Киотская конвенция
Господа ! Брокеры!!! СРОЧНООО!!! Просмотрите пилотный выпуск Нашего ( брокерского ) наказа. Если есть дополнения или корректировки - сбрасывайте на сайт ассоциации. ( Отдельное спасибо автору за светлую голову и труд) НАКАЗ (проект) Державної митної служби України Про затвердження Тимчасового положення про імплементацію норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур стосовно відносин митної служби з третіми особами Відповідно до пунктів 8.1 – 8.7 стандартних правил розділу 8 “Відносини між митною службою та третіми сторонами” Додатка ІІ до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур від 18.05.73, до якої Україна приєдналась згідно із Законом України від 05.10.2006 № 227-V, статей 15, 16 та 19 Закону України від 29.06.2004 № 1906-IV “Про міжнародні договори України”, ґрунтуючись на Рекомендаціях до Загального додатку Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур, та з метою забезпечення діяльності митних брокерів і їх представників, до остаточного урегулювання питання щодо форми державного нагляду за діяльністю підприємств, що беруть участь у відносинах з Держмитслужбою в якості третіх осіб, Н А К А З У Ю: 1. Затвердити тимчасове Положення про імплементацію норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур стосовно відносин митної служб из третіми особами (додається). 2. Скасувати накази Держмитслужби від 22.07.97 № 340 “Про затвердження Положення про діяльність підприємств, що здійснюють декларування на підставі договору” та від 26.07.2008 № 1334 «Про затвердження Тимчасового порядку діяльності митних брокерів та представників». 3. Регіональній інформаційній митниці (Копосов С.А.) після підписання цього наказу, до набрання ним чинності, доопрацювати програмно-iнформацiйний комплекс “Загальнодержавний реєстр ….”, , з урахуванням вимог цього наказу. 4. Установити, що цей наказ набирає чинності з хх.хх.2008 і діє до 01.03.2009. 5. Начальникам регіональних митниць, митниць інформувати про вимоги цього наказу суб’єктів господарської діяльності. 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка…... Голова Державної митної служби України В.І.Хорошковський ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ Про імплементацію норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур стосовно відносин митної служби з третіми особами І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ. 1.1. Цим Тимчасовим положенням визначаються основні засади імплементації норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (в подальшому – Конвенція) до остаточного приведення у відповідність законодавства України до норм Конвенції Верховною Радою України. 1.2. Терміни у цьому Тимчасовому положенні вживаються у значеннях відповідно до Митного кодексу України та Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур. 1.3. Третіми особами згідно цього тимчасового положення вважаються митний брокер, митний ліцензійний склад, склад тимчасового зберігання відкритого типу, магазини безмитної торгівлі. 1.4. Господарська діяльність третіх осіб здійснюється у відповідності до чинного законодавства України. ІІ. ДОПУЩЕННЯ ТРЕТІХ ОСІБ ДО УЧАСТІ В МИТНИХ ПРОЦЕДУРАХ. 2.1. Допущення третіх осіб до участі в митних операціях здійснюється Державною митною службою шляхом видачі дозволу на участь в митних процедурах в якості третьої особи. 2.2. Для отримання дозволу третя особа повинна відповідати таким умовам: - Бути резидентом України; - Бути зареєстрованою належним чином в якості господарюючого суб’єкта; - Застрахувати професійні ризики діяльності на користь Державної митної служби; - Бути акредитованою хоча б в одному митному органу України; - Володіти належними знаннями в галузі митної справи. 2.3. Для отримання дозволу третя особа направляє до Державної митної служби України заяву з проханням надати їй дозвіл на участь в митних процедурах в якості третьої особи, та для підтвердження відповідності умовам п.2.2. нотаріально завірені копії разом з листком опису в двох екземплярах: - свідоцтва про державну реєстрацію, - довідки про взяття на облік у податкових органах, - копію дійсного договору страхування професійних ризиків власної діяльності на користь Державної митної служби як застрахованої особи на суму не менш ніж 2000 неоподатковуваних доходів громадян, - копію картки акредитації хоча б в одному митному органі України; - копію посвідчення митного брокера осіб, що внесені до картки акредитації підприємства. Державна митна служба не має права вимагати від суб’єктів господарювання додаткових документів, інших, ніж визначено цим Тимчасовим положенням. 