CDS - система митних рішень
Система митних рішень
Європейська комісія та країни-члени ЄС представили 2 жовтня 2017 року першу версію системи митних рішень (CDS) для впровадження всіх нових заявок на отримання митних рішень або дозволів в електронному вигляді.
З 1 липня 2020 року було розгорнуто основну версію цієї системи з повною відповідністю вимогам законодавства, удосконаленням і новим функціям, розробленим у консультаціях і співпраці з державами-членами. Див. розділ «Які основні нові функції в цьому новому випуску?» », щоб дізнатися більше.
CDS базується на ІТ-архітектурі зі спільними національними та європейськими компонентами.
- Центральний CDS має використовуватися для всіх заявок і рішень, які можуть мати вплив у більш ніж одній державі-члені, а також для будь-якої подальшої події, яка може вплинути на початкову заявку чи рішення (анулювання, призупинення, відкликання чи внесення змін);
- Деякі держави-члени використовуватимуть CDS також для управління своїми національними митними рішеннями (тобто які мають лише національний вплив), тоді як інші держави-члени розгортатимуть свої національні CDS.
Економічний оператор (EO) матиме доступ до центральної або національної CDS, залежно від географічної чинності та залученої держави-члена. Дивіться розділ «Куди подати заявку?» для більш детальної інформації.
Також було створено правову базу для визначення технічних механізмів для системи, які описані в Імплементаційному регламенті Комісії (ЄС) 2019/1026 від 21 червня 2019 року про технічні механізми розробки, підтримки та використання електронних систем для обміну інформацією та для зберігання такої інформації відповідно до Кодексу.
Як працюватиме система митних рішень?
Економічні оператори, які бажають подати заявку, повинні підключитися до Торгового порталу ЄС , єдиної електронної точки доступу, розгорнутої на рівні ЄС для доступу до Системи митних рішень. Є плани забезпечити інтеграцію в митний торговий портал ЄС .
Портал трейдерів ЄС використовує рішення для автентифікації, передбачені проектом Uniform User Management & Digital Signature (UUM&DS).
Держави-члени можуть додатково запропонувати національний портал. Дивіться розділ нижче «Куди подати заявку?»
Суб’єкти господарювання повинні мати дійсний номер EORI та відповідні ролі, призначені для доступу до системи (консультаційний профіль митних рішень, адміністративний профіль, виконавчий профіль).
Щоб отримати номер EORI та роль, суб’єктам господарювання необхідно звернутися до компетентного органу для реєстрації EORI у країні, де вони зареєстровані.
Щоб полегшити подачу заявки на велику кількість товарів, система полегшує використання масового завантаження, і її можна знайти в розділі
«Відповідний довідковий матеріал».
Де діятиме рішення митниці?
Згідно зі статтею 26 Митного кодексу Союзу, рішення/дозволи можуть мати чинність на території всього Союзу.
Для заявника важливо визначити, де має бути дійсний дозвіл.
Існують дві різні можливості:
1) Рішення однієї держави-члена або національні рішення впливатимуть і будуть дійсними лише в державі-члені, до якої адресовано заяву, і жодні інші держави-члени не беруть участі.
2) Рішення кількох держав-членів потенційно впливають (можуть бути дійсними) у кількох або всіх державах-членах.
У системі заявник повинен вказати відповідний вибір в обов’язковому полі даних «географічна дія».
- Код 1 = заявка або дозвіл, дійсний у всіх державах-членах
- Код 2 = заявка або авторизація, обмежена певними державами-членами
- Код 3 = заявка або дозвіл обмежено однією державою-членом
- Крім того, заявник має чітко вказати країни-члени, у яких рішення має бути дійсним.
Куди звернутися?
Компетентним митним органом, який подає заяву, є митний орган місця, де ведеться основна бухгалтерія заявника для митних цілей.
Держави-члени можуть вибрати один із різних архітектурних підходів. Залежно від країни-члена та географічної чинності, економічний оператор (ЕО) повинен буде отримати доступ або до торгового порталу ЄС , або до національного торгового порталу. Залежно від вибраного варіанту, процес отримання авторизації буде проходити або в центральній, або в національній CDS. ІТ-архітектура складається з 3 різних типів систем:
- Центральна система: EO має доступ до Торгового порталу ЄС для прийняття всіх рішень;
- Центральна система та національна система: EO має доступ до торгового порталу ЄС для рішень кількох держав-членів та до національного торгового порталу для рішень однієї держави-члена;
- Гібридний: EO може отримати доступ до торгового порталу ЄС або національного торгового порталу для рішень кількох держав-членів, а також до національного торгового порталу для рішень однієї держави-члена.
