ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
10.03.2022 | N 08-1/15/7/1491 |
---|
Керiвникам митниць |
Про деякi питання пропуску гуманiтарної
допомоги через митний кордон України
Згiдно зi статтею 544 Митного кодексу України до основних завдань митних органiв належить, зокрема, здiйснення державного експортного контролю в межах повноважень, покладених на митнi органи вiдповiдно до цього Кодексу та iнших законiв України.
Статтею 21 Закону України вiд 20 лютого 2003 року N 549-IV "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання" (далi - Закон) визначено, що митнi органи здiйснюють митнi формальностi, необхiднi для пропуску через митний кордон України, випуску у вiдповiдний митний режим товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання на пiдставi вiдповiдного дозвiльного документа на здiйснення мiжнародних передач товарiв, отриманого вiд центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi державного експортного контролю, з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
Вiдповiдно до пункту 1 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01.03.2022 N 174 "Деякi питання пропуску гуманiтарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану" (iз змiнами, внесеними постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 07.03.2022 N 224 та вiд 09.03.2022 N 235) встановлено, що пропуск через митний кордон України гуманiтарної допомоги вiд донорiв (у значеннi Закону України "Про гуманiтарну допомогу") здiйснюється за мiсцем перетину митного кордону України шляхом подання декларацiї, заповненої особою, що перевозить даний товар, за формою згiдно з додатком, без застосування заходiв нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi (крiм державного експортного контролю).
Отже, митне оформлення гуманiтарної допомоги, до складу якої входять товари вiйськового призначення та/або подвiйного використання, якi потребують дозвiльних документiв Держекспортконтролю, повинно здiйснюватися за наявностi дозвiльних документiв Державної служби експортного контролю України.
Разом з цим, вiдповiдно до частини другої статтi 2 Закону, дiя цього Закону не поширюється, зокрема, на ввезення на перiод запровадження воєнного стану вiдповiдно до законодавства спецiальних засобiв iндивiдуального захисту (каски, виготовленi вiдповiдно до вiйськових стандартiв або технiчних умов, чи їх еквiваленти та спецiально призначенi для них компоненти (тобто пiдшоломи, амортизатори), код товару згiдно з УКТ ЗЕД 6506 10 80 00; бронежилета, код товару згiдно з УКТ ЗЕД 6211 43 90 00, виготовленi вiдповiдно до вiйськових стандартiв або вiйськових умов для потреб правоохоронних органiв, Збройних Сил України та iнших вiйськових формувань, утворених вiдповiдно до законiв України, iнших суб'єктiв, що здiйснюють боротьбу з тероризмом вiдповiдно до закону.
Роз'яснення Державної служби експортного контролю України щодо особливостей процедур експортного контролю на перiод воєнного стану в України, а також контактнi телефони, за якими можна отримати додаткову iнформацiю, знаходяться на офiцiйному сайтi Держекспортконтролю за посиланням https://www.dsecu.gov.ua/ua/rozyasnennya-06-03-2022.
Прошу довести зазначену вище iнформацiю до особового складу митниць та суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
В. о. Голови | Вячеслав ДЕМЧЕНКО |