МIНIСТЕРСТВО ОСВIТИ I НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

вiд 15 квiтня 2005 року N 228


Про затвердження Порядку визнання знака добре вiдомим в Українi Апеляцiйною палатою Державного департаменту iнтелектуальної власностi

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
5 травня 2005 р. за N 471/10751


     На виконання Закону України "Про охорону прав на знаки для товарiв i послуг" наказую:

     1. Затвердити Порядок визнання знака добре вiдомим в Українi Апеляцiйною палатою Державного департаменту iнтелектуальної власностi (далi - Порядок), що додається.

     2. Державному департаменту iнтелектуальної власностi Мiнiстерства освiти i науки України зареєструвати Порядок у Мiнiстерствi юстицiї України.

     3. Державному департаменту iнтелектуальної власностi Мiнiстерства освiти i науки України опублiкувати Порядок в офiцiйному бюлетенi "Промислова власнiсть".

     4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на голову Державного департаменту iнтелектуальної власностi Мiнiстерства освiти i науки України Паладiя М. В.

Мiнiстр С. М. Нiколаєнко

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Мiнiстерства освiти i науки України
вiд 15 квiтня 2005 р. N 228
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
5 травня 2005 р. за N 471/10751

ПОРЯДОК
визнання знака добре вiдомим в Українi Апеляцiйною палатою Державного департаменту iнтелектуальної власностi

1. Загальнi положення

     1.1. Цей Порядок, розроблений вiдповiдно до Закону України "Про охорону прав на знаки для товарiв i послуг" (далi - Закон), Паризької конвенцiї про охорону промислової власностi вiд 20 березня 1883 року, яка є чинною в Українi з 25 грудня 1991 року (далi - Паризька конвенцiя), Положення про Мiнiстерство освiти i науки України, затвердженого Указом Президента України вiд 7 червня 2000 року N 773, Положення про Державний департамент iнтелектуальної власностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 червня 2000 року N 997, визначає порядок визнання знака для товарiв i послуг добре вiдомим в Українi Апеляцiйною палатою Державного департаменту iнтелектуальної власностi.

     1.2. У цьому Порядку наведенi нижче термiни вживаються в такому значеннi:

     Апеляцiйна палата (Апеляцiйна палата Державного департаменту iнтелектуальної власностi) - колегiальний орган для розгляду заперечень проти рiшень Держдепартаменту щодо набуття прав на об'єкти права iнтелектуальної власностi та заяв про визнання знакiв для товарiв i послуг (далi - знак) добре вiдомими в Українi;

     Держдепартамент - Державний департамент iнтелектуальної власностi, що дiє у складi Мiнiстерства освiти i науки України та йому пiдпорядковується;

     заява - заява про визнання знака добре вiдомим в Українi;

     заявник - особа, яка подала заяву про визнання знака добре вiдомим в Українi;

     Мадридська угода - Мадридська угода про мiжнародну реєстрацiю знакiв вiд 14 квiтня 1891 року, яка є чинною в Українi з 25 грудня 1991 року;

     Протокол - Протокол до Мадридської угоди про мiжнародну реєстрацiю знакiв вiд 28 червня 1989 року, який є чинним в Українi з 29 грудня 2000 року;

     МКТП - Мiжнародна класифiкацiя товарiв i послуг для реєстрування знакiв, прийнята Нiццькою угодою вiд 15 червня 1957 року, яка є чинною в Українi з 29 грудня 2000 року;

     представник - представник у справах iнтелектуальної власностi, зареєстрований вiдповiдно до Положення про представникiв у справах iнтелектуальної власностi (патентних повiрених), затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 серпня 1994 року N 545 (зi змiнами), або iнша довiрена особа;

     Регламент - Регламент Апеляцiйної палати Державного департаменту iнтелектуальної власностi, затверджений наказом Мiнiстерства освiти i науки України вiд 15.09.2003 N 622 та зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 30.09.2003 за N 877/8198;

     Укрпатент - Державне пiдприємство "Український iнститут промислової власностi" Мiнiстерства освiти i науки України - уповноважений державний заклад для розгляду i проведення експертизи заявок.

2. Подання заяви

     2.1. Для визнання Апеляцiйною палатою знака добре вiдомим в Українi подається заява.

