КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 9 серпня 2022 р. | N 881 |
---|
Про внесення змiн до деяких постанов Кабiнету
Мiнiстрiв України щодо iнвестицiйних проектiв iз
значними iнвестицiями
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України щодо iнвестицiйних проектiв iз значними iнвестицiями змiни, що додаються.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 серпня 2022 р. N 881 |
ЗМIНИ,
що вносяться до деяких постанов Кабiнету Мiнiстрiв
України щодо iнвестицiйних проектiв iз значними
iнвестицiями
1. У пунктi 5 вимог до технiко-економiчного обґрунтування iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 травня 2021 р. N 515 (Офiцiйний вiсник України, 2021 р., N 43, ст. 2626, N 100, ст. 6592):
1) у пiдпунктi 1:
абзац четвертий викласти в такiй редакцiї:
"iнформацiя про мету проекту, в тому числi про її вiдповiднiсть прiоритетам, визначеним у Державнiй стратегiї регiонального розвитку та вiдповiдних регiональних стратегiях розвитку, та очiкуваний ефект вiд його реалiзацiї;";
2) у пiдпунктi 2:
абзаци п'ятнадцятий i шiстнадцятий викласти в такiй редакцiї:
"- iнформацiя про необхiднiсть проведення робiт, пов'язаних з технiчною пiдготовкою проекту, зокрема за необхiдностi проведення щодо земельної дiлянки обстежувальних, вишукувальних, топографо-геодезичних, картографiчних, проектних та проектно-вишукувальних робiт, обстеження iнженерних мереж, оцiнка потреби у сумiжнiй iнфраструктурi, зокрема транспортнiй, електро-, водо-, теплопостачання тощо;
- iнформацiя про основнi технiчнi та якiснi показники проекту, якi планується досягти (очiкувана продуктивнiсть, показники якостi продукцiї (товарiв, робiт, послуг);";
абзаци дев'ятнадцятий - двадцять перший викласти в такiй редакцiї:
"- перелiк заходiв, необхiдних для забезпечення повної вiдповiдностi земельної (земельних) дiлянки (дiлянок) вимогам заявника (у разi попереднього визначення заявником земельної (земельних) дiлянки (дiлянок), iз зазначенням її (їх) орiєнтовних вартiсних, часових та iнших характеристик;
- iнформацiя про форму власностi сформованої земельної дiлянки, кадастровий номер земельної дiлянки (за наявностi), а також (у разi потреби) перелiк заходiв, якi повиннi бути здiйсненi для отримання земельних дiлянок в користування (оренду) та/або встановлення земельного сервiтуту на земельну дiлянку (земельнi дiлянки), що необхiдна (необхiднi) для реалiзацiї проекту;
у разi вiдсутностi сформованих земельних дiлянок, що необхiднi для реалiзацiї проекту, додаються графiчнi матерiали, на яких зазначається їх бажане мiсце розташування, орiєнтовна площа та цiльове призначення;";
3) у пiдпунктi 4:
абзаци перший - четвертий викласти в такiй редакцiї:
"4) юридичнi аспекти реалiзацiї проекту:
перелiк законодавчих актiв, вiдповiдно до яких здiйснюється реалiзацiя проекту, зокрема:
законодавчих актiв, що регулюють вiдносини суб'єктiв у сферi реалiзацiї проекту;
законодавчих актiв у сферi земельних вiдносин та сферi охорони навколишнього природного середовища;";
абзац сьомий викласти в такiй редакцiї:
"iнформацiя про наявнiсть мiстобудiвної документацiї, що регулює планування, забудову та iнше використання територiй, де передбачається реалiзацiя проекту;";
4) у пiдпунктi 5:
абзац другий виключити;
абзаци третiй - шостий викласти в такiй редакцiї:
"соцiальнi проблеми, якi будуть розв'язанi або до яких може привести реалiзацiя проекту:
поточний (початковий) стан, який вказує на статус соцiальних проблем у регiонi, в якому планується реалiзацiя проекту, до початку реалiзацiї проекту;
прогнозований вплив проекту на розв'язання соцiальних проблем у регiонi, в якому планується реалiзацiя проекту, шляхом прогнозування змiни поточного (початкового) стану в майбутньому з проектом i без нього;
стратегiя пом'якшення негативних впливiв, виявлених на попереднiх етапах, i базова оцiнка витрат на її здiйснення, включаючи пропозицiї щодо дiй, якi нададуть можливiсть уникнути, мiнiмiзувати або компенсувати несприятливi соцiальнi наслiдки проекту (за наявностi), а також заходи, що дадуть змогу пом'якшити такi наслiдки, результатом яких може стати необхiднiсть змiн у технiчних вимогах, проектуваннi проекту чи в iнших його аспектах;";
5) абзац десятий пiдпункту 7 виключити;
6) пiдпункт 11 доповнити абзацом такого змiсту:
"звiт з оцiнки впливу на довкiлля та звiт про стратегiчну екологiчну оцiнку вiдповiдно до вимог Законiв України "Про оцiнку впливу на довкiлля" та "Про стратегiчну екологiчну оцiнку" (за наявностi);";
7) абзаци третiй i четвертий пiдпункту 13 виключити.
