МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
22.12.2021 | N 702 |
---|
Про внесення змiн до наказу Мiнiстерства фiнансiв
України вiд 20 серпня 2015 року N 727 та визнання
таким, що втратив чиннiсть, наказу Мiнiстерства
фiнансiв України вiд 14 березня 2013 року N 395
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 сiчня 2022 р. за N 36/37372 |
Вiдповiдно до статей 58,
77 - 79, 81 - 86 глави 8 роздiлу II, пункту 56 пiдроздiлу 10 роздiлу XX Податкового
кодексу України, пiдпункту 5 пункту 4 Положення
про Мiнiстерство фiнансiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20
серпня 2014 року N 375, з метою забезпечення
єдиного порядку фiксування результатiв
документальних перевiрок платникiв податкiв
наказую:
1. Внести до наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 20 серпня 2015 року N 727 "Про затвердження Порядку оформлення результатiв документальних перевiрок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та iншого законодавства платниками податкiв - юридичними особами та їх вiдокремленими пiдроздiлами", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 26 жовтня 2015 року за N 1300/27745, такi змiни:
у заголовку та пунктi 1 наказу слова "державної митної справи" та "- юридичними особами та їх вiдокремленими пiдроздiлами" виключити;
у преамбулi наказу слова i цифри "статей 345 - 355 Митного кодексу України" та слова "- юридичних осiб та їх вiдокремлених пiдроздiлiв" виключити.
2. Порядок оформлення результатiв документальних перевiрок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та iншого законодавства платниками податкiв викласти в новiй редакцiї, що додається.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства фiнансiв України вiд 14 березня 2013 року N 395 "Про затвердження Порядку оформлення результатiв документальних перевiрок щодо дотримання податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платниками податкiв - фiзичними особами", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 12 квiтня 2013 року за N 607/23139.
4. Департаменту податкової полiтики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;
оприлюднення цього наказу.
5. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Воробей С. I. та Голову Державної податкової служби України.
Мiнiстр фiнансiв України | Сергiй МАРЧЕНКО |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державної митної служби України | Павло РЯБIКIН |
В. о. Голови Державної податкової служби України | Михайло ТIТАРЧУК |
Голова правлiння Пенсiйного фонду України | Євгенiй КАПIНУС |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України 20 серпня 2015 року N 727 (в редакцiї наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 22 грудня 2021 року N 702) |
Порядок оформлення результатiв документальних перевiрок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та iншого законодавства платниками податкiв
I. Загальнi положення
1. Цей Порядок розроблено вiдповiдно до вимог Податкового кодексу України (далi - Податковий кодекс) для застосування посадовими особами контролюючих органiв при оформленнi результатiв документальних перевiрок платникiв податкiв (у розумiннi статтi 15 Податкового кодексу) (далi - платники податкiв) дотримання податкового, валютного законодавства, законодавства про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування (далi - законодавство з єдиного внеску) та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи.
Дiя цього Порядку не поширюється на оформлення результатiв перевiрок з питань дотримання платником податкiв принципу "витягнутої руки".
Оформлення результатiв документальних невиїзних позапланових електронних перевiрок за заявою платника податкiв, їх пiдписання та реалiзацiя здiйснюються з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом.
2. Термiни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях:
акт документальної перевiрки - документ, який пiдтверджує факт проведення документальної перевiрки та вiдображає її результати;
довiдка документальної перевiрки - документ, який пiдтверджує факт проведення документальної перевiрки та вiдображає її результати i є носiєм доказової iнформацiї про невстановлення фактiв порушень вимог податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи.
Матерiали перевiрки - це:
акт (довiдка) документальної перевiрки з iнформативними додатками, якi є його невiд'ємною частиною;
заперечення, наданi платником податкiв до акта (довiдки) документальної перевiрки (у разi їх наявностi на час розгляду);
пояснення та їх документальне пiдтвердження, якi наданi платником податкiв вiдповiдно до пiдпункту 16.1.15 пункту 16.1 статтi 16 та вiдповiдно до абзацу другого пiдпункту 17.1.6 пункту 17.1 статтi 17 роздiлу I Податкового кодексу.
Поняття "документальна перевiрка" у цьому Порядку вживається в значеннях, наведених у Податковому кодексi.
Поняття "контролюючi органи" у цьому Порядку вживається вiдповiдно до вимог пiдпункту 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 Податкового кодексу.
3. Цим Порядком визначаються основнi вимоги до форми та змiсту акта (довiдки) документальної перевiрки, iнформативних додаткiв до акта (довiдки) документальної перевiрки, порядку його (її) пiдписання, реєстрацiї та зберiгання.
II. Основнi вимоги до оформлення документальних перевiрок
1. Результати документальних перевiрок оформлюються у формi акта або довiдки документальної перевiрки. У разi встановлення пiд час перевiрки порушень складається акт документальної перевiрки, а в разi вiдсутностi порушень - довiдка документальної перевiрки.
2. Акт (довiдка) документальної перевiрки складається у двох примiрниках та пiдписується посадовими особами контролюючого органу, якi проводили перевiрку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, а також платниками податкiв (керiвником платника податкiв або уповноваженою ним особою) або їх законними представниками (у разi наявностi).
3. Акт документальної перевiрки має мiстити систематизований виклад виявлених пiд час перевiрки фактiв порушень норм податкового, валютного законодавства, законодавства з єдиного внеску та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи (далi - податкове, валютне та iнше законодавство, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи).
4. В актi документальної перевiрки викладаються всi суттєвi обставини фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв, якi стосуються фактiв виявлених порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи.