     За подання заяви сплачується збiр.

     2.2. Заява подається особою, яка вважає свiй знак добре вiдомим в Українi, або її представником.

     2.3. Заява та додатки до неї подаються або надсилаються до Апеляцiйної палати в одному примiрнику.

3. Вимоги до заяви та додаткiв до неї

     3.1. Заява викладається письмово в довiльнiй формi українською мовою i пiдписується заявником або його представником.

     У заявi повинно бути зазначено:

     повне найменування, мiсцезнаходження юридичної особи - заявника (прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання фiзичної особи - заявника), вид та номер його засобу зв'язку;

     адресу для листування;

     прiзвище, iм'я, по батьковi представника, якщо заява подається ним, вид та номер його засобу зв'язку;

     обґрунтування вимог заявника щодо визнання його знака добре вiдомим в Українi;

     дату, з якої заявник вважає свiй знак добре вiдомим в Українi стосовно товарiв та/або послуг, що ним виробляються та/або надаються;

     вiдомостi щодо наявностi правової охорони знака на територiї України;

     перелiк додаткiв до заяви;

     пiдпис заявника або його представника. Пiдпис заявника, що є юридичною особою, складається з повного найменування посади його повноважної особи, особистого пiдпису цiєї особи, iнiцiалiв, прiзвища та скрiплюється печаткою.

     У разi, якщо заява стосується знака, заявка на який перебуває на розглядi в Укрпатентi, то про це має бути вказано в заявi iз зазначенням номера заявки та дати її подання.

     Заява повинна стосуватися лише одного знака.

     3.2. Додатками до заяви є:

     зображення знака;

     документ про сплату збору за подання заяви;

     довiренiсть, що посвiдчує повноваження представника на подання заяви, або її завiрена копiя (якщо заява подається через представника);

     документи, зазначенi в заявi як докази викладених у нiй обставин, якi мають мiстити фактичнi данi, що пiдтверджують наявнiсть факторiв, якi можуть впливати на визнання знака добре вiдомим в Українi стосовно товарiв i/або послуг, щодо яких вiн використовується;

     виписка з Державного реєстру свiдоцтв України на знаки для товарiв i послуг щодо вiдомостей про свiдоцтво України на знак для товарiв i послуг або виписка з Мiжнародного реєстру вiдповiдно до статтi 5-ter Мадридської угоди або статтi 5-ter Протоколу щодо вiдомостей про мiжнародну реєстрацiю (якщо знак зареєстрований в Українi чи охороняється на пiдставi мiжнародної реєстрацiї).

     3.2.1. Зображення знака надається в п'яти примiрниках на щiльному паперi (фотографiя, друкарський вiдтиск тощо) форматом не менше 8 х 8 см.

     Зображення повинно мати якiсне графiчне виконання.

     Якщо знаком є етикетка, то як його зображення повинна бути надана сама етикетка.

     Якщо зображення є об'ємним (тримiрним), то надається зображення загального вигляду знака, а також зображення всiх необхiдних проекцiй знака, якi дають вичерпне уявлення про нього.

     Зображення надається в тому кольорi або сполученнi кольорiв, у якому заявник просить визнати його знак добре вiдомим в Українi.

     3.2.2. Документ про сплату збору за подання заяви, сплаченого вiдповiдно до Порядку сплати зборiв за дiї, пов'язанi

     з охороною прав на об'єкти iнтелектуальної власностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 грудня 2004 року N 1716, надається разом iз заявою.

     У разi несплати збору або визнання наданого платiжного документа недiйсним через порушення правил його оформлення заява вважається неподаною.

     3.2.3. Фактичнi данi, якi пiдтверджують добру вiдомiсть знака стосовно товарiв i/або послуг, щодо яких вiн використовується, на вказану в заявi дату повиннi бути представленi вiдомостями, що мiстяться у вiдповiдних документах.

     Цi вiдомостi мають пiдтверджувати наявнiсть факторiв, якщо вони є доречними, визначених у пунктi 2 статтi 25 Закону.