2.4. Державна митна служба розглядає заяву про надання дозволу на участь у митних операціях в якості третьої особи на протязі десяти днів з дня її отримання, та відмовляє в наданні дозволу, або дозволяє суб’єкту господарювання участь в митних процедурах в якості третьої особи шляхом видання окремого наказу та повідомляє про це заявника не пізніше одинадцятого дня з моменту отримання заяви. 2.5. Підставами для відмови у наданні дозволу є виключно: - Надання заявником недостовірних або підроблених даних, що повинно бути однозначно встановлено Держмитслужбою; - Виявлення того, що посвідчення митного брокера осіб, що внесені в якості уповноважених на роботу з митницею в акредитаційну картку, є анульованими в порядку, передбаченому цим Тимчасовим положенням, або серед осіб уповноважених на роботу з митницею згідно акредитаційної картки, є особи, що позбавлені права займати дану посаду по вироку суду. - Виявлення того, що керівник, або керівні особи суб’єкта господарювання мають непогашену судимість за вчинення контрабанди, або злочину у сфері господарської діяльності, що має відношення до зовнішньоекономічної діяльності чи сплати установлених податків та зборів; 2.6. Про затвердження наказу про надання дозволу на участь в митних процедурах в якості третьої особи Держмитслужба негайно повідомляє митний орган, в зоні діяльності якого акредитований суб’єкт господарювання, а митний орган негайно повідомляє про це суб’єкт господарювання. 2.7. Держмитслужба в особі уповноваженого підрозділу вносить до Загальнодержавного реєстру допущених третіх осіб відомості про суб’єкта господарювання, якому надано дозвіл на участь в митних процедурах в якості третіх осіб, а саме найменування, юридичну та поштові адреси, дату та номер наказу, яким суб’єкт господарювання допущено до участі в митних процедурах в якості третьої особи, номер дозволу. Номер дозволу формується за наступною схемою: ХХХХХ/УУ, де ХХХХХ – порядковий номер внесення до Загальнодержавного реєстру, а УУ – «власне, мені все рівно що вони відображають. Хоч ініціали голови ДМСУ який видав.» 2.8. Дозвіл на участь в митних процедурах в якості третьої особи видається безоплатно та діє безстроково, і дає право виступати в якості третьої особи в будь-якому митному органі на території України. 2.9. Дозвіл на участь в митних процедурах в якості третьої особи може бути скасовано Держмитслужбою виключно у наступних випадках: - Набрання законної сили постанови суду, в якій керівник, або інші посадова особа що здійснює керівні функції, третьої особи визнані винними у вчиненні контрабанди або іншого злочину у сфері господарської діяльності, що має відношення до зовнішньоекономічної діяльності чи сплати установлених податків та зборів; - отримання інформації, яка підтверджує недостовірність документів або їх підроблення, які були підставю для надання дозволу; - надходження заяви суб’єкта господарювання про скасування дозволу; - ліквідації суб’єкта господарювання, якому надано дозвіл; - визнання судом особи – суб’єкта господарювання, що є суб’єктом підприємницької діяльності, недієздатною або обмеження її цивільної дієздатності. 2.10. Про намір скасувати дозвіл на участь у митних процедурах в якості третьої особи Держмитслужба повинна повідомити суб’єкта господарювання не менш ніж за десять днів до фактичного прийняття такого рішення. 2.11. Про скасування дозволу на участь у митних процедурах в якості третьої особи Держмитслужба видає наказ, який негайно доводить до відома митних органів та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Суб’єкт господарювання втрачає право на участь в митних процедурах в якості третьої особи з дати, зазначеної в наказі Держмитслужби, але не раніше ніж на наступний день після після опублікування такого наказу. 