ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
28.02.2019 | N 6668/7/99-99-15-02-01-17 |
---|
Головним управлiнням ДФС в областях та м.
Києвi Офiсу великих платникiв податкiв ДФС |
Державна фiскальна служба
України з метою належного адмiнiстрування
податку на прибуток пiдприємств та забезпечення
податкового контролю з питання трансфертного
цiноутворення повiдомляє таке.
01 сiчня 2019 року набрав чинностi Закон України вiд 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актiв України щодо покращення адмiнiстрування та перегляду ставок окремих податкiв i зборiв" (далi - Закон N 2628). Основними змiнами Закону N 2628 стосовно трансфертного цiноутворення є такi:
Новi критерiї визначення контрольованої операцiї
Пiдпунктом "ґ" пiдпункту 39.2.1.1 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 Податкового кодексу України (далi - Кодекс) передбачено визнання контрольованими операцiями також внутрiшньогосподарськi розрахунки мiж нерезидентом та його постiйним представництвом.
Пiдпунктом 39.2.1.5 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 Кодексу уточнено визначення осiб, якi є сторонами контрольованої операцiї в ланцюзi господарських (експортних та iмпортних) операцiй, а саме контрольованими можуть бути операцiї мiж платником податкiв та нерезидентом (якi вiдповiдають вимогам пiдпункту 39.2.1.1 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 Кодексу), а не тiльки пов'язаною особою нерезидентом.
Принцип превалювання сутностi над формою
Новими абзацом пiдпункту 39.2.2.4 та новими пiдпунктами 39.2.2.10, 39.2.2.11 пiдпункту 39.2.2 пункту 39.2 статтi 39 Кодексу закрiплено принцип превалювання сутностi над формою, а саме, комерцiйнi та/або фiнансовi характеристики контрольованої операцiї для цiлей трансфертного цiноутворення визначаються згiдно з фактичними дiями сторiн операцiй та фактичними умовами її проведення навiть у разi вiдсутностi документального оформлення такої операцiї.
Уточнення щодо складових аналiзу зiставностi
Новим пiдпунктом 39.2.2.9 пiдпункту 39.2.2 пункту 39.2 статтi 39 Кодексу передбачено можливiсть пiд час визначення зiставних умов операцiй враховувати характеристики активiв, використаних у контрольованих операцiях.
Крiм того, пiдпункт 39.3.2.7 пiдпункту 39.3.2 пункту 39.3 статтi 39 Кодексу доповнено новим абзацом, яким закрiплено вимогу обирати сторону для дослiдження тiльки за наявностi найбiльш повної та документально пiдтвердженої iнформацiї про фiнансовi показники контрольованих операцiй.
Обґрунтування рiвня зiставностi
При наданнi платником податкiв документацiї з трансфертного цiноутворення на запит центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову i митну полiтику, новим абзацом пiдпункту "и" пiдпункту 39.4.6 пункту 39.4 статтi 39 Кодексу передбачено необхiднiсть обґрунтування використання пiд час визначення дiапазону рентабельностi iнформацiї за декiлька податкових перiодiв (рокiв) та розрахунок середньозваженого значення показника рентабельностi.
Змiни при проведеннi перевiрок
Новi норми передбачають таке:
пiдпункт 39.5.2.7 пiдпункту 39.5.2 пункту 39.5 статтi 39 Кодексу доповнено абзацом, вiдповiдно до якого термiн проведення перевiрки платника податкiв з питань дотримання принципу "витягнутої руки" переривається у разi розгляду судом позовiв платника податкiв щодо призначення, проведення або предмету такої перевiрки, до завершення судових процедур;
у разi ненадання документiв пiсля отримання запиту про надання документiв новою редакцiєю пiдпункту 39.5.2.13 пiдпункту 39.5.2 пункту 39.5 статтi 39 Кодексу контролюючому органу надано можливiсть проведення зустрiчної звiрки платникiв податкiв, що були задiянi в ланцюзi постачання товарiв (робiт, послуг, iнших об'єктiв цивiльних прав), якi є предметом контрольованої операцiї;
вiдповiдно до пiдпункту "в" пiдпункту 39.5.2.13 пiдпункту 39.5.2 пункту 39.5 статтi 39 Кодексу контролюючому органу надано право надсилати запити компетентним органам iноземних держав щодо предмета та обставин здiйснення контрольованої операцiї та/або щодо господарської дiяльностi та фiнансової звiтностi нерезидента - сторони контрольованої операцiї;
пiдпунктом "г" пiдпункту 39.5.2.13 пiдпункту 39.5.2 пункту 39.5 статтi 39 Кодексу передбачено можливiсть проведення зустрiчi з платником податкiв (уповноваженими ним особами) для обговорення методологiї визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки", застосованої контролюючим органом пiд час перевiрки.
Головним управлiнням ДФС в областях, м. Києвi та Офiсу великих платникiв податкiв ДФС довести зазначений лист до вiдома платникiв податкiв i пiдпорядкованих пiдроздiлiв з метою використання у роботi, зокрема розмiщення на iнформацiйних стендах в центрах обслуговування платникiв, та забезпечити врахування пiд час проведення контрольно-перевiрочної роботи.
В. о. заступника Голови | Є. Бамбiзов |