     Використання або будь-яке просування знака може пiдтверджуватися вiдомостями про:

     види маркування товарiв i/або застосування знака при наданнi послуг;

     експонування товарiв на виставках, ярмарках, зокрема мiжнародних i/або нацiональних. При цьому можуть надаватись вiдомостi про кiлькiсть вiдвiдувачiв виставки, ярмарки, площi виставочних павiльйонiв тощо;

     використання знака в рекламi;

     комерцiйне використання знака в мережi Iнтернет;

     заходи щодо просування знака.

     Iнтенсивнiсть використання знака на територiї України може пiдтверджуватися вiдомостями про:

     обсяг реалiзацiї товарiв i/або послуг, вiдносно яких застосовується знак;

     перелiк регiонiв України iз зазначенням населених пунктiв, у яких здiйснювалась реалiзацiя таких товарiв i/або послуг;

     середню кiлькiсть споживачiв товарiв i/або послуг на дату, указану в заявi;

     коло споживачiв та їх специфiку залежно вiд характеру товарiв i/або послуг;

     положення виробника на ринку у вiдповiдному секторi економiки;

     обсяги експорту (iмпорту) товарiв, щодо яких застосовується знак;

     цiннiсть (вартiсть) знака згiдно з даними рiчних фiнансових звiтiв (при цьому методика оцiнки знака визначається його власником).

     Тривалiсть використання знака може пiдтверджуватися вiдомостями про дату початку використання знака та про безперервнiсть його використання.

     Рекламування знака може пiдтверджуватися вiдомостями про:

     способи рекламування маркованих товарiв у рiзних засобах iнформацiї, включаючи Iнтернет;

     кiлькiсть споживачiв такої реклами;

     витрати на рекламування, зокрема фiнансовi документи (звiти) щодо витрат на рекламу.

     Вiдомiсть знака в певному колi споживачiв може пiдтверджуватися результатами опитування з питання доброї вiдомостi знака в Українi, проведеного дослiдницькою органiзацiєю, яка спецiалiзується в галузi проведення соцiологiчних або маркетингових дослiджень.

     Опитуванням має бути охоплено принаймнi шiсть населених пунктiв рiзних географiчних регiонiв України з кiлькiстю населення не менше 500 тис. При цьому переважним є опитування в трьох мiстах, таких як Київ, Харкiв, Львiв, Одеса, Днiпропетровськ, Луганськ, Донецьк, Севастополь. Iншi населенi пункти визначаються, виходячи з характеру дiяльностi власника знака з виробництва товарiв i/або надання послуг.

     Кiлькiсть опитуваних повинна вiдповiдати цiлям об'єктивностi опитування, у зв'язку з чим їх максимальна кiлькiсть не обмежується, а мiнiмальна має бути не менше 500 опитуваних у будь-яких двох населених пунктах i не менше 125 - у кожному iншому населеному пунктi.

     Опитування стосовно доброї вiдомостi знака повинно бути репрезентативним для населення всiєї України та проводитися з урахуванням "цiльової аудиторiї".

     Опитування стосовно доброї вiдомостi знака, призначеного для продукцiї виробничо-технiчного призначення, має проводитися серед фахiвцiв, якi є споживачами продукцiї даного виду i належать до виробничих, торгових та iнших дiлових кiл.

     Опитування стосовно доброї вiдомостi знака, призначеного для товарiв народного споживання, має проводитися серед так званих середнiх споживачiв за ознаками вiку, статi, освiти, соцiального та матерiального стану, а також серед фахiвцiв вiдповiдних галузей промисловостi, торгiвлi.

     Результати опитування певного кола респондентiв - споживачiв i фахiвцiв мають дати вiдповiдi на такi принаймнi питання:

     чи вiдомий їм знак;

     для яких товарiв i/або послуг застосовується знак;

     яка саме особа, на їх думку, є власником знака або виробником товарiв, маркованих знаком, i/або надавачем послуг, для яких знак застосовується;

     з якого часу їм вiдомий знак;

     що для них є джерелом iнформацiї про знак.

     Якщо знак зареєстровано в iнших країнах, то заявником можуть бути наданi вiдомостi про кiлькiсть таких реєстрацiй та строки їх дiї.

     Якщо знак уже визнаний добре вiдомим в iнших країнах, то заявником можуть бути наданi вiдомостi про рiшення щодо цього факту, прийнятi компетентними органами цих країн.

