Законодательная инициатива по изменению разрешительной системы.
Приветствуем вас, коллеги!
Нашим предприятием при поддержке сообщества таможенных брокеров и предприятий Киевской, Одесской, Николаевской, Херсонской и Кировоградской областей было составлено и отправлено открытое письмо в ряд государственных органов, тема которого связана с "бумажной волокитой", которая возникает при оформлении разрешительных документов.
Будем рады услышать Ваши комментарии и предложения по этому поводу.
Ниже - оригинальный текст письма.
___________________________________
Голові Комітету Верховної Ради
з питань промислової політики
та підприємництва
Галасюку В.В.
Голові Комітету Верховної Ради
з питань податкової
та митної політики
Насірову Р.М.
Прем’єр-міністру України
Яценюку А.П.
Голові Державної регуляторної
служби України
Ляпіній К.М.
Користуючись нагодою, засвідчуємо Вам свою повагу, та звертаємось до Вас з приводу спрощення та врегулювання процесу оформлення дозвільних документів у галузі зовнішньоекономічної діяльності.
На поточний момент підприємствам - суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності (далі – суб’єктам ЗЕД) доводиться при митному оформленні вантажів отримувати довідки, сертифікати, висновки та інші документи в декількох державних органах (Державній Екологічній інспекції, Державній ветеринарній та фітосанітарній службі, Державній санітарно-епідеміологічній службі та ін.) (далі - Дозвільні органи), що спричиняє незручності, матеріальні витрати і втрату часу. (ст.7 Митного кодексу України)
Згідно ПКМУ № 78-р від 01.03.2007 р. «Про організацію роботи органів, що здійснюють контроль товарів і транспортних засобів за принципом «Єдиного офісу», суб'єкти ЗЕД змушені діяти за дуже важкою, витратною та нелогічною організаційною схемою, а саме - здійснювати поїздки в «Єдиний офіс», який знаходиться на відстані декількох кілометрів від міста. Але при цьому деякі інспектори вищезазначених Дозвільних органів часто перебувають не у «Єдиному офісі», а у центральних офісах у місті. Таким чином, стає важко визначити, де їх можна знайти, а після роботи з ними суб’єктам ЗЕД доводиться повертатися в свій офіс та надавати електронну митну декларацію. У зв'язку з цим виникає простій транспортних засобів на митних терміналах.
На сьогоднішній день існують товари, що оформлюються по документах (без огляду та експертиз), наприклад: див. Постанову МОЗ від26.12.2008 р. № 25 «Про оптимiзацiю державного санiтарно-епiдемiологiчного нагляду щодо об'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi за кодами УКТЗЕД», яка є чинною і згідно з якою вищезазначені товари не підлягають експертизі, але у товаросупровідних документах має стояти штамп санітарно-епідеміологічної служби. Такі постанови з переліками товарів існують і стосовно інших Дозвільних органів.
По деяких товарах необхідне проведення лабораторних досліджень. У зв’язку з цим суб’єктам ЗЕД доводиться везти інспектора Дозвільного органу на митний термінал, а потім повертати його в центральний офіс та через деякий час отримувати відповідний документ у тому ж офісі, що призводить до втрати часу і матеріальних витрат.
Наше підприємство виходило у 2013 р. на Громадську раду при Миколаївській митниці з пропозицією урегулювання процесу отримання дозвільних документів, проте реалізувати пропозицію не вдалося в зв’язку з реорганізацією ДПАУ та ДМСУ у Міністерство доходів і зборів.
Наше підприємство зверталося до Голови регіональної ради підприємців при Облдержадміністрації Миколаївської області, на що теж не отримало ніякої підтримки.
В кінці 2013 р. ми зверталися до Голови Громадської Ради при Міністерстві Доходів та зборів України в Миколаївській області, але досі не отримали відповіді.
У 2014 р. ми також зверталися до Міністерства економічного розвитку і торговлі країни, Державної санітарно-епідеміологічної служби України та інших Дозвільних органів, від яких отримали напівпозитивні відповіді.
На підставі вищезазначеного, та враховуючи той факт, що вищезазначене питання є проблемним для підприємців багатьох регіонів, просимо Вас розглянути можливість проведення робочої наради з залученням представників Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Державної фіскальної служби України, Державної санітарно-епідеміологічної служби України, Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Державної екологічної інспекції України, Державного центра метрології та сертифікації України, Державної служби експортного контролю України.
На нараді пропонуємо розглянути питання:
1. Фактичного стану справ щодо організації роботи органів, що здійснюють контроль товарів і транспортних засобів за принципом «Єдиного офісу».
2. Можливості введення тарифікації оплати у Дозвільних органах та державних лабораторіях за терміновість та звичайне виконання робіт з прив’язкою за часом.
3. Реалізації можливості подачі документів Дозвільним органам в електронному вигляді.
4. Встановлення громадського контролю щодо виконання законодавства у регіонах та розроблення відповідних змін до постанов КМУ №996 від 03.05.2011 “Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики”, №526 від 18.05.2011 «Про створення регіональних рад підприємців у АР Крим, областях, м. Києві та Севастополі» (на поточний момент проект змін, що був розроблений Міністерством Юстиції України та поданий на затвердження Кабінету Міністрів України, не передбачає норми, що радикально змінюють існуючій стан справ щодо формальної діяльності громадських рад, створених при органах виконавчої влади).
При необхідності ми готові надати додаткову інформацію з приводу даних питань та брати активну участь у їх вирішенні.
Додатки: Листи суб’єктів підприємницької діяльності з різних регіонів України з підтримкою вищезазначеної пропозиції.
Добавить комментарий