2.12. Суб’єкт господарювання має право оскаржити рішення Держмитслужби про скасування дозволу на участь у митних процедурах в якості третьої особи в суді. 2.13. В випадку постанови суду про скасування рішення Держмитслужби про скасування дозволу на участь у митних процедурах в якості третьої особи, за суб’єктом господарювання негайно, на протязі десяти днів, повинно біти відновлено її право на участь в митних процедурах в якості третьої особи, та присвоєний їй номер дозволу, наказом Держмитслужби, та повідомлено про це митні органи і суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, а також сам суб’єкт господарювання не пізніше, як на одинадцятий день з дня набуття законної сили такою постановою суду. 2.14. Суб’єкт господарювання, якого було позбавлено дозволу на право участі в митних процедурах в якості третьої особи, може подати заяву про надання їй дозволу повторно, не раніш ніж через шість місяців після фактичного скасування такого дозволу. Заява подається на загальних підставах. У випадку надання такій особі дозволу, за відсутності зауважень передбачених п.2.5. цього Тимчасового положення, їй присвоюється новий номер дозволу. 2.15. Номер дозволу, який скасовано, не може бути присвоєно іншому дозволу, за винятком п.2.13. 3. Посвідчення митного брокера. 3.1. Посвідчення митного брокера - це документ встановленого зразка, який свідчить про відповідність особи вимогам знання митної справи, та видається митним органом України. 3.2. Посвідчення митного брокера діє безстроково в будь-якому митному органі на всій території України. 3.3. Для отримання посвідчення митного брокера особа повинна подати заяву з зазначенням персональних даних (повні ім’я, прізвище, по-батькові особи, персональний ідентифікаційний код згідно ДРФО, освіта, копіями документів що підтверджують надані відомості, та 2 фотографії особи 4х3) в будь-який митний орган України, та здати кваліфікаційний екзамен у митному органі, в який вона подала заяву. 3.4. Про дату кваліфікаційного екзамену особа, що заявила про свій намір отримати посвідчення митного брокера, повідомляється митним органом не пізніше ніж за десять днів до визначеної дати здачі екзамену. Дата кваліфікаційного екзамену не може бути призначена пізніше ніж через тридцять днів з дати отримання митним органом заяви особи, що має намір отримати посвідчення митного брокера. 3.5. Перелік питань, порядок здачі, бланки посвідчення, та критерії кваліфікаційного екзамену визначаються навчальними закладами Держмитслужби. Вони повинні бути опубліковані на офіційній сторінці Держмитслужби, навчального закладу Держмитслужби, та доведені митним органом до особи, що має намір отримати посвідчення митного брокера. 3.6. В випадку складання кваліфікаційного екзамену, в строк, що не перевищує десяти днів з дня складання екзамену, митний орган зобов’язаний видати особі, що склала екзамен, посвідчення митного брокера, під особистий підпис. 3.7. В випадку не здачі кваліфікаційного екзамену, особа, що має намір отримати посвідчення митного брокера, має право звернутись з повторною заявою про здачу кваліфікаційного екзамену. Кількість повторних звернень є необмеженою. Особа також має право оскаржити результати здачі кваліфікаційного екзамену в навчальний заклад Держмитслужби. В такому випадку повторний кваліфікаційний екзамен проходить в навчальному закладі Держмитслужби, до якого з оскарженням звернулась особа. 3.8. Повторна здача екзаменів особами, що отримали посвідчення митного брокера, крім випадків передбачених цим Тимчасовим положенням, забороняється. 3.9. Відомості про особу, що отримала посвідчення митного брокера, вносяться у Загальнодержавний реєстр осіб, що отримали посвідчення митного брокера, з присвоєнням унікального порядкового номеру,не пізніше ніж на наступний день після здачі кваліфікаційного екзамену. 3.10. Посвідчення митного брокера може бути скасоване Держмитслужбою в наступних випадках: - Набуття законної сили постановою суду по кримінальній справі, якою особа визнається винною у вчиненні контрабанди; - Визнання судом особи, що володіє посвідченням митного брокера, винною у вчиненні порушення митних правил, повторно на протязі календарного року; - Винесення судом рішення, що позбавляє таку особу займатись цим видом діяльності; - Смерті фізичної особи; - Визнання особи, що отримала посвідчення митного брокера, судом обмежено дієздатною чи недієздатною. 3.11. Рішення про скасування посвідчення митного брокера може бути оскаржено особою в суді. 3.12. У випадку винесення судом рішення про незаконність скасування посвідчення митного брокера за особою відновлюється попередній унікальний порядковий номер посвідчення. 3.13. Один і той же унікальний порядковий номер посвідчення митного брокера не може бути присвоєний кільком особам. 4. Перехідні положення. 