     Якщо знак використовується в iнших державах, зокрема в тих, що мають давнi економiчнi i торговельнi зв'язки з Україною, то заявником можуть бути наданi вiдомостi про факт такого використання.

     Заявником можуть бути наданi також й iншi вiдомостi, якi, на його думку, свiдчать про добру вiдомiсть його знака в Українi стосовно товарiв i/або послуг, що ним виробляються i/або надаються.

     3.2.4. Певнi фактичнi данi, якщо вони є доречними, можуть надаватися заявником на пiдтвердження одразу декiлькох факторiв, що свiдчать про добру вiдомiсть знака в Українi.

     3.2.5. Додатки до заяви можуть бути викладенi українською або росiйською мовою. Якщо цi додатки викладенi iншою мовою, то їх переклад на українську або росiйську мови повинен надiйти до Апеляцiйної палати за десять днiв до початку засiдання колегiї Апеляцiйної палати з розгляду заяви (далi - засiдання). В iншому разi вони не беруться до уваги.

     Додатки до заяви повиннi мати наскрiзну нумерацiю незалежно вiд того, поданi вони разом iз заявою чи доданi в ходi її розгляду.

     3.3. До заяви заявником можуть бути доданi також iншi документи, якi, на його думку, необхiднi для повного i всебiчного розгляду заяви.

     За потреби колегiєю можуть бути затребуванi в заявника й iншi вiдомостi, необхiднi для розгляду заяви.

     3.4. Заява та додатки до неї не повиннi мiстити зневажливих висловлювань щодо iнших осiб, а також матерiалiв i/або вiдомостей, що вочевидь не стосуються заяви.

     Заява та додатки до неї мають бути оформленi таким чином, щоб їх можна було безпосередньо репродукувати i зберiгати тривалий час.

4. Призначення колегiї Апеляцiйної палати для розгляду заяви

     4.1. Колегiя Апеляцiйної палати (далi - колегiя) призначається протягом десяти днiв вiд дати надходження заяви розпорядженням голови Апеляцiйної палати у складi п'яти членiв з визначенням головуючого.

     Головуючим в засiданнi для розгляду заяви щодо визнання знака добре вiдомим в Українi є голова Апеляцiйної палати або призначений ним член Апеляцiйної палати.

     4.2. Усi питання, що виникають пiд час розгляду заяви, вирiшуються колегiєю бiльшiстю голосiв.

     При вирiшеннi кожного питання жоден iз членiв колегiї не має права утримуватися вiд голосування. Головуючий голосує останнiм.

     Член колегiї, не згодний з рiшенням бiльшостi, може письмово викласти окрему думку, яка надається протягом тижня. Окрема думка додається до справи, але в засiданнi не оголошується.

     4.3. Член колегiї не може брати участь у розглядi заяви i пiдлягає вiдводу (самовiдводу), якщо вiн перебуває в родинних зв'язках з будь-ким iз членiв колегiї чи учасникiв розгляду.

     За наявностi зазначеної пiдстави член колегiї повинен заявити самовiдвiд.

     З тiєї самої пiдстави вiдвiд члену колегiї можуть заявити учасники розгляду заперечення.

     Вiдвiд повинен бути мотивований i заявлений до початку розгляду заяви в засiданнi. Заявляти вiдвiд пiсля початку розгляду можна лише в разi, якщо про пiдставу вiдводу колегiя або учасник розгляду, який заявляє вiдвiд, дiзнаються пiсля початку такого розгляду.

     У разi надходження заяви про вiдвiд члена колегiї та визнання колегiєю обґрунтованостi вiдводу та його задоволення засiдання вiдкладається. Для розгляду заяви голова Апеляцiйної палати призначає новий склад колегiї.

5. Учасники розгляду заяви

     5.1. До складу учасникiв розгляду заяви входять: заявник та/або його представник, за потреби перекладач та експерт.

     5.2. Права та обов'язки учасникiв розгляду заяви визначенi в пунктi 15.2 Регламенту.

     5.3. За дорученням заявника заява може бути подана через представника.