2. У вимогах до заявника щодо фiнансової спроможностi для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 червня 2021 р. N 648 (Офiцiйний вiсник України, 2021 р., N 52, ст. 3211, N 100, ст. 6592):
1) пункт 2 викласти в такiй редакцiї:
"2. У цих вимогах термiн "материнська компанiя" вживається у значеннi, наведеному в Податковому кодексi України, термiн "iнститут спiльного iнвестування" - у значеннi, наведеному в Законi України "Про iнститути спiльного iнвестування", iншi термiни - у значеннi, наведеному в Законi України "Про державну пiдтримку iнвестицiйних проектiв iз значними iнвестицiями в Українi".";
2) у пунктi 3:
доповнити пункт пiсля абзацу четвертого новим абзацом такого змiсту:
"Для iнститутiв спiльного iнвестування замiсть критерiю достатностi чистого операцiйного грошового потоку застосовується критерiй - достатностi чистого iнвестицiйного грошового потоку.".
У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом шостим;
3) у пунктi 6:
абзац третiй викласти в такiй редакцiї:
"Якщо заявник подає лист-пiдтвердження вiд Мiжнародної фiнансової корпорацiї, Європейського банку реконструкцiї та розвитку, Європейського iнвестицiйного банку, iнших мiжнародних фiнансових органiзацiй, членом яких є Україна, та урядових фiнансових органiзацiй, що створенi урядом (урядами) iноземної держави (iноземних держав), про пiдписання мiж заявником або iнвестором iз значними iнвестицiями та вiдповiдною мiжнародної фiнансовою органiзацiєю/урядовою фiнансовою органiзацiєю кредитного договору для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями, до нього застосовується виключно критерiй, визначений пунктами 14 i 15 цих вимог.";
доповнити пункт абзацами такого змiсту:
"Якщо заявником є юридична особа, акцiї (частки) якої перебувають в обiгу на iноземнiй фондовiй бiржi, яка входить до перелiку iноземних фондових бiрж, затвердженого Мiнекономiки, до такого заявника застосовується виключно критерiй, визначений пунктами 14 i 15 цих вимог.
Документи, зазначенi у пiдпунктах 1 - 4, 6 пункту 8 цих вимог, подаються щодо всiх юридичних осiб, що разом подали заявку.
Документи, зазначенi у пiдпунктi 5 пункту 8 цих вимог, можуть подаватися однiєю або кiлькома юридичними особами, що разом подали заявку та якi забезпечуватимуть фiнансування iнвестицiйного проекту за рахунок залучених коштiв.
