КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 21 жовтня 2020 р. | N 1032 |
---|
Про затвердження Порядку сертифiкацiї
органiчного виробництва та/або обiгу органiчної
продукцiї та внесення змiн до постанови Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 23 жовтня 2019 р. N 970
Вiдповiдно до частини дев'ятої статтi 24 Закону України "Про основнi принципи та вимоги до органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок сертифiкацiї органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї, що додається.
2. Внести до Порядку (детальних правил) органiчного виробництва та обiгу органiчної продукцiї, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 жовтня 2019 р. N 970 (Офiцiйний вiсник України, 2019 р., N 97, ст. 3201), змiни, що додаються.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 75
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 жовтня 2020 р. N 1032 |
ПОРЯДОК
сертифiкацiї органiчного виробництва та/або обiгу
органiчної продукцiї
1. Цей Порядок визначає механiзм сертифiкацiї органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї, видачi сертифiката, його дублiката та форму.
У цьому Порядку термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законi України "Про основнi принципи та вимоги до органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї" (далi - Закон).
2. Для проведення сертифiкацiї суб'єкт господарювання, що має намiр перейти на органiчне виробництво та/або здiйснювати обiг органiчної продукцiї, надсилає органу сертифiкацiї за допомогою засобiв поштового або телекомунiкацiйного зв'язку заяву про проведення сертифiкацiї, пiдписану уповноваженою особою.
Заява мiстить такi вiдомостi:
повне найменування, адресу мiсцезнаходження, iдентифiкацiйний код - для юридичної особи або прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (серiю та номер паспорта - для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та офiцiйно повiдомили про це вiдповiдному податковому органу та мають вiдмiтку в паспортi) - для фiзичної особи - пiдприємця;
адреси всiх потужностей, на яких суб'єкт господарювання планує здiйснювати органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї;
iнформацiю про землi, на яких планується провадження такої дiяльностi: площа угiддя, мiсце розташування;
вид дiяльностi (виробництво у певнiй галузi органiчного виробництва та/або обiг органiчної продукцiї);
контактну iнформацiю (номер телефону, поштову адресу, адресу електронної пошти).
До заяви на проведення сертифiкацiї додається згода суб'єкта господарювання на обробку його персональних даних.
3. Орган сертифiкацiї у строк, що не перевищує десяти робочих днiв, перевiряє подану заяву та надсилає суб'єкту господарювання пропозицiю укласти договiр на проведення сертифiкацiї мiж органом сертифiкацiї та суб'єктом господарювання, що має намiр перейти на органiчне виробництво та/або здiйснювати обiг органiчної продукцiї.
4. Пiсля пiдписання договору орган сертифiкацiї включає оператора до рiчного плану перевiрок та встановлює для нього строки i форму проведення першої iнспекцiї, щорiчної планової перевiрки, а у разi необхiдностi - позапланової та додаткової вибiркової перевiрки.
Плановим перiодом вважається рiк, який обчислюється з 1 сiчня по 31 грудня планового року.
5. Орган сертифiкацiї проводить першу iнспекцiю оператора, за результатами якої визначає дату початку перехiдного перiоду (якщо такий перiод застосовується) вiдповiдно до статтi 25 Закону.
6. Оператори, з якими орган сертифiкацiї уклав договiр, пiдлягають щорiчним плановим перевiркам, якi можуть бути лише виїзними.
7. Орган сертифiкацiї проводить позаплановi перевiрки дiяльностi операторiв за наявностi однiєї з таких пiдстав:
перевiрки усунення невiдповiдностей законодавству у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї (далi - законодавство), виявлених за результатами проведення першої iнспекцiї, щорiчної планової перевiрки або додаткової вибiркової перевiрки;
звернення оператора до органу сертифiкацiї щодо проведення позапланової перевiрки;
отримання вiд фiзичних або юридичних осiб вiдомостей щодо порушення оператором законодавства.
8. Додатковим вибiрковим перевiркам пiдлягають не менш як 10 вiдсоткiв загальної кiлькостi операторiв, з якими орган сертифiкацiї уклав договiр.
Для визначення операторiв, якi пiдлягають додатковiй вибiрковiй перевiрцi, орган сертифiкацiї щороку проводить загальну оцiнку ризикiв дiяльностi операторiв, з якими вiн уклав договори.