держав-членів |
Центральна система |
Центральна система + національна система |
Гібрид |
Австрія |
|
|
X |
Бельгія |
|
X |
|
Болгарія |
X |
|
|
Хорватія |
|
X |
|
Кіпр |
X |
|
|
Чехія |
|
X |
|
Данія |
X |
|
|
Естонія |
X |
|
|
Фінляндія |
|
X |
|
Франція |
|
X |
|
Німеччина |
|
X |
|
Греція |
|
X |
|
Угорщина |
X |
|
|
Ірландія |
X |
|
|
Італія |
X |
|
|
Латвія |
X |
|
|
Литва |
X |
|
|
Люксембург |
X |
|
|
Мальта |
X |
|
|
Нідерланди |
X |
|
|
Польща |
|
X |
|
Португалія |
X |
|
|
Румунія |
X |
|
|
Іспанія |
|
|
X |
Словаччина |
|
X |
|
Словенія |
X |
|
|
Швеція |
X |
|
|
Велика Британія |
|
|
|
Суб’єкт господарювання повинен надсилати будь-яке подальше повідомлення чи зміни до заявки чи рішення/дозволу через той самий торговий портал, який використовувався для початкової заявки.
Як інші держави-члени залучені?
У разі необхідності митний орган, що приймає рішення (DTCA), проводить консультації через CDS з іншими залученими державами-членами перед видачею рішення.
У новій версії системи механізм консультацій змінився та відрізняється для 22 авторизацій (докладніше див. у наступному розділі).
Консультація завжди є обов’язковою для таких авторизацій: CCL, ETD, RSS і TST
Немає консультації у випадку таких дозволів: ACE, ACR, ACT і SSE
Для інших дозволів консультація є необов’язковою/обов’язковою (*), для якої процедура консультації організована у двох типах:
a) Тип I: коли консультація стосується виконання необхідних умов і критеріїв для прийняття сприятливого рішення (ACP, AWB, CVA, DPO, EIR, ETD*, RSS*, SAS, SDE, TRD);
b) Тип II: коли консультація передбачає передачу проекту дозволу державі-члену, з якою проводиться консультація (CCL*, CGU, CW, EUS, IPO, OPO, TEA, TST*).
Максимальний кінцевий термін для консультації та кінцевий термін для досягнення згоди залежить від типу авторизації, і з ними можна ознайомитися в комплекті навчальної документації або посібниках користувача.
Які типи заявок або авторизацій керуються в CDS
CDS обробляє 22 типи заявок/авторизацій. Усі інші заявки на отримання митного рішення не входять до сфери дії CDS і повинні подаватися поза системою.
Дані, пов’язані із заявками та дозволами, переліченими вище, обробляються в CDS і використовуються посадовими особами компетентних національних митних органів для обробки заявок і процесу прийняття рішень, а також для управління життєвим циклом рішень/дозволів. Дані також використовуються суб’єктами господарювання (та їх представниками), щоб подати заявку, подати додаткову інформацію та перевірити статус своєї заявки.
Які основні нові функції в цьому новому випуску?
Механізм консультацій (див. «Як інші держави-члени залучені?») змінився в системі та краще узгоджується з функціями різних типів дозволів.
Іншою зміною є поведінка системи та процес для консультації та RTBH у разі незначної поправки, консультації, коли змінюється географічна дійсність, а також у випадку, якщо поправку розпочинають митні органи.
Інші основні зміни включають: верифікація представника EORI тепер доступна в системі, обмеження в порту заходів для заявки/авторизації та можливість обґрунтувати повторну оцінку.
Як отримати доступ до системи?
EO та їхні уповноважені користувачі, які мають один дійсний обліковий запис для доступу до національної митної програми в одній державі-члені, можуть запитувати в митному офісі держави-члена, відповідальному за управління економічними операторами, обліковий запис користувача для отримання необхідних ролей авторизації для доступу до торгового порталу CDS ЄС.
Доступ до Європейського трейдерського порталу CDS перевіряється та управляється за допомогою Уніфікованої системи керування користувачами та цифрового підпису (UUM&DS).
Система UUM&DS реалізує федерацію ідентифікації між Комісією та системами керування ідентифікацією та доступом усіх держав-членів з метою забезпечення безпечного авторизованого доступу до електронних систем митної служби ЄС для економічних операторів ЄС та інших осіб, ніж економічні оператори.