     Представником заявника може бути будь-яка особа, яка має належно оформленi повноваження на участь у розглядi заяви. Повноваження представника повиннi пiдтверджуватися довiренiстю, оформленою вiдповiдно до вимог пункту 12 Регламенту, адвокатiв - ордером, виданим юридичною консультацiєю.

     Представник має такi самi права та обов'язки, як сторона, iнтереси якої вiн представляє, якщо iнше не передбачено в документi, що пiдтверджує його повноваження.

     5.4. Iноземцi та особи без громадянства, якi проживають чи мають постiйне мiсцезнаходження поза межами України, у вiдносинах з Апеляцiйною палатою реалiзують свої права через патентного повiреного, якщо iнше не передбачено мiжнародними угодами.

     5.5. У разi необхiдностi заявник може запросити на засiдання перекладача.

     5.6. Для з'ясування обставин, що мають значення для розгляду заяви i потребують спецiальних знань, колегiя в будь-який час розгляду заяви може залучити до розгляду експерта.

     Вимоги до експерта та порядок його призначення визначенi в пунктах 15.5 та 17.3.15 Регламенту.

6. Стадiї розгляду заяви

     6.1. Основнi засади розгляду заяви визначенi в пунктi 7 Регламенту.

     6.2. Розгляд заяви включає: попереднiй її розгляд та розгляд на засiданнi.

     6.3. Попереднiй розгляд заяви:

     6.3.1. Заява та додатки до неї реєструються i перевiряються на вiдповiднiсть вимогам роздiлiв 2 та 3 цього Порядку.

     6.3.2. Питання про прийняття заяви до розгляду вирiшується колегiєю.

     6.3.3. У разi вiдповiдностi заяви та додаткiв до неї встановленим вимогам заявнику протягом десяти днiв вiд дати призначення колегiї направляється повiдомлення про прийняття заяви до розгляду, пiдписане головуючим.

     6.3.4. У разi, якщо заява стосується знака, на який заявником подана заявка на видачу свiдоцтва України на знак для товарiв i послуг, i яка перебуває на розглядi в Укрпатентi, то за згодою заявника дiловодство за цiєю заявкою зупиняється до затвердження рiшення Апеляцiйної палати.

     6.3.5. Якщо колегiєю встановлено, що заява та додатки до неї подано без додержання встановлених вимог, то заява залишається без руху, про що протягом десяти днiв вiд дати призначення колегiї заявниковi направляється повiдомлення, пiдписане головуючим, разом iз повiдомленням про вручення.

     Заявник зобов'язаний усунути недолiки протягом мiсяця вiд дати одержання повiдомлення.

     Якщо заявник усуне всi недолiки, указанi в повiдомленнi, то заява приймається до розгляду, про що йому направляється повiдомлення, пiдписане головуючим, разом з повiдомленням про вручення.

     В iншому разi заявнику направляється повiдомлення про вiдмову в прийняттi заяви до розгляду, пiдписане головуючим.

     6.3.6. Пiсля прийняття заяви до розгляду за дорученням головуючого один з членiв колегiї проводить пiдготовку до розгляду заяви в засiданнi. Для цього вiн:

     забезпечує одержання документiв, вiдомостей, необхiдних для розгляду заяви;

     ознайомлює членiв колегiї з матерiалами справи за заявою та узгоджує з ними дату проведення засiдання;

     учиняє iншi дiї, спрямованi на забезпечення правильного розгляду заяви.

     Колегiя:

     дослiджує матерiали справи за заявою;

     з'ясовує, якi докази, що обґрунтовують вимоги, викладенi в заявi, можуть бути поданi додатково.

     Повiдомлення та запити, необхiднi для розгляду заяви, пiдписуються головуючим.

     6.3.7. Пiсля закiнчення пiдготовки заяви до розгляду призначаються дата i час проведення засiдання.

     6.3.8. Повiдомлення про запрошення на засiдання надсилається заявнику разом iз повiдомленням про вручення.

     Повiдомлення мiстить:

     реквiзити заяви;

     дату, час та адресу мiсця проведення засiдання;

     попередження про наслiдки неявки або неповiдомлення про причини неявки на засiдання.

     Повiдомлення про запрошення на засiдання повинно бути не пiзнiше нiж за п'ятнадцять днiв до призначеної дати його проведення вручено заявнику.