Пiд час проведення загальної оцiнки ризикiв дiяльностi операторiв враховуються такi критерiї:
обсяги виробництва органiчної продукцiї, її категорiя та асортимент;
кiлькiсть виявлених невiдповiдностей законодавству за результатами першої iнспекцiї та/або iнших перевiрок, проведених органом сертифiкацiї у попередньому плановому роцi;
наявнiсть загрози змiшування та/або пiдмiни органiчної продукцiї неорганiчною, в тому числi наявнiсть в оператора неорганiчного виробництва;
наявнiсть укладених договорiв про виконання окремих послуг (робiт), у тому числi пiдрядних (давальницьких), необхiдних для органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї;
факти укладення/розiрвання договору з iншим органом сертифiкацiї;
кiлькiсть випадкiв, до яких застосовувалися винятки з органiчного виробництва.
9. Строк проведення першої iнспекцiї або будь-якої iншої перевiрки не може перевищувати десяти робочих днiв, а у разi обґрунтованої необхiдностi може бути продовжений до п'яти робочих днiв.
10. Першi iнспекцiї проводяться з попередженням операторiв, а щорiчнi плановi перевiрки, позаплановi перевiрки та додатковi вибiрковi перевiрки можуть проводитися з попередженням або без попередження оператора.
Кiлькiсть перевiрок без попередження становить не менше 10 вiдсоткiв загальної кiлькостi перевiрок, що проводяться органом сертифiкацiї.
У разi проведення перевiрки з попередженням орган сертифiкацiї попереджає оператора не пiзнiше нiж за три робочих днi до початку проведення перевiрки. Таке попередження надсилається оператору органом сертифiкацiї за допомогою засобiв поштового або телекомунiкацiйного зв'язку.
11. Якщо в оператора наявнi потужностi, на яких не здiйснюється органiчне виробництво або обiг органiчної продукцiї, орган сертифiкацiї також має право проводити перевiрки таких потужностей.
12. Вiдбiр зразкiв ґрунту або матерiалiв, насiння та садивного матерiалу, кормiв, продукцiї, води для проведення лабораторних дослiджень (випробувань) здiйснюється iнспектором з вiдповiдної галузi органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї пiд час першої iнспекцiї або iншої перевiрки.
Вiдбiр зразкiв здiйснюється не менш як у 5 вiдсоткiв операторiв, з якими органом сертифiкацiї укладено договори.
Лабораторнi дослiдження (випробування) проводяться в акредитованих лабораторiях.
13. Пiд час проведення першої iнспекцiї або iншої перевiрки оператор:
1) подає органу сертифiкацiї опис своєї дiяльностi згiдно з Порядком (детальними правилами) органiчного виробництва та обiгу органiчної продукцiї, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 жовтня 2019 р. N 970 (Офiцiйний вiсник України, 2019 р., N 97, ст. 3201);
2) забезпечує безперешкодний доступ iнспекторiв з органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї до своїх потужностей та вiдбору зразкiв, а також на вимогу органу сертифiкацiї до документiв, необхiдних для сертифiкацiї органiчного виробництва, у тому числi до фiнансових документiв;
3) подає органу сертифiкацiї iнформацiю, яка може бути необхiдною для проведення першої iнспекцiї або iншої перевiрки та визначення вiдповiдностi всiх стадiй виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї вимогам законодавства.
14. У разi iмпорту органiчної продукцiї оператор надає органу сертифiкацiї iнформацiю про:
перелiк потужностей, якi вiн використовує, та вiдомостi, якi стосуються його дiяльностi як iмпортера;
перелiк потужностей, якi планується використовувати для зберiгання органiчної продукцiї, що iмпортується, до передачi такої продукцiї першому вантажоодержувачу;
першого вантажоодержувача (повне найменування, адресу мiсцезнаходження, iдентифiкацiйний код - для юридичної особи або прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (серiю та номер паспорта - для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та офiцiйно повiдомили про це вiдповiдному податковому органу та мають вiдмiтку в паспортi) - для фiзичної особи - пiдприємця) та перелiк його потужностей (за наявностi).