Система UUM&DS також може використовуватися економічними операторами для керування призначеннями повноважень (делегуванням) своїм уповноваженим користувачам, наприклад:
Делегація першого рівня: митні представники економічних операторів (CR) або працівники економічних операторів (EMPL)
Делегація другого рівня: працівник митного представника економічного оператора
для держав-членів, які обрали послугу центрального делегування. У наступній таблиці підсумовано тип делегування та тип керування ідентифікацією та доступом (IAM) для кожної держави-члена:
Держава-член | Тип делегування | IAM типу |
Австрія | Місцевий | А |
Бельгія | Центральний | А |
Болгарія | Місцевий | А |
Хорватія | Місцевий | C |
Кіпр | Центральний | C |
Чехія | Центральний | Д |
Данія | Місцевий | C |
Естонія | Місцевий | А |
Фінляндія | Місцевий | Б |
Франція | Місцевий | А |
Німеччина | Центральний | А |
Греція | Центральний | Б |
Угорщина | Місцевий | А |
Ірландія | Центральний | А |
Італія | Місцевий | А |
Латвія | Місцевий | А |
Литва | Місцевий | А |
Люксембург | Центральний | Д |
Мальта | Центральний | Д |
Нідерланди | Місцевий | C |
Польща | Місцевий | C |
Португалія | Центральний | Д |
Румунія | Центральний | Д |
Іспанія | Місцевий | А |
Словаччина | Місцевий | А |
Словенія | Місцевий | А |
Швеція | Без делегування | А |
Північна Ірландія | Центральний | Д |
Тип A: MS IAM у митному домені є однією консолідованою системою для автентифікації та авторизації користувачів, яку можна безпосередньо сполучати з системою UUM&DS.
Тип B: MS IAM у митному домені складається з двох систем: одна для автентифікації, а інша для надання додаткових атрибутів. UUM&DS запитує та отримує інформацію про автентифікацію та авторизацію з однієї системи в MS, яка є єдиною точкою контакту (SPOC) з UUM&DS.
Тип C: MS IAM у митному домені складається з кількох IAM для автентифікації та авторизації користувачів. MS повинна забезпечити уніфікований IAM із загальним порталом автентифікації для взаємодії з системою UUM&DS.
Тип D: MS не має IAM, який можна об’єднати з UUM&DS. Відповідно, він надаватиме ідентифікатори та авторизації в центральну систему UUM&DS.
Що для мене?
Митні процедури в Митному союзі були модернізовані для сприяння та створення економічного зростання та робочих місць шляхом визначення гармонізованих правил і вимог ЄС (включаючи вимоги до процесів і даних), а також шляхом поступового впровадження та інтеграції транс’європейських ІТ-систем.
CDS — це важливий інструмент для обробки та управління заявками та рішеннями, які мають чинність у всьому Союзі. Після надання дозволів суб’єктам господарювання буде спрощено ведення бізнесу в ЄС. Разом із торговим порталом ЄС він пропонує відповідні рівні умови для всіх суб’єктів господарювання в ЄС, великих і малих, і гарантує, що підприємства ЄС залишаються конкурентоспроможними, щоб протистояти глобалізації.
CDS також підтримуватиме митні органи держав-членів у належному управлінні заявками та рішеннями, а також у захисті фінансових інтересів, оскільки це забезпечує автоматизовані перевірки в системах декларування.
Відповідний довідковий матеріал
Для підключення до систем використовуйте один із підтримуваних інтернет-браузерів: Microsoft Edge, Google Chrome або Mozilla Firefox.
Онлайн адреси систем:
- Система трейдерського порталу ЄС – де економічні оператори в державах-членах реєструватимуть свої заявки; автентифікацію забезпечує UUM&DS
- Центральна уніфікована система керування користувачами та цифрового підпису – UUM&DS – де трейдери з держав-членів можуть керувати призначеннями авторизації (делегуванням)
- Центральна система розповсюдження даних для даних економічних операторів (DDS2-EO) – де трейдери з держав-членів можуть перевірити дійсність свого дозволу митних рішень
Документація про системи:
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Система митних рішень - Посібник для бізнес-користувачів.pdf = (2,47 МБ - PDF) Завантажити
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Документація кінцевих користувачів TP v2.00 = (3,41 МБ - ZIP) Завантажити
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Керування доступом через UUM&DS = (3,12 МБ - PDF) Завантажити
- 25 ЛИПНЯ 2024 РОКУ
Центральна реєстрація сертифікатів (1,64 МБ - PDF) Завантажити
- 25 ЛИПНЯ 2024 РОКУ
Центральне управління делегуванням(1003,71 КБ - PDF) Завантажити
Листівка CDS :
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Система митних рішень - листівка (731,89 КБ - PDF) Завантажити
Висновки з курсу CDS :
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Система митних рішень - Висновки з курсу (869,72 КБ - PDF) Завантажити
Контактні особи національних служб обслуговування :
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Контактна інформація National Service Desks (NSD) для UUM&DS і Trader Portal (79,54 КБ - PDF) Завантажити
- Шаблони для масового завантаження товарів у заявки та авторизації – тепер доступні в самій системі. Будь ласка, не використовуйте шаблони з версії 1.
- Часті запитання : практичні випадки, що пропонують рішення або обхідні шляхи для запитань, які задає користувач (економічний оператор, представник або митний офіцер)
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Система митних рішень - запитання й відповіді (246,85 КБ - PDF) Завантажити
- 8 КВІТНЯ 2021 РОКУ
Система митних рішень - Правове повідомлення (309,77 КБ - PDF) Завантажити