СМГС: акт общей формы или коммерческий акт?
Здравствуйте, помогите найти ответ. В 2007 году привезли в вагонах груз, который оказался поврежден. Судя по всему вина ж/д (либо автоматически - экспедитора) при транспортировке. Был составлен только Акт общей формы (форма ГУ-23), а не Коммерческий акт. Причины этого выяснять уже поздно. Вопрос вот в чем: имеет ли акт общей формы такую же юридическую силу, что и коммерческий? Мы хотим возместить убытки по поврежденному товару за счет экспедитора. А он отвечает, мол, нет, только коммерческий акт является основанием, хотя в акте общ.формы указано, что при приёме товара на склад таможенного досмотра, оный обнаружен поврежденным. Кто прав и как эту ситуацию можно обыграть, потому что вина транспортировщиков реальна? Спасибо
Таможенный Брокер: Пт, Апрель 18, 2008 15:27 3
Денис: Втр, Апрель 22, 2008 10:28
Могу только порекомендовать регламентирующие док-ты: 1. Закон України «Про залізничний транспорт» Відомості Верховної Ради України – 1996. - №40. 2. Статут залізниць України. – К; Транспорт України. 1998. 3. Збірник №5 Правил перевезень і тарифів залізничного транспорту України. – К; Друкарня 1733, 2002. 4. Збірник №9 Правил перевезень і тарифів залізничного транспорту України. – К; Друкарня 1733, 2002. 5. Правила складання актів. Наказ Мінтрансу від 28.05.02р. №334. 6. Правила заявлення та розгляду претензій. Наказ Мінтрансу від 28.05.02р. №334. 7. Господарський процесуальний кодекс України // Відомості Верховної ради. – 1992. - №6. 8. Инструкция по актово - претензионной работе на железных дорогах. – М; Транспорт, 1983.
Денис: Втр, Апрель 22, 2008 10:31
Згідно зі Збірником №9 Правил перевезень і тарифів, Правил складання актів, розд.3: Акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності: - утрати документів, прикладених відправником до накладної; - затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під’їзної колії, порту, підприємства; - не очищення вагонів від залишків вантажу та сміття після вивантаження засобами одержувача; - не очищення зовнішньої поверхні цистерн та на піввагонів після наливу і зливу; - подачі пломб, ЗПП на вагоні, якщо в перевізних документах є відмітка про пломби, пошкодження пломб, а також виявлення в процесі перевезення або на станції призначення пломб на вагонах з печатними відбитками; - пошкодження або втрата наданих залізницею перевізних пристосувань; - відмови вантажовідправника від підписання облікової картки виконання плану перевезень вантажів, накопичу вальної картки, відомості плати за користування вагонами; - самовільного зайняття залізницею вагонів і контейнерів, що належать підприємствам, організаціям, установам або орендовані ними; - затримки вагонів, пов’язаної з митним оформленням вантажу, а також затримки через недодання чи неналежне оформлення відправником документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил.
Денис: Втр, Апрель 22, 2008 10:34
Згідно зі ст. 129 Статуту залізниць України Комерційний акт складається для засвідчення таких обставин: а) невідповідності найменування, маси і кількості місць вантажу, багажу чи вантажобагажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах; б) у разі виявлення вантажу, багажу чи вантажобагажу без документів або документів без вантажу, багажу чи вантажобагажу; в) псування, пошкодження вантажу, багажу і вантажобагажу; г) повернення залізниці вкраденого вантажу, багажу або вантажобагажу.
Добавить комментарий