5. Факти виявлених порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, викладаються в актi документальної перевiрки чiтко, об'єктивно та повною мiрою з посиланням на первиннi документи, регiстри податкового та бухгалтерського облiку, фiнансової та iншої звiтностi, iншi документи, пов'язанi з обчисленням i сплатою податкiв, зборiв, платежiв, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отриманi вiд iнших суб'єктiв господарювання, органiв державної влади, у тому числi iноземних держав, правоохоронних органiв, а також податкову iнформацiю, що пiдтверджує наявнiсть зазначених фактiв.
Обов'язково наводиться в актi документальної перевiрки iнформацiя щодо фактiв та обставин, якi пiдтверджують та доводять наявнiсть вини платника податкiв (з детальним їх описом; дослiдженням, яке доводить, що платник податкiв мав можливiсть для дотримання правил та норм, встановлених Податковим кодексом, проте не вжив достатнiх заходiв для їх дотримання; документами та iнформацiєю, яка пiдтверджує наявнiсть вини платника податкiв), а також iнформацiя щодо пом'якшуючих обставин або обставин, що звiльняють вiд фiнансової вiдповiдальностi платника податкiв.
6. Акт (довiдка) документальної перевiрки має бути складений державною мовою i мати наскрiзну нумерацiю сторiнок.
При складаннi акта (довiдки) на паперовому носiї титульний аркуш акта (довiдки) документальної перевiрки друкується на номерному бланку контролюючого органу для складання актiв документальних перевiрок.
Також на титульному аркушi акта (довiдки) зазначаються iнформацiя про мiсцезнаходження контролюючого органу, який проводив перевiрку, номери телефону, телефаксу та адреса електронної пошти.
У разi необхiдностi використання у змiстi акта (довiдки) документальної перевiрки скорочених назв i загальноприйнятих абревiатур при першому вживаннi вiдповiдне словосполучення зазначається повнiстю з одночасною вказiвкою в дужках його скороченої назви або абревiатури, яка буде використовуватися далi в текстi.
В актi (довiдцi) документальної перевiрки, iнформативних додатках та iнших матерiалах не допускаються будь-якi виправлення цифрових показникiв, дат та iнших даних.
7. Усi вартiснi показники вiдображаються у нацiональнiй валютi України, а показники, вираженi в iноземнiй валютi, пiдлягають вiдображенню в актi (довiдцi) документальної перевiрки з одночасним зазначенням їх еквiвалента в нацiональнiй валютi України за офiцiйним курсом гривнi до iноземних валют, встановленим Нацiональним банком України на дату проведення фiнансово-господарської операцiї, якщо iнше не встановлено законом.
8. Iнформацiя, що мiститься в актi (довiдцi) документальної перевiрки, не пiдлягає розголошенню посадовими особами контролюючого органу, а також передачi в iншi органи, за винятком випадкiв, передбачених законом.
9. У разi неможливостi проведення документальної перевiрки посадовими особами контролюючого органу невiдкладно складається та пiдписується акт про неможливiсть проведення перевiрки, який не пiзнiше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органi. До такого акта додаються матерiали, що пiдтверджують факти, наведенi в такому актi. Зазначений акт та матерiали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу.
III. Змiст акта (довiдки) документальної перевiрки
1. Акт (довiдка) документальної перевiрки складається з чотирьох частин: вступної, загальних положень, описової частини та висновку. До акта (довiдки) документальної перевiрки додаються iнформативнi додатки.
2. Вступна частина акта (довiдки) документальної перевiрки має мiстити такi данi:
податкова адреса платника податкiв чи мiсце розташування об'єкта права власностi, стосовно якого проводиться така перевiрка, номери телефону, телефаксу та адреса електронної пошти;
повне i скорочене (за наявностi) найменування платника податкiв - юридичної особи вiдповiдно до установчих документiв/прiзвище, iм'я, по батьковi платника податкiв - фiзичної особи, податковий номер платника податкiв (код за ЄДРПОУ або реєстрацiйний (облiковий) номер платника податкiв для юридичної особи/реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя (за наявностi) та/або номер паспорта);
пiдстави для проведення перевiрки вiдповiдно до закону;
iнформацiя про план (перелiк питань) перевiрки платника податкiв, який є невiд'ємною частиною акта (довiдки) документальної перевiрки;
дата видачi та номер направлення на проведення документальної виїзної перевiрки, найменування контролюючого органу, який його виписав, реквiзити наказу про проведення перевiрки;
iнформацiя про вручення пiд пiдпис або надсилання копiї наказу про проведення перевiрки, про ознайомлення пiд пiдпис з направленням(и) на проведення перевiрки (вручення їх копiй у випадках, передбачених законом);
iнформацiя про вiдмову платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) розписатися у направленнi на проведення перевiрки та про факт складання посадовими особами контролюючого органу акта, який засвiдчує факт такої вiдмови;
iнформацiя про вiдмову в допуску посадових осiб контролюючого органу до проведення перевiрки iз зазначенням перiодiв недопуску та про складенi акти, що засвiдчують такi факти, iз зазначенням пояснень та заявлених причин вiдмови;
iнформацiя про пiдписання (отримання) або вiдмову у пiдписаннi (отриманнi) актiв, що засвiдчують факт вiдмови у допуску до проведення перевiрки (складених посадовими особами контролюючого органу) та/або наданнi письмових пояснень платником податкiв до зазначених актiв (при складеннi актiв, якi засвiдчують факт вiдмови у допуску, вiдповiдно до вимог статтi 81 Податкового кодексу наводиться також iнформацiя про складення вiдповiдних актiв, що засвiдчують такi факти);
посади, назва структурного пiдроздiлу, найменування контролюючого органу, звання, прiзвища та iмена посадових осiб, що проводили перевiрку;
вид перевiрки (документальна планова або позапланова, виїзна або невиїзна перевiрка);
перiод, за який проводилася документальна перевiрка дiяльностi платника податкiв. У разi невiдповiдностi перiоду, за який перевiряються питання дотримання валютного та iншого законодавства, сплати єдиного внеску, такий перiод зазначається окремо;
iнформацiя про надсилання (вручення) платнику податкiв повiдомлення про проведення документальної перевiрки (у випадках, передбачених законом);
iнформацiя про наявнiсть журналу реєстрацiї перевiрок платника податкiв та вчинення в ньому запису про проведення перевiрки;
прiзвище, iм'я, по батьковi платника податкiв/керiвника або iнших посадових чи уповноважених осiб платника податкiв, що представляють його iнтереси у встановленому законом порядку, з вiдома та/або у присутностi яких проведено перевiрку;
iнформацiя про останню попередню документальну планову перевiрку (документальну позапланову перевiрку з усiх питань) iз зазначенням найменування контролюючого органу, що проводив перевiрку, дати та номера акта перевiрки, перiоду перевiрки (встановленi порушення та вжитi заходи щодо усунення виявлених недолiкiв). Аналогiчно наводиться iнформацiя про iншi перевiрки, результати яких впливають на проведення та висновки цiєї перевiрки.
