щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи;
- органiзацiя взаємодiї пiдроздiлiв ДФС, до компетенцiї яких належать питання митного оформлення, боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями, податкового та митного аудиту;
для зменшення можливостей для вчинення корупцiйних дiянь в роботi митниць:
- створення та удосконалення електронних сервiсiв, запровадження автоматизованих митних процедур для зниження рiвня втручання працiвникiв митницi в дiяльнiсть пiдприємств пiд час здiйснення таких процедур;
- визначення митних процедур, якi є корупцiйно небезпечними (ризиковими), з метою мiнiмiзацiї їх впливу на прийняття рiшень;
- впровадження механiзму контролю за дiяльнiстю осiб, що здiйснюють митнi процедури, якi є найбiльш ризиковими щодо можливостi вчинення корупцiйних дiянь;
- здiйснення дiєвих заходiв щодо профiлактики проявiв корупцiї та оперативного розслiдування фактiв її вчинення на митницях;
для посилення iнституцiйної спроможностi митниць у виконаннi їх основних завдань:
- навчання працiвникiв митниць з питань здiйснення контролю за визначенням митної вартостi, класифiкацiї та країни походження товарiв, проведення аналiзу ризикiв, здiйснення митних процедур, боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями, захисту прав iнтелектуальної власностi тощо;
- навчання працiвникiв митниць, якi проводять навчання iнших працiвникiв;
- пiдготовка митних аналiтикiв;
- виконання програм з добору, пiдготовки та перепiдготовки персоналу для роботи на митницi;
- пiдготовка та впровадження програм мотивацiї добросовiсних працiвникiв митниць;
для спрощення митних процедур для пiдприємств:
- впровадження спрощених митних процедур та механiзму контролю за їх дотриманням з боку митниць для пiдприємств, якi протягом тривалого часу провадять зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть та не порушують вимоги митного та податкового законодавства, що призводить до неправомiрного звiльнення вiд сплати митних платежiв або зменшення їх розмiру та до незабезпечення дотримання заходiв тарифного та/або нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- впровадження та оптимiзацiя використання технiчних засобiв митного контролю для мiнiмiзацiї суб'єктивного фактора пiд час здiйснення митних процедур;
- впровадження механiзму контролю за дотриманням працiвниками митниць вимог законодавства та впливу на недобросовiсних працiвникiв.
Компанiя (радник), яка надаватиме ДФС консультацiйнi послуги з реформування митниць, повинна пiдтвердити:
наявнiсть досвiду надання аналогiчних послуг (країна надання послуг, перiод дiї договору, кiлькiсть спiвробiтникiв компанiї, якi безпосередньо забезпечували надання таких послуг, тощо);
наявнiсть детальної програми - графiка надання консультацiйних послуг, зокрема iз зазначенням перелiку заходiв, строкiв їх виконання та очiкуваних результатiв;
можливiсть надання перiодичної звiтної iнформацiї про стан надання консультацiйних послуг згiдно з узгодженим перелiком даних, зокрема стан надходжень митних платежiв, зафiксованi порушення митного законодавства, заходи з навчання працiвникiв митницi, статистична iнформацiя;
можливiсть надання консультацiйних послуг у цiлодобовому режимi протягом строку дiї договору насамперед у таких мiжнародних та мiждержавних пунктах пропуску через державний кордон для автомобiльного сполучення:
- Волинська митниця ДФС (Пулемець, Пiща, Доманове, Дольськ, Ягодин);
- Закарпатська митниця ДФС (Чоп, Лужанка, Вилок, Дзвiнкове, Косино, Ужгород, Малий Березний, Дякове, Солотвино);
- Львiвська митниця ДФС (Шегинi, Смiльниця, Кракiвець, Рава-Руська);
- Чернiвецька митниця ДФС (Мамалига, Сокиряни, Россошани, Кельменцi, Вашкiвцi, Порубне);
можливiсть здiйснення нагляду за виконанням рекомендацiй, наданих посадовим особам митниць;
квалiфiкацiйний (освiтнiй) рiвень спiвробiтникiв компанiї (радника);
наявнiсть досвiду проведення тренiнгiв, семiнарiв, тестування спiвробiтникiв митниць пiд час надання консультацiйних послуг.
Зазначена компанiя (радник) надає детальний розрахунок вартостi консультацiйних послуг та перелiк обладнання (матерiальних цiнностей), якi є її власнiстю i можуть бути використанi пiд час надання консультацiйних послуг.
Очiкуванi результати реалiзацiї Концепцiї
Реалiзацiя Концепцiї сприятиме:
впровадженню стандартiв ЄС щодо здiйснення митницями ДФС митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв;
пiдвищенню якостi здiйснення митних процедур;
пiдвищенню на 30 вiдсоткiв обсягу надходження митних платежiв у доларах США вiд митниць, розташованих в окремих захiдних областях України;
зниженню рiвня корупцiї;
забезпеченню оновлення особового складу митниць пiдготовленими кадрами та працiвниками, якi навчають iнших працiвникiв;
впровадженню механiзму контролю за дiяльнiстю працiвникiв митниць;
впровадженню програм мотивацiї добросовiсних працiвникiв митниць;
зменшенню часу здiйснення митних процедур для пiдприємств, якi протягом тривалого часу провадять зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть та не порушують митне та податкове законодавство, що призводить до неправомiрного звiльнення вiд сплати митних платежiв або зменшення їх розмiру та до незабезпечення дотримання заходiв тарифного та/або нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
пiдвищенню рiвня достовiрностi декларування товарiв;
пiдготовцi загальнодержавної програми реформування митниць ДФС.
Фiнансове забезпечення
Фiнансове забезпечення реалiзацiї Концепцiї здiйснюється за рахунок коштiв мiжнародної технiчної допомоги, а також iнших джерел, не заборонених законодавством.