ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
вiд 04.12.2000 р. | N 16121/7/16-1220-4 |
---|
ДПА України розглянула лист
транспортно-органiзацiйного центру щодо сплати
ПДВ з надання транспортних послуг по iмпортних
поставках вугiльного концентрату i повiдомляє.
Статтею 3 Закону України "Про податок на додану вартiсть" визначено, що об'єктом оподаткування ПДВ є операцiї платникiв податку з отримання робiт (послуг), що надаються нерезидентами для їх використання або споживання на митнiй територiї України. При цьому вiдповiдно до п. 4.3 ст. 4 базою оподаткування є договiрна (контрактна) вартiсть таких робiт (послуг) з урахуванням акцизного збору. Особа, яка отримує вiд нерезидента роботи (послуги) для їх використання або споживання на митнiй територiї України, здiйснює облiк таких робiт (послуг) на пiдставi належно оформленого документа, що засвiдчує виконання робiт (послуг), та проводить сплату ПДВ до Держбюджету.
Законом передбачено оподаткування за нульовою ставкою безпосередньо надання послуг з мiжнародного перевезення, а щодо надання послуг з органiзацiї перевезень (незалежно вiд того, хто їх надає: резидент чи нерезидент), то такi послуги пiдлягають оподаткуванню на загальних пiдставах за повною ставкою.
Враховуючи наведене вище, а також те, що здiйснення послуг нерезидента (компанiя, Кiпр) з органiзацiї перевезень вантажiв до українського споживача фактично є послугою, що призначена для споживання на територiї України, яка виконана нерезидентом, також пiдлягає оподаткуванню на загальних пiдставах.
Щодо правомiрностi включення до митної вартостi послуг з перевезення на митнiй територiї України при оформленнi вантажної митної декларацiї, то зазначене питання регулюється постановою КМУ вiд 05.10.98 р. N 1598 "Про затвердження Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України" (зi змiнами та доповненнями), а тому iз зазначеного питання необхiдно звертатися до ДМС України.
Заступник Голови | Г. Оперенко |
"Бухгалтерiя", N 4, 22 сiчня 2001 р.