     6.3.9. Заявник повинен пiд час розгляду заяви повiдомляти колегiю про змiну адреси для листування. В iншому разi повiдомлення надсилається йому за останньою вiдомою адресою.

     Заявник повинен повiдомляти колегiю про причини неявки на засiдання. У разi неповiдомлення ним про причини неявки питання про розгляд заяви вирiшується за правилами, установленими пунктом 6.4.7 цього Порядку.

     6.4. Розгляд заяви на засiданнi:

     6.4.1. Засiдання проводиться в мiсцi та в час, указанi в повiдомленнi про запрошення на засiдання.

     6.4.2. Колегiя при розглядi заяви повинна безпосередньо дослiдити докази, заслухати пояснення заявника, висновок експерта (якщо такий залучений до розгляду заяви), ознайомитися з письмовими доказами, оглянути речовi докази.

     Розгляд заяви вiдбувається усно i при незмiнному складi колегiї. У разi замiни одного з членiв колегiї пiд час розгляду заяви в засiданнi її розгляд вiдкладається. Розгляд заяви змiненим складом колегiї має бути проведений з самого початку.

     Розгляд заяви провадиться державною мовою. Застосування iнших мов пiд час розгляду заяви здiйснюється у випадках i порядку, визначеними чинним законодавством.

     6.4.3. Головуючий вiдкриває засiдання, оголошує, яка заява розглядається, склад колегiї та учасникiв розгляду. Головуючий веде засiдання, забезпечуючи додержання послiдовностi та порядку вчинення вiдповiдних дiй, здiйснення учасниками розгляду заяви їх прав i виконання ними обов'язкiв. Головуючий вживає необхiдних заходiв для забезпечення на засiданнi належного порядку.

     6.4.4. Про хiд засiдання складається протокол, який веде один iз членiв колегiї, призначений головуючим.

     У протоколi зазначаються:

     дата засiдання;

     склад колегiї;

     повне найменування, мiсцезнаходження юридичної особи - заявника, прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання для фiзичної особи - заявника;

     вiдомостi про явку учасникiв розгляду заяви або їх неявку (у разi неявки - про причини вiдсутностi та про вручення їм повiдомлень про запрошення);

     вiдомостi про пiдтвердження повноважень представника заявника (якщо такий присутнiй на засiданнi);

     вiдомостi про застосування технiчних засобiв фiксування ходу засiдання (у разi застосування таких засобiв);

     вiдомостi про заяви та клопотання учасникiв розгляду;

     вiдомостi про оголошення рiшення Апеляцiйної палати та роз'яснення заявнику його змiсту.

     Протокол пiдписують усi члени колегiї.

     Якщо колегiя зупиняє або вiдкладає розгляд заяви на засiданнi, то в протоколi робиться запис про це.

     6.4.5. Учасники розгляду, присутнi на засiданнi, можуть робити письмовi нотатки.

     Фiксування ходу засiдання за допомогою технiчних засобiв, а також його транслювання допускаються тiльки з дозволу голови Апеляцiйної палати за згодою заявника.

     6.4.6. Головуючий доповiдає колегiї, хто iз запрошених учасникiв розгляду заяви з'явився на засiдання, чи врученi повiдомлення тим, хто не з'явився, та якi є вiдомостi про причини їх неявки.

     6.4.7. Колегiя може вiдкласти розгляд заяви в разi неявки на засiдання заявника, щодо якого немає вiдомостей про вручення повiдомлення про запрошення на засiдання.

     Колегiя може також вiдкласти розгляд заяви за мотивованим клопотанням заявника, коли повiдомленi ним причини неявки будуть визнанi колегiєю поважними. Клопотання про перенесення дати засiдання має надiйти до Апеляцiйної палати не пiзнiше нiж за п'ять днiв до призначеної дати його проведення. У такому разi призначається нова дата проведення засiдання, про яку повiдомляють заявника.

     У разi повторної неявки на засiдання заявника, якого повiдомлено в установленому порядку про час i мiсце його проведення, незалежно вiд причин колегiя може розглядати заяву за його вiдсутностi за наявними матерiалами.