15. У разi органiчного виробництва двостулкових молюскiв перша iнспекцiя або iнша перевiрка проводиться органом сертифiкацiї перед i пiд час найбiльшого виробництва бiомаси.
16. За результатами першої iнспекцiї або iншої перевiрки iнспектор з вiдповiдної галузi органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї у день її закiнчення готує довiдку про перевiрку, з якою ознайомлює оператора та надсилає її органу сертифiкацiї.
У довiдцi про перевiрку зазначаються:
перелiк проiнспектованих/перевiрених потужностей;
виявленi пiд час перевiрки невiдповiдностi вимогам законодавства.
17. На пiдставi довiдки про перевiрку та з урахуванням iнформацiї, отриманої вiд оператора (опису дiяльностi та наданої ним документацiї), iнших органiв сертифiкацiї та акредитованих лабораторiй, iнспектор з вiдповiдної галузi органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї, який не був залучений до проведення першої iнспекцiї або iншої перевiрки вiдповiдного оператора, оцiнює його дiяльнiсть та складає звiт.
У звiтi зазначається:
перелiк невiдповiдностей, виявлених за результатами оцiнювання результатiв першої iнспекцiї та/або iнших перевiрок;
заходи, яких необхiдно вжити для усунення невiдповiдностей вимогам законодавства, та строки їх виконання, що узгодженi з оператором;
iнша iнформацiя, яка мiстить висновки щодо вiдповiдностi дiяльностi оператора на всiх стадiях виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї вимогам законодавства.
У звiтi, складеному за результатами першої iнспекцiї, зазначається дата початку перехiдного перiоду (якщо такий перiод застосовується).
Орган сертифiкацiї надсилає оператору звiт за допомогою засобiв поштового або телекомунiкацiйного зв'язку у строк, що не перевищує 20 робочих днiв з дня закiнчення проведення першої iнспекцiї або iншої перевiрки.
18. Орган сертифiкацiї за запитом оператора у кожному конкретному випадку надає оператору згоду доручити третiй особi надання окремих послуг (виконання робiт), у тому числi пiдрядних (давальницьких), необхiдних для органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї, за умови перевiрки потужностей такої особи органом сертифiкацiї та проведення подальших перевiрок протягом дiї вiдповiдного договору, за яким надаються окремi послуги (виконуються роботи).
Перевiрка третьої особи проводиться з урахуванням вимог цього Порядку.
19. Орган сертифiкацiї за запитом оператора у кожному конкретному випадку надає оператору згоду на застосування виняткiв з вимог органiчного виробництва, передбачених статтею 24 Закону.
Для отримання такої згоди оператор звертається до органу сертифiкацiї, з яким у нього укладено договiр, iз запитом, у якому зазначається:
найменування оператора;
контактна особа оператора;
iнформацiя про необхiднiсть застосування винятку з вимог органiчного виробництва.
Для отримання згоди на використання неорганiчного насiння та/або садивного матерiалу оператор додає до запиту iнформацiю про неорганiчне насiння та/або садивний матерiал, якi вiн має намiр використовувати, iз зазначенням назви культури, постачальника, якiсних характеристик, кiлькостi такого насiння та/або садивного матерiалу.
Для отримання згоди на використання неорганiчного iнгредiєнта оператор додає до запиту iнформацiю про неорганiчний iнгредiєнт, внесений до перелiку речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв), що дозволяється використовувати у процесi органiчного виробництва та якi дозволенi до використання у гранично допустимих кiлькостях, який вiн має намiр використовувати, iз зазначенням його кiлькостi.
Для отримання згоди на використання неорганiчних тварин оператор додає до запиту iнформацiю про неорганiчних тварин, яких вiн має намiр використовувати, iз зазначенням вiку та кiлькостi голiв.
Запит подається до початку висiву насiння та/або посадки садивного матерiалу, використання неорганiчного iнгредiєнта або використання неорганiчних тварин.
20. Орган сертифiкацiї у рiшеннi про надання згоди на застосування винятку з органiчного виробництва зазначає:
пiдставу прийнятого рiшення;
умови застосування винятку;
строк дiї рiшення (для насiння не може перевищувати один сезон).
21. За результатами перевiрки на всiх етапах виробництва та обiгу органiчної продукцiї органом сертифiкацiї ухвалюється вмотивоване рiшення про видачу або вiдмову у видачi сертифiката вiдповiдно до частини третьої статтi 27 Закону.