3. Загальнi положення акта (довiдки) документальної планової перевiрки (вiдповiднi додатки до загальних положень) мають мiстити такi данi:
1) строк проведення документальної перевiрки (дату початку та дату закiнчення перевiрки) iз зазначенням (у разi наявностi):
строку продовження або перенесення строкiв проведення документальної перевiрки;
строку зупинення документальної перевiрки.
При цьому зазначаються реквiзити наказiв контролюючого органу про зупинення, продовження або перенесення строкiв її проведення (у разi їх складання);
2) iнформацiю про посадових осiб платника податкiв, керiвника та/або осiб, вiдповiдальних за фiнансово-господарську дiяльнiсть за перiод, що перевiряється, iз зазначенням розпорядчих документiв про призначення та звiльнення iз займаної посади;
3) данi про реєстрацiю (перереєстрацiю) платника податкiв, данi про взяття на облiк в контролюючих органах, реєстрацiйнi данi, в тому числi платника податку на додану вартiсть (далi - ПДВ), єдиного податку, єдиного внеску, код основного виду економiчної дiяльностi (для постiйних представництв або представництв нерезидентiв додатково зазначити основний вид дiяльностi нерезидента - головної компанiї), клас професiйного ризику виробництва (при проведеннi перевiрок єдиного внеску);
4) перелiк вiдокремлених пiдроздiлiв, а також об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням, у тому числi iз зазначенням тих, якi здiйснюють зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть;
5) iнформацiю про види дiяльностi, якi здiйснював платник податкiв за перiод, що перевiрявся, та види дiяльностi, що потребували отримання дозволiв, лiцензiй, патентiв, свiдоцтв на право здiйснення таких видiв дiяльностi (номер i дата їх видачi, найменування органу, що їх видав, строк (термiн) їх дiї);
6) iнформацiю про дебiторську (кредиторську) заборгованiсть, операцiї з векселями та цiнними паперами;
7) данi про розмiр статутного капiталу, засновникiв юридичної особи (для постiйних представництв або представництв нерезидентiв зазначити повну назву та країну нерезидента - головної компанiї), розмiр їх внескiв до статутного капiталу, форму внесення (у разi потреби), а також код за ЄДРПОУ, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовились вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку у паспортi), реєстрацiйний (облiковий) номер (для постiйних представництв або представництв нерезидентiв);
8) iнформацiю про те, чи є платник податкiв засновником (учасником), акцiонером iнших платникiв податкiв;
9) данi про наявнiсть рахункiв у банках та iнших фiнансових установах iз зазначенням iнформацiї щодо надання повiдомлення про їх вiдкриття (закриття); про лiцензiї Нацiонального банку України, якщо їх отримання передбачено законом;
10) iнформацiю про документи, якi використанi при перевiрцi, згрупованi за типами (вказати перiод охоплення їх перевiркою та метод - суцiльний, вибiрковий);
11) iнформацiю про запити, якi у разi потреби наданi (надiсланi) платнику податкiв або посадовим особам платника податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi) щодо надання для проведення перевiрки документiв (копiй документiв), пояснень, довiдок, iнформацiї тощо.
Такi запити пiдписуються посадовими особами, що проводять перевiрку, та вручаються платнику податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi) пiд пiдпис. У разi неможливостi вручити запит безпосередньо платнику податкiв або посадовим особам платника податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй(им) ним особi(ам)) такi запити можуть бути пiдписанi керiвником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) та надiсланi платнику податкiв у порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу;
12) iнформацiю про складенi акти про ненадання у визначений у запитi строк (вiдмови вiд надання) або надання не в повному обсязi документiв (їх копiй), пояснень, довiдок та iнформацiї, акти вiдмови платника податкiв, керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи вiд пiдписання зазначених актiв.
Акти, що засвiдчують такi факти, складаються у довiльнiй формi iз зазначенням посади, прiзвища, iменi, по батьковi платника податкiв, керiвника або уповноваженої ним особи та перелiку ненаданих документiв, а також причин вiдмови в їх наданнi;
13) iнформацiю про прийнятi рiшення контролюючим органом щодо продовження строку надання документiв (їх копiй) за письмовою заявою платника податкiв, керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи;
14) iнформацiю про оформлення актiв довiльної форми про передачу документiв, що мiстять комерцiйну таємницю або є конфiденцiйними, для огляду, вивчення та їх повернення, пiдписанi посадовими особами контролюючого органу, платником податкiв та уповноваженими особами суб'єктiв господарювання (у разi складання);
15) iнформацiю про направлення запитiв на проведення зустрiчних звiрок, запитiв до iнших органiв державної влади, до страхових компанiй та банкiвських установ, запитiв до уповноважених органiв iноземних країн тощо (у разi їх направлення). Також в актi (довiдцi) документальної перевiрки вiдображаються iнформацiя, отримана на запити, та результати проведення зустрiчних звiрок;
16) iнформацiю про проведенi платником податкiв пiд час здiйснення перевiрки iнвентаризацiї його основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, коштiв, у тому числi зняття залишкiв товарно-матерiальних цiнностей, готiвки, а також iнформацiю щодо iнвентаризацiї документiв, розрахункiв (у разi її проведення);
17) iнформацiю про проведений аналiз фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв (у разi його здiйснення);
18) загальнi положення акта (довiдки) документальної позапланової перевiрки мають мiстити данi, передбаченi цим пунктом, залежно вiд питань, що пiдлягали перевiрцi.