     Якщо будь-який з учасникiв розгляду заяви, якого своєчасно було сповiщено про дату i мiсце проведення засiдання, не з'явився, то заява може бути розглянута колегiєю за його вiдсутностi.

     У разi отримання вiдомостей щодо неможливостi вручення заявнику повiдомлення про запрошення на засiдання, справа може бути розглянута за його вiдсутностi.

     У разi визначення колегiєю неможливостi проведення засiдання за вiдсутностi будь-кого з учасникiв розгляду, колегiя може вiдкласти розгляд заяви.

     6.4.8. Колегiя вiдкладає розгляд заяви у випадках, передбачених пунктами 4.3, 6.4.2 та 6.4.7 цього Порядку.

     Колегiя, вiдкладаючи розгляд заяви, призначає дату нового засiдання, про що оголошується присутнiм учасникам розгляду. Тих учасникiв розгляду заяви, якi не з'явилися, викликають на наступне засiдання повiдомленням про запрошення.

     6.4.9. Розгляд заяви по сутi починається доповiддю головуючого про змiст заяви.

     6.4.10. Пiсля доповiдi про змiст заяви колегiя заслуховує пояснення заявника. Члени колегiї можуть ставити йому запитання.

     У разi розгляду заяви за вiдсутностi заявника головуючий доповiдає про його ставлення щодо викладеної в письмових поясненнях сутi заяви. Якщо пояснення не подано, то заява розглядається за наявними матерiалами.

     6.4.11. Колегiя, заслухавши пояснення заявника, висновок експерта (за наявностi), дослiджує й iншi докази.

     6.4.12. При розглядi заяви колегiєю розглядаються зокрема такi фактори, якщо вони є доречними:

     ступiнь вiдомостi чи визнання знака у вiдповiдному секторi суспiльства;

     тривалiсть, обсяг та географiчний район будь-якого використання знака;

     тривалiсть, обсяг та географiчний район будь-якого просування знака, включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарiв та/або послуг, щодо яких знак застосовується;

     тривалiсть та географiчний район будь-яких реєстрацiй та/або заявок на реєстрацiю знака за умови, що знак використовується чи є визнаним;

     свiдчення успiшного вiдстоювання прав на знак, зокрема країна (територiя), на якiй знак визнано добре вiдомим компетентними органами;

     цiннiсть, що асоцiюється зi знаком.

     6.4.13. У процесi розгляду заяви колегiя враховує всi вiдомостi i доводи, наданi заявником згiдно з пунктом 3.3 цього Порядку.

     6.4.14. Пiсля з'ясування всiх обставин, якими заявник обґрунтовує заяву, та перевiрки їх доказами головуючий надає заявнику змогу дати додатковi пояснення.

     6.4.15. Колегiя може зупинити розгляд заяви за iнiцiативою заявника або за власною iнiцiативою у разi:

     залучення експерта;

     визначення доцiльностi проведення додаткового дослiдження наданих джерел iнформацiї чи обставин, що вiдкрилися на засiданнi;

     отримання Апеляцiйною палатою додаткових матерiалiв;

     iнших причин, що спричинили неможливiсть подальшого розгляду заяви на засiданнi.

     Розгляд заяви зупиняється та вiдновлюється пiсля усунення обставин, що викликали його зупинення.

     Колегiя, вiдновлюючи розгляд заяви, запрошує на засiдання всiх учасникiв його розгляду.

     6.4.16. Пiсля розгляду заяви по сутi колегiя приймає рiшення Апеляцiйної палати.

7. Рiшення Апеляцiйної палати

     7.1. При прийняттi рiшення колегiя вирiшує питання щодо:

     наявностi обставин (фактiв), якими обґрунтовувалася заява та якими доказами вони пiдтверджуються;

     наявностi iнших фактичних даних, якi мають значення для розгляду заяви, а також доказiв на їх пiдтвердження;

     задоволення заяви чи вiдмови в її задоволеннi.

     7.2. Знак не може бути визнаний Апеляцiйною палатою добре вiдомим в Українi, якщо колегiєю встановлено, що наданi заявником матерiали не пiдтверджують добру вiдомiсть знака заявника на дату, указану в заявi.