Рiшення про видачу або вiдмову у видачi сертифiката повинно бути прийняте не пiзнiше 60 днiв з дати початку щорiчної планової перевiрки.
22. На пiдставi рiшення про видачу сертифiката органом сертифiкацiї видається сертифiкат за формою згiдно з додатком.
23. Сертифiкат складається українською мовою та за потреби англiйською мовою.
24. Строк дiї сертифiката становить 15 мiсяцiв з дати його видачi.
У разi видачi нового сертифiката попереднiй сертифiкат втрачає чиннiсть.
25. Оператор повiдомляє органу сертифiкацiї про намiр проходити наступну сертифiкацiю (пiдтримувати сертифiкацiю) не пiзнiше нiж за два мiсяцi до завершення дiї сертифiката.
26. Орган сертифiкацiї має право зупинити дiю або скасувати сертифiкат з пiдстав, передбачених частиною п'ятою статтi 27 Закону.
У разi прийняття рiшення про зупинення дiї або скасування сертифiката орган сертифiкацiї iнформує:
оператора - не пiзнiше дня, наступного за днем прийняття вiдповiдного рiшення;
Мiнекономiки та Держпродспоживслужбу - не пiзнiше нiж протягом п'яти днiв з дня прийняття вiдповiдного рiшення.
27. Орган сертифiкацiї зберiгає копiї сертифiкатiв та вмотивованих рiшень про видачу або вiдмову у видачi сертифiката протягом п'яти рокiв з дати їх видачi.
28. У разi втрати оригiналу сертифiката оператор або уповноважена ним особа звертається до органу сертифiкацiї iз заявою про видачу дублiката сертифiката. Орган сертифiкацiї протягом п'яти робочих днiв з дня отримання звернення приймає рiшення про вiдмову або про видачу дублiката сертифiката з вiдповiдною позначкою "дублiкат", про що письмово iнформує оператора у строк, що не перевищує п'яти робочих днiв з дня прийняття такого рiшення. Строк дiї дублiката сертифiката повинен вiдповiдати строку дiї оригiналу сертифiката.
29. Iнформацiя про операторiв розмiщується у вiдкритому доступi на веб-сайтi органу сертифiкацiї та повинна мiстити всi вiдомостi, передбаченi Державним реєстром операторiв, що здiйснюють виробництво продукцiї вiдповiдно до вимог законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї.
30. У разi виникнення будь-яких змiн у вiдомостях, наданих органу сертифiкацiї, оператор не пiзнiше нiж протягом п'яти робочих днiв iнформує орган сертифiкацiї про такi змiни у спосiб, визначений договором.
31. Органи сертифiкацiї з метою належного виконання обов'язкiв щодо проведення сертифiкацiї повиннi обмiнюватися iнформацiєю щодо операторiв.
Для потужностей оператора, якi повнiстю чи частково перевiряються рiзними органами сертифiкацiї, повинен бути забезпечений обмiн даними, необхiдними для вiдповiдної дiяльностi iз сертифiкацiї, мiж такими органами сертифiкацiї.
32. Якщо пiд час першої iнспекцiї або iнших перевiрок орган сертифiкацiї встановить факти порушення законодавства оператором, який має договiр з iншим органом сертифiкацiї, про це орган сертифiкацiї повiдомляє вiдповiдному органу сертифiкацiї, з яким у такого оператора укладено договiр, та територiальному органу Держпродспоживслужби.
33. Оператор або третя особа, яка надає йому окремi послуги (виконує роботи), у тому числi пiдряднi (давальницькi), у разi змiни органу сертифiкацiї iнформують про це iншi органи сертифiкацiї, з якими вони уклали договори.
34. У разi змiни оператором органу сертифiкацiї попереднiй орган сертифiкацiї передає документацiю стосовно проведеної сертифiкацiї оператора новому органовi сертифiкацiї.
35. У разi розiрвання договору з оператором орган сертифiкацiї повинен повiдомити про це Мiнекономiки протягом п'яти робочих днiв.