Iнформацiя, передбачена у пiдпунктах 11 - 16 цього пункту, може зазначатись у загальних положеннях або в описовiй частинi акта (довiдки) перевiрки (у разi потреби її використання для обґрунтування виявлених порушень).
4. Описова частина акта (довiдки) документальної перевiрки складається так:
1) результати документальної перевiрки дотримання податкового законодавства групуються за окремими видами податкiв, зборiв вiдповiдно до затвердженого плану (перелiку питань) перевiрки. У цiй частинi акта (довiдки) документальної перевiрки вiдображаються задекларованi платником податкiв у податковiй та iншiй звiтностi показники, результати перевiрки цих показникiв та робиться вiдповiдний запис щодо встановлення або невстановлення порушень. При цьому до акта (довiдки) документальної перевiрки у разi потреби додаються вiдповiднi аналiтичнi таблицi. Крiм того, наводяться данi про наявнiсть та результати перевiрки пiльг, наданих вiдповiдно до законiв (код пiльги, на яку суму i на який податок, збiр отримано пiльги з розбивкою за роками в межах звiтних перiодiв, що перевiряються);
2) у разi встановлення перевiркою порушень податкового законодавства за кожним вiдображеним в актi документальної перевiрки фактом порушення необхiдно:
викласти змiст порушення з посиланням на конкретнi пункти i статтi законодавчих актiв (мiжнародних договорiв, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України i якими регулюються питання оподаткування), що порушенi платником податкiв, зазначити перiод (календарний день, мiсяць, квартал, пiврiччя, три квартали, рiк) фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та господарську операцiю, при здiйсненнi якої вчинено це порушення;
викласти змiст порушень (у разi їх встановлення), в тому числi щодо правильностi та повноти визначення фiнансового результату до оподаткування згiдно з первинними документами, бухгалтерським облiком вiдповiдно до нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку або мiжнародних стандартiв фiнансової звiтностi, своєчасностi, достовiрностi, повноти нарахування та сплати податкiв та зборiв, виконання законодавства з iнших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи;
зазначити iнформацiю щодо фактiв та обставин, якi пiдтверджують та доводять наявнiсть вини платника податкiв (з детальним їх описом; дослiдженням, яке доводить, що платник податкiв мав можливiсть для дотримання правил та норм, встановлених Кодексом, проте не вжив достатнiх заходiв для їх дотримання; документи та iнформацiю, яка пiдтверджує наявнiсть вини платника податкiв), а також iнформацiю щодо наявностi пом'якшуючих обставин або обставин, що обтяжують або звiльняють вiд фiнансової вiдповiдальностi платника податкiв;
зазначити первиннi документи, на пiдставi яких вчинено записи у податковому та/або бухгалтерському облiку, навести регiстри бухгалтерського облiку, кореспонденцiю рахункiв операцiй та iншi документи, пов'язанi з обчисленням i сплатою податкiв, зборiв, та докази, що пiдтверджують наявнiсть факту порушення;
у разi вiдсутностi первинних документiв, документiв податкового та/або бухгалтерського облiку, iнших документiв, що пiдтверджують факт порушення, або у разi ненадання їх для перевiрки - зазначити перелiк цих документiв;
у разi отримання пiд час перевiрки копiй документiв, якi пiдтверджують факт виявленого порушення, про це робиться запис iз вiдображенням пiдстав для їх отримання, а також перелiку цих документiв;
у разi вiдмови платника податкiв, посадових осiб платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноважених ним осiб) надати документи та/або копiї документiв посадовiй особi контролюючого органу така особа складає акт у довiльнiй формi, що засвiдчує факт вiдмови, iз зазначенням посади, прiзвища, iменi, по батьковi платника податкiв, посадової особи платника податкiв, уповноваженої здiйснювати вiд його iменi юридичнi дiї, та перелiку документiв (копiй документiв), якi йому запропоновано подати, факт складання такого акта вiдображається в актi (довiдцi) документальної перевiрки;
у разi надання платником податкiв, посадовими особами платника податкiв (керiвником платника податкiв або уповноваженою ним особою) посадовим особам контролюючого органу письмових пояснень щодо встановлених порушень податкового законодавства та/або причин ненадання первинних та iнших документiв, що пiдтверджують встановленi порушення, або їх копiй факти надання таких пояснень необхiдно вiдобразити в актi документальної перевiрки;
3) виявленi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, групуються у вiдомостi або таблицi, що додаються до акта документальної перевiрки. Зазначенi вiдомостi або таблицi мають мiстити повний перелiк однотипних порушень податкового законодавства iз зазначенням звiтного перiоду, до якого вони належать (назва, дата i номер документа, вiдповiдно до якого здiйснено операцiю, суть операцiї). Зазначенi додатки мають бути пiдписанi посадовими особами контролюючого органу, якi проводили перевiрку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, а також платником податкiв, посадовими особами платника податкiв (керiвником платника податкiв або уповноваженою ним особою);
4) результати документальної перевiрки з питань дотримання вимог валютного законодавства, законодавства у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму чи фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, оформляються аналогiчно результатам перевiрки з питань дотримання вимог податкового законодавства;
5) у разi встановлення порушення у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi необхiдно вiдобразити такi вiдомостi: номер, дату зовнiшньоекономiчного договору (контракту) та його суму; країну нерезидента, який є стороною зовнiшньоекономiчного договору (контракту); найменування фiнансової установи нерезидента, через яку здiйснюються розрахунки за договором (контрактом), найменування фiнансової установи резидента, через яку здiйснюються розрахунки за договором (контрактом); номенклатуру товарiв договору (контракту) згiдно з кодами Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi; суму дебiторської заборгованостi з порушенням законодавчо встановлених граничних строкiв розрахункiв у сферi ЗЕД;
6) результати документальної перевiрки щодо дотримання вимог законодавства про збiр та ведення облiку єдиного внеску оформлюються аналогiчно результатам перевiрки дотримання вимог податкового законодавства.