4.1. Встановити, що Тимчасове положення про імплементацію норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур набуває чинності з дня опублікування та діє до 01 березня 2009 року, крім Перехідних положень, які діють до остаточного урегулювання питань відносин третіх осіб з Держмитслужбою, і до затвердження окремого нормативного акту Держмитслужби, яким ці Перехідні положення втратять чинність. 4.2. Встановити, що до 10 січня 2009 повинна розпочати роботу Робоча група, сформована з представників Асоціації митних брокерів України, Громадської ради при державній митній службі України, представників громадськості – митних брокерів, Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, Державної митної служби України, Державного комітету України з регуляторної політики та підприємництва, яка повинна до 15 лютого 2009 року привести у відповідність до чинного законодавства України з урахуванням норм Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур та європейської практики державний нагляд та регулювання діяльності третіх осіб у відносинах з митною службою, та підготувати і подати на розгляд Держмитслужби та Держкомпідприємництва відповідний проект нормативного акту. 4.3. Встановити, що кваліфікаційні посвідчення представника митного брокера згідно наказу Держмитслужби № 1334 від 26 листопада 2008р., та посвідчення особи, уповноваженої на декларування згідно наказу Держмитслужби № 340 від 22 липня 1997 року, а також Свідоцтва про визнання підприємства декларантом, видані відповідно до наказу Держмитслужби № 340 від 22 липня 1997 року, діють до приведення третіми особами своєї діяльності у відповідність з нормативним актом, підготовленим Робочою групою, але не більш як шість місяців з дня набуття законної сили цим нормативним актом. Хто-небудь, хто підпише на пів-ставки піду на роботу в ДМСУ
Лешик: Чт, Декабрь 18, 2008 18:21
П. 2.1. "- Володіти належними знаннями в галузі митної справи." Как юр. лицо может владеть знаниями? П. 3.3. ..."здати кваліфікаційний екзамен у митному органі, в який вона подала заяву." Почему? Это дает возможность таможеням регулировать дейтяльность угодных и не угодных им контор! Я ПРОТИВ!
лина: Пт, Декабрь 19, 2008 11:20
У меня куча вопросов по тексту: 1) зачем необходимо страховать профессиональные риски? 2)почему в пользу таможенной службы? 3)какие риски в нашей работе страховать и какая страховая компания под этим подпишется, если практически каждый день прийдеться выплачивать страховку?? 4) почему именно 2000 минимальных зарплат, это ведь не маленькая сумма, (это значительный удар по мелким брокерским фирмам, они просто уйдут с рынка и освободят место монстрам)??? 5) какой срок действия дозволу Вы предлагаете, (он просто не оговорен в проэкте)? 6) каким образом будет выглядеть выдача нового дозвола после утраты предыдущего, что все зановосдавать и по новой платить? ООООчень сырой проэкт и никак не в пользу брокеров!!!
Геннадий: Пт, Декабрь 19, 2008 17:06
В целом этот "проэкт" лучше чем 1334. Четко оговорено за что могут дисквалифицировать. Мы "за".
Роберт: Сб, Декабрь 20, 2008 15:42
- Володіти належними знаннями имелись в виду лица-брокеры, но можно переписать. - здати кваліфікаційний екзамен у митному органі, в який вона подала заяву подразумевалось, что шде подали заявление там и сдают. Будет прописано что заявление может подаваться в любой таможенный орган Украины. 1) зачем необходимо страховать профессиональные риски? 2)почему в пользу таможенной службы? 3)какие риски в нашей работе страховать и какая страховая компания под этим подпишется, если практически каждый день прийдеться выплачивать страховку?? 4) почему именно 2000 минимальных зарплат, это ведь не маленькая сумма, (это значительный удар по мелким брокерским фирмам, они просто уйдут с рынка и освободят место монстрам)??? мое личное мнение что лучше пусть страховая платит чем брокер. Но много возражений, требование будет снято. 5) какой срок действия дозволу Вы предлагаете, (он просто не оговорен в проэкте)? дозвол бессрочный, надо будет прописать. + при изменении законодательства дозвол переоформляется службой в новый документ с поданием только новых предусмотренных законодательством видов документов (если изменят список). 6) каким образом будет выглядеть выдача нового дозвола после утраты предыдущего, что все зановосдавать и по новой платить? документы сдавать заново, платы не предусмотрено за выдачу.
Добавить комментарий