Додаток до Порядку |
СЕРТИФIКАТ N _______
CERTIFICATE N _______
|
|||||||||||||||||||
1. Iнформацiя про орган
сертифiкацiї: Information about the control body:
|
|||||||||||||||||||
2. Iнформацiя про оператора: Information about the operator:
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
3. Назва галузi (галузей)
органiчного виробництва iз зазначенням категорiй
продуктiв, видiв дiяльностi та дати щорiчної
перевiрки: The name of the organic production industry (industries) with the name of the product categories, type of activities within that industry and annual inspection date: |
|||||||||||||||||||
Назва галузi Industry name |
Категорiя продуктiв Product category |
Вид дiяльностi Activity type |
Дата щорiчної планової перевiрки Annual inspection date |
||||||||||||||||
Асортимет продукцiї та її
статус (органiчна / перехiдного перiоду) визначено
у додатку до сертифiката, який є невiд'ємною
частиною сертифiката. |
|
Дата видачi Date of issue ____________________ |
Дата закiнчення строку дiї Valid till ____________________ |
Посада та прiзвище, iм'я, по батьковi
уповноваженої особи органу сертифiкацiї Position and name of the control body authorized person ___________________________________ |
Пiдпис Signature ____________________ |
Додаток до сертифiката N __ вiд __ ____20 _ р. Annex to the Certificate N _____ from _______ |
Асортимент продукцiї, що виробляється оператором у процесi органiчного виробництва та/або щодо якої здiйснюється обiг
Product assortment produced by the operator in the process of organic production and / or which is circulated
Порядковий номер | Найменування продукту
(вiдповiдно до асортименту) Product name (in regard to the assortment) |
Код згiдно з УКТЗЕД UCG FEA Code |
Статус продукцiї: органiчна /
перехiдного перiоду (зазначити необхiдне) Product status: organic / in-conversion (specify) |
Актуальна iнформацiя мiститься в електроннiй версiї сертифiката, яку можна перевiрити на веб-сайтi |
(посилання / QR код) |
Electronic version of the Certificate which contains the actual data can be checked at the website |
(link / QR code) |
Дата останнього оновлення iнформацiї у
додатку до сертифiката: Date of the last information update in Annex to the Certificate: ____________________ |
Дата закiнчення строку дiї сертифiката: Certificate valid till: ____________________ |
|
Посада та прiзвище, iм'я, по батьковi
уповноваженої особи органу сертифiкацiї Position and name of the control body authorized person: _______________________________ |
Пiдпис Signature ____________________ |
Примiтка. | Пiд час заповнення графи
"Категорiя продуктiв Product category" пункту 3
сертифiката зазначається необхiдна категорiя
продуктiв у межах вiдповiдної галузi органiчного
виробництва: |
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 жовтня 2020 р. N 1032 |
ЗМIНИ,
що вносяться до Порядку (детальних правил)
органiчного виробництва та обiгу органiчної
продукцiї
1. Абзац п'ятий пункту 2 пiсля слiв "Про тваринний свiт" доповнити словами ", "Про безпечнiсть та гiгiєну кормiв", "Про оцiнку впливу на довкiлля", "Про побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною".
2. Доповнити Порядок пунктами 21 - 26 такого змiсту:
"21. Кожен оператор веде загальний та галузевий опис своєї дiяльностi.
22. Загальний опис складається оператором за формою, визначеною органом сертифiкацiї, та включає iнформацiю про:
1) дiяльнiсть оператора iз зазначенням та описом всiх його потужностей, включаючи потужностi, що використовуються для приймання, обробки, пакування / перепакування, маркування / перемаркування та зберiгання продукцiї;
2) асортимент продукцiї, що виробляється оператором та/або яка перебуває в обiгу в межах категорiї, щодо якої оператор має намiр сертифiкувати органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї;
3) заходи, що вживаються та передбачаються оператором для дотримання законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї та/або зменшення ризику забруднення органiчної продукцiї забороненими речовинами або продуктами;
4) заходи, що вживаються та/або передбачаються оператором для запобiгання змiшуванню або пiдмiнi органiчної продукцiї неорганiчною;
5) методи виробництва (технологiчнi процеси), що застосовуються та/або передбачаються оператором;
6) транспортування продукцiї, включаючи вид транспортного засобу та вид пакування.
У разi iмпорту органiчної продукцiї перший вантажоодержувач повинен додатково включати до загального опису iнформацiю щодо потужностей, якi використовуються ним для приймання та зберiгання органiчної продукцiї.