При цьому обов'язковому дослiдженню та вiдображенню в актi (довiдцi) документальної перевiрки пiдлягають питання, визначенi планом (перелiком питань) перевiрки, зокрема такi питання:
ведення первинних документiв про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску;
достовiрнiсть та повнота вiдображення у звiтностi сум, на якi нараховується та з яких утримується єдиний внесок;
правильнiсть нарахування та утримання єдиного внеску;
правомiрнiсть застосування та правильнiсть обчислення понижуючого коефiцiєнта до ставки єдиного внеску;
повнота сплати єдиного внеску (авансових платежiв) одночасно з виплатою сум заробiтної плати (доходу), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок. Результати перевiрки щодо сплати суми єдиного внеску (авансових платежiв) одночасно з виплатою сум заробiтної плати (доходу), на суми якої нараховується єдиний внесок, оформляються в таблицi окремим додатком, який додається до акта (довiдки) перевiрки;
виявленi факти порушень банкiвськими установами встановленого порядку перерахування коштiв для сплати сум єдиного внеску;
7) в актi (довiдцi) документальної перевiрки зазначається iнформацiя про проведення огляду виробничих, складських, торговельних та iнших примiщень платника податкiв, що перевiряється, з вiдображенням результатiв такого огляду у вiдповiдному актi (у разi його проведення);
8) в актi (довiдцi) документальної перевiрки вiдображається iнформацiя про складання протоколiв про адмiнiстративнi правопорушення (у разi їх складання пiд час проведення перевiрок);
9) в актi документальної перевiрки вiдображається iнформацiя стосовно: виявлених порушень щодо неподання, подання не у встановлений термiн звiтiв про контрольованi операцiї, повiдомлень про участь у мiжнароднiй групi компанiй, звiтiв в розрiзi країн мiжнародної групи компанiй; невключення до поданого звiту про контрольованi операцiї iнформацiї про всi здiйсненi протягом звiтного перiоду контрольованi операцiї та/або невключення до поданого звiту в розрiзi країн мiжнародної групи компанiй вiдповiдної iнформацiї, передбаченої Кодексом; надання недостовiрної iнформацiї в повiдомленнi про участь у мiжнароднiй групi компанiй та/або у звiтi в розрiзi країн мiжнародної групи компанiй.
5. Висновок акта (довiдки) документальної перевiрки складається так:
1) зазначається опис виявлених перевiркою порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, з посиланням на пiдпункти, пункти, статтi законодавчих актiв або загальний висновок щодо вiдсутностi таких порушень;
2) iнформацiя щодо виявлених порушень податкового та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, вiдображається у нацiональнiй валютi України у розрiзi податкiв та зборiв, єдиного внеску з розбивкою за роками та податковими (звiтними) перiодами у межах перiоду, що перевiряється. Виявленi порушення валютного законодавства вiдображаються у розрiзi зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) та здiйснених операцiй з ними;
3) в актi документальної перевiрки не допускається визначення виду i розмiру штрафних (фiнансових) санкцiй за встановленi порушення;
4) вiдображається кiлькiсть складених примiрникiв акта (довiдки) документальної перевiрки та вiдмiтка про вручення (надсилання) одного примiрника платнику податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi).
