ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ СТАНДАРТИЗАЦIЇ, МЕТРОЛОГIЇ ТА СЕРТИФIКАЦIЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
вiд 07.05.2001 | N 218 |
---|
Про створення комiсiї з апеляцiй з питань
сертифiкацiї Держстандарту України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 7 червня 2001 р. за N 484/5675 |
Вiдповiдно до Декрету
Кабiнету Мiнiстрiв України "Про
стандартизацiю i сертифiкацiю", вимог п. 6.17 ДСТУ
3410-96 та роздiлу 8 ДСТУ 3413-96, з метою забезпечення
повного, всебiчного й об'єктивного розгляду
апеляцiй щодо дотримання правил сертифiкацiї
державної системи сертифiкацiї УкрСЕПРО НАКАЗУЮ:
1. Створити комiсiю з апеляцiй з питань сертифiкацiї Держстандарту України (далi - комiсiя) у такому складi (постiйно дiюча частина):
Миронюк Г.I. - перший заступник Голови Держстандарту України, голова комiсiї;
Сидоренко Г.С. - заступник Голови Держстандарту України, заступник голови комiсiї;
Баб'як О.М. - начальник управлiння державного нагляду i пiдтвердження вiдповiдностi Держстандарту України, член комiсiї;
Сердюков О.Я. - заступник начальника управлiння державного нагляду i пiдтвердження вiдповiдностi Держстандарту України, член комiсiї;
Куделя Н.В. - начальник управлiння правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй Держстандарту України, член комiсiї;
Сурнiн А.В. - головний спецiалiст вiддiлу правового забезпечення Держстандарту України, секретар комiсiї.
2. Включати до складу комiсiї представникiв заiнтересованих сторiн при розглядi конкретних апеляцiй (при потребi).
3. Затвердити Порядок розгляду апеляцiй з питань сертифiкацiї комiсiєю з апеляцiй з питань сертифiкацiї Держстандарту України (додається).
4. Засiдання комiсiї проводити в мiру надходження апеляцiй з питань сертифiкацiї, але не пiзнiше 30 днiв з дня їх надходження.
5. Управлiнню справами (Сьомкiн В.В.) довести цей наказ до вiдома керiвникiв органiв iз сертифiкацiї системи сертифiкацiї УкрСЕПРО.
6. Керiвникам органiв iз сертифiкацiї доводити цей наказ до вiдома заявникiв.
7. Уважати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держстандарту України вiд 12.09.97 N 577 "Щодо створення комiсiї з апеляцiй Держстандарту України", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 19.11.97 за N 555/2359.
8. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Комiтету | П.Кабан |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держстандарту України 07.05.2001 N 218 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 7 червня 2001 р. за N 484/5675 |
ПОРЯДОК
РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦIЙ З ПИТАНЬ СЕРТИФIКАЦIЇ КОМIСIЄЮ З
АПЕЛЯЦIЙ З ПИТАНЬ СЕРТИФIКАЦIЇ ДЕРЖСТАНДАРТУ
УКРАЇНИ
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок установлює основнi процедури та правила розгляду апеляцiй з питань сертифiкацiї продукцiї та послуг в державнiй системi сертифiкацiї УкрСЕПРО (далi - Система) комiсiєю з апеляцiй з питань сертифiкацiї Держстандарту України.
1.2. Комiсiя з апеляцiй з питань сертифiкацiї Держстандарту України (далi - Комiсiя) створюється Нацiональним органом iз сертифiкацiї - Держстандартом України для розгляду спiрних питань у сферi сертифiкацiї.
1.3. Подавець апеляцiї - фiзична або юридична особа, яка подала апеляцiю про порушення правил i процедур Системи або опротестовує рiшення, прийняте органом iз сертифiкацiї.
2. Порядок подання апеляцiй
2.1. Апеляцiї про порушення правил i процедури сертифiкацiї в Системi подаються до Комiсiї лише при наявностi у подавця апеляцiї рiшення апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї. Подання апеляцiї не зупиняє дiї прийнятого органом iз сертифiкацiї рiшення.
2.2. Подавцем можуть бути оскарженi такi дiї органу iз сертифiкацiї i рiшення його апеляцiйної комiсiї:
вiдмова органу iз сертифiкацiї у прийняттi до розгляду заявки на сертифiкацiю;
вiдмова апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї у прийняттi до розгляду скарги;
вiдмова у видачi сертифiката вiдповiдностi;
призупинення або припинення дiї (скасування) сертифiката вiдповiдностi;
вiдмова у визнаннi сертифiката вiдповiдностi, виданого в iншiй системi сертифiкацiї;
порушення правил i процедури сертифiкацiї в Системi;
невиконання договiрних зобов'язань з боку органу iз сертифiкацiї;
порушення термiнiв виконання робiт.
Заявником можуть бути також оскарженi й iншi дiї органу iз сертифiкацiї, якщо вони призвели до суттєвого порушення його прав та iнтересiв (у сферi сертифiкацiї).
2.3. Комiсiя складається з постiйної та тимчасової частин.
2.4. Склад постiйної частини Комiсiї затверджується наказом Держстандарту України.
2.5. Склад тимчасової частини Комiсiї формується за пропозицiями функцiональних управлiнь Держстандарту України i членiв Комiсiї для розгляду кожної конкретної апеляцiї (при потребi) i затверджується наказом Держстандарту України.
2.6. Пiд час формування тимчасової частини Комiсiї повинна забезпечуватися незалежнiсть її членiв вiд конфлiктуючих сторiн.
2.7. Комiсiя розглядає апеляцiї конфiденцiйно.