У разi залучення до надання окремих послуг (виконання робiт) третiх осiб, у тому числi на пiдрядних (давальницьких) умовах, необхiдних для органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї, загальний опис також включає:
перелiк третiх осiб з описом їх дiяльностi та зазначенням органiв сертифiкацiї, з якими такi особи уклали договiр на проведення сертифiкацiї, та їх згоду;
усi практичнi заходи, якi вживаються для забезпечення ефективної системи контролю за продукцiєю, яку оператор розмiщує на ринку.
До загального опису оператор додає:
для сiльськогосподарських угiдь та мiсць збирання органiчних об'єктiв рослинного свiту - за наявностi дату припинення використання на вiдповiдних земельних дiлянках речовин, iнших нiж тi, що зазначенi в перелiку речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв), що дозволяється використовувати у процесi органiчного виробництва та якi дозволенi до використання у гранично допустимих кiлькостях, затвердженому Мiнекономiки (далi - перелiк речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв);
список речовин з перелiку речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв) та/або iнших речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв), якi оператор використовував протягом останнього календарного року та якi плануються ним до використання у наступному календарному роцi;
за наявностi укладеного договору з iншим органом сертифiкацiї та/або органом iноземної сертифiкацiї найменування такого органу сертифiкацiї та/або органу iноземної сертифiкацiї iз зазначенням вiдповiдної галузi органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї.
23. Галузевий опис за галузями органiчного виробництва складається оператором з урахуванням вимог, визначених цим Порядком.
Галузевий опис оператора, що здiйснює обiг органiчної продукцiї у частинi iмпорту, включає:
асортимент продукцiї, що ввозиться на митну територiю України;
опис всiх потужностей, якi використовуються для зберiгання продукцiї до її постачання першому вантажоодержувачу;
перелiк постачальникiв органiчної продукцiї, що ввозиться на митну територiю України;
копiї сертифiкатiв, що засвiдчують органiчне виробництво та обiг такої органiчної продукцiї, виданих органом iноземної сертифiкацiї та органом сертифiкацiї.
24. Оператор може додати до опису оператора будь-яку iншу iнформацiю, що пiдтверджує дотримання ним законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї i яка може бути необхiдною для сертифiкацiї органiчного виробництва.
До опису оператора на вимогу органу сертифiкацiї включається iнша iнформацiя, що пiдтверджує дотримання оператором законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї та яка є необхiдною для сертифiкацiї органiчного виробництва.
25. Оператор зобов'язаний вести в електроннiй або паперовiй формi журнали облiку у вiдповiднiй галузi органiчного виробництва та/або обiгу продукцiї. Журнал облiку зберiгається у примiщеннях вiдповiдної потужностi та надається на вимогу органу сертифiкацiї.
26. Кожен оператор повинен зберiгати та надавати на вимогу органу сертифiкацiї таку документацiю:
у разi органiчного виробництва та обiгу органiчної продукцiї - журнали облiку та iншi записи щодо виробництва, закупiвлi, приймання та зберiгання продукцiї, транспортнi та платiжнi документи за поставленi товари / наданi послуги;
у разi обiгу органiчної продукцiї - транспортнi та платiжнi документи за поставлену органiчну продукцiю, сертифiкати, що пiдтверджують вiдповiднiсть органiчного виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї вимогам законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї;
у разi обiгу органiчної продукцiї в частинi iмпорту - транспортнi та платiжнi документи на iмпортовану продукцiю, сертифiкат, що засвiдчує органiчне виробництво та/або обiг такої органiчної продукцiї у державi походження, сертифiкат, що пiдтверджує вiдповiднiсть обiгу такої продукцiї вимогам законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї, митнi документи.