IV. Iнформативнi додатки до акта (довiдки) документальної перевiрки
1. Залежно вiд фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та результатiв перевiрки до iнформативних додаткiв належать:
затверджений керiвником (заступником керiвника або уповноваженою особою) контролюючого органу та пiдписаний начальником вiддiлу (управлiння) працiвника, що очолює перевiрку, план (перелiк питань) перевiрки платника податкiв;
вiдомостi або таблицi, в яких згрупованi факти однотипних порушень та порушень, що повторюються;
розрахунок податкового зобов'язання та/або iншого зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючi органи, зменшення (збiльшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного вiдшкодування з податку на додану вартiсть, та/або зменшення (збiльшення) вiд'ємного значення об'єкта оподаткування податку на прибуток або вiд'ємного значення суми податку на додану вартiсть, штрафних (фiнансових) санкцiй (штрафiв) та пенi у випадках, встановлених податковим, валютним та iншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, з наведенням в ньому дати та номера декларацiї (уточнюючого розрахунку) або звiту, вiдповiдного звiтного перiоду, щодо якого здiйснюється розрахунок податкового (грошового) зобов'язання, бюджетного вiдшкодування, вiд'ємних значень об'єктiв оподаткування, а також iншої iнформацiї, необхiдної для визначення грошового зобов'язання;
розрахунок донарахованих сум єдиного внеску в розрiзi застрахованих осiб, а також розрахунок фiнансових санкцiй та пенi;
пояснення та їх документальне пiдтвердження, зауваження або заперечення платника податкiв, посадових осiб платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) щодо виявлених порушень або з iнших питань, що виникли пiд час перевiрки, в тому числi щодо вiдсутностi вини та наявностi пом'якшуючих обставин, або обставин, що звiльняють вiд фiнансової вiдповiдальностi платника податкiв, щодо дiй (бездiяльностi) посадових осiб контролюючого органу, що проводили документальну перевiрку;
акт вiдмови платника податкiв, керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи поставити свiй пiдпис у направленнi на проведення перевiрки;
акт вiдмови в допуску до проведення перевiрки посадових осiб контролюючого органу;
акт про неможливiсть проведення перевiрки;
акт вiдмови платника податкiв, керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи вiд пiдписання (отримання) акта, що засвiдчує факт вiдмови у допуску до проведення перевiрки, та/або надання письмових пояснень платником податкiв;
запити, наданi (надiсланi) платнику податкiв, посадовим особам платника податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi) щодо надання окремих документiв (копiй документiв), пояснень, довiдок, iнформацiї тощо, якi необхiднi для проведення перевiрки;
акт про ненадання платником податкiв документiв (їх копiй), пояснень, довiдок, iнформацiї тощо, якi необхiднi для проведення перевiрки у визначений у запитi строк (у разi його складання), акт вiдмови вiд надання або надання не в повному обсязi документiв (їх копiй), пояснень, довiдок та iнформацiї;
акт, який засвiдчує факт надання документiв менше нiж за 3 днi до дня завершення перевiрки;
iншi матерiали, що пiдтверджують наявнiсть або вiдсутнiсть фактiв порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи;
матерiали зустрiчних звiрок, реєстри, в яких зазначається iнформацiя про надiсланi запити на їх проведення до iнших контролюючих органiв, та отриманi вiдповiдi;
оригiнали або завiренi в установленому законодавством порядку копiї документiв, що пiдтверджують наявнiсть або вiдсутнiсть фактiв порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, у разi їх отримання;
опис отриманих копiй документiв;
данi про виконання зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) (експортних, iмпортних, бартерних, з переробки давальницької сировини на територiї України та за її межами тощо);
акти обстеження виробничих, складських, торговельних та iнших примiщень платника податкiв;
копiї матерiалiв (описи, вiдомостi, протоколи) про результати проведеної платником податкiв iнвентаризацiї основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, коштiв тощо;
документи, що пiдтверджують вилучення документiв (їх копiй), якщо вилучення було наявним, у випадках та в порядку, передбачених законом;
iншi матерiали, що мають значення для прийняття податкового повiдомлення-рiшення (вимоги про сплату боргу (недоїмки) зi сплати єдиного внеску, а також рiшень про застосування штрафних санкцiй) та вжиття iнших заходiв за результатами перевiрки.
2. Усi додатки, якi складенi пiд час перевiрки та мiстять iнформацiю про дiяльнiсть платника податку (крiм додаткiв, що мiстять iнформацiю службового характеру, аналiз фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та про опрацювання встановлених ризикових операцiй, матерiали зустрiчних звiрок), вiдомостi або таблицi, в яких згрупованi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, пiдписуються посадовими особами контролюючого органу, якi проводили перевiрку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, та платником податкiв (керiвником платника податкiв або уповноваженою ним особою) або їх законними представниками (у разi наявностi) та додаються до двох примiрникiв акта (довiдки) документальної перевiрки та є його (її) невiд'ємною частиною.
Додатки, що мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, службового характеру, аналiз фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та опрацювання встановлених ризикових операцiй, матерiали зустрiчних звiрок додаються лише до примiрника акта (довiдки) документальної перевiрки, який залишається в контролюючому органi.
3. До акта (довiдки) документальної позапланової перевiрки, документальної невиїзної перевiрки додаються iнформативнi додатки залежно вiд питань, що пiдлягали перевiрцi.
V. Пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки, порядок його (її) реєстрацiї та зберiгання
1. До пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки враховуються пояснення (у разi наявностi), наданi платником податкiв, посадовими особами платника податкiв (керiвником платника податкiв або уповноваженою ним особою) пiд час перевiрки.
У разi надання заперечень до акта перевiрки та/або додаткових документiв i пояснень щодо встановлених перевiркою порушень акт перевiрки, заперечення та/або додатковi документи i пояснення розглядаються комiсiєю такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до акта перевiрки (далi - комiсiя з питань розгляду заперечень), яка є постiйно дiючим колегiальним органом при вiдповiдних контролюючих органах. Склад комiсiї та порядок її роботи затверджується наказом керiвника контролюючого органу.
2. Акт (довiдка) документальної перевiрки складається у двох примiрниках, пiдписується посадовими особами контролюючого органу, якi проводили перевiрку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, та реєструється в контролюючому органi протягом 5 робочих днiв з дня, що настає за днем закiнчення установленого для проведення перевiрки строку (для платникiв податкiв, якi мають фiлiї та/або застосовують консолiдовану сплату, - протягом 10 робочих днiв), з дотриманням визначених у пунктi 4 цього роздiлу вимог щодо реєстрацiї актiв документальних перевiрок.
При цьому строк складення акта (довiдки) документальної перевiрки не зараховується до строку проведення перевiрки, встановленого Податковим кодексом (з урахуванням його продовження).
3. Акт (довiдка) документальної перевiрки пiсля його (її) реєстрацiї надається платнику податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi), який зобов'язаний його пiдписати.
У разi вiдмови платника податкiв, посадових осiб (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) або його законних представникiв вiд пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки посадовими особами контролюючого органу складається вiдповiдний акт, що засвiдчує факт такої вiдмови, про що ставиться вiдмiтка в актi (довiдцi) документальної перевiрки. Один примiрник акта або довiдки про результати виїзної документальної перевiрки у день його пiдписання або вiдмови вiд пiдписання вручається або надсилається платнику податкiв чи його законному представнику у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу.