     7.3. Рiшення Апеляцiйної палати складається iз вступної, описової, мотивувальної i резолютивної частин, при цьому:

     у вступнiй частинi рiшення вказуються дата його прийняття; склад колегiї, що його прийняла, iз зазначенням головуючого; повне найменування, мiсцезнаходження юридичної особи - заявника, прiзвище, iм'я, по батьковi, мiсце проживання фiзичної особи - заявника та iнших осiб, якi брали участь у розглядi заяви;

     описова частина має мiстити перелiк матерiалiв, що були взятi до уваги при розглядi заяви; стислий виклад вимог заявника, його пояснень i клопотань, пояснень експерта (за наявностi), виконаних колегiєю дiй (огляд та дослiдження матерiалiв (доказiв);

     у мотивувальнiй частинi вказуються обставини розгляду заяви, установленi колегiєю; результати дослiдження матерiалiв (доказiв), на пiдставi яких прийнято рiшення; доводи, за якими колегiя не взяла до уваги документи (докази), наданi заявником, чи вiдхилила поданi клопотання; законодавство, яким колегiя керувалася, приймаючи рiшення;

     резолютивна частина має мiстити висновок про визнання знака добре вiдомим в Українi або про вiдмову в такому визнаннi.

     Резолютивна частина рiшення про визнання знака добре вiдомим в Українi має мiстити дату, на яку знак став добре вiдомим в Українi; повне найменування або прiзвище, iм'я, по батьковi власника добре вiдомого знака; перелiк товарiв i/або послуг, для яких знак визнано добре вiдомим в Українi, згрупованих за класами МКТП.

     Невiд'ємним додатком до рiшення про визнання знака добре вiдомим в Українi є зображення добре вiдомого знака.

     7.4. Рiшення приймається бiльшiстю голосiв усiх членiв колегiї.

     При прийняттi рiшення нiхто не має права бути присутнiм у залi засiдання, крiм членiв колегiї. Члени колегiї не мають права розголошувати думки, що були висловленi при прийняттi рiшення.

     Прийняте рiшення викладається в письмовiй формi та пiдписується всiм складом колегiї, яка розглядала заяву. У разi незгоди члена колегiї з прийнятим рiшенням вiн може викласти в письмовiй формi свою окрему думку, яка додається до справи за заявою.

     7.5. Рiшення Апеляцiйної палати оголошується головуючим у засiданнi пiсля закiнчення розгляду заяви.

     За згодою заявника може бути оголошена тiльки вступна та резолютивна частини рiшення.

     7.6. Рiшення Апеляцiйної палати, прийняте за результатами розгляду заяви, набирає чинностi з моменту затвердження його наказом Держдепартаменту.

     7.7. Затверджене рiшення Апеляцiйної палати надсилається заявнику та Держдепартаменту не пiзнiше п'яти днiв пiсля його затвердження.

     Рiшення, яке направляється заявнику, надсилається з повiдомленням про вручення.

     7.8. Знак, визнаний добре вiдомим в Українi за рiшенням Апеляцiйної палати, заноситься до Перелiку знакiв, визнаних добре вiдомим в Українi Апеляцiйною палатою Державного департаменту iнтелектуальної власностi (далi - Перелiк), що ведеться Держдепартаментом. До Перелiку вносяться данi щодо:

     - дати набрання чинностi рiшенням, яким визнано, що знак став добре вiдомим в Українi;

     - дати, на яку знак став добре вiдомим в Українi;

     - повного найменування, мiсцезнаходження юридичної особи - власника знака; прiзвища, iменi, по батьковi, мiсця проживання для фiзичної особи - власника знака;

     - зображення знака;

     - перелiку товарiв i/або послуг, для яких знак визнано добре вiдомим в Українi.

8. Публiкацiя вiдомостей про добре вiдомий знак

     Вiдомостi про знак, який за рiшенням Апеляцiйної палати визнаний добре вiдомим в Українi, публiкуються в офiцiйному бюлетенi "Промислова власнiсть".

9. Оскарження рiшення Апеляцiйної палати

     Рiшення Апеляцiйної палати щодо визнання знака добре вiдомим в Українi може бути оскаржено в судовому порядку.

Начальник управлiння органiзацiї захисту прав у сферi iнтелектуальної власностi I. Ю. Кожарська
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.