До записiв щодо виробництва, закупiвлi, приймання та зберiгання продукцiї належить iнформацiя про:
пiдтвердження вiдокремлення органiчного вiд неорганiчного виробництва;
обсяг зiбраних морських водоростей, яка пiдтверджує те, що весь урожай вiдповiдає вимогам органiчного виробництва та не перевищує встановленi лiмiти збору, - у разi збирання органiчних морських водоростей на спiльнiй (загальнiй площi) з неорганiчними;
мiсце, час та спосiб збору дикого посадкового матерiалу - у разi виробництва двостулкових молюскiв;
наявнiсть системи внутрiшнього контролю вхiдної продукцiї та її подальшого використання, у тому числi документи iз зазначенням найменування i кiлькостi:
- органiчної продукцiї, поставленої оператору;
- всiх придбаних вхiдних продуктiв;
- органiчної продукцiї, що зберiгається на складах оператора;
для операторiв, якi не здiйснюють зберiгання органiчних продуктiв на потужностях для їх зберiгання або не працюють з такими продуктами фiзично, - найменування i кiлькiсть придбаної або реалiзованої (проданої) ними органiчної продукцiї, а також їх постачальникiв, покупцiв i вантажоодержувачiв;
для вантажоодержувачiв, якщо вони не є покупцями та кiнцевими споживачами, - найменування i кiлькiсть продукцiї, що перевезена на потужностi, якi використовуються для подальшого зберiгання та/або пiдготовки продукцiї до розмiщення на ринку.
На вимогу органу сертифiкацiї оператор надає iншi документи, що пiдтверджують вiдповiднiсть виробництва та/або обiгу органiчної продукцiї вимогам законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї.".
3. У пунктi 9 слова ", що дозволяється використовувати у процесi органiчного виробництва та якi дозволенi до використання у гранично допустимих кiлькостях, затвердженого в установленому законом порядку (далi - перелiк речовин (iнгредiєнтiв, компонентiв)" виключити.
4. Доповнити Порядок пунктом 181 такого змiсту:
"181. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї у галузi рослинництва, повинен включати:
1) опис всiх потужностей, у тому числi мiсць зберiгання, переробки, пакування, та земельних дiлянок;
2) щорiчний план виробництва органiчної продукцiї рослинництва за кожною земельною дiлянкою окремо iз зазначенням її площi.".
5. Третє речення пункту 47 виключити.
6. Доповнити Порядок пунктом 801 такого змiсту:
"801. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї у галузi органiчного тваринництва, повинен включати:
опис (включаючи зазначення площi) примiщень для утримання тварин, пасовищ, вiдкритих майданчикiв та у вiдповiдних випадках - примiщень для зберiгання, пакування i переробки продукцiї тваринництва та тварин, сировини i вхiдних продуктiв;
опис мiсць зберiгання гною.
Заходи, що вживаються та передбачаються оператором для дотримання законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї i зменшення ризику забруднення забороненими речовинами або продуктами у галузi органiчного тваринництва, повиннi включати:
план розкидання гною, узгоджений з органом сертифiкацiї, опис територiй, видiлених пiд вирощування рослин (у разi провадження такої дiяльностi) з урахуванням вимог, установлених Законом України "Про побiчнi продукти тваринного походження, не призначенi для споживання людиною";
угоди про спiвпрацю з iншими операторами або iншими суб'єктами господарювання про використання надлишкового гною вiд органiчного виробництва (за наявностi);
план управлiння потужнiстю у галузi органiчного тваринництва.
План управлiння потужнiстю у галузi органiчного тваринництва повинен включати iнформацiю, визначену пунктом 80 цього Порядку.".
7. Пункт 107 викласти в такiй редакцiї:
"107. У разi використання ветеринарних препаратiв iнформацiя про дату лiкування, дiагноз, дози та назву лiкарського засобу повинна надаватися органу сертифiкацiї.".
8. Доповнити Порядок пунктом 1111 такого змiсту:
"1111. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї у галузi органiчного бджiльництва, повинен включати перелiк документiв, визначених пунктом 801 цього Порядку, а також:
карти вiдповiдного масштабу з перелiком мiсць розташування пасiк та вуликiв з їх iдентифiкацiєю;
заходи щодо забезпечення належної заготiвлi, переробки, зберiгання та реалiзацiї продуктiв бджiльництва;
записи щодо перевезення (кочiвлi) пасiк.
У разi годiвлi бджiл зазначається також iнформацiя про вид корму та його кiлькiсть, дату годiвлi iз зазначенням номера вiдповiдного вулика.
У разi лiкування бджiл зазначається iнформацiя про ветеринарний препарат, iнформацiя про активнi дiючi речовини, дiагноз, дозування, метод введення препарату, тривалiсть лiкування, перiод виведення, пiсля завершення якого продукти бджiльництва можуть вважатися органiчними.".