Вiдмова платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) або його законних представникiв вiд пiдписання акта документальної перевiрки або отримання його примiрника не звiльняє платника податкiв вiд обов'язку сплатити визначенi контролюючим органом за результатами перевiрки грошовi зобов'язання та/або суми недоїмки з єдиного внеску.
При цьому в актi про вiдмову вiд пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки ставиться вiдмiтка про ознайомлення (вiдмову вiд ознайомлення) платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) зi змiстом акта (довiдки) документальної перевiрки, а також про ознайомлення з наслiдками такої вiдмови. Акт вiдмови вiд пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки в день його складання реєструється у спецiальному журналi реєстрацiї актiв контролюючого органу в порядку, визначеному пунктом 4 цього роздiлу.
Один примiрник акта (довiдки) документальної перевiрки з вiдповiдними додатками у день його пiдписання або вiдмови вiд пiдписання вручається (надсилається) платнику податкiв (керiвнику платника податкiв або уповноваженiй ним особi).
У разi вiдмови платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) або його законних представникiв вiд отримання примiрника акта (довiдки) документальної перевiрки або неможливостi його вручення та пiдписання у зв'язку з вiдсутнiстю платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) або його законних представникiв за мiсцезнаходженням такий акт (довiдка) надсилається платнику податкiв у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу. У таких випадках контролюючим органом складається вiдповiдний акт.
4. Реєстрацiя актiв (довiдок) документальних перевiрок здiйснюється в єдиному Журналi реєстрацiї актiв (довiдок) перевiрок, який ведеться контролюючим органом в електронному виглядi.
При цьому в актi (довiдцi) документальної перевiрки на першому аркушi у верхньому лiвому кутi зазначаються дата реєстрацiї акта (довiдки) документальної перевiрки та номер акта (довiдки) документальної перевiрки, який мiстить, зокрема, але не виключно, порядковий номер з єдиного Журналу реєстрацiї актiв (довiдок) перевiрок, код структурного пiдроздiлу, вiдповiдального за проведення перевiрки.
Акти про вiдмову вiд пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки, про вiдмову платника податкiв, посадових осiб платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) вiд отримання примiрника акта (довiдки) документальної перевiрки або неможливостi його (її) вручення та пiдписання у зв'язку з вiдсутнiстю платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) за мiсцезнаходженням та iншi акти (крiм актiв та довiдок документальних перевiрок), складання яких передбачено цим Порядком, реєструються у єдиному Спецiальному журналi реєстрацiї актiв, який ведеться контролюючим органом в електронному виглядi. Ведення такого журналу та реєстрацiя в ньому актiв здiйснюються у порядку, передбаченому абзацами першим та другим цього пункту.
5. У разi незгоди платника податкiв (керiвника платника податкiв або уповноваженої ним особи) з висновками документальної перевiрки чи фактами i даними, викладеними в актi (довiдцi) документальної перевiрки, яка була розпочата:
до 01.01.2021, вiн має право подати свої заперечення та/або додатковi документи в порядку, визначеному Податковим кодексом, до контролюючого органу, який проводив перевiрку, протягом 10 робочих днiв з дня, наступного за днем отримання акта (довiдки) документальної перевiрки, якi у разi їх подання стануть невiд'ємною частиною (додатком) до акта (довiдки) документальної перевiрки. Такi заперечення розглядаються за правилами Податкового кодексу, що дiяли до 01 сiчня 2021 року. При цьому заперечення та/або додатковi документи можуть бути винесенi на розгляд комiсiї з питань розгляду заперечень контролюючого органу;
пiсля 01.01.2021 (крiм документальної позапланової перевiрки, проведеної у порядку, встановленому пiдпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статтi 78 цього Кодексу), вiн має право подати свої заперечення та додатковi документи i пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що пiдтверджують вiдсутнiсть вини, наявнiсть пом'якшуючих обставин або обставин, що звiльняють вiд фiнансової вiдповiдальностi вiдповiдно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевiрку платника податкiв, протягом 10 робочих днiв з дня, наступного за днем отримання акта (довiдки), якi у разi їх подання стануть невiд'ємною частиною (додатком) до акта (довiдки) документальної перевiрки;
Такi заперечення та/або додатковi документи i пояснення розглядаються комiсiєю з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днiв, що настають за днем їх отримання (днем завершення документальної перевiрки, проведеної у зв'язку з необхiднiстю з'ясування обставин, що не були дослiдженi пiд час перевiрки та зазначенi у запереченнях та/або додаткових документах i поясненнях), та платнику податкiв надсилається вiдповiдь у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу.
У разi отримання вiд платника податкiв у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевiрки та/або додаткових документiв i пояснень, контролюючий орган зобов'язаний повiдомити платника податкiв про мiсце i час проведення розгляду матерiалiв перевiрки. Таке повiдомлення надсилається платнику податкiв протягом двох робочих днiв з дня отримання вiд нього заперечень та/або додаткових документiв i пояснень, але не пiзнiше нiж за чотири робочих днi до дня їх розгляду.
Платник податкiв має право брати участь у процесi розгляду матерiалiв перевiрки особисто або через свого представника. Безпосередньо пiд час розгляду матерiалiв перевiрки платник податку має право надавати письмовi та/або уснi пояснення з приводу предмета розгляду.
Вiдсутнiсть платника податку або його представника, повiдомленого в передбаченому статтею 86 Податкового кодексу порядку про час i мiсце розгляду матерiалiв перевiрки, не є перешкодою для розгляду матерiалiв перевiрки.
Порядок розгляду матерiалiв перевiрки комiсiєю з питань розгляду заперечень здiйснюється вiдповiдно до вимог пiдпункту 86.7.4 пункту 86.7 статтi 86 Податкового кодексу.
