РАДА НАЦIОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ I ОБОРОНИ УКРАЇНИ
РIШЕННЯ
вiд 5 грудня 2024 року
Щодо протидiї загрозам нацiональнiй безпецi України у сферi охорони здоров'я в особливий перiод
За результатами розгляду стану системи охорони здоров'я цивiльного населення та органiзацiї медичного забезпечення вiйськовослужбовцiв сил оборони, ураховуючи необхiднiсть забезпечення надання якiсної i своєчасної медичної / реабiлiтацiйної допомоги вiйськовослужбовцям сил оборони зi збереженням доступностi та функцiональностi якiсної i своєчасної медичної / реабiлiтацiйної допомоги для всiх громадян України, Рада нацiональної безпеки i оборони України вирiшила:
1. Кабiнету Мiнiстрiв України:
1) прийняти в мiсячний строк рiшення щодо додаткового нормативно-правового врегулювання встановлення на перiод дiї воєнного стану заборони на призначення осiб з медичною освiтою на посади вiйськової служби, що безпосередньо не пов'язанi з медичною практикою (службою), крiм випадкiв, коли це призначення вiдбувається за власним бажанням такої особи;
2) опрацювати в мiсячний строк питання стосовно доцiльностi перегляду умов та механiзму бронювання пiд час дiї воєнного стану вiйськовозобов'язаних медичних працiвникiв, фахiвцiв з реабiлiтацiї та iнших працiвникiв сфери охорони здоров'я, якi працюють за основним мiсцем роботи в закладах охорони здоров'я державної та комунальної форм власностi, що мають статус неприбуткових i є надавачами медичних послуг за програмою державних гарантiй медичного обслуговування населення, зокрема щодо:
зняття обмежень щодо кiлькостi (у вiдсотках) вiйськовозобов'язаних працiвникiв закладiв охорони здоров'я державної та комунальної форм власностi, закладiв громадського здоров'я, установ, що здiйснюють дiяльнiсть iз судово-медичної та судово-психiатричної експертиз, центрiв кровi, для яких робота у вiдповiдних закладах є основним мiсцем роботи, незалежно вiд вiйськово-облiкової спецiальностi;
встановлення обов'язку для обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй погоджувати з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади критерiї, за якими обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями в особливий перiод здiйснюється визначення пiдприємств, установ та органiзацiй, якi є критично важливими для функцiонування економiки i забезпечення життєдiяльностi населення в особливий перiод, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил України, iнших вiйськових формувань в особливий перiод;
3) ужити вичерпних заходiв для забезпечення виконання рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України вiд 30 серпня 2023 року "Про вiйськово-лiкарську експертизу в Збройних Силах України", уведеного в дiю Указом Президента України вiд 12 вересня 2023 року N 576/2023, в частинi забезпечення цифровiзацiї процесiв системи здiйснення медичних оглядiв, у тому числi допризовникiв, призовникiв та вiйськовозобов'язаних, вiйськово-лiкарськими комiсiями в Збройних Силах України, насамперед позаштатними постiйно дiючими вiйськово-лiкарськими комiсiями територiальних центрiв комплектування та соцiальної пiдтримки;
4) опрацювати в мiсячний строк питання щодо доцiльностi додаткового нормативно-правового врегулювання органiзацiї i надання реабiлiтацiйної допомоги вiйськовослужбовцям сил оборони у вiйськово-медичних закладах вiйськових формувань, зокрема в частинi:
правових, органiзацiйних та iнших засад реабiлiтацiйної допомоги;
надання реабiлiтацiйної допомоги в гострому, пiслягострому i довготривалому реабiлiтацiйних перiодах у стацiонарних та амбулаторних умовах;
включення до реабiлiтацiйних заходiв медикаментозного лiкування, фiзичної терапiї, ерготерапiї, терапiї мови i мовлення, забезпечення протезуванням, ортезуванням, технiчними та iншими засобами реабiлiтацiї, медичними виробами (виробами медичного призначення) на пiдставi висновку мультидисциплiнарної реабiлiтацiйної команди незалежно вiд встановлення iнвалiдностi;
5) ужити вичерпних заходiв з метою реєстрацiї в мiсячний строк в Реєстрi суб'єктiв господарювання у сферi охорони здоров'я центральної бази даних електронної системи охорони здоров'я всiх закладiв охорони здоров'я вiдомчого пiдпорядкування та забезпечення їх роботи з електронною системою охорони здоров'я;
6) активiзувати впровадження медичної iнформацiйної системи у вiйськово-медичних закладах вiйськових формувань та вiйськових частинах;
7) забезпечити обов'язковий електронний облiк поранених / травмованих / хворих вiйськовослужбовцiв сил оборони та електронне ведення медичної документацiї у вiйськово-медичних закладах вiйськових формувань;
8) ужити заходiв iз впровадження електронних направлень вiйськовослужбовцiв сил оборони до цивiльних медичних закладiв для отримання ними медичної та/або реабiлiтацiйної допомоги;
9) опрацювати в мiсячний строк питання щодо запровадження та реалiзацiї додаткових заходiв кiбергiгiєни в процесi функцiонування електронної системи охорони здоров'я та її компонентiв з метою забезпечення захисту вiдповiдної iнформацiї, у тому числi персональних даних пацiєнтiв, вiд несанкцiонованого доступу, знищення, модифiкацiї;
10) урегулювати у тримiсячний строк на нормативно-правовому рiвнi питання впровадження електронного iнформування вiйськових частин в режимi реального часу про термiн перебування i заклад, у якому вiйськовослужбовцi проходять лiкування, через механiзм електронних листкiв непрацездатностi;
11) ужити у тримiсячний строк додаткових заходiв для комплексного вирiшення питань щодо органiзацiї заготiвлi, тестування, переробки, зберiгання, розподiлу, транспортування та реалiзацiї донорської кровi i компонентiв кровi, функцiонування системи кровi.
2. Мiнiстерству охорони здоров'я України за участю Нацiональної академiї медичних наук України вжити у тримiсячний строк заходiв щодо удосконалення механiзмiв розподiлу видаткiв державного бюджету на проведення науковими установами прiоритетних наукових дослiджень (науково-технiчних (експериментальних) розробок), пов'язаних iз потребами розвитку охорони здоров'я в особливий перiод, концентрацiї фiнансових ресурсiв на проведеннi тих наукових дослiджень (науково-технiчних (експериментальних) розробок), результати яких матимуть швидке практичне впровадження, з метою забезпечення рацiонального та ефективного витрачання коштiв державного бюджету.
3. Мiнiстерству освiти i науки України забезпечити в мiсячний строк внесення змiн до освiтнiх програм пiдготовки здобувачiв фахової передвищої освiти за спецiальностями галузi знань 22 "Охорона здоров'я" в частинi збiльшення кiлькостi годин на вивчення питань вiйськово-медичної пiдготовки та медицини надзвичайних ситуацiй.
4. Мiнiстерству внутрiшнiх справ України, Службi безпеки України, Адмiнiстрацiї Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України вживати превентивно заходiв, спрямованих на запобiгання вчиненню правопорушень i викриття правопорушень у сферi службової дiяльностi, пов'язаної з функцiонуванням електронної системи охорони здоров'я.
Секретар Ради нацiональної безпеки i оборони України | О. Литвиненко |