9. У другому реченнi абзацу першого пункту 118 слова "Порядку сертифiкацiї органiчного виробництва" замiнити словами i цифрами "пункту 1891 цього Порядку".
10. Абзац другий пункту 119 виключити.
11. Пункт 154 викласти в такiй редакцiї:
"154. У разi використання ветеринарних препаратiв iнформацiя про дату лiкування, дiагноз, дози та найменування лiкарського засобу повинна надаватися органу сертифiкацiї.".
12. В абзацi четвертому пункту 182 слова "Порядку сертифiкацiї органiчного виробництва" замiнити словами i цифрами "пункту 26 цього Порядку".
13. Друге речення абзацу першого та абзаци другий i третiй пункту 186 виключити.
14. Доповнити Порядок пунктом 1891 такого змiсту:
"1891. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг у галузi органiчної аквакультури, повинен включати:
1) опис споруд на сушi та у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах);
2) висновок за результатами проведення оцiнки впливу на довкiлля у випадку, зазначеному в пунктi 119 цього Порядку;
3) щорiчний план сталого управлiння, розроблений вiдповiдно до пунктiв 120, 121, 174, 179 цього Порядку;
4) резюме окремої глави плану сталого управлiння, яка мiстить звiт про територiю, що використовується (у разi вирощування молюскiв).".
15. У пунктi 212 слова "Порядку сертифiкацiї органiчного виробництва" замiнити словами i цифрами "пункту 26 цього Порядку".
16. Доповнити Порядок пунктом 2151 такого змiсту:
"2151. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчних морських водоростей, повинен включати:
1) опис споруд на сушi та на морi;
2) висновок з оцiнки впливу на довкiлля у випадках, передбачених пунктом 194 цього Порядку;
3) план сталого управлiння виробництвом органiчних морських водоростей, розроблений вiдповiдно до пункту 195 цього Порядку.".
17. Абзац четвертий пункту 220 пiсля слiв "вiдповiдно до" доповнити словами "цього Порядку та".
18. Доповнити Порядок пунктами 2241, 2291, 2391 такого змiсту:
"2241. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї у галузi виробництва органiчних харчових продуктiв (у тому числi продукцiї виноробства), повинен включати:
асортимент харчових продуктiв, якi виробляє оператор;
перелiк постачальникiв органiчних iнгредiєнтiв, якi використовуються пiд час виробництва органiчних харчових продуктiв;
iнгредiєнти органiчних харчових продуктiв, якi виробляє оператор.";
"2291. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг у галузi виробництва органiчних кормiв, повинен включати:
опис всiх потужностей, якi використовуються для приймання, пiдготовки i зберiгання продуктiв, що використовуються для пiдготовки вихiдних кормiв на кожному етапi виробництва;
опис всiх потужностей, якi використовуються для зберiгання iнших продуктiв, що застосовуються для пiдготовки кормiв;
опис всiх потужностей, якi використовуються для зберiгання продуктiв для очищення i дезiнфекцiї;
опис кормових сумiшей, якi оператор збирається виробляти вiдповiдно до законодавства у сферi органiчного виробництва, обiгу та маркування органiчної продукцiї, та вид тварин, для яких призначенi кормовi сумiшi (у разi провадження такої дiяльностi);
найменування кормових матерiалiв, пiдготовкою яких оператор має намiр займатися (у разi провадження такої дiяльностi).";
"2391. Галузевий опис оператора, що здiйснює органiчне виробництво та/або обiг органiчної продукцiї у галузi заготiвлi органiчних об'єктiв рослинного свiту, повинен включати:
iнформацiю про виданi спецiальнi дозволи на використання природних рослинних ресурсiв та спецiальнi дозволи на використання лiсових ресурсiв;
iнформацiю про виданi документи, визначенi пунктом 233 цього Порядку;
опис територiї збору об'єктiв рослинного свiту.".
19. В абзацi одинадцятому пункту 249 та абзацi першому пункту 250 слова "Порядку сертифiкацiї органiчного виробництва" замiнити словами "умов договору на проведення сертифiкацiї органiчного виробництва мiж органом сертифiкацiї та оператором".