У разi встановлення необхiдностi проведення позапланової документальної перевiрки у порядку, встановленому пiдпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статтi 78 Податкового кодексу, висновок за результатами розгляду матерiалiв перевiрки приймається комiсiєю з питань розгляду заперечень пiсля проведення такої перевiрки з урахуванням її результатiв.
У разi незгоди платника податкiв або його представникiв з висновками перевiрки чи фактами i даними, викладеними в актi (довiдцi) перевiрки, проведеної на пiдставi пiдпункту 78.1.5 пункту 78.1 статтi 78 Податкового кодексу, у зв'язку з розглядом наданих у порядку, визначеному цим пунктом, заперечень до акта (довiдки) перевiрки, або розглядом скарги на прийняте контролюючим органом податкове повiдомлення-рiшення, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу, який проводив таку перевiрку, протягом п'яти робочих днiв з дня, наступного за днем отримання акта (довiдки) документальної перевiрки. Розгляд таких заперечень окремо не здiйснюється. Такi заперечення долучаються до матерiалiв перевiрки або матерiалiв щодо розгляду скарги, а наведенi в них факти та данi враховуються контролюючим органом при формуваннi у передбаченому цим пiдпунктом порядку висновку за результатами розгляду матерiалiв перевiрки або пiд час розгляду скарги на прийняте податкове повiдомлення-рiшення у порядку, встановленому статтею 56 Податкового кодексу.
За результатами розгляду заперечень та/або додаткових документiв i пояснень складається висновок, що є невiд'ємною частиною матерiалiв перевiрок, у якому зазначаються наведенi в актi (довiдцi) документальної перевiрки висновки, факти та данi, щодо яких надано заперечення та/або додатковi документи i пояснення платником податкiв, короткий змiст заперечень i пояснень, перелiк документiв та їх змiст.
Також у висновку наводиться:
iнформацiя про те, чи вчинив платник податку, щодо якого було складено акт перевiрки, порушення податкового, валютного та/або iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи;
iнформацiя щодо розгляду комiсiєю з питань розгляду заперечень обставин вчинених правопорушень, якi вiдображенi в актi перевiрки, а також встановлених при розглядi наданих платником податкiв вiдповiдно до пункту 86.7 статтi 86 Податкового кодексу письмових пояснень та їх документального пiдтвердження (зокрема, щодо обставин, що стосуються подiї правопорушення, та вжитих платником податкiв заходiв щодо дотримання правил та норм законодавства, з посиланням на документи та iншi фактичнi данi, що пiдтверджують зазначенi обставини);
iнформацiя щодо дослiдження питання наявностi або вiдсутностi обставин, що виключають вину у вчиненнi правопорушення (крiм правопорушень, вiдповiдальнiсть за якi настає незалежно вiд наявностi вини), пом'якшують або звiльняють вiд вiдповiдальностi;
iнформацiя щодо дослiдження питання стосовно необхiдностi проведення перевiрки у порядку, встановленому пiдпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статтi 78 Податкового кодексу;
розмiр грошових зобов'язань та/або сума зменшення бюджетного вiдшкодування та/або зменшення вiд'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, або вiд'ємного значення суми податку на додану вартiсть, та/або заниження чи завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковiй декларацiї, або суми податкового кредиту, заявленої у податковiй декларацiї з податку на додану вартiсть, а також про необхiднiсть надсилання (вручення) платнику податкiв вiдповiдного податкового повiдомлення-рiшення у випадках, передбачених Податковим кодексом.
У висновку наводиться обґрунтування позицiї контролюючого органу стосовно кожного питання, порушеного в запереченнях та/або додаткових документах i поясненнях, та пiдбиваються пiдсумки щодо обґрунтованостi заперечень та/або можливостi врахування додаткових документiв i пояснень.
При розглядi матерiалiв перевiрки дослiджуються всi наявнi фактичнi данi, що стосуються предмета розгляду, у тому числi документи, наданi платником податкiв або витребуванi у нього, письмовi та уснi пояснення платника податку, iншi фактичнi данi, що наявнi або доступнi контролюючому органу.
Висновок пiдписується посадовими особами, що входять до складу комiсiї з питань розгляду заперечень контролюючого органу та були залученi до розгляду заперечень та/або додаткових документiв i пояснень до акта (довiдки) документальної перевiрки, та у день його пiдписання реєструється в Журналi реєстрацiї висновкiв, складених за результатами розгляду заперечень та/або додаткових документiв i пояснень платника податкiв до акта (довiдки) документальної перевiрки (далi - Журнал реєстрацiї висновкiв), що ведеться зокрема, але не виключно, порядковий номер з Журналу реєстрацiї висновкiв, комплексний iндекс структурного пiдроздiлу, вiдповiдального за проведення перевiрки.
Зазначений висновок є складовою частиною (додатком) матерiалiв документальної перевiрки, якi залишаються в контролюючому органi, та враховується керiвником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу при прийняттi податкового повiдомлення-рiшення.
На пiдставi висновку складається обґрунтована письмова вiдповiдь щодо результатiв розгляду заперечень та/або додаткових документiв i пояснень, яка пiдписується керiвником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою), та надсилається платнику податкiв у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу.
6. Перший примiрник акта (довiдки) документальної перевiрки, усi додатки до нього та iншi матерiали перевiрки зберiгаються в контролюючому органi, який здiйснював перевiрку.
До примiрника акта (довiдки) документальної перевiрки, що зберiгається в контролюючому органi, додаються документи, що пiдтверджують факт надсилання (вручення) акта (довiдки) документальної перевiрки адресату.
Строк зберiгання актiв (довiдок) та iнших матерiалiв документальних перевiрок у контролюючих органах становить 5 рокiв (у разi оскарження результатiв перевiрки строк збiльшується (за потреби)).
Директор Департаменту податкової полiтики | Лариса МАКСИМЕНКО |