2.8. Засiдання Комiсiї проводяться в мiру надходження апеляцiй з питань сертифiкацiї, але не пiзнiше 30 днiв з дня їх надходження.
2.9. Комiсiя у своїй дiяльностi керується чинним законодавством України, а також нормативними актами Держстандарту України.
3. Порядок розгляду апеляцiй
3.1. Апеляцiї приймаються до розгляду Комiсiєю, якщо вони поданi в письмовiй формi на iм'я голови Комiсiї.
3.2. Термiн подачi апеляцiї не повинен перевищувати одного мiсяця з дня одержання рiшення апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї, яке опротестовується.
3.3. В апеляцiї повинна бути чiтко викладена суть скарги. До апеляцiї додаються всi необхiднi документи i матерiали, якi пiдтверджують i пояснюють факти, що мiстяться в апеляцiї, а саме:
апеляцiя до апеляцiйної комiсiї органу iз сертифiкацiї;
листування подавця апеляцiї i органу iз сертифiкацiї;
протоколи сертифiкацiйних випробувань;
акти обстеження виробництва;
звiти щодо оцiнки системи якостi;
результати технiчного нагляду за сертифiкованою продукцiєю або системою якостi;
нормативна та технiчна документацiя на продукцiю;
претензiї споживачiв продукцiї (послуг);
результати перевiрок, якi проводилися уповноваженими державними органами, якi здiйснюють наглядовi та контрольнi функцiї.
При потребi Комiсiя може затребувати iншi, необхiднi для розгляду апеляцiї, документи.
3.4. Управлiння справами здiйснює реєстрацiю апеляцiї та iнших матерiалiв, що надiйшли разом з нею. Реєстрацiя здiйснюється вiдповiдно до вимог Примiрної iнструкцiї з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади", затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 жовтня 1997 р. N 1153.
3.5. Комiсiя розглядає апеляцiю з питань сертифiкацiї у мiсячний термiн вiд дня її надходження. Якщо в мiсячний термiн вирiшити порушенi в апеляцiї питання неможливо, голова Комiсiї або його заступник установлюють необхiдний термiн для її розгляду. При цьому загальний термiн вирiшення питань, порушених у апеляцiї, не може перевищувати сорока п'яти днiв.
3.6. Управлiння справами передає апеляцiю i всi матерiали, якi надiйшли разом з нею, на розгляд головi Комiсiї або його заступнику вiдповiдно до розподiлу функцiональних повноважень керiвництва Держстандарту України.
3.7. Голова Комiсiї або його заступник передає до управлiння правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй всi необхiднi матерiали для попереднього розгляду i опрацювання за участю функцiонального управлiння, а також пiдготовки пропозицiй щодо формування тимчасової частини Комiсiї для розгляду конкретної апеляцiї.
3.8. Член Комiсiї - заступник голови Держстандарту України розглядає опрацьованi управлiнням правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй i функцiональним управлiнням матерiали i подає на погодження головi Комiсiї проект наказу про склад тимчасової частини Комiсiї для розгляду конкретної апеляцiї.
3.9. Голова Комiсiї або його заступник узгоджує склад тимчасової частини Комiсiї i призначає дату засiдання Комiсiї.
3.10. Управлiння правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй надає всi необхiднi документи i матерiали секретарю Комiсiї. Функцiональне управлiння забезпечує участь у засiданнi членiв тимчасової частини Комiсiї, представникiв подавця апеляцiї та органу iз сертифiкацiї.
3.11. Головує на засiданнi голова Комiсiї. У разi вiдсутностi голови Комiсiї його обов'язки виконує заступник. Секретар Комiсiї представляє Комiсiї суть справи i веде протокол засiдання.
3.12. Пiд час розгляду апеляцiї представники подавця i органу iз сертифiкацiї мають право виступати, задавати питання, давати вiдповiдi, робити заяви, коментувати факти, що викладенi в наданих матерiалах i документах.
3.13. Обговорення за результатами розгляду апеляцiї Комiсiєю проводиться на закритому засiданнi тiльки її членами у повному складi.
3.14. За результатами обговорення Комiсiєю виноситься рiшення, яке приймається на закритому засiданнi бiльшiстю голосiв.
Якщо Комiсiя визнає оскаржуванi дiї органу iз сертифiкацiї або його апеляцiйної комiсiї неправомiрними, вона приймає рiшення про обгрунтованiсть апеляцiї i обов'язок органу iз сертифiкацiї усунути допущене порушення.
Якщо Комiсiя установить, що оскаржуванi дiї було вчинено правомiрно, Комiсiя приймає рiшення про вiдмову в задоволеннi апеляцiї.
Зазначене рiшення доводиться до вiдома сторiн, якi брали участь у розглядi апеляцiї, управлiнням правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй.
3.15. Рiшення Комiсiї є обов'язковим для сторiн, що брали участь у розглядi апеляцiї (подавця апеляцiї та органу iз сертифiкацiї).
3.16. У разi незгоди подавця апеляцiї з рiшенням Комiсiї, воно може бути оскаржене в судовому порядку у вiдповiдностi до чинного законодавства.
3.17. Протокол засiдання Комiсiї повинен чiтко i коротко описувати суть апеляцiї, змiст усiх запитань, вiдповiдей i виступiв.
3.18. Протокол i рiшення Комiсiї повиннi бути пiдписанi головою Комiсiї i всiма її членами.
3.19. Протоколи засiдань Комiсiї та вiдповiднi рiшення зберiгаються в управлiннi справами.
Начальник управлiння правового забезпечення, звернень громадян та апеляцiй | Н.В.Куделя |