Юридичнi особи, що подали спiльну заявку, зобов'язанi подати в складi заявки договiр про спiвпрацю в реалiзацiї iнвестицiйного проекту.";
4) пункт 7 доповнити абзацом такого змiсту:
"Якщо заявник використовує пiдтверднi документи материнської компанiї та/або осiб, пов'язаних iз заявником вiдносинами контролю, для пiдтвердження вiдповiдностi критерiям щодо фiнансової спроможностi заявника для реалiзацiї iнвестицiйного проекту, зазначеним у цих вимогах, крiм необхiдної фiнансової iнформацiї про вiдповiдну материнську компанiю та/або особу, пов'язану iз заявником вiдносинами контролю, що зазначенi у пунктах 8 - 9 цих вимог, заявник повинен подати також лист-зобов'язання такої материнської компанiї та/або особи, пов'язаної iз заявником вiдносинами контролю. Такий лист-зобов'язання пiдписується уповноваженою особою та повинен пiдтверджувати готовнiсть материнської компанiї та/або особи, пов'язаної iз заявником вiдносинами контролю, профiнансувати iнвестицiйний проект, якщо заявником передбачається фiнансування частини значних iнвестицiй в об'єкт iнвестування за рахунок залучених коштiв.";
5) у пунктi 8:
пiдпункт 5 викласти в такiй редакцiї:
"5) лист про намiри (листи про намiри) вiд банку (банкiв), якi вiдповiдають вимогам надiйностi банкiв, що визначенi пунктами 27 - 29 цих вимог, або вiд Мiжнародної фiнансової корпорацiї, Європейського банку реконструкцiї та розвитку, Європейського iнвестицiйного банку, iнших мiжнародних фiнансових органiзацiй, членом яких є Україна, та урядових фiнансових органiзацiй, що створенi урядом (урядами) iноземної держави (iноземних держав), щодо готовностi надати заявнику фiнансування у сумi, достатнiй для реалiзацiї iнвестицiйного проекту, якщо заявником передбачається фiнансування частини значних iнвестицiй в об'єкт iнвестування за рахунок залучених коштiв, або лист-пiдтвердження вiд Мiжнародної фiнансової корпорацiї, Європейського банку реконструкцiї та розвитку, Європейського iнвестицiйного банку, iнших мiжнародних фiнансових органiзацiй, членом яких є Україна, та урядових фiнансових органiзацiй, що створенi урядом (урядами) iноземної держави (iноземних держав), про пiдписання мiж заявником або iнвестором iз значними iнвестицiями та вiдповiдною мiжнародною фiнансовою органiзацiєю/урядовою фiнансовою органiзацiєю кредитного договору для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями. Строк дiї таких листiв про намiри або про пiдтвердження повиннi становити не менш як 24 мiсяцi з дати подання заявки;";
доповнити пункт пiдпунктом 51 такого змiсту:
"51) лист-пiдтвердження вiд банку (банкiв) щодо його вiдповiдностi вимогам до надiйностi банкiв, що визначенi пунктами 27 - 29 цих вимог, якщо заявник надав лист про намiри (листи про намiри) вiд банку (банкiв) вiдповiдно до пiдпункту 5 цього пункту цих вимог;";
пiдпункт 6 викласти в такiй редакцiї:
"6) довiдку/виписку з рахунка (довiдки/виписки з рахункiв) вiд банку або iнший документ (документи) про пiдтвердження наявностi грошових коштiв або вiдповiдних лiквiдних активiв (грошi та їх еквiваленти, поточнi фiнансовi iнвестицiї, дебiторська заборгованiсть);";
6) доповнити вимоги пiсля роздiлу "Критерiй достатностi чистого операцiйного грошового потоку" роздiлом такого змiсту:
"Критерiй достатностi чистого iнвестицiйного грошового потоку
131. Критерiй достатностi чистого iнвестицiйного грошового потоку застосовується виключно до iнститутiв спiльного iнвестування.
132. Чистий iнвестицiйний грошовий потiк означає доступнi грошовi кошти, отриманi вiд iнвестицiйної дiяльностi, за вирахуванням витрат у процесi ведення iнвестицiйної дiяльностi.
133. За критерiєм достатностi чистого iнвестицiйного грошового потоку заявник, а також материнськi компанiї та/або особи, пов'язанi iз заявником вiдносинами контролю, разом повиннi мати чистий iнвестицiйний грошовий потiк у розмiрi не менше 20 вiдсоткiв запланованого розмiру значних iнвестицiй в об'єкти iнвестування на кiнець останнього фiнансового року, що пiдтверджується аудиторським звiтом.".
3. У Порядку та методологiї проведення оцiнки iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 липня 2021 р. N 819 (Офiцiйний вiсник України, 2021 р., N 65, ст. 4116, N 100, ст. 6592):
1) доповнити Порядок пунктом 31 такого змiсту:
"31. Оцiнка iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями, фiнансування якого забезпечуватиметься за рахунок залучених коштiв вiд Мiжнародної фiнансової корпорацiї, Європейського банку реконструкцiї та розвитку, Європейського iнвестицiйного банку, iнших мiжнародних фiнансових органiзацiй, членом яких є Україна, або урядових фiнансових органiзацiй, що створенi урядом (урядами) iноземної держави (iноземних держав), вiдповiдно до листа-пiдтвердження вiд такої мiжнародної фiнансової органiзацiї про пiдписання кредитного договору проводиться Мiнекономiки етапами, передбаченими пунктом 3 цього Порядку, протягом 45 календарних днiв.";
2) пункт 5 викласти в такiй редакцiї:
"5. Мiнекономiки протягом десяти робочих днiв з дня надходження документiв, зазначених у пунктах 3 i 4 цього Порядку, проводить перевiрку вiдповiдностi заявника, iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями та поданих документiв вимогам законодавства (у випадку, визначеному пунктом 31 цього Порядку, протягом п'яти робочих днiв).";
3) абзац четвертий пункту 9 викласти в такiй редакцiї:
"Мiн'юсту - для проведення аналiзу проекту спецiального iнвестицiйного договору, примiрна форма якого визначається нормативно-правовим актом Мiнекономiки, пiдготовки в разi потреби зауважень щодо його доопрацювання та подання вiдповiдних пропозицiй;";
4) пункти 10 i 11 викласти в такiй редакцiї:
"10. Мiнфiн, Мiндовкiлля, Мiн'юст, Антимонопольний комiтет, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi, в якiй передбачається реалiзувати iнвестицiйний проект iз значними iнвестицiями, орган мiсцевого самоврядування протягом двадцяти календарних днiв з дати надходження документiв, що зазначенi у пунктi 9 цього Порядку, розглядають їх i надсилають Мiнекономiки результати проведеного аналiзу та вiдповiднi пропозицiї або зазначають про їх вiдсутнiсть (у випадку, визначеному пунктом 31 цього Порядку, протягом п'ятнадцяти календарних днiв).
11. З метою одержання iнформацiї щодо питань, якi належать до компетенцiї iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, iнших державних органiв, Мiнекономiки може залучати їх до проведення оцiнки та звертатися до них iз запитами для отримання вiдповiдних пропозицiй i роз'яснень, а також у разi необхiдностi одержання додаткової iнформацiї та/або документiв, необхiдних для проведення оцiнки, Мiнекономiки може звертатися з вiдповiдними запитами до уповноваженої установи, державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування, фiнансових установ, юридичних та фiзичних осiб. Вiдповiдь на такi запити надається у стислий строк, що не може становити бiльше десяти робочих днiв (у випадку, визначеному пунктом 31 цього Порядку, протягом п'яти робочих днiв).";
5) додаток 1 до Порядку викласти в такiй редакцiї: <...>
4. У постановi Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 4 серпня 2021 р. N 805 (Офiцiйний вiсник України, 2021 р., N 64, ст. 4024):
1) пункти 10 i 11 Порядку ведення реєстру iнвестицiйних проектiв iз значними iнвестицiями, затвердженого зазначеною постановою, викласти в такiй редакцiї:
"10. ДПС та Держмитслужба в рамках автоматичного обмiну iнформацiєю надають вiдомостi щодо обсягiв наданої державної пiдтримки за спецiальним iнвестицiйним договором у розрiзi форм надання такої пiдтримки (звiльнення вiд сплати окремих податкiв та зборiв вiдповiдно до Податкового кодексу України та звiльнення вiд оподаткування ввiзним митом нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробiв до нього, що ввозяться виключно для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iз значними iнвестицiями на виконання спецiального iнвестицiйного договору вiдповiдно до Митного кодексу України) в обсязi та порядку, визначених Мiнфiном за погодженням з Мiнекономiки.
11. Iнвестор iз значними iнвестицiями, органи виконавчої влади i органи мiсцевого самоврядування, що подають Мiнекономiки вiдомостi для внесення до реєстру, забезпечують достовiрнiсть та повноту поданої/внесеної iнформацiї.";
2) абзаци дев'ятий - одинадцятий перелiку вiдомостей, що вносяться до реєстру iнвестицiйних проектiв iз значними iнвестицiями, затвердженого зазначеною постановою, викласти в такiй редакцiї:
"розмiр фактично внесених iнвестицiй та дисконтований їх обсяг в об'єкт iнвестування;
загальний обсяг (з урахуванням дисконту та без нього), форми та строки надання державної пiдтримки iнвестору iз значними iнвестицiями для реалiзацiї iнвестицiйного проекту;
обсяг фактично наданої державної пiдтримки та дисконтований її обсяг за спецiальним iнвестицiйним договором у розрiзi форм надання такої пiдтримки;".