КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 24 червня 2022 р. | N 712 |
---|
Про внесення змiни до Положення про гiгiєнiчну
регламентацiю та державну реєстрацiю небезпечних
факторiв
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести до Положення про гiгiєнiчну регламентацiю та державну реєстрацiю небезпечних факторiв, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 червня 1995 р. N 420 "Про затвердження Положення про гiгiєнiчну регламентацiю та державну реєстрацiю небезпечних факторiв i Порядку оплати робiт iз проведення гiгiєнiчної регламентацiї та державної реєстрацiї небезпечних факторiв" (ЗП України, 1995 р., N 8, ст. 219; Офiцiйний вiсник України, 1997 р., число 51, с. 28; 1998 р., N 19, ст. 696), змiну, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 червня 2022 р. N 712 |
ЗМIНА,
що вноситься до Положення про гiгiєнiчну
регламентацiю та державну реєстрацiю небезпечних
факторiв
Роздiл I викласти в такiй редакцiї:
"I. Гiгiєнiчна регламентацiя небезпечних факторiв
1. Небезпечний фактор - будь-який хiмiчний, фiзичний, бiологiчний чинник, речовина, матерiал або продукт, що впливають або за певних умов можуть негативно впливати на здоров'я людини.
2. Гiгiєнiчна регламентацiя - розроблення на пiдставi сучасних даних науково обґрунтованих гiгiєнiчних (медико-санiтарних) нормативiв, епiдемiологiчних показникiв, протиепiдемiчних нормативiв (далi - гiгiєнiчнi регламенти), що гарантують безпеку та (або) нешкiдливiсть для людини небезпечних факторiв у середовищi життєдiяльностi людини, матерiалах та виробах, дотримання яких забезпечує оптимальнi чи допустимi умови життєдiяльностi.
3. Гiгiєнiчнiй регламентацiї пiдлягає будь-який небезпечний фiзичний, хiмiчний, бiологiчний фактор, присутнiй у середовищi життєдiяльностi людини.
4. Гiгiєнiчна регламентацiя здiйснюється з метою обмеження iнтенсивностi або тривалостi дiї таких небезпечних факторiв шляхом встановлення критерiїв їх допустимого впливу на здоров'я людини.
5. Гiгiєнiчна регламентацiя ґрунтується на вiдповiднiй оцiнцi ризикiв для здоров'я людини з урахуванням рекомендацiй вiдповiдних мiжнародних органiзацiй та програм, що ними реалiзуються: Всесвiтня органiзацiя охорони здоров'я (ВООЗ), Мiжнародна органiзацiя працi (МОП), Продовольча та сiльськогосподарська органiзацiя ООН (ФАО), Мiжнародне агентство з атомної енергiї (МАГАТЕ), Органiзацiя з економiчного спiвробiтництва та розвитку (ОЕСР), Програма ООН з довкiлля (ЮНЕП), а також ґрунтується на законодавствi Європейського Союзу.
6. Гiгiєнiчнi регламенти розробляються з урахуванням стандартiв, iнструкцiй чи рекомендацiй мiжнародних органiзацiй, крiм випадкiв, коли цi стандарти, iнструкцiї чи рекомендацiї є недостатнiми для забезпечення належного рiвня захисту здоров'я населення України, що визначається пiд час розроблення гiгiєнiчного регламенту.
У разi недостатностi наукових даних, необхiдних для здiйснення повної оцiнки ризику, розробляються тимчасовi гiгiєнiчнi регламенти на пiдставi наявної iнформацiї, у тому числi отриманої вiд вiдповiдних мiжнародних органiзацiй.
7. Проведення всiх видiв випробувань, дослiджень для проведення гiгiєнiчної регламентацiї здiйснюється вiдповiдно до порядкiв, що затверджуються МОЗ.
8. Розроблення гiгiєнiчного регламенту передбачає наявнiсть методу визначення рiвня вмiсту або iнтенсивностi впливу небезпечного фактора.
9. Замовником розроблення гiгiєнiчних регламентiв може бути будь-який суб'єкт господарювання незалежно вiд його форми власностi та пiдпорядкування.
10. Гiгiєнiчна регламентацiя небезпечних факторiв здiйснюється державним пiдприємством "Комiтет з питань гiгiєнiчного регламентування Мiнiстерства охорони здоров'я України" (далi - пiдприємство).
11. Пiдприємство вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) визначає повноту, достовiрнiсть i вiдповiднiсть вимогам до матерiалiв щодо обґрунтування гiгiєнiчного регламенту шляхом їх рецензування та розгляду на засiданнi профiльної комiсiї пiдприємства та в разi позитивного рiшення подає проект гiгiєнiчного регламенту на затвердження МОЗ, а в разi негативного рiшення матерiали повертаються замовнику;
2) розробляє та подає на розгляд МОЗ пропозицiї щодо скасування гiгiєнiчних регламентiв, якi в силу отримання нових, ранiше невiдомих даних не гарантують безпеку для людини;
3) розробляє пропозицiї щодо гармонiзацiї нормативно-правових актiв України та науково-методичних пiдходiв з питань гiгiєнiчної регламентацiї вiдповiдно до рекомендацiй мiжнародних органiзацiй та законодавства Європейського Союзу, визнає або взаємовизнає гiгiєнiчнi регламенти, рекомендованi мiжнародними органiзацiями або встановленi Європейським Союзом;
4) забезпечує доступ суб'єктiв господарювання до iнформацiї з питань гiгiєнiчної регламентацiї та надає вiдповiднi консультацiї.
12. Пiдприємство у процесi виконання покладених на нього завдань може взаємодiяти з центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, суб'єктами господарювання, а також провiдними фахiвцями та вченими, зокрема iноземними, щодо розгляду питань, якi належать до їх компетенцiї.
13. Перелiк органiзацiй та установ, якi проводять роботу з гiгiєнiчної регламентацiї, визначається МОЗ за поданням пiдприємства з урахуванням їх компетенцiї, наявностi можливостей щодо виконання дослiджень, випробувань, вимiрювань, необхiдних для наукового обґрунтування вiдповiдних гiгiєнiчних регламентiв згiдно з вимогами до розроблення, пiдтвердженими акредитацiєю в установленому законодавством порядку, або з мiжнародними стандартами належної лабораторної практики та за погодженням